Everything about you - del 18

Nialls perspektiv

-Jag förstår dig Niall, men, jag vet inte. Ska du åka själv?
-Jag vet inte, kanske att några av de andra följer med, sa jag.
-Jag ringer dig senare då, jag måste tänka, sa han och jag log lite svagt för mig själv.
-Tack Paul. Han la på och jag satte mig ner i soffan. En liten bit närmre Alicia. Jag visste att jag inte skulle ångra mig. Detta var min chans.

_____________________________________________________________________________________
Jag satt kvar i soffan och zippade runt bland alla kanaler. Jag orkade inte titta på TV egentligen och varje minut kollade jag på mobilen, om det var så att Paul skulle ringa. Jag kunde inte riktigt släppa tankarna på Alicia. Det kändes egentligen lite kostigt, eftersom jag knappas kände henne, men jag ville verkligen träffa henne igen.

En halvtimme senare vibrerade mobil och jag tryckte direkt på svara. Tankarna flög runt i mitt huvud.
-Hej, sa jag och jag hörde Pauls röst.
-Hej Niall! Allt bra?
-Jadå, dra inte ut på detta nu... har du bestämt dig? Sa jag och log lite för mig sjäv.
-Ja, sa han och stannade upp lite.
-PAUL! Sa jag och jag hörde hur han flinade för sig själv.
-Jo, du får åka och jag har snackat med Liam, han följer med. Men, ni får åka på onsdag, sa han och jag log stort.
-Tack tack tack! Sa jag snabbt.
-Men, ni måste komma hem senast på fredag, sa han.
-Ja, vi lovar. Vi snackade om hur allt skulle gå till och när vi la på log jag ännu större. Jag ville egentligen ringa till Alicia och säga att jag skulle komma, men det var ju de som var problemet, att jag inte kunde få tag på henne.

Jag gick snabbt in på twitter och de första jag gjorde var att kolla Alicias twitter. Ingen ny tweet. Även om jag visste att jag skulle åka dit och förhoppningsvis träffa henne så var jag orolig. ”Hej Liam, tack för du vill följa med till Sverige” skrev jag i ett sms till Liam och bara några sekunder senare svarade han. ”Ingen fara.. vi finns här för dig!”. Jag log för mig själv och sedan satte jag mig i soffan igen och denna gången kunde jag slappna av lite.

Onsdag – Nialls perspektiv

Klockan var 06.37 och jag var redan vaken. Jag hade packat ner allt redan och jag var i stort sätt klar. Flyget skulle gå 08.45 och vi skulle vara på flygplatsen 1 timme innan det. Jag tog en snabb dusch och sedan en macka.

När vi satt på flygplanet var jag riktigt spänd på vad som väntade. Det var ju inte säkert att jag skulle hitta henne, men jag hoppades. Jag lutade mig tillbaka i stolen och satte på musik.

-Niall, vi är i Sverige! Liam puttade lite lätt på mig och jag vaknade till. Jag kollade ut och såg att vi landat i ett regnigt Sverige. Jag knäppte upp min bälte och reste på mig för att ta på min tjocktröja och mitt handbagage. När vi kom av planet och in på flygplatsen hade vi ingen aning om vart vi skulle. Vi hittade till bandet där våra väskor kom. Vi tog dom snabbt och sedan kollade vi oss runt.
-Vi skulle låtit Paul följa med... sa Liam och jag skrattade.
-Kanske de, men ehh, där står taxi typ... sa jag och pekade på en skylt som hängde i taket. Han nickade mot mig och vi gick ditåt. När vi kom dit stod där en taxi och mannen som stod bredvid kollade på oss.
-Kan ni skjutsa oss till Scandic Crown? Han nickade mot oss och vi hoppade in i bilen med våra väskor.

-Tack, sa vi och betalade han och sedan hoppade vi ut. Vi checkade in på hotellet och gick upp på vårt rum. Jag la mig ner i min säng. Jag insåg då att jag var i samma stad som Alicia och det var förmodligen inte så långt ifrån henne. Jag såg att Liam hade hunnit somna på 2 minuter, så jag lät honom sova. Jag tänkte istället på hur jag skulle göra. Skulle jag gå dit direkt och bara knacka på? Jag kollade klockan som var nästan 12. Förmodligen slutade hon inte skolan förrän vid fyra, så jag slappnade av lite och stängde ögonen.
-Niall, ska vi ta något och äta och sedan leta upp Alicia? Jag kollade på klockan. Halv 2.
-Ja, det blir nog bra, var ska vi äta?
-Jag har ingen aning.. vi går ut och hittar något! Sa han och jag nickade.

När vi hade letat runt i stan i över en halvtimme hittade vi ett McDonalds.
-Blir det bra? Frågade jag och Liam nickade.
-Kom! Vi gick in och beställde varsin hamburgare och satte oss ner för att äta.
Vi satt och snackade om ganska mycket och det var ganska skönt att det inte kom massa fans. När vi var klara var klockan lite över 3 och vi bestämde oss för att leta upp Alicia.
-Har du hennes adress? Jag nickade och tog fram lappen där jag hade skrivit upp det. Han kollade på den och tog sedan upp sin mobil.
-Google maps! Sa han och jag flinade.
Det visade sig att det inte var så långt ifrån där vi var, så vi gick dit och när vi stod utanför lägenhetshuset blev jag lite nervös. Vad skulle hon säga? Tänk så ville hon inte att jag skulle komma. Det kanske var därför hon inte svarade? Det hade jag inte tänk på förrän nu.
-Liam.. hon kanske inte ens vill att vi kommer, sa jag och han han gav mig en seriös blick.
-Niall, kom nu. Han öppnade dörren till trapphuset och puttade in mig.

_____________________________________________________________________________________
Tack för era kommentarer, jag ska försöka skriva en del till ikväll! Videon vi menade igår var den som Niall la ut på deras fb sida i fredags, i samband med att han tackade för de kom etta. Fick även en fråga om vem novellen ska handla om, och det är alltså Niall, men alla killarna kommer ju in på något sätt!
/Angelica & Johannaa

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kan bara säga SUPERBRA kapitel!! älskar novellen och snäälla skriv ett till kapitel idag!! :D

2011-12-04 @ 17:01:36
Postat av: Anonym

åhhhhhhhhh det är så himla bra! ni skriver sjukt bra! vill bara ha mer mer mer, snälla ett kapitel till ikväll?!?! :D x

2011-12-04 @ 17:21:32
Postat av: Julia

Snälla, ett till kapitel?!

spännande juu... :D

2011-12-04 @ 17:40:18
URL: http://mydirectioninfection.blogg.se/
Postat av: Sofia

ååh deaaaaamn va bra den är! nästa taaaaack :D

2011-12-04 @ 17:44:32
URL: http://directionstorys.blogg.se/
Postat av: becka

mer mer så bra <3

2011-12-04 @ 17:55:25
Postat av: emilia

åhhhh den är så bra skriv en till idag :)<3

2011-12-04 @ 17:56:53
URL: http://emiliasundh.devote.se
Postat av: Julia

Please nästa idag! Drogar denna novell! <3

2011-12-04 @ 18:15:04
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anna

OMG jag är helt besatt skriv mer NU!!!!!!!!

2011-12-04 @ 18:17:04
Postat av: Julia

Please nästa idag! Drogar denna novell! <3

2011-12-04 @ 18:37:57
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är typ helt beroende jätte jätte bra!!! Snälla säg att det kommer ett till kapitel idag? ;)

2011-12-04 @ 18:40:53
Postat av: Julia

Please nästa idag! Drogar denna novell! <3

2011-12-04 @ 18:46:30
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om ni behöver någon ska vara med helst med zayn haha så finns jag! Btw awesome novell :)

2011-12-04 @ 19:24:09
Postat av: Anonym

snäälla lova en del till ikväll! :P

2011-12-04 @ 19:51:59
Postat av: Saraa

LÄGG UT IKVÄLLL! :D

2011-12-04 @ 20:09:11
Postat av: Emmy

asssss braaaa! <333

2011-12-04 @ 20:24:59
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEER :D

2011-12-04 @ 20:52:35
Postat av: Anonym

Mer! :)

2011-12-04 @ 21:11:32
Postat av: Jessica

Åh, den är hur bra som helst! Hoppas det är rätt hus nu bara! :O :D

Postat av: Linda-chan

Den äger totalt!! <3

2011-12-04 @ 22:45:36
URL: http://lindachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback