Everything about you - del 9

När klockan var 11 låg vi båda ner och snackade om hur allt skulle bli imorgon. Jag hade så mycket tankar i huvudet och jag insåg att jag inte skulle kunna sova. Imorgon var den stora dagen. Jag skulle på träffa One Direction. Killarna som helt ärligt fått mig att gå vidare, eller i alla fall fått mig att le efter de jobbiga som hänt. Jag insåg hur mycket killarna betydde för mig. Att jag imorgon skulle stå framför dem var ofattbart.
_____________________________________________________________________________________
-Alicia vakna! Jag gnuggade mig i ögonen och kollade runt. Jag var i London. I samma land som One Direction. I samma stad. Kanske till och med på samma hotell. Det var här på hotellet som vi skulle få träffa dom. De var 4 andra från Sverige som också skulle få träffa dom, fast vi hade inte sett eller snackar med dem. 
-Vad är klockan?
-Åtta! Men kom, vi måste äta frukost!
-Men lugn! Det är klockan två vi ska träffa dom, sa jag och hon satte sig ner på sängkanten.
-Men kom! Vi kan inte sova bort hela dagen! Jag suckade och reste mig motvilligt upp. Sanna flinade åt mig och jag gick in på toaletten för att fixa till mig lite. Jag drog på mig ett par mjukis byxor och en t-shirt med lite mönser på. Jag borstade igenom mitt hår lite snabbt och sedan satte jag upp det i en slarvig toffs.
-Ska vi gå ner då? Jag nickade.

Vi tog varsin tallrik och tog för oss av den stora frukost buffén.
-Sanna, där sitter två svenska tjejer, de måste vara några som ska träffa killarna, viskade jag till Sanna och hon nickade.

När jag tagit allt jag ville ha hade jag blivit av med Sanna. Jag kollade runt och såg att hon stod vid tjejerna jag snackat om innan. Jag gick mot deras bord lite diskret och Sanna kollade på mig och log.
-Detta är min syster, sa hon och de två tjejerna log mot mig.
-Hej, sa de i kör och jag log tillbaka.
-Hej!
-Ni kan sitta här om ni vill, sa en av tjejerna och jag kollade mot Sanna som nickde.
-Tack, sa hon och vi satte oss ner vid bordet. 
-Vad heter ni förresten? Frågade Sanna.
-Emma, sa tjejen med långt brunt hår och vi log.
-Ida, sa den andra tjejen, som hade lite röd-brun hårfärg och lugg.
-Och ni? Frågade Ida.
-Alicia.
-Sanna.
-Är ni syskon? Vi båda nickade mot henne och hon log.
-Vem är er favorit? Jag log lite för mig själv. Jag trodde innan jag satte mig ner att det skulle bli en pinsam tystnad, men så blev det inte. Men, jag hade ju inte någon direkt favorit utav killarna. Jag tyckte Zayn var snyggast, men jag gillade alla.

-Louis! Sa Ida och jag log mot henne.
-Niall är min, sa Emma snabbt där efter.
-Liam! Utbrast Sanna och sedan kollade alla mot mig.
-Om jag tvunget ska välja säger jag Zayn, sa jag och alla log mot mig.
Vi fortsatte prata på och det kändes som vi blev vänner direkt.
-Kom ni hit igår? Frågade jag Ida och Emma som nickade.
-Ja, vi flög från Malmö! Vart kommer ni ifrån?
-Göteborg, svarade jag och Sanna i kör och de nickade.
Några minuter senare var vi klara och vi bestämde oss för att gå upp till vårt rum för att göra oss klara. Klockan var halv tio men vi ville vara säkra på att vi skulle hinna med allt. Jag hade ju inte direkt fixat mitt hår så jag bestämde mig för att ta en dusch.

-Vad ska jag ha på mig? Utbrast jag när jag stått ett tag och rotat igenom min resväska. Sanna kom i rummet och suckade.
-Vanliga kläder, sa hon och jag flinade.

-Funkar detta? Jag höll fram ett par jeans och en gullig topp som jag fått av Rasmus i somras när jag fyllde år.
-Hur bra som helst! Sa hon och jag log.

Vi gick ut från vårt hotellrum och ner till lobbyn. Vi hade bestämt oss för att gå runt i London lite innan det var dags. På riktigt. I lobbyn satt Emma och Ida.
-Hej! Vill ni hänga med till Milkshake City? Jag kollade mot Sanna som nickade ivrigt.
-Ja! Utbrast vi båda samtidigt

Vi gick tillsammans till Milkshake City och när vi kom fram var där knappt några folk. Vi gick in och beställde varsin milkshake och satte oss i ett par fåtöljer och började snacka.
-Vänta! Har inte One Direction typ suttit här? Utbrast jag efter några minuter och alla kollade mot mig.
-Jo! Svarade Ida, Sanna och Emma i kör och alla började skratta.

Klockan var 13.47 och om 13 minuter var det dags. Vi skulle få träffa One Direction och jag kom på mig själv att vi just nu förmodligen var i samma byggnad som killarna. Jag kände att jag började skaka och plötsligt öppnades en dörr och ut kom en ung tjej.
-Hej tjejer, sa hon glatt och vi alla log mot henne. De var jag, Sanna, Ida, Emma och två andra tjejer, som hette Frida och Anna.
-Killarna här är inne och vi har bestämt att ni ska få gå in två och två, vem vill börja?
-Vi kan börja, sa Frida och Anna nickade.
-Okej, välkomna in, sa tjejen och vi alla log mot dom.

_____________________________________________________________________________________
Här har ni en del till, hope u like it!
Som ni nog listat ut kommer 1D kommer in i nästa del!
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Love it!! Längtar till kapitel 10!!!!Ni är bäst :D xx

2011-11-20 @ 09:44:29
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-11-20 @ 12:10:31
Postat av: Olivia

Meer nu! :D:D

2011-11-20 @ 12:16:36
Postat av: Roza

mer mer mer mer

2011-11-20 @ 13:19:23
Postat av: Linda-chan

meer <3

2011-11-20 @ 14:32:05
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har panik!!! Mina föräldrar tillåter mig inte att beställa skivan. Jag måste ha deras autografer och skivan annars dör jag :O!!! Jag får nog göra det i smyg själv.

2011-11-20 @ 14:37:06
Postat av: :D

OMG! spännande :o

2011-11-20 @ 14:48:09
Postat av: Anna

OMG vill bara ha mer!!!

Ni skriver såå bra!!

När kommer nästa??

2011-11-20 @ 15:24:35
Postat av: Anonym

aaaaaaaaaaaaaa måste ha nästa del nu nu nuuuuu :D

2011-11-20 @ 16:15:52
Postat av: Eve

more!! haha seriöst, ni e bäst på att skriva!! :) <3

2011-11-20 @ 16:45:33
Postat av: molly

ååh så bra! gillar att det fakiskt är några delar innan killarna kommer in, så att det inte gårt för fortfram :)

2011-11-20 @ 17:10:35
Postat av: Bella och Astrid

Skiit bra! mer<3:D

2011-11-21 @ 08:28:04
URL: http://onedirectionnovell.webblogg.se/
Postat av: matilda

omg, jag vill ha meeeeeer :')

2011-11-21 @ 15:45:47
Postat av: SSLLUUTTAA

ASSÅ SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA KAN NI SLUTA SPAMMA ONEDIRECTIONSWE.BLOGG.SE CHATTEN!? SÅ JÄVLA IRRITERANDE DÄR SKA MAN SNACKA OM KILLARNA INTE NÅN FJANTIG NOVELL!! JAG VET ATT ANDRA OXO LÄGGER UT MEN DET ÄR SÅ ATT JAG MEST SER ER. SÅ SNÄLLA SNÄLLA SLUTA SPAMMA !

2011-11-21 @ 19:46:15
Postat av: Ida

OMG , jag heter Ida och min favorit är Louis ! Scaryy .

älskar novellen <3

2011-12-11 @ 12:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback