The way to my life - del 2

Jag gick ut ur duschen, jag tog på mig ett par jeansshorts, ett vitt linne och en ljusrosa tröja över. Jag borstade igenom håret och gick sedan mot köket för att äta frukost.
En halvtimme senare var jag klar, jag knöt mina vita converse och tog min svarta skinnjacka, sedan hoppade jag på cykeln och cyklade iväg mot skolan.
_________________________________________________________________________________________________
När jag kom till skolan var korridorerna fulla av elever som snart skulle in på sina lektioner. Alla pratade i mun på varandra. Hur orkar de snacka så mycket en måndagsmorgon? Tänkte jag samtidigt som jag gick mot mitt skåp där de flesta i min klass redan stod med sina böcker i händerna. Jag låste upp mitt skåp, hängde in min jacka och då kom Julia fram till mig. 
-Hej, sa hon glatt och kramade mig.
-Hej, skulle vi åka in till centrum senare idag? Sa jag och tog mina engelskböcker.
-Ja, vi kan ta tunnelbanan efter skolan, sa Julia.
-De blir bra det…vi har väl engelska nu? Sa jag frågandes
-Haha, ja alltid engelska på måndagsmorgonen.
Jag stängde skåpet och gick in i klassrummet.

-Kolla denna klänningen Julia, sa jag och höll fram en blommig klänning med volanger.
-Åhh, prova den, jag tror att den passar perfekt på dig, sa Julia samtidigt som hon kollade på de andra kläderna i affären.
Jag gick in i provrummet och provade klänningen och precis som Julia sagt så passade den perfekt. 
Julia köpte en blommig kjol och ett gult linne.
Vi gick in på Espresso house och köpte varsin muffins och en fanta.

När jag kom innanför dörren där hemma stod mamma och lagade mat.
-Vad blir det för mat? Ropade jag från hallen.
-Köttbullar, potatis och brunsås, ropade mamma tillbaka.
-Okej, jag kommer snart, ska bara gå på toa.

Jag gick på toa och la min nyköpta klänning på min säng, jag startade datorn och skrev på twitter:
Had a great day with @juliatheone at the mall. 
Sedan gick jag in i köket och dukade fram på bordet, sedan satte vi oss ner och åt.
-Köpte du något idag? Sa mamma och log mot mig.
-Ja, en muffins, sa jag men fortsatte, 
-Och en blommig klänning med volanger, den är super fin! Sa jag och log stort.
-Vad bra att du hittade något, vad ska ni göra i skolan imorgon? Frågade mamma.
-Vi ska åka till Gröna lund, vi åker med tunnelbanan klockan 10 och är inte hemma förens sent imorgon kväll.
-Okej.
Jag åt upp min sista köttbulle, reste på mig och satt in tallriken, besticken och glaset i diskmaskinen.
-Tack för maten, det var gott som vanligt! Sa jag och gick mot mitt rum.

Jag satte på en film och satte mig i sängen. Filmen var inte speciellt bra, eftersom jag somnade. Mamma kom in vid halv 11 på kvällen och väckte mig. 
-Jag går och lägger mig, godnatt! Sa mamma.
-Godnatt, jag ska nog också de, somnade framför TV:n, haha! 
Jag reste mig och gick till badrummet för att borsta håret och borsta tänderna samt tvätta av sminket, sedan kröp jag ner i min varma säng och somnade fort.
_______________________________________________________________________________________________
Här kom del 2, hoppas att ni gillar denna novellen. Vi ser att det är många som redan tittat in här, så glöm inte att kommentera.
Glöm inte att följa novellen via bloglovin.
/Johanna & Angelica!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback