Everything about you - del 17

-Nej, det kommer jag inte. Jag kommer inte det om jag inte åker till Sverige och letar reda på henne. Jag måste träffa henne och Sanna. Jag är rädd att det har hänt något med dem där hemma. För när jag var ensam med Alicia så sa hon att deras föräldrar var idioter och det verkade som hon hade det svårt i Sverige, sa jag och ännu en tår föll från mina ögon. Jag kände knappt Alicia, men jag behövde träffa henne igen.
-Men hur ska du göra då? Frågade Liam och kollade konstigt på mig.
-Jag har en idé, svarade jag ganska tyst.
_____________________________________________________________________________________
-Vad har du nu för idé? Undrade Zayn och alla killarna kollade mot mig.
-Jo, jag måste verkligen träffa Alicia igen men jag får ju inte tag på henne, jag är jätteorolig för henne och saknar henne väldigt mycket.
-Så vad händer? Frågade Harry med ett brett leende.
-Jo, jag ska söka upp hennes adress, sedan åka över till Sverige för att berätta för henne hur jag känner och jag måste se så att allt är okej med henne för jag klarar inte av att vara såhär orolig längre.
-Är det verkligen så smart? Ska du åka själv eller ska vi följa med? Frågade Louis och jag såg att han var orolig.
-Ja det är är smart, för det är den enda chansen jag har för att få tag på Alicia och den som vill kan följa med. Men om vi tänker på hur det kan bli med fansen så bör inte alla följa med.
Plötsligt saktade bilen ner och vi var utanför Louis och Harrys lägenhet.

-Ska ni med upp så kan vi snacka mer om detta? Frågade Harry glatt.
-Ja! Men bara om vi får mat för jag är hungrig igen.
-Men Niall, du är alltid hungrig, sa Liam och alla skrattade.
-Det är väl klart, ni har mig...mästerkocken Harry, alla började skratta ännu mer.

När vi kom upp till deras lägenhet satte jag mig snabbt vid en dator för jag var tvungen att hitta Alicias adress.
-Var ska du söka? Jag ryckte på axlarna och gick in på internet. Jag kullade runt på massor utav sidor och jag hittade inget.

-Hur går det? Det var Harry som ställde sig bakom mig och jag stirrade på skärmen.
-Vänta, kanske jag hitta något, sa jag lite tyst och Harry satte sig bredvid mig. Jag klickade runt på internet och tillslut hittade jag ett ställde där man kunde välja land. Jag klickade på ”Sweden” och skrev in Alicia. Det kom riktigt många, jag skrev in ”Gothenburg” och då minska antalet. 5 stycken. Jag kollade igenom alla namnen men jag hade ju inte fått reda på henne efternamn. Jag insåg att detta skulle bli svårt. Jag kopierade länken och skicka den i ett mejl till mig själv. Jag stängde av datorn och tog sedan på mina skor.
-Var ska du? Frågade Zayn och jag kollade upp.
-Hem.
-Men..
-Nej, jag vill vara lite själv, sa jag och han nickade.
-Ring om du hittar något! Jag nickade och Zayn gav mig en kram.
-Det kommer bli bra, sa han och jag log lite. Jag vågade inte riktigt lita på det, eftersom jag inte visste om det skulle bli bra.

Zayns perspektiv

-Var skulle han? Frågade Liam.
-Hem, han ville vara lite själv. De nickade mot mig och vi fortsatte att sitta i soffan och snacka. Jag tänkte faktiskt på Niall. Han brukade inte vara såhär och jag förstod att han verkligen gillade Alicia. Visst, hon var ett fan men hon var inte den typen som stod och skrek framför oss. Och hon hade sagt till Niall att hon inte mådde så bra hemma och att vår låt hade fått henne att le, även om hennes pojkvän dött. Det kändes ändå ganska stort, att vi kunde förändra något så stort.

Två timmar senare ringde Liams mobil och alla blev tysta.
-Hej, sa han och log stort.
-Hittade du henne?

När han en minut senare pratat klart log han stort mot oss.
-Vad? Sa jag nyfiket och han skrattade.
-Han tror han hittat den rätta Alicia, och han skulle snacka med Paul nu.
-Men killar, vi kan inte låta Niall åka själv, sa Louis och alla instämde.
-Men, hur ska vi göra? Vi måste stötta honom, hon är speciell för honom, sa Harry och alla nickade.
-Jag kan tänka mig att åka med, sa Liam.
-Säker? Han nickade och alla log mot honom.

Nialls perspektiv

Jag tog upp min mobil och slog in Pauls nummer.
-Hej! Sa han glatt och jag gjorde detsamma.
-Hej! Du? Jag har en lite fråga...
-Ja?
-Finns det någon möjlighet att åka till Sverige? Typ imorgon?
-Va? Han lät väldigt förvånad och jag skrattade. Jag berättade hur allt var och det verkade faktiskt som han förstod mig.
-Jag förstår dig Niall, men, jag vet inte. Ska du åka själv?
-Jag vet inte, kanske att några av de andra följer med, sa jag.
-Jag ringer dig senare då, jag måste tänka, sa han och jag log lite svagt för mig själv.
-Tack Paul. Han la på och jag satte mig ner i soffan. En liten bit närmre Alicia. Jag visste att jag inte skulle ångra mig. Detta var min chans.
_____________________________________________________________________________________
Förlåt för en ganska kort del, men det blir längre imorgon, jag lovar. Kanske två om ni kommenterar mycket!
Och förlåt för att ni inte fick en ny del igår, men vi blev lite överraskade när vi såg vår video på killarnas FB, och vi hade ingen ro till att göra så mycket. Vi är riktigt tacksamma för det, och ALBUMET KOM ETTA! SWEDISH 1D FAMILY!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: kajsa

mer

2011-12-03 @ 21:44:50
Postat av: Nathalie

Asså shit va coolt att Niall skrev om videon på fb!!Och kapitlet va awesome som vanligt :) Längtar tills kapitel 18 :D xx

2011-12-03 @ 21:47:59
Postat av: Ellen

älskar era noveller!!!!

2011-12-03 @ 21:50:05
Postat av: Anonym

asså gud är typ helt kär i eran novell, ni är jätte duktiga på att skriva, verkligen! :)

2011-12-03 @ 21:55:34
Postat av: Sofia

Galet bra! :)

2011-12-03 @ 22:05:35
URL: http://threeinone.blogg.se/
Postat av: Sofia

längtar till nästa kapitel!! :)



älskar eran novell!

2011-12-03 @ 22:08:36
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/
Postat av: DDD

HI

2011-12-03 @ 22:12:21
Postat av: becka

mer mer mer så bra :D

2011-12-03 @ 22:12:52
Postat av: Anonym

Jag.är.kär.i.eran.novell

2011-12-03 @ 22:14:01
Postat av: Anonym

Awesome kapitell som vanligt! Längtar redan till nästa del!

2011-12-03 @ 22:14:42
Postat av: Anonym

MEEER! älskar Louis :*

2011-12-03 @ 22:49:04
Postat av: Johanna

Awesome! Ni e så grymt duktiga!

2011-12-03 @ 22:51:20
Postat av: Anonym

asså ni är sjukt duktiga! blir ju något beroende, satsa på två delar imorrn!! ;)

2011-12-03 @ 22:54:39
Postat av: Anonym

As bra love it !!! :D

2011-12-03 @ 23:00:14
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-03 @ 23:28:29
Postat av: emilia

fett bra! mer, älskar den<333

2011-12-03 @ 23:36:41
URL: http://emiliasundh.devote.se
Postat av: Emmy

Jätte bra!! Man vill bara läsa meeeer!! =D <3333

2011-12-03 @ 23:54:53
Postat av: Stina

Meeeer

2011-12-04 @ 00:09:07
Postat av: Anonym

NI ÄR GRYMMAAAAAAAA

2011-12-04 @ 02:25:17
Postat av: Eve

jättebra!! mer snart?!?! <3

2011-12-04 @ 09:30:42
Postat av: Anonym

helt awesome! :)

2011-12-04 @ 09:57:00
Postat av: Anonym

lite efter här kanske, men vilken video? och kan ni länka till deras fb? :)

2011-12-04 @ 10:02:33
Postat av: frida

skriv två kapitel idag:D::D

2011-12-04 @ 12:23:45
Postat av: mandy

jättebra som vanligt! tycker att det är bra att ni dröjer med att skriva från alicias perspektiv, då ökar dramat, haha! ;)

2011-12-04 @ 15:03:21
Postat av: Linda-chan

meer <33

2011-12-04 @ 15:04:50
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Sara

MEER!! , Louis är min favvo :*

2011-12-04 @ 16:14:49
Postat av: Isabelle

Vem av killarna handlar bloggen om?

2011-12-04 @ 16:25:16
URL: http://bellainreallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback