The way to my life - del 85

Sophies perspektiv

-Jag älskar dig, sa jag och Harry kysste mig ännu en gång.
-Sophie, Harry, kom! Hörde vi mamma ropa igen, men denna gång lite mer panikslaget.
Jag kollade oroligt på Harry som snabbt reste sig och drog mig med sig ut ur rummet och ner för trappan.
_________________________________________________________________________________
När vi kom ner satt mamma på knä i hallen och pappa la där på golvet. Jag blev rädd direkt.
-Vad har hänt? Skrek jag och satte mig bredvid mamma. Hon kollade oroligt på mig. 
-Han kom hem precis och ha sa att han inte mådde bra, sedan bara föll han ihop, sa hon panikslaget och jag blev mer och mer rädd. 
-Pappa! Sa jag och skakade han lite lätt. Ingenting hände och nu hade även Harry satt sig ner. Det rann en tår ner för min kind. Jag var så rädd. Jag visste inte vad som hade hänt. Ingen visste. 
-Men, vad sa han innan han föll ihop? Sa Harry tyst och kollade på mamma.
-Han sa bara att han inte mådde bra, sa hon snabbt och Harry nickade. Han tog upp sin mobil och två minuter senare la han på. 
-Killarna, min mamma och Gemma kommer, sa han och jag log mot honom.
-Men dom behöver in.. började mamma men han stoppade henne.
-Dom kommer ändå, sa han och mamma log.

Tio minuter senare hörde jag massa röster nerifrån hallen. Jag hade gått upp på mitt rum. Jag satt här helt själv och tårarna rann ner för mina kinder. Jag hatade när saker hände bara såhär. Jag satt i sängen och gjorde ingenting. Jag tog upp min mobil, men la ner den lika snabbt igen. Några minuter senare knackade det på dörren.
-Mm, sa jag och mamma öppnade.
-Jag, Anne och pappa åker till sjukhuset, vill du följa med?
-Har han vaknat?
-Han är lite halvvaken, sa hon.
-Okej, men jag vill inte följa med, svarade jag och hon nickade på huvudet.
-Killarna stanna här, sa hon och jag log.
-Dom behöver inte de, sa jag.
-Dom lär inte gå, sa hon och jag skrattade.
Mamma gick ner för trappan och jag hörde att hon och Anne sa hejdå till killarna, och Gemma. Jag gick in i badrummet och torkade bort mitt smink som hade kletat ut sig på kinderna. Sedan gick jag ner till killarna.

-Hej, sa jag lite tyst och de alla log mot mig.
-Hej, svarade dom.
-Vad hände? Sa jag och satte mig bredvid Harry i soffan.
-Vi vet inte, dom skulle ringa så fort dom visste något, sa han och jag log.
-Okej.
-Du har inte träffat Gemma? Sa Harry och jag skakade.
-Hej, sa jag och log mot henne.
-Hej, sa hon ganska tyst och log mot mig.
-Ska vi spela kort? Sa jag och Louis nickade.
-Ja!

5 timmar senare ringde telefonen och klockan var nästa fem.
-Hej, svarade jag lite oroligt.
-Hej gumman, är allt bra?
-Ja, hur är det med pappa? Frågade jag.
-Han måste stanna här inatt, svarade hon och jag nickade för mig själv.
-Okej, är ni på väg hem?
-Ja, vi tänkte köra snart, sa hon.

6 dagar senare, Lördag

Klockan var bara halv fyra på morgonen och jag gick in och tog en snabbt dusch. När jag var klar gick jag ner till köket där mamma och pappa satt. Pappa hade fått komma hem på måndagen igen och allt var bra.
-Godmorgon, är ni redan vakna?
-Godmorgon, är du redo att åka till Sverige? Frågade pappa och jag log stort mot honom.
-Ja, fast jag kommer sakna er, sa jag och pappa log tillbaka.
-Har du packat allt? Frågade mamma och jag nickade mot henne.
Jag tog fram lite frukost och när klockan var kvart över fyra var jag klar. Jag gick upp till mitt rum och la ner det sista i min resväska. Vi skulle stanna till tisdag eller onsdag. Min väska var fullpackad och jag satte mig på den för att kunna stänga den.

När klockan var fem kom killarna och hämtade upp mig.
-Hejdå mamma och pappa, sa jag och gav de båda en kram och en puss på kinden.
-Hejdå, ha det så kul, vi älskar dig, sa dom nästan exakt samtidigt och jag skrattade.
-Jag älskar er också, hejdå! Sa jag och drog med mig min väska mot bilen.

På flygplatsen var där några fans som stod och väntade. Hur dom visste att killarna skulle iväg hade vi aning om, men dom var här i alla fall. Killarna skrev några autografer och sedan checkade vi in våra väskor. Planet skulle gå om en timme. Vi satte oss på ett café och snackade lite. Jag såg hur Louis kollade sig omkring och sedan reste han sig.
-Ehm, jag kommer snart, sa han och gick iväg.

Louis perspektiv

Jag hade kollat runt och tyckt jag sett Shewa, tjejen som jag träffat förra veckan. Jag gick mot toaletterna, för att jag kände att jag behövde göra ett besök där. Precis när jag tog tag i handtaget hörde jag hennes röst.
-Hej Louis, sa hon lite tyst och jag vände mig om.
-Hej Shewa, sa jag och gick fram för att ge henne en kram. Bredvid henne stod 3 tjejer som jag hälsade på. -Ska ni åka till Sverige nu? Frågade jag och hon nickade.
-Ja, planet går om en timme ungefär, när ska ni åka?
-Då blir det nog samma plan, sa jag och log.
-Men, jag måste verkligen gå på toa, sa jag och hon skrattade.
-Okej, vi ses!

Harrys perspektiv

50 minuter senare satt vi på flyget. Sophie längst in, jag i mitten och Niall längst ut. På andra sidan satt Liam, Louis och Zayn och bakom oss satt Paul. Jag tog upp min mobil och gick in på twitter. ”Time to leave the UK...” skrev jag och tog en bild på mig och Niall. Sedan la jag ner mobilen i fickan och planet lyfte.
__________________________________________________________________________________
Inte så lång del, men snart är dom i Sverige och woop, då ska ju några utav er vara med!
Det kommer ett inlägg om oss lite senare, eller imorgon!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anna

braa men den var kort men bra

kram<3<3

2011-10-25 @ 21:38:33
Postat av: Anonym

As bra meeer!!! :D

2011-10-25 @ 22:20:21
Postat av: emma

asbra verkligen !:)

2011-10-25 @ 22:44:32
Postat av: Alice

Sjukt bra som vanligt! Läste ikapp alla avsnitt (har varit bortrest) idag, KAN INTE VÄNTA PÅ NÄSTA! :)

2011-10-26 @ 17:07:29
Postat av: Paulina

Grymt! riktigt bra, tycker att ni är så snabba med att komma med nya kapitel, vilket är jätte bra, så slipper man vänta ;) det är så galet bra och spännande! hahah :)

2011-10-26 @ 17:51:53
Postat av: Louise

jaag älskar denna novellen så sjukt mycket!!

Den ger mig så myck insperation till min egna!

kolla den gärna!! :))

2011-10-27 @ 20:36:58
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/
Postat av: Louise

Hoppas ni inte blir arga om den nån gång råkar bli lik så som ni skriver smittar av sig så mycket!

Loovee till novellen !!:)

Hoppas ni kan börja läsa min hade varit grymt kul!! Massa kramar !

2011-10-27 @ 21:32:36
URL: http://onedirectiontwodreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback