The way to my life - del 4

Vi hoppade in i bilen och körde mot skolan. När vi kom fram stod alla ute på skolgården och väntade på att få komma in
-Tack för skjutsen, sa jag och hoppade av bilen.
-Vi ses ikväll, sa mamma när jag smällde igen dörren.

Jag gick med snabba steg mot de andra i klassen, jag gick fram till Julia och gav henne en kram.
_________________________________________________________________________________________________
-Hej! Fy vad skönt med skolavslutning nu men ändå lite sorligt att lämna klassen efter alla dessa år, sa jag.
-Ja det kan man säga. Det är väldigt blandade känslor för mig, svarade Julia.
-Jag kommer börja gråta! Sa jag med en ledsen min.

En stund senare fick vår klass gå in i aulan, där skolavslutningen skulle vara. Jag kan inte förstå helt hur jag vågade gå fram till min musiklärare och säga att jag ville sjunga på skolavslutningen. Men om bara några minuter ska jag upp där på scenen och sjunga inför hela skolan. Jag skulle sjunga When you say nothing at all samtidigt som jag skulle spela gitarr.

Efter att jag och några andra sjungit och rektorn hade hållit sitt långa tal gick alla klasser mot sina hemklassrum. Min klass gick in i vårt klassrum och satte hos på varsin stol som lärarna hade ställt upp i en ring i mitten av klassrummet. Lärarna höll i stora kuvert och inuti visste vi alla vad som fanns, våra slutbetyg.
-Jag är jätte nervös, viskade jag till Julia som log lite lätt mot mig.
-Jag med, men jag tror vi båda klarar det! Viska de Julia tillbaka.

-Sophie, här är dina betyg, sa vår lärare Agneta och tittade på mig.
Jag reste mig från stolen och gick mot Agneta och tog emot det stora kuvertet, sedan gick jag tillbaka mot min stol samtidigt som jag log mot Julia.

När alla fått sina betyg och sagt hejdå till lärarna gick alla i klassen ut på skolgården där vi sa hejdå till varandra. Killarna stack iväg nästan direkt medan tjejerna stod i en klunga och grät. Jag gick fram och kramade alla tjejerna och till sist Julia.
-Jag kommer saknar er allihop, jag åker iväg till London redan imorgon, så jag kommer inte kunna träffa er, ha en super sommar! Sa jag högt och kände att en tår rullade ner för kinden.
-Vi kommer sakna dig med, ha de så bra i London, sa de flesta tjejerna i kör.
-Det ska jag ha, men vi får snacka via datorn, men nu måste jag gå, sa jag.
-Hejdå, sa tjejerna och jag gick iväg.

När jag klev innanför dörren hemma mötte mamma mig i hallen.
-Hej, hur var betygen?
-Lugn, jag har inte öppnat de, sa jag och hängde upp jackan.

Vi gick in i köket och satte oss vid bordet, jag öppnade kuvertet och kollade. Jag hade 2 stycken G, 12 VG och 3 MVG.
-Jag får se! Sa mamma och tog pappret ifrån mig.

-Så bra gumman, nu har du en stolt mamma, och pappa skulle jag tro, sa hon och kramade om mig.
-Haha, jag ringer pappa och snackar lite, sen får jag väl packa ner det sista, sa jag och gick in på mitt rum.

-Will Winston, svarade pappa i telefonen.
-Hej pappa, de är jag, Sophie! 
-Heej gumman, hur är det? Har du fått dina betyg?
-Det är bra, själv? Jag fick två G, 12 MVG och 3 MVG, sa jag och log.
-Åh, de var ju jättebra. Jo det är bra här, saknar dig bara, men vi ses ju imorgon! Vilken tid är du på flygplatsen? Sa pappa och hostade till.
-Saknar dig också pappa, går de bra med jobbet? Flyget landar 13.50, hämtar du mig där?
-Ja, såklart jag hämtar dig! Min jobbarkompis Bobby följer nog med för vi slutar då och han åker med mig ibland. Vi är där lite innan två! Måste tyvärr gå nu, men vi ses imorgon, puss.
-Okej, det blir bra, vi ses, puss, sa jag och la på.

Jag satte mig vid datorn och loggade in på facebook, jag kollade igenom lite vad som hänt, de flesta hade skrivit något i form med Äntligen sommarlov, och jag gjorde detsamma.
Jag loggade även in på twitter och skrev: Summer break now, of to London tomorrow! Jag tryckte på tweet och kryssa sedan ner internet och la mig i sängen.


-Sophie, de är dags för mat, det blir tacos! Hörde jag mamma säga och jag vaknade till så fort jag hörde tacos.
Jag reste mig snabbt och mamma kollade på mig.
-Sådär snabbt har du aldrig gått upp ur sängen, sa hon förvånande.
-Du sa tacos, plus att det är sommarlov… sa jag och log.
Mamma skrattade åt mig, sedan gick vi in i köket för att äta.

Klockan var halv elva på kvällen, jag och mamma satt i soffan och hade just kollat klart på en film, eftertexterna började rulla och jag reste mig.
-Jag tror jag går och lägger mig, godnatt! Sa jag trött och gick mot mitt rum.
-Godnatt, vi träffas innan du åker imorgon!

Jag borstade tänderna och håret, sedan tog jag bort sminket och bytte om till pyjamas. Jag la mig i sängen och tänkte på hur sommaren skulle bli. Hela sommaren ska jag spendera i en annan del av världen med både mamma och pappa. Det kunde inte bli annat än bra. Jag somnade inte så lätt, jag bara la i sängen och tänkte på allt jag hade framför mig.
______________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? Skulle vara kul med lite fler kommentarer!
Det blir inte lika bra uppdatering idag som igår, det kommer ett kapitel imorgon eftermiddag, men så länge kan ni ju kommentera vad ni tycker, så blir det roligare att skriva.
Ha de bra, kram
Angelica & Johanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback