The way to my life - del 34

Jag såg även att jag hade fått ett sms, av Liam.
”Du, jag måste snacka med dig. Har du tid att träffas imorgon?” stod det på skärmen. Varför ville han snacka med mig? Hade det hänt något? ”Ehm, ja visst... bara vi eller?” Skrev jag och la sedan ifrån mig mobilen. Jag vände på huvudet och somnade snabbt.

_____________________________________________________________________________________

När jag vaknade nästa morgon såg jag att jag hade fått ett sms av Liam. Jag kollade ner på madrasserna där Evelina och Amanda sov. Jag tog upp mobilen och tryckte fram sms:et. ”Skitsamma, det var inget!” stod det och jag skrev ett snabbt ”Okej!” och la tillbaka mobilen. Ja la mig ner i sängen igen och hörde då att Amandas mobil vibrerade. Ett nytt sms, från Niall såg jag och jag väckte Amanda.
-Amanda, du har ett nytt sms! Sa jag och höll fram mobilen.
Hon mumlade något jag inte kunde höra så jag fortsatte.
-Det är från Niall!
Precis i den sekunden när jag hade sagt det vaknade hon hastigt upp och jag skrattade åt henne.
-Har du läst?
-Haha nej, här har du!
Hon log och tog mobilen från min hand.

Amandas perspektiv


Jag låste upp mobilen och skärmen lyste starkt och jag fick blinka med mina trötta ögon. ”Hej sötnos, hoppas jag inte väckte dig... vill du gå ut och äta med mig ikväll? Bara vi?”. Jag log stort för mg själv och det märktes nog.
-Vad skrev han? Utbrast Sophie och då vaknade Evelina.
-Oj, förlåt Evelina... men Amanda har säkert fått ett gulligt sms av Niall, du skulle sett hur stort hon log! Sa Sophie och båda kollade på mig.
-Vad skrev han då? Sa Evelina och båda satte sig på min madrass.
Jag tryckte upp sms:et igen och höll fram den framför deras ögon. De lutade sig fram och några sekunder senare utbrast de
-Aww, vad gullig! Sa de i kör och jag log mot dem. Jag tog tillbaka mobilen och började skriva. ”Hej! Ja, gärna! … Vilken tid och var?” Jag tryckte på skicka och några minuter senare fick jag ett svar. ”Det kommer en taxi och hämtar upp dig klockan 7, var klar då!”. Jag skrev snabbt ”Jag är klar då, och jag längtar!” och skickade iväg.

Jag la ifrån mig mobilen och fråga oroligt,
-Men vad ska jag ha på mig!?
-Ha något bekvämt men ändå fint, svarade Evelina och log precis som om hon tyckte att hon var världens smartaste människa.
-Jag vet vad du kan ha, utbrast Sophie med glädje i rösten samtidigt som hon gick mot sin garderob.
Efter en liten stund kom Sophie tillbaka med en ljusblå och vit randig midjekjol med svart resår högst upp.
-Du kan ha denna kjolen och ett vitt linne!
-Får jag låna det?
-Ja, såklart!
-Åhh, tack!

Vi gick ner i köket för att äta frukost och jag kände själv hur glad jag var. Jag gillade verkligen Niall. Inte bara som vän. Han var verkligen en bra kille. Men samtidigt visste jag att jag skulle åka här ifrån på lördag och förmodligen skulle jag inte få träffa dom igen. I alla fall inte på väldigt länge.

Sophies perspektiv


Vi satt nere i köket och åt frukost. Jag tog en tugga av min macka och drack lite ur mitt glas med juice. Jag hörde något ljud från mitt rum och jag kollade på de andra.
-Är inte det din mobil? Frågade Amanda.
Jag nickade, reste på mig och gick sedan upp för trappan och in på mitt rum.

-Hej!
-Hej gumman, väckte jag dig?
Jag log direkt när jag hörde Harrys röst och svarade,
-Nej, vi håller på att äta frukost!
-Aha, okej! Vad ska ni göra sen?
-Jag vet inte... har du hört att Niall och Amanda ska ut och äta ikväll?
-Ska dom? Så gulligt!
-Haha, jag vet! Har du lust att träffas idag då? Bara vi?
-Men Evelina och Amanda då?
-Jaja, dom klarar sig!
Jag hörde hur Harry skrattade till och jag log.
-Ja, visst! Du kan komma hit när du vill!
-Okej, jag kommer när jag är klar!
-Bra, vi ses! Puss!
Han la på innan jag hann svara. Jag stängde av och gick sedan ner igen.

-Ehm, Harry och jag hade tänkt att träffas lite idag, själva.. gör det något för er?
-Nej, såklart inte! Men kan vi vara här ändå?
-Ja, ni bor ju här nu! Sa jag och log mot dem.
-Jag vet inte när jag kommer hem, men jag kommer hem innan 7... jag vill se hur snygg du kommer vara ikväll, sa jag och kollade på Amanda.
-Haha, okej!

Vi dukade av från bordet och sedan gick vi upp för trappan. Jag gick in u duschen medan de andra gick in på mitt rum. Jag tog en snabb dusch och tog sedan på mig ett par svarta tights, ett vitt linne och en tröja. Jag kollade ut genom fönstret och såg att det regnade. Jag gick in på mitt rum och letade snabbt upp en svart vanlig kofta och tog den på mig.
-Kan jag gå och duscha? Frågade Evelina och jag nickade mot henne.
Hon gick till badrummet och jag satte mg på sängkanten bredvid Amanda. Hon hade datorn i knäet och var inne på twitter.
-Kolla vad Niall skrev! Sa hon och vände datorn mot mig.
”I'm a happy boy right now, and this day will be great! And girl, you are beautiful!”
-Aww, vad gulligt av honom!
-Jag vet! Sa hon tyst och jag flinade åt henne.
Jag blev glad av att se hon såhär. Hon var så glad och man märkte att hon gillade Niall.
-En Amanda som gått och blivit kär! Sa jag för att retas och hon blev röd i ansiktet
-Du ska inte säga något, du är minst lika kär!
Vi båda började skratta och jag log. Jag hade inga bättre vänner än Amanda och Evelina.

-Jag går nu! Ropade jag från hallen och både Amanda och Evelina kom ner från trappan.
-Okej, vi ses!
Jag gav dem varsin kram och gick sedan ut. Det regnade lite fortfarande så jag tog upp mitt ljusrosa paraply och började gå mot Harrys hus.

Några sekunder efter att jag knackat på dörren öppnades den utav Anne, hans mamma.
-Hej... du är ju helt blöt! Kom in!
-Hej! Nej, det är inte så farligt, sa jag. Jag drog ner paraplyet och gick sedan innanför dörren.
-Är inte Harry vaken? Sa jag och tog av min jacka
-Nej, jag tror inte det, han har nog somnat om!
-Jaha, hoppas han inte har något emot att jag väcker honom då!
Anne skrattade åt mig och jag gick upp på Harrys rum.

Jag gick fram tills hans säng och satte mig på kanten. Jag kollade på han och han var så söt där han låg och sov. Jag tog upp han Iphone som la bredvid sängen och tog ett foto. Jag tryckte på twitter appen och till min förvåning var han inloggad. Jag laddade upp bilden och skrev ”Harry is sleeping, should I wake him up?”. Jag tryckte på Ladda upp och inte många sekunder senare hade många svarat.

-Harry, vakna nu!
Han vred på sig och mumlade något som jag inte kunde höra. Jag ställde mig upp och drog av honom täcket.
-Det är kallt, ge mig mitt täcke mamma! Sa han högt och vände sig igen och öppnade ögonen.
Jag stod där och skrattade åt honom och han bara gav mig en ond blick.
-Godmorgon... du sa att jag fick komma när jag ville!
-Mm, men inte att du fick väcka mig!
-Haha, vill du ha tillbaka ditt täcke?
-Ja! Du kan få krypa ner här om du vill! Sa han och log ett litet leende mot mig.
Jag kunde inte motstå att få krya ner bredvid Harry.
Jag slängde täcket på honom och satte mig bredvid honom. Han satte sig upp och la sin arm runt mig. Han satt där i bara kalsonger och jag kunde inte låta bli att kolla på hans mage. Jag lutade mig mot honom och la mig med huvudet på hans bröstkorg. Jag hörde hans hjärtslag och jag log för mig själv. Jag var så lycklig att kalla Harry min.
-Du hör hur mitt hjärta slår va?
Jag nickade försiktigt och han fortsatte,
-Det är för dig det slår, jag älskar dig! Sa han ganska tyst, men ändå så jag kunde höra hans ord. Han pussade mig lätt i huvudet och jag kollade upp. Han närmade sig mig och han gav mig en kyss. Lika perfekt som vanligt och jag log.
-Jag älskar dig också!

Efter en halvtimme vaknade jag till av att dörren öppnades utav Anne. Hon skrattade till när hon såg oss och jag log.
-Ja, jag väckte han men vi somnade båda, sa jag innan hon sa något och hon log.
-Haha, upp med er nu! Hon gick in i rummet och drog av täcket.
Harry vaknade till och såg lite sur ut. Vi skrattade åt honom och han vände sig om.
-Harry, gå upp nu! Klockan är snart 1!
-Mm, jag ska!
Anne gick ut från rummet igen och jag ryckte i Harry.
-Gå upp nu så vi kan hitta på något!
Han reste sig efter 1 minut och gick in i badrummet. Jag kom och tänka på bilden jag twittrat, jag kände mig lite taskig men jag skrattade åt tanken. Jag tog upp hans mobil och såg att han hade ett nytt sms, från Madison. ”Hej, jag saknar..” var det enda jag såg. Jag la ifrån mig mobilen och fick en konstig känsla i magen.
_____________________________________________________________________________________
Del 34, vad tycker ni?
Innan var ni jätte duktiga på att kommentera, men nu? VAS HAPPENIN? ;)
Glöm inte att vi gärna tar emot idéer & tips på vad som kan hända, och har ni frågor, ställ dom i blogresponse för snabbt svar! 
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Elelta

Novellen är som i verkligheten! MORE ♥♥ Kommer aldrig att sluta läsa den ;)

2011-07-23 @ 22:51:25
URL: http://eleltatella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome mer!! :D

2011-07-23 @ 23:14:03
Postat av: Elelta

Ide: Typ att det blir bråk igen men lite större , harry gråter och kan inte konsetera sig och han saknar Sophie mm :))

2011-07-24 @ 10:00:37
URL: http://eleltatella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mer! O asså så att ngt händer så kan de typ ha sex, Harry o Sophie :P

2011-07-24 @ 21:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback