The way to my life - del 6

Jag gick upp för trappan och in i mitt rum, jag slängde mig i sängen med kunde inte somna. Jag tänkte på Bobby, vem var det? …
_________________________________________________________________________________________________
Jag vaknade med huvudvärk. Jag tog en tablett och en timme senare var det borta. Pappa hade åkt iväg för att handla lite tills imorgon då Bobby och hans familj skulle komma. Jag bytte om till bikini och la mig i en solstol vid poolen med en tidning i handen.
-Dags att vakna! Hörde jag någon skrika och jag vaknade till.
Pappa gick mot mig och när han var framme tog ha tag om mig och bar mig som en liten bebis. Sedan gick han mot poolen och jag förstod vad han tänkte göra.
-Pappa, neej! jag skrattade och sprattlade även om jag visste att de inte var lönt.
-Joho du, 1, 2, 3!
-Åhhh, nu du! 
Jag snabbade mig upp för stegen och började jaga pappa. 
De tog tid, men till sist fick jag ner honom i poolen. 
-Ha, jag klarade det, sa jag stolt.
Vi skrattade åt oss själva sedan gick vi in för att laga mat, men vad visste vi inte. Det slutade med att vi ringde och beställde pizza.

När jag vaknade på lördags morgonen bestämde jag mig för att ta en jogging tur, de var soligt ute så jag tog på mig ett par svarta shorts och ett ljusrosa linne. 
Eftersom huset låg en bit från centrum så joggade jag bara på små stigar och kom igenom en park. I parken var det fullt med killar som spelade fotboll. Jag hade musik i öronen och helt plötsligt kom det en boll mot mig och träffade mig i magen. En kille sprang fram till mig och jag ville egentligen bara där ifrån.
-Oj, hur gick det? Det var absolut inte meningen… började han.
-Nä, det är ingen fara, magmusklerna är på topp, skojade jag och skrattade lite lätt. 
-Vad bra, men förlåt! Sa han och jag såg att han blev lite röd i huvudet. 
-Äh, de är lugnt. Fortsätt ni spela, sa jag och log.
-Okej, förresten, är du ny här? 
-Ja, min pappa bor här i närheten… jag ska stanna över sommaren.
-Jaha, men då ses vi kanske någon gång! De andra killarna började ropa men vad de sa hörde jag inte, han gick iväg och jag joggade vidare.

När jag kom hem tog jag en dusch och sminkade mig. Vädret var inte de bästa så jag stannade inne och satte mig vid datorn. Jag kom på att jag inte varit vid datorn, så jag loggade in på facebook.
”Hela sommaren framför mig i London med mamma & pappa, kan inte bli bättre!” skrev jag på min status, sedan loggade jag som vanligt in på twitter och skrev:
”just met the cutiest boy ever here in London!” 
Jag log för mig själv, den där killen var riktigt söt.

Nialls perspektiv

-Men var ska vi? Vi hade tänkt repa eller något i studion? Måste jag med? Sa jag till mamma som stod i köket.
-Men efter vi ätit kan du ju sticka dit? Och förresten så är Wills fru och dotter här i London nu, sa mamma och skrattade till.
-Ohh, vad kul, sa jag ironiskt och fortsatte, men visst, jag följer väl med då. 
-Ja, vad bra, var klar till kvart i 6, vi går då, sa mamma och gick in i köket.
-Jaja, sa jag lågt och gick in på mitt rum.
En och en halvtimme senare stod vi utanför deras hus, pappa ringde på klockan och dörren öppnades.
______________________________________________________________________________________________
Denna delen har Angelica skrivit, men jag (Johanna) fick publicera den. Jag ska nu sätta mig och börja skriva del 7, jag ska försöka att göra den lite längre än vanligt eftersom det är en del som har önskat det.
/Johanna och Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback