The way to my life - del 9

Jag gick ut mot vägen och hoppade in i bilen. 
-Har ni haft det kul? frågade pappa.
-Såklart, fast nu är jag trött.
________________________________________________________________________________________________
När jag vaknade nästa morgon hade jag drömt något hemsk. Exakt vad kunde jag inte minnas, men jag var alldeles svettig och varm. Jag gick upp från sängen och hoppade direkt in i duschen. Efter en 10 minuters lång dusch tog jag på mig ett par jeansshorts och ett rosa stort linne. Jag borstade igenom håret och lät det hänga över mina axlar. Jag kletade på lite vattenfast mascara och sedan gick jag ner för trappan mot köket.

-Godmorgon gumman, sa pappa och tittade upp från tidningen.
-Godmorgon, var är mamma? Sa jag och kollade på klockan.  11.37.
-Hon sover fortfarande, hon är väl trött efter igår och sådär. Du somnade ju direkt när vi kom hem, vad gjorde ni förresten? Sa pappa och hällde upp lite kaffe i sin mugg.
-Aha, vi kollade på film och käkade godis. Fast när filmen var slut så spelade jag, Zayn och Louis kort eftersom de andra somnade.
-Jaha, vad trevligt!
Precis när pappa sa det hörde jag ett ljud från mitt rum. Jag sprang upp på rummet och hörde att ljudet kom från min mobil. Jag kollade på skärmen och där stod Louis den bästa. Jag suckade för mig själv och tryckte på svara. 
-Hej, sa jag.
-Hej Sophie, hur är det? 
-Det är bra, själv?
-De är bra, vill du hänga med till stranden idag? 
-Ja, gärna… vem mer än du? 
-Zayn, Harry, Liam och Niall såklart.
-Ni gör allt tillsammans va? jag skrattade till
-Haha, såklart! Men när kan du?
-När som helst, jag ska bara packa ner lite saker… och ändra ditt namn på mobilen.
-Okej, haha!  Jag hörde hur han skrattade till.
-Vi hämtar dig vid halv 1, blir det bra?
-Super, vi ses, hejdå!
-Hejdå, sa han och vi la på.

Jag tog fram min strandväska och packade ner min mobil, pengar och annat jag kunde behöva. Min bikini hade jag satt på mig under mitt rosa linne. 
-Pappa, jag åker iväg nu, skrek jag högt så han skulle höra mig.
-Okej, ha de så kul. 
Jag gick ut mot vägen och där kom en bil körandes.

Louis perspektiv

-Gör de alltid så? Frågade Sophie mig och jag skrattade till.
-Haha, ja det kan man väll säga! Vi båda skrattade till.

När vi kom ner till stranden hade de andra redan hoppat i. Vi bestämde oss för att sola istället, så vi la ut våra handdukar och tog av våra kläder. Vi la oss ner och började snacka.

-Ska du vara här hela sommaren? Frågade jag Sophie och jag såg hur hon log. 
-Ja, eftersom jag aldrig annars träffar min pappa så vill jag passa på nu när jag är ledig!
-Okej, trivs du här? Saknar du inte dina vänner i Sverige?
-Klart jag saknar de, men jag får skaffa nya vänner här. Ni får duga ett tag, sa hon och skrattade.
-Jaha, sa jag med en ledsen röst.
-Skojade, kan väll inte bli bättre än att bli vän med er? Men ska vi gå ner till de andra?
-Ja, de gör vi, sa jag och vi reste på oss.

Sophies perspektiv

Jag sprang ut i vattnet och hoppade på Niall bakifrån så han ramlade i vattnet. Jag och alla de andra skrattade jättemycket medan Niall inte alls tyckte det var kul. Såklart var han tvungen att ge igen, så han lyfte upp mig och slängde iväg mig.
-Ahh, jag hade inte ens doppat mig! Utbrast jag och killarna skrattade åt mig.
-Rätt åt dig, sa Niall med ett stort leende.
Vi gick upp på stranden, vi la oss på våra handdukar och somnade.

Klockan var ungefär 3 när jag vaknade till. Zayn och Liam satt och snackade.
-Kan vi inte gå och köpa glass? Frågade jag de.
-Jo visst, ska du och jag gå iväg Sophie? Frågade Liam mig och jag reste på mig.
-Ja visst! 
Jag hade inte pratat så mycket med Liam, så det passade bra nu. Vi gick mot den lilla glasskiosken och beställde glass till alla.
När vi kom tillbaka till där våra handdukar låg såg vi massvis med folk som stod där och Liam suckade lite.

Liams perspektiv

-Vad är det? Frågade Sophie mig.
Jag tycker ju verkligen om alla våra fans men såklart ville man ha lite privatliv också.
-Äh, inget. Kom vi går fram och hälsar på våra fans, sa jag och log stort.
Sophie skrattade till och log mot mig.

-Ursäkta, sa jag ganska högt , alla vände sig om och började skrika.
-Okej, lugna ner er! Jag gick igenom klungan med Sophie bakom mig och satte mig ner på en handduk. Jag skrev några autografer och tog lite foto.
-Förresten, jag måste presentera vår nya vän Sophie Winston, sa Niall högt och alla tystnade. 
-Berätta något om dig själv, skrek någon utav fansen. Sophie kollade på mig och jag nickade.

Sophies perspektiv

-Jag heter Sophie Winston och kommer från Sverige. Min pappa jobbar här i London, därför ska jag vara här över sommaren, jag kollade på alla som stod helt tysta och kollade på mig.
-Är du ett fan av one direction? Frågade någon och jag log!
-Ja, såklart jag är, och de är helt sjukt att jag på två dagar har blivit en av deras nya vänner. 
Frågorna fortsatte och vi hade jätteskoj. Några kom fram till mig lite senare, de ville både ha min autograf och ta ett foto.

När alla fansen hade gått sprang vi ner mot vattnet och skrattade högt. Klockan var nästan halv 6 när vi satte oss i bilen för att köra hemåt.
______________________________________________________________________________________________
Förlåt för den kom lite sent, men vad tycker ni? Kommentera på!
/Angelica & Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback