Everything about you - del 22

-Sover dom? Hörde jag att pappa ropade.
-Men du kan ju inte skrika... ja dom sover, svarade mamma surt. Hon gick ut igen och stängde dörren efter sig. Jag tog upp mobilen och började skriva in ett svar till Niall. ”Men, nu kommer jag inte kunna somna.. hälsa Liam. Godnatt!”. Jag la ner mobilen och drog upp täcket till huvudet. Jag suckade tungt för mig själv. Varför var mitt liv såhär dåligt? Varför kunde jag inte må lika bra som alla andra och ha bra föräldrar? Livet var orättvist.

____________________________________________________________________________________
Jag vaknade nästa morgon av att mamma och pappa skrek åt varandra, jag la kudden över huvudet för jag orkade inte höra deras tjafs. När jag hade legat där ett tag vände jag mig mot klockan, som stod på 7:04. Det var kanske dags att hoppa upp från sängen så jag inte kom försent till skolan.

-Sanna, upp och hoppa! Om du inte vill stressa allt för mycket till skolan så får du gå upp nu, sa jag och Sanna reste sig upp och kollade på med mig med en trött blick.

-Jag är uppe nu, sa hon och såg genast lite piggare ut. Jag tog upp min skruttiga mobil, ett leende spred sig i mitt ansikte när jag såg att jag hade fått ett sms från Niall ”Godmorgon, längtar tills vi ses i eftermiddag! Saknar dig :) xx” . När jag läste sms:et blev jag bara ännu gladare, han ville verkligen träffa mig. Jag tryckte snabbt in ett svar: ”Godmorgon, jag längtar också...orkar egentligen inte vara i skolan idag. Men det är bara bra att ha något att längta till, för jag saknar dig med! btw, vad gör du uppe redan? :O xx ”. Jag läste igenom det några gånger, men jag visste inte riktigt om jag skulle skicka det. Efter en stunds tänkande så tryckte jag på skicka. Jag la mobilen ifrån mig och gick mot garderoben för att hitta något att ha på mig idag. Det fick bli något så enkelt och vanligt som jeans och en t-shirt. När det var färdigt, stoppade jag mobilen i fickan för att gå ut till köket för att äta något. Men som vanligt var där knappt något i kylskåpet och min mage kurrade så det lät som ett åskmuller. Men jag fick väl gå utan frukost idag igen. 

På vägen till skolan kände jag hur mobilen vibrerade i fickan, jag tog snabbt upp mobilen och såg att det var Niall som ringde så jag tryckte snabbt på svara. Innan jag ens hann säga något sa Niall,

-Äntligen, varför har du inte svarat på mina sms? Han lät både lättad och orolig när han frågade.
-Jag har inte märkt att jag har fått några sms, svarade jag lugnt och flinade lite.
-Det är inte kul, jag har varit jätteorolig för dig eftersom du inte svarade, jag trodde något hade hänt dig. När han sa det så sa han det med en mjuk röst och jag märkte hur mycket han brydde sig om mig. Att veta det gjorde mig så glad.
-Men jag mår bra, du behöver inte oroa dig. Men vad gör du uppe såhär tidigt då? sa jag och jag märkte att han blev glad, jag kunde liksom se det framför mig.
-Jag har knappt kunnat sova inatt, för jag tänkte på dig. Jag var orolig och jag saknade dig, men nu när jag hör din röst är allt mycket bättre, sa Niall, jag kände mig riktigt lycklig och jag kände hur det hettade till om kinderna. Varför skulle han vara så gullig mot mig?
-Aww, vad gulligt av dig. Jag saknar dig också, längtar tills vi ses när jag har slutat skolan, sa jag och jag hörde hur han småskrattade.
-Du ska veta att jag längtar mer än dig!
-Men jag tror jag måste gå nu, för jag börjar första lektionen snart, sa jag medan jag öppnade dörren in till skolan.
-Okej, men vi ses sen, kram! svarade Niall och la på innan jag ens han säga hejdå.

När jag jag gick i korridoren på väg till mitt skåp kände jag att jag hade Vilma och Klaras blicka på mig, men jag ignorerade dem. De var inte värda min uppmärksamhet. Fast självklart kom de mot mig och så ovanligt trevliga ut

-Jaså, du hänger med One Direction nu för tiden? Sa Vilma och rätade på sig.
-Ja, det gör jag, sa jag och stirrade in mot mitt skåp. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra.
-Så vi kanske kan gå och fika någon dag? Frågade Klara med ett stort leende på läpparna, och det  kokade nästan inom mig eftersom jag var så irriterad.
-Nej, jag har aldrig varit tillräckligt bra för er innan och ni vet inte ens vad killarna heter! Ni är inga riktiga fans, ni är bara sånna tjejer som söker uppmärksamhet och vill vara bäst. Men det lyckas ni tyvärr inte med.


När jag hade sagt det vände de sig om och gick, jag hade länge velat säga något i den stilen men inte vågat förr. Men nu var jag så irriterad, de skulle inte komma och tro att jag ville bli vän med dom bara för att jag kände killarna i One Direction. Nu var det äntligen sagt.

Jag tog mina böcker och gick mot det klassrummet jag skulle vara i. För första gången på länge kände jag mig stark och kunde stå på mina egna ben, ingen i skolan skulle få trycka ner mig mer.

____________________________________________________________________________________
Här kommer en liten kort del, igen...men vi hoppas det är bättre än inget alls!
Vi vill säga ett stort grattis till alla er som vann i tävlingen som Sony Music Sweden hade fixat för oss. Vi är även riktigt ledsna för er som inte vann. Ifall ni vi bli lite glada så har Angelica skrivit en inspirerande twitlonger som ni gärna får läsa HÄR!! :)
Era kommentarer betyder riktigt mycket för oss, utan er läsare hade vi inte haft denna lusten till att skriva. Ni är underbara!
/Angelica & Johanna

 



Kommentarer
Postat av: rayahin

åhh såå bra!

2011-12-08 @ 01:34:31
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Emma<3

woow !!!! bästa !!

2011-12-08 @ 06:42:25
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: L I N N

Grymt bra! :D :D

2011-12-08 @ 11:30:40
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: emma

jättebra :)

2011-12-08 @ 16:46:15
Postat av: Rebecka

Hej, ni skulle inte vilja länka min novell blogg om Justin Bieber och Miley Cyrus? Jag har nyss startat den och har därför inga läsare, vore jättesnällt om ni ville gör de. Självklart länkar jag er med då.



Äääälskar eran novell förresten, är beroende av den! Kram'

2011-12-08 @ 17:46:20
URL: http://mileyjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Saraa

fett bra! , mer xd

2011-12-08 @ 18:07:45
Postat av: Anna

Skiiiiiiiit bra!!!!!!

2011-12-08 @ 18:11:28
Postat av: Jessica

Åh, hur bra som helst, längtar till del 23!! Jag vill veta vad niall har för idé.. ;) :D:D Ni är superbra som vanligt! :D <3

Postat av: Nathalie

Gaah!! Älskar det!!! Är så nyfiken på vad Nialls idé är!! :) xx

2011-12-08 @ 19:30:00
Postat av: Anonym

Bäst

2011-12-08 @ 22:19:00
Postat av: Malin

Jag läste det du skrev Andelica och det var jätte fin skrivet och verkligen sant. Jag är glad för dem som får åka. Som du sa en dag kanske det är någon annans tur:D

Jag skulle gärna träffa dem och är glad för deras skull")

I <3 1D

2011-12-10 @ 17:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback