The way to my life - del 76

Vi sprang snabb upp och sedan lika snabbt ner igen.
-Kuddkrig! Sa Liam och kastade kuddarna mot killarna som satt i soffan.
____________________________________________________________________________
Sophies Perspektiv

Efter kuddkriget var vi helt slut. Killarna hade somnat redan, och jag och Liam var dom ända vakna.
Liam gäspade och sa,
-Hur kul kuddkriget än var, så ska vi nog sova nu, sa han och log. 
Jag nickade instämmande.
-Vi borde väcka det andra, dom ser inte ut att ha det så bekvämt direkt, sa jag. 

Niall satt och sov i hörnet av soffan och lutade sitt huvud bak mot väggen, medan Zayn låg med sitt huvud i Nialls knä och sina ben över Louis som låg lutat mot Harry, och Harry låg med sitt huvud på sovkanten, och benen nere på golvet.
Liam skrattade.
-Ja! Jag väcker dom, så kan du börja bädda däruppe? Sa han.
-Låter som en bra ide, svarade jag och gick upp.


Jag bäddade till på madrasserna på golvet för Zayn, Louis, Niall och Liam och för mig och Harry i min säng.
Plötsligt hörde jag trappsteg och hur någon öppnade dörren till mitt rum. Någon slängde sig i sängen och jag kollade mot sängen.
-Hej Harry! Sa jag utan att tveka.
-Hej älskling, hörde man en väldigt utsliten Harry svara.
-Trött? Frågade jag och la mig bredvid honom.
Han blundade och log till svar.
Jag kysste hans kind och reste mig upp, sedan gick jag in till badrummet.

Jag tvättade bort mitt smink, borstade tänderna, och borstade håret.
När jag var klar gick jag in i mitt rum, alla killarna hade somnat igen, förutom Liam. Jag la mig bredvid min underbara pojkvän och somnade.

Det var mörkt, huvudet snurrade och jag var ensam. Fullständigt ensam.
Det enda man hörde var regnet som piskade utanför.
Jag vände sida i sängen, och den andra sidan var tom.
Jag reste mig upp, öppnade dörren till gästrummet. Rummet var tomt.
Tavlorna på väggarna rörde sig och man hörde en ung flicka skrika. Det kom från mitt rum.
Jag sprang tillbaka till mitt rum, och såg hur en ung flicka låg på min säng med en ung man över sig. Han höll fast hennes händer, och flickan såg livrädd ut. Flickans blick fastnade på min och hon skrek att jag skulle hjälpa henne. Men jag kunde inte, jag kollade ner på mina fötter och dom var fast, kedjor var snurrade runt dom. Jag försökte skrika men fick inte fram något ljud.
Mannen såg att flickan tittade på mig och vände sitt huvud mot mitt håll. Mannens ansikte var välbekant, fast han såg mycket äldre ut, hans mörka blick kände jag igen. Han log med sitt mest elaka leende och sa,
-Trevligt att ses igen Sophie! Hur är det med huvudet?
Jag kände hur ögonen svartnade och hur smärtan i bakhuvudet kom.

Harrys Perspektiv

Jag vaknade av ett skrik, ett hysteriskt skrik.
Jag satte mig upp fort och möttes av en svettig Sophie, som hade ögon stora som ett rådjur. Hon skakade och stirrade med ögonen på väggen.
-Sophie! Vad är det? Sa jag skräckslaget.
-J-j-ja-ke , fick jag ett skakigt svar tillbaka.
-Va? Sa jag.
En mardröm, tänkte jag. Det var ett tag sen det hände nu, men de var inte bra att hon fortfarande tänker på det.
Jag drog henne intill mig och hon tog ett fast grepp om mig.
-Älskling, andas. Det var bara en dum dröm, sa jag och kysste henne på pannan.
-Harry, släpp aldrig, aldrig taget om mig, svarade hon.
Tårarna rann nu från hennes kinder och jag torkade bort en tår.
-Aldrig älskling, sa jag och höll fast henne hårdare.

Jag torkade tårarna från henne kinder igen och hon snyftade tyst.
Jag strök min hand mot hennes kind tills hon somnade. Jag blundade och somnade sakta, med armen runt Sophie.

Sophies Perspektiv

Jag vaknade upp med huvudvärk. Klockan stod på 07:20 och jag kände mig ganska trött.
Regnet slog mot rutan, och den hemska drömmen från i natt kom upp i huvudet.
Harry låg tätt intill mig, hans hand var fastklistrad mot min och jag kände mig trygg. Jag visste att inte Jake var här, men drömmen var läskigt.

Jag tog mig loss ur greppet långsamt och försiktigt, tog mig upp till badrummet och låste efter mig. 
Jag kollade in spegeln, mitt hår var rufsigt från så mycket jag hade svettats inatt och jag var helt blek. Jag hade stora påsar under ögonen.
Jag skakade på huvudet och tog mig in i duschen. Även om jag fortfarande var trött ville jag inte sova mer.
Jag kände det varma vattnet rinna ner från min kropp och jag stod i duschen länge.

Efter 40 minuter gick jag ur duschen, satte på mig ett par svarta mjukis byxor och en Jack Wills T-shirt jag hittade i mitt rum. Antagligen Harrys, men den var skön.
Jag lät håret vara utsläppt, och borstade tänderna. Jag sminkade på mig lite puder och tog mascara för att minska blekheten och det funkade. Jag kände mig genast mycket fräschare och jag gick tillbaka in i mitt rum.

I mitt rum låg en nyvaken Harry i min säng och tittade på mig oroligt.
-Hur mår du älskling? Frågade han.
-Jorå, jag mår bra, sa jag och log stort.
Han tittade på mig fortfarande oroligt.
-Du skrämde mig rejält igår kväll, det vet du va? Aldrig sett dig så rädd förut, sa han och småskrattade lite lätt.
-Gubben! Jag mår bra nu, det va bara en dum dröm.
-Är du säker? Frågade han.
-Jaaa! Jag är säker, sa jag och nickade. Jag gick fram till honom och vi möttes i en kyss.

-Lova att berätta för mig om det är något, okej? Sa han.
-Jadå älskling, sa jag och log.

Han log tillbaka och begav sig in till badrummet. 
-Förresten! Du är väldigt snygg i min tröja, sa han och blinkande med ena ögat.
Jag nickade mot honom och skrattade för mig själv och sen bestämde jag mig för att väcka de andra killarna

Dags för att hämnas! Tänkte jag för mig själv och hämtade mina högtalare till telefonen. 
Jag kopplade in min telefon till högtalarna, satte på musik på högsta volym.

Louis hoppade ur sin säng i ett par superman kalsonger, Liam drog sin kudde över huvudet, Zayn började skratta och Niall skrek för att han blev så rädd.

Själv, brast jag ihop av skratt och la mig på golvet. Jag fick ont i magen, så mycket jag skrattade.
-SOPHIEE!! Skrek killarna och hoppade på mig och slog mig med deras kuddar.

Alla skrattade nu och mitt hår, som inte hade torkat helt, hade nu gjort allas kuddar våta.
-Mina herrar, detta är min hämnd från alla gånger ni har hoppat i min säng för att väcka mig, slängt vatten, eller slängt mig i poolen, sa jag och skrattade.

-Då är vi kvitt då? Sa Louis med ett stort leende.
-Fred, sa jag och skakade han med honom.

Harry kom in, nyklädd och luktade underbart gott.
Han hade på sig röda chinos och en svart Tommy Hillfinger pikè.
-Lugna er! Jag kom precis på världens ide, sa han och log. 
-Vaddå? Sa jag och drog min arm över hans midja. 
-Vi ska till en nöjespark idag! Med berg och dal banor! Karuseller, och sockervadd.
Alla nickade och log mot honom.
-Bra ide Harry! Men alla fans då? Sa Zayn.
-Vi hyr hela för oss själva, sa Harry och log.
-Inte för att våra fans är jobbiga på något sätt, men det där är en lysande ide! Sa Zayn och Harry log stolt.

-Klä på er så åker vi!! Sa jag glatt och sprang ner till köket för att fixa lite snabb frukost.
-Kom ner när ni är klara, skrek jag och hörde tysta ”mm” från övervåningen.

Jag bredde alla varsin baguette som vi kunde ha med oss och sedan blandade jag ihop lite dricka. När jag var klar kom alla killarna ner och vi åt frukost på tio minuter.
-Kan ni plocka undan? Jag måste hämta lite saker, sa jag och Zayn nickade.
-Såklart!
-Tack, sa jag och sprang upp på mitt rum.
Jag tog fram min svarta väska med lite små guldiga detaljer på och la ner mina nycklar, pengar och annat jag behövde. Jag tog upp mobilen och så att jag inte hade mycket batteri. 17 %.
-Fan, sa jag tyst för mig själv och gick iväg för hitta en billaddare till telefonen. Medan jag sprang runt i mitt rum efter jakt på en laddare ringde mobilen.
-Hej, sa jag med lite stressad röst, samtidigt som jag fortsatte jakten på laddaren.
-Hej, vi ses snart! Hörde jag en röst säga och jag la genast på. Jag stannade helt upp och började skaka.
_____________________________________________________________________________________

Del 76!
Förlåt att ni inte fick någon del igår, men här har ni en ganska lång del!
/Angelica, Johanna & Nellie

Kommentarer
Postat av: emma

mera !!

2011-10-13 @ 22:40:39
Postat av: Becca

Sjukt bra asså, den bästa novellen. De e sjukt bra att ni iaf försöker lägga upp en ny per dag o då e de roligare att läsa när man slipper vänta länge :)

Längtar till nästa :D

2011-10-13 @ 23:21:00
Postat av: Anonym

Sjukt bra meeer!!! :)

2011-10-14 @ 05:59:39
Postat av: Alva

GUUUUUD VA BRA !

längtar till nästa!

2011-10-14 @ 08:01:10
URL: http://onedirection.bloggplatsen.se
Postat av: L I N N

Grym :D

2011-10-14 @ 09:47:11
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Alice

Nu har ni fan överträffat er själva! Den här delen var såååå bra! Hoppas det kommer en ny idag - längtar! Vill. Ha. Mer. Nu.

:)

2011-10-14 @ 10:17:22
Postat av: Anonym

ahh vad bra!!! mer mer mer mer :D :D D:

2011-10-14 @ 13:38:49
Postat av: Ebba

Helt klart bäst undra vad som kmr sen..:/

Hoppas att jag får vara med (vet att jag redan sagt det men jag vill jätte gärna)

2011-10-14 @ 16:46:37
Postat av: jojjo

jäklar va bra !!!!!!!

2011-10-14 @ 18:11:43
Postat av: Anonym

damn vad bra mäste ha nästa nuuuu :D

2011-10-14 @ 23:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback