Everything about you - del 16

Nialls perspektiv 

När jag kom tillbaka till min lägenhet skickade jag ett snabbt sms till Alicia. ”Hej! Förlåt om jag är jobbig, men snälla svara och säg att allt är bra!? Börjar bli orolig!” jag tryckte på skicka och sedan la jag mig nervöst i sängen.

_____________________________________________________________________________________
Det första jag gjorde när jag vaknade var att kolla på mobilen och till min besvikelse var där fortfarande inget sms från Alicia. Jag kollade på klockan, 10.17. Jag var på väg att ringa henne men kom sedan på att det var måndag och hon förmodligen var i skolan. Jag la tillbaka mobilen och suckade. Jag gick med tunga steg in på toaletten och tog en snabb dusch och sedan fixade jag lite frukost.

-Godmorgon! Sa Louis när jag kom ut ur lägenheten och jag log mot honom.
-Vad du verkar glad? Frågade jag och han nickade.
-Det är måndag! Jag skrattade åt honom och då kom även Harry, Zayn och Liam. Alla tre såg väldigt trötta ut och Louis slog till dom lite lätt.

Vi började dagen med en intervju, men jag kunde inte riktigt koncentrera mig. Tankarna på Alicia fanns överallt. Killarna märkte det nog på mig, men de sa inget till mig förrän det var dags att ta en paus.
-Niall, vad är det? Frågade Liam och jag suckade.
-Inget.
-Jo, jag känner dig... vad är det?
-Alicia, sa jag tyst och kollade ner i golvet.
-Vad?
-Hon svarar inte på sms och hon har inte tweetat sen hon kom hem, sa jag och han kollade oroligt på mig.
-Men, prova ring henne?
-För er kanske det bara är en vanlig tjej, men hon verkar vara så spec..
-Niall, jag förstår dig, sa han och jag log. Jag visste att Liam lyssnade när jag ville snacka och jag ångrade mig varje gång att det inte var jag som började. Killarna fanns där för mig och just nu visste jag inte vad jag skulle göra.


När vi hade ätit tog jag upp min mobil och ringde henne. Även om hon förmodligen var i skolan så ville jag höra något från henne. Jag tryckte på ring och det gick några signaler. ”Det går tyvärr inte att nå detta numret just nu” var det en röst som sa och jag suckade. Jag var faktiskt orolig. Hon hade ju smsat mig en gång efter att dom åkt, men inte mer och jag var orolig om det hade hänt något.


När vi var tillbaka i rummet vi hade gjort en intervju i var det dags för ännu en till.
-Niall, ringde du henne? Frågade Liam innan vi skulle börja och jag nickade.
-Men hon svarade inte, sa jag och han kollade ledsamt på mig.
-Vi tar detta sen, kom nu! Tänk på lite mat så ska du nog kunna le, sa han och jag skrattade till. De andra killarna kom lite efter oss och Louis satte sig ner bredvid mig.
-Du verkar inte vara på bästa humöret idag... ska vi köra en intervju på irländska? Jag skrattade mot honom och han log stolt. Han la armen om mig och jag log. Jag hade killarna och dom kunde verkligen få mig att le.


När intervjun äntligen var över ville jag bara ringa Alicia igen. Detta var första gången jag verkligen inte ville vara på en intervju, jag ville bara där ifrån. Jag ville till Alicia, jag saknade henne sjukt mycket redan och var väldigt orolig. Jag ringde igen men denna gången lät det annorlunda i telefonsvararen, rösten sa ”Tyvärr, detta numret är inte giltigt längre”. Detta gjorde mig ännu mer orolig, det kändes som jag hade förlorat en vän. Jag kände att tårarna var nära och jag kunde inte hålla dem inne. Harry satt sidan om mig i bilen och kollade undrande på mig.


-Vad är det Niall? Frågade han och klappade mig på ryggen.
-Alicia, hon svarar inte...numret är inte ens giltigt längre, sa jag och snyftade samtidigt som jag kollade ner på mobilen i hopp om att ett mirakel skulle ske.
-Det kommer blir bra Niall, du kommer att få tag på henne, sa Zayn lugnt.
-Nej, det kommer jag inte. Jag kommer inte det om jag inte åker till Sverige och letar reda på henne. Jag måste träffa henne och Sanna. Jag är rädd att det har hänt något med dem där hemma. För när jag var ensam med Alicia så sa hon att deras föräldrar var idioter och det verkade som hon hade det svårt i Sverige, sa jag och ännu en tår föll från mina ögon. Jag kände knappt Alicia, men jag behövde träffa henne igen.
-Men hur ska du göra då? Frågade Liam och kollade konstigt på mig.
-Jag har en idé, svarade jag ganska tyst.
_____________________________________________________________________________________
Era kommentarer gör att vi vill skriva! Alltid lika kul att läsa och somsagt, roligt när ni skriver lite längre! Och så roligt när det kommer nya läsare! Keep on! Och, gillar ni att Niall är huvudpersonen av killarna!? 
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh gud, ÄLSKAR det!! :D Ni skriver så sjukt bra och spännande!! :D:D Såå fortsätt!! :D <3

Postat av: Nathalie

As bra kapitel som vanlig!! Och ja älskar att det är Niall som är huvudpersonen av killarna :D xx

2011-12-01 @ 23:22:13
Postat av: rebecka

älskar att niall är huvudpersonen (a)

novellen är skit bra :D

2011-12-01 @ 23:23:24
Postat av: C

Underbar del! Och grymt att ni har så bra uppdatering!!

2011-12-01 @ 23:25:39
Postat av: C

sjukt bra!!

2011-12-01 @ 23:57:58
Postat av: philippa

guuud vad bra!! längtar redan till nästa!!

2011-12-02 @ 00:16:13
Postat av: Looooooolloooo

Åååhhhh!! Den är så bra!! Blir lika glad varje gång jag läser den ska ni veta. Och det är toppen att Niall är huvudpersonen kan inte nån heta Louise i novellen??? Snnääälllllaaaaaaaaa.. Skulle vara awesome, hehe :)) men fortsätt skriva för det för ni grymt !! xx

2011-12-02 @ 00:23:42
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/
Postat av: Mikki Carrot Tomlinson

Så bra!<3

2011-12-02 @ 07:05:14
Postat av: Anonym

skit bra! älskar att naill är huvudpersonen ;D jag tror dem kommer åka till Sverige och leta efter Alicia xx

2011-12-02 @ 07:41:00
Postat av: frida

Jag älskar att niall får vara i centruuum ! :D

2011-12-02 @ 07:55:15
URL: http://jubblies.blogg.se/
Postat av: becka

love it <3 så bra mer mer

2011-12-02 @ 07:57:19
Postat av: Linnéa

skit bra novell, klart att det är bra att Niall är huvudrollen, älskar han!

om ni har tid kika in på min och mina kompisars novell blogg, http://onedirectionovel.blogg.se/

:D

2011-12-02 @ 09:51:08
URL: http://http://onedirectionovel.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är helt besatt och då menar jag BESATT!!!!!!

Men jag tycker så synd om Naill och Alicia för att dem inte är med varandra.

Skiiiiiiit braaaaaaaaa!!!!!

2011-12-02 @ 10:04:02
Postat av: Linda-chan

Den är så bra <3

2011-12-02 @ 15:49:38
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Älskar eran novell! Skriv meeer! :D

2011-12-02 @ 16:02:31
URL: http://jjustaboutme.blogg.se/
Postat av: Emmy

underbar novell!!

jag gillar att Niall är huvudperson för alla skriver om harry hela tiden, jag gillar harry men det är kul att få en novell om en av de andra underbara killarna ;D

Hoppas ni fortsätter att skriva många kapitel till! jag kommer läsa vart ända! <333

2011-12-02 @ 17:06:30
Postat av: Hanna

Jätte bra del, jag älskar att Niall är huvudpersonen! Hoppas det kommer mer snart!

2011-12-02 @ 17:43:00
Postat av: Ellen

den är helt otroligt bra, jag älskar att niall är huvudpersonen. han är så underbar!

2011-12-02 @ 19:10:43
Postat av: Sofia

Novellen är sjukt grym! :D

En av dom bästa jag läst faktiskt :)

Det är awesome att Niall är huvudpersonen, fast det spelar inte så stor roll egentligen!

Men den är iaf asbajsapagrym :D

2011-12-02 @ 20:11:09
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: nadia

sjukt bra, mer! :D

2011-12-02 @ 23:00:39
Postat av: Eve

mer snart? och jaaa, jag ÄLSKAR att han är huvudpersonen :D <3

2011-12-02 @ 23:16:34
Postat av: Anonym

Ååhhhhg vad bra!!!! Ja älska att niall är det!!

2011-12-03 @ 00:45:28
Postat av: ElinSkantz

Jaa! Sjukt bra att Niall är huvudpersonen! <3

2011-12-03 @ 01:32:27
URL: http://skaantz.blogg.se/
Postat av: Bella och Astrid

Sriiv mera! Älskar den här novellen!

2011-12-03 @ 22:44:35
URL: http://onedirectionnovell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback