The way to my life - del 95

-Men..
Han kysste mig och han flinade.
-Du får veta imorgon!
-Okej, sa jag lite dystert och han skrattade.
-Godnatt, sa han och pussade mig lätt på pannan.
-Godnatt!
_____________________________________________________________________________________
När jag vaknade nästa morgon regnade det ute och allt var grått. Jag gnuggade mig lite i ögonen och satte mig upp. Klockan var redan tio i tio och till min förvåning la Harry och sov.
-Harry? Viskade jag tyst och skakade lite på honom.
-Mm
-Skulle ni inte upp tidigt idag?
-Vad är klockan?
-Tio i tio..
-Okej, sa han och jag skakade honom lite till.
-Hallå? När skulle ni upp? 
-Vi börjar två! Sa han och jag nickade, även om han inte såg. Jag la mig ner i sängen igen och tankarna på pappa började snurra i huvudet. Men, han ville att jag skulle ha det kul här, och det hade jag.

”Är ni vakna? Killarna ska iväg snart och jag behöver lite hjälp av er” skrev jag i ett sms till Amanda och två sekunder senare knackade de på dörren.
-Hej! Vad behöver du hjälp med?
-Harry och jag ska på middag ikväll, vad ska jag ha på mig? Frågade jag med lite panik i rösten och Evelina skrattade.
-Klockan är två och du har redan panik! Jag nickade och de skrattade åt mig.
-Kan vi inte gå ut på stan först och sedan hitta något snyggt du kan ha på dig? Jag nickade mot henne och log.
-Visst, jag kommer snart! Sa jag och sprang in till min resväska där jag hade alla mina kläder. Jag tog på mig ett slappt vit linne och sedan la jag ner min mobil och annat nödvändigt.
-Är du klar?
-Ja! Sa jag och sedan gick vi ut från hotellet. 
När vi kom ner stod det en hel del fans utanför, men de verkade inte se oss. Vi gick lite diskret ut och jag skrattade när vi kom där ifrån.
-Än känner inte alla igen mig, sa jag och Amanda log.

Vi gick runt i de flesta affärer som vi kunde hitta och sedan gick vi in på McDonalds för att köpa varsin milkshake. Vi satte oss där inne och snackade om allt. Jag kollade på klockan, halv fem. 
-Shit! Tjejer! Klockan är halv fem! De kollade undrande på mig och jag gav de en allvarlig blick.
-Klockan sju ska jag och Harry iväg! Kom nu! Sa jag och reste mig från stolen. 
De reste sig snabbt och sedan sprang vi nästan ut från McDonalds och sedan mot hotellet. 

-Jag duschar, så kan ni välja kläder! Sa jag till Evelina och Amanda när vi kom in på vårt hotellrum. De nickade mot mig och jag sprang snabbt in i badrummet. Fem sekunder senare stod jag inne i duschen och tog en ganska snabbt dusch. 

-Vart ska ni? Ropade Evelina när jag kom ut från duschen.
-Jag har ingen aning, Harry vägrar att berätta, ropade jag tillbaka.
-Jag kommer snart, sa jag och sedan gick jag in i badrummet för att torka mitt hår och ta på mig mina underkläder. 

-Så, vad har ni hittat? Frågade jag och de höll upp varsin outfit.
-Vi hittade de tillsammans, sa Evelina och jag log.
Evelina höll upp ett par blommiga shorts och ett vitt linne, plus en vit kort kofta. Amanda höll upp en turkos tunika, med ett skärp. 
-Åh, jag har ingen aning vad jag ska välja! Sa jag och dom skrattade.
-Fast, jag tror jag tar shortsen och linnet, sa jag och Evelina sträckte fram de till mig. 
Jag tog snabbt på mig det och kollade mig i spegeln. 
-Du är så fin! Utbrast Evelina och jag log mot de båda.
-Tjejer, ni är fina! Sa jag och kramade om dem. Jag lockade mitt hår lite snabbt och sedan sminkade jag mig. Inget överdrivet, bara lagom mycket. 

När klockan var exakt sju knackade det på dörren. Amanda och Evelina hade bestämt sig för ha en mys kväll med de andra killarna, så jag satt här helt själv. Jag reste på mig och gick fram till dörren.
-Hej älskling! Jag möttes utav ett stort leende och de smittade av sig.
-Hej älskling, svarade jag innan Harrys läppar mötte mina. 
Han tog tag i min hand och vi gick tillsammans ut. 
-En limousin? Utbrast jag och Harry log.
-Allt för dig älskling! Sa ha och vi gick in i limousinen.

När vi kom fram var vi ute i Stockholms skärgård. Harry tog tag i min hand, och utan att säga ett ord gick vi ner mot vattnet. 
-Ser du restaurangen där framme? Jag nickade och han log.
-Ett bord för två är bokat, kom nu! Sa han och jag log.

-Vad ska du beställa? Köttbullar? Frågade jag och Harry skrattade.
-Jag har ingen aning, sa jag och han log.
-Pasta? Frågade han och jag nickade.
-Det blir nog så! 
-Som vanligt! Jag nickade stolt och han log stort mot mig.

Tre timmar senare satt vi på stranden. Harrys armar la runt mig och solen var på väg ner. Jag kollade ut över havet och log stort för mig själv. Det var såhär jag ville ha det, föralltid. Sittandes i Harrys famn. Harry tog upp sin mobil och tog ett foto på oss. En halv minut senare gick jag in på twitter och jag hade rätt. ”At the beach, in the sunset with this girl. I love you” stod det i han senaste tweet. Jag tryckte upp bilden. Jag kollade mot honom och han log han söta leende, som varje gång fick mig att smälta. Han lutade sig mot mig och våra läppar möttes i den mest perfekta kyssen. Jag la min hand på hans kind och när vi avlutade kyssen log jag stort mot honom. Jag lutade mig mot hans axel och blundade. Allt var tyst. Havet var nästan helt still och de enda ljus man kunde se var från solen, som snart var nere.
-Jag älskar dig, sa jag tyst och kollade upp i Harrys ögon. 
-Sohpie, du betyder allt för mig. Jag älskar dig!
_____________________________________________________________________________________

THE END!
Vi vill verkligen tacka för att NI har peppat oss att skriva nya delar, men, nu är det dags för en ny novell. Vet inte när fösta delen kommer upp, men fortast möjligt! 
Skulle verkligen vara kul om ni skrev en liten "utvärdering" om novellen! Skicka en kommentar eller ett mail ([email protected]) där du skriver bra/dåligt med novellen. Vi tar emot kritik! 
Denna novellen kommer finnas kvar i arkivet och vi kommer fortsätta med en ny novell, FOR SURE!
Så, vi hoppas att ni stannar! GÖR NI DET?

FÖRRESTEN, VEM SKA DEN NYA NOVELLEN HANDLA OM, UTAV KILLARNA?
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan den inte handla om Niall eller Louis? ;D <3

2011-11-07 @ 21:59:51
URL: http://onedirection.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Det skulle vara grymt om den handlade om Niall! Han har inte fått så mycket uppmärksamhet överhuvudtaget :)

2011-11-07 @ 22:03:01
Postat av: Josefine

novellen har varit den bästa jag läst! och jag läser ganska många noveller.

kan inte nästa novell handla om zayn? det finns typ inga som handlar om honom :)

2011-11-07 @ 22:05:15
Postat av: Anonym

Niall , för de finns inte så många noveller om honom och för att han är fucking beautiful och världens bästa.

2011-11-07 @ 22:08:40
Postat av: Eve

grym avslutning :) NIALL!!! xD och så kan det vara en tjej som heter Evelina :P ert beslut ;) hoppas den kommer snart, vill nt vänta <3

2011-11-07 @ 22:11:39
Postat av: Melisa

Dåligt slut, men ja det kan inte ha varit så kul för er att skriva samma saker. Men själv tycker jag att det vore kul om den nya novellen handlande om Liam :3

2011-11-07 @ 22:19:30
Postat av: Anonym

Åh hela novellen i helhet har vart jätte mysig och bra! skulle dock inte vara sämre med ännu bättre uppdatering haha! Den nya novellen tycker jag ska handla om niall eller liam!

2011-11-07 @ 22:22:31
Postat av: L I N N

Detta är helt klart den bästa novellen jag någonsin läst! Ni skriver så himla bra så man vill bara läsa och läsa!

Jag kommer ihåg att det var del 30 eller nått när jag började läsa.

Och en hel natt satt jag och läste från början till ah till 30 eller nu var det va!

Längtar tills nästa novell! :)

Kram!

2011-11-07 @ 22:22:48
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Emma

Helt klart bästa novellen, synd att den slutar nu! Men är säker på att den andra blir lika bra! Jag tycker den nya novellen ska handla om Niall :D

KRAM

2011-11-07 @ 22:26:03
Postat av: Anonym

Naill eller zayn:D Novellen är grym med dock lite stav fel:P

2011-11-07 @ 22:27:59
Postat av: K

Åh känns så sorgligt att denna novell är slut men samtidigt superkul att det ska komma en nu för man bli så exalterad av nya noveller!! :D



Jag tycker att nästa novell ska handla om Niall för han är världens bästa gulleplutt!!! Han är så go och glad och förtjänar lite mer uppmärksamhet! :D Han är världens snällaste kille och helt underbar!! :') (Den kan också handla om någon som heter Kim haha (; )



Kram på er! xx

2011-11-07 @ 22:30:34
Postat av: Sofia

Liam!!!!! Snälllllllllllllllllllla inte niall!

2011-11-07 @ 22:37:37
Postat av: Bella

den var Amazing med stort A :D Jag tycker att nästa kan handla om Zayn :D

2011-11-07 @ 22:53:53
URL: http://minibella.blogg.se/
Postat av: Anonym

den nya borde handla om Liam!

2011-11-07 @ 22:55:04
Postat av: Elin

HARRY! haha kanske inte igen... ;)

2011-11-07 @ 22:58:15
Postat av: Anonym

Niall eller Zayn tycker jag den ska handla om :)

2011-11-07 @ 22:59:17
Postat av: emma

Riktigt bra, men slutet kunde varit bättre. :)



Jag tycker ni ska skriva om den ni har mest idéer kring, det är ju ändå ni som ska skriva den. Alltså blir det nog bra vem ni än skriver om! :) <3

2011-11-07 @ 23:16:06
Postat av: Jessica

Jag tycker nästa novell ska handla om Louis,för att de finns typ inga med honom.skulle va jätte kul om någon i novellen hette Jessica.

Ps.eran novellblogg är bäst:)<3

2011-11-07 @ 23:27:27
Postat av: Johanna

Novellen var as bra! Men kan inte andra novellen handla om Zayn för att det finns inte många som handlar om juste honom.. Det flesta jag har läst är Niall Harry och Louis.. Typ

2011-11-07 @ 23:30:14
Postat av: köttbullar!!

jag tycker den nya ska handla om Zayn Louis ;) Den förra novellen var skiitbra, kanske lite dryg mot slutet men förstår om ni tröttnade lite på den. Med nästa får ni gärna blogga lite oftare om ni hinner för man vill bara ha mer hela tiden! Annars var det verkligen bra!

2011-11-07 @ 23:32:04
Postat av: Natta

Novellen har varit helt GRYYYM! xD <3 Jag tycker att novellen ska handla om Zayn OCH Niall för Inga noveller handlar om dom 2 tyyp =|

2011-11-07 @ 23:41:41
Postat av: Anonym

Harryyyyyyy!

2011-11-08 @ 00:56:58
Postat av: Linda

jag tycker novellen var jättebra och nästa borde handla om liam! eller louis;) men mest liam eftersom att han inte var med så jättemycket i den här novellen :)x

2011-11-08 @ 01:08:17
URL: http://minielit.devote.se
Postat av: bella

super bra!

ni är jätte duktiga på detta & jag tycker att nästa ska handla om Zayn eller Niall ;)

2011-11-08 @ 07:49:29
Postat av: rayana

zayn snälla han får aldrig uppmärksamheten

2011-11-08 @ 14:52:51
Postat av: Therese Berntsson

SE OM DU KAN SKICKA DEN TILL ONE DIRECTION!!!!!!



Skit grym var den!!!!!

2011-11-08 @ 15:11:03
Postat av: Anna

Fett bra men det är tråkigt att den är slut.

Men nästa novell kan ni skriva den på eng eller Eng/sv alltså i killarnas perspektiv eller när dem pratar med killarna.

Kram<3<3

2011-11-08 @ 15:33:00
Postat av: lidija

Alla noveller handlar typ om harry! Så ta typ louis o Liam!! :D

2011-11-08 @ 15:56:02
Postat av: Paulina

Det här ärr/var den absolut bästa novellen jag har läst i hela mitt liv! ni är verkligen jätte duktiga, det var ett bra slut, men jag hade velat haft mer delar, hahah den e så bra! men det e klart att man ledsnar ;)

jag tycker den ska handla om louis eller Niall! :D

2011-11-08 @ 16:27:10
Postat av: Ella

Louis eller Niall!!! :DDDD

2011-11-08 @ 17:17:13
Postat av: jessica

sötpöten niall :)

2011-11-08 @ 17:48:11
Postat av: Linda-chan

Jag tycker att den nya novellen ska handla både om Louis o Niall, så de blir lite mer huvudpersoner.

Jag älskar den här novellen o tur att ni inte tar bort den :D

2011-11-08 @ 18:04:29
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Anonym

en jättebra blogg, love it!! men för att ge er lite feedback: när det väl är drama är det väääärldens drama! typ när sophie trodde harry var otrogoen och överreagera massa, och när hon blev attackerad. och typ sophie och harry, dom har inget "mellanting" antingen älskar dom varandra och gulligull, eller så bråkade dom, haha, om ni fattar vad jag menar. :) sen skulle det vara kul med en lite mer "realistisk" novell. och gärna om niall :)

2011-11-08 @ 18:09:40
Postat av: Anonym

snälla den minsta personen noveller brukar handla om louis! han är typ aldrig med snälla LOUIIIIIIIIS!!!

2011-11-08 @ 18:27:57
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh antagligen Niall eller Liam. :D

2011-11-08 @ 18:58:53
Postat av: Sandra

SNÄLLA LIAM!! skulle bli så glad :) och så kan tjejen heta sandra? haha nä, men ni är så duktiga ! tack för novellerna älskar dooom ! :D

2011-11-08 @ 19:25:27
Postat av: Alice

Så synd att novellen kommit till ett slut, det har varit så spännande att läsa men jag märkte att idéerna började rinna ut i sanden under de sista kapitlen. Tycker absolut ni ska skriva en ny - helst om Harry... igen. Hahha, men annars kanske om Zayn?

2011-11-08 @ 19:45:15
Postat av: martina

åh snällasnälla kan den inte handla om Louis ?!?! :D ♥

2011-11-08 @ 20:03:58
URL: http://baramittlivs.blogg.se/
Postat av: Emma

meeeeeeeeer !!!!!!

2011-11-08 @ 21:13:30
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: Anonym

kan den inte handla om Amanda och Evelinaaa??? :DDDD

2011-11-08 @ 21:32:10
Postat av: matilda

TacK så mycket för denna underbara novell! Varje kapitell jag läst har jag relaterat till och ert skrivande har fått det att kännas som att det är mitt liv. På något konstigt sätt betyder den så mycket för mig så ja vill bara säga tack för det bra jobbet ni gjort! KRAM

2011-11-08 @ 22:09:01
Postat av: mmelissavuong ♥

skulle ni inte kunna skriva en novell om zayn? för alla andra noveller som finns är oftast om harry och liam.. :)

2011-11-08 @ 22:30:49
URL: http://melissavuongs.devote.se
Postat av: linm

Skit bra novell !

Kan den nya inte handla om nail och Liam ? :d

finns ingen om dom :(

2011-11-08 @ 23:40:57
Postat av: Ebba

Hej! Så tråkigt att novellen är slut men den har varit super bra!!! Längtar tills nästa novell:)

Kan inte den handla om någon annan än Harry bara för variations skull:)

2011-11-09 @ 08:55:47
Postat av: Julia

Kan den inte handla om Niall? :D

2011-11-09 @ 14:22:12
Postat av: Anonym

Kommer den nya novellen vara på samma blogg?:)<3

2011-11-09 @ 17:14:28
Postat av: Anonym

The end? :(

2011-11-09 @ 17:17:01
Postat av: Anonym

Snälla kan den inte handla om Niall?

Skulle verkligen tycka att det var kul om någon novell kunde handla om han :D

2011-11-09 @ 17:28:15
Postat av: Anonym

niall och liam

2011-11-09 @ 18:33:26
Postat av: Emma

snäälla snälla NIALL!! han är världens goaste och roligaste, och det finns typ inga noveller om honom!

2011-11-09 @ 21:38:26
Postat av: Anonym

Nästa kan väll handla om Niall? Snälla! Och denna novellen var hur grym som helst! Fortsätt skriva ALLT i svenska! Har läst några noveller där killarnas perspektiv är på engelska och tjejernas på svenska, det sög!

Tack och hej!

2011-11-10 @ 15:42:22
Postat av: Matilda <3

Den första novellen jag någonsin har läst och kommer nog vara den bästa också! Jag älskade den, skitbra! :')



Nästa novell kan väl handla om...Niall, Liam eller Zayn? :)



KRAMIS!

2011-11-10 @ 16:39:39
Postat av: Paula

Den var SUPER bra! Jag tycker att nästa ska handla om Zayn.

2011-11-10 @ 18:37:41
URL: http://prettypaula.blogg.se/
Postat av: Sandra

LIAM!! :DD

2011-11-10 @ 20:33:21
Postat av: Astrid

Hej! Den kan väl handla om Louis? <3 Titta gärna in på vår novellblogg! :)

2011-11-10 @ 20:41:50
URL: http://onedirectionnovell.webblogg.se/
Postat av: zayn!

jag tkr att den ska handla om zayn för ingen skriver om han, han är med i alla noveller MEN han pratar inte och det ända han säger är typ hej i alla noveller. ingen skriver nånting om han. alla favoritiserar harry som vanligt.

2011-11-10 @ 21:22:10
Postat av: Becca

Denna noveller har varit bäst, den nya kommer säkert bli lika bra med så bra skrivare :D

2011-11-10 @ 22:47:27
Postat av: Emmy

Novellen var verkligen as bra!! Hoppas att ni skriver mycket mer<333

2011-11-26 @ 18:26:23
Postat av: Anonym

neeeejj! inte redan slut.. hahah, jag blev sjuk igår, hittade er blogg och har läst HELA idag! lätt den bästa jag någonsin har läst! <3

2011-12-11 @ 22:15:16
Postat av: Malin

Började läsa första novellen tio i morse, och har läst ända tills nu, klockan är tio i tre. Sjukt bra! Sitter och gråter till vissa delar, <3

2012-01-02 @ 14:50:20
Postat av: Anonym

Harrryyyy;) (liite sent?) XD

2012-01-07 @ 23:35:49
Postat av: Anonym

Läste denna novellen nu, lite sent, och jag måste säga att den var jättebra verkligen! Den har underhållit mig i flera dagar nu haha. Fortsätt så tjejer, den nuvarande novellen är också jättebra! :D

2012-01-14 @ 11:12:25
Postat av: kawthar

SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA LIAM <3 SNÄLLA

2012-01-21 @ 00:56:22
Postat av: Rut

Har läst hela novellen på två dagar man har skrattat gråtit skrikit,ja allt!!!I love you guys,I love 1D!!!!!

2012-01-28 @ 16:52:51
URL: http://Baravarajag.devote.se
Postat av: Nora

Jag har läst denna novell 4 gånger nu. AAAHH. Den är så bra. Eran andra också men den ni gör nu gillar jag tyvärr inte lika mycket..... Men jag älskar den här!!!! Längtar till eran fjärde novell, det blir väl en?! :D xx

2012-03-20 @ 11:15:22
Postat av: Louise

Så jävla bra! Älskade denna novell! :D hittade den förut idag och har under denna kväll, under loppet av ungefär 5-6 timmar läst mig igenom hela! Riktigt duktiga är ni!

2012-03-27 @ 22:59:51
Postat av: muffin

varför fortsätte inte ni på den har novellen mer den e så bra så att man inte vill att den ska ta slut

2012-04-20 @ 23:15:55
Postat av: Anonym

kan inte nästa handla om Louis eller Niall men helst om Louis han är bara för rolig ;D, för de senaste jag har läst handlar mest om Harry och Zayn... <3 sjukt bra Novell..

2012-05-22 @ 22:47:11
Postat av: Anonym

Jättebra novell men jag har inte hunnit läsa hela än men jag hittar inte del 42 :( hur gör man?

2012-06-18 @ 19:12:16
Postat av: Anonym

Niall!<3

2012-06-21 @ 22:07:55
Postat av: Sanna

JÄTTEBRA novell, fast lite snabbt slut! :)
Anyway, jag tycker att NÅGON novell ska handla om
ZAYN!
(HAHA, lite sent att komma med förslag nu...?) ;-)
Men NÅGON om Zayn? :D

2012-07-07 @ 00:38:32
Postat av: Maja

hej, skit bra novell, läste hela på en dag! men slutet var sådär, inget illa ment men jag vet hur det känns när
man får skriv kramp ;) haha kändes bara som att allting inte var färdigt, tex med hennes pappa, och han mysko killen som jag inte kommet ihåg namnet på, och lite så men annars helt otrolig! ska börja läsa nästa nu, alltid bra med lite inspiration, massa kramar från mig!! :) xx

2012-08-04 @ 23:15:05
Postat av: Fotoquie (Fotoblogg)

HajHaj :) Har precis läst ut denna novellen, man blir så glad när den var så lång + att jag har era andra noveller kvar... ;D Bra var det :))

2012-08-18 @ 23:12:18
URL: http://fotoquie.blogg.se
Postat av: Emma

Bästa novellen ever! Man ville läsa mer och mer och ännu mer..!
Jag läste ut hela the Way to My life på 3 dagar!:D
Ni borde skriva böcker om dem;)
Kram!

2012-10-19 @ 20:55:03
URL: http://STHLMstjejenEmma.bloggplatsen.se
Postat av: natalie

den var super men jag fattade inte slutet

2013-01-16 @ 20:25:12
Postat av: Salina

Vilken bra novell, fortsätt så! :)

2013-02-04 @ 15:44:08
Postat av: Lise

Så himla bra!! Har sträckläst novellen och var helt fast hela tiden. Verkligen grymt!! Allt är så bra beskrivet och man lever sig verkligen in i berättelsen.
Kika gärna in på min novelblogg om ni vill!
Ska fortsätta läsa de andra novellerna som ni skrivit nu. :)

2013-03-02 @ 01:00:28
URL: http://thisoneforyou.blogg.se/
Postat av: elin

superbra!!!!!!!!! Läste den på typ 2-3 dagar!

2013-04-10 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback