The way to my life - del 86

Harrys perspektiv

50 minuter senare satt vi på flyget. Sophie längst in, jag i mitten och Niall längst ut. På andra sidan satt Liam, Louis och Zayn och bakom oss satt Paul. Jag tog upp min mobil och gick in på twitter. ”Time to leave the UK...” skrev jag och tog en bild på mig och Niall. Sedan la jag ner mobilen i fickan och planet lyfte.

_____________________________________________________________________________________

När jag öppnade ögonen tittade jag ut genom fönstret. Sophie la och sov mot min axel och i precis i samma stund sa piloten i högtalarna att vi skulle knäppa fast säkerhetsbältena.
-Sophie, vakna, sa jag tyst och hon öppnade sina ögon direkt och tog ut sin hörlurar.
-Va? Sa hon och jag flinade.
-Vi är snart framme, knäpp fast dig! Sa jag och hon nickade.

Vi gick av planet och in på flygplatsen. Det var inte så jättestort, men där var mycket folk. Vi följde efter Paul, som visade oss vart vi skulle. När vi gick såg vi att det var några få tjejer som stod och pekade mot oss. Jag log mot dom och de alla började skratta och skrika på samma gång.
-Paul, vänta! Ropade jag och han stannade upp. Jag kollade mot tjejerna med en menade blick och han nickade. Tjejerna, som verkade väldigt blyga kom fram till oss.
-Hej tjejer, sa jag glatt och dom bara stod där, alldeles tysta.
-Hej, sa en tjej, med medellångt, blont hår, tyst och jag log lite extra mot henne.
-Kan jag få ta en bild med dig? Sa en annan med ganska kort, mörk hår. Jag nickade mot henne och hon ställde sig bredvid mig. Där var bara 8 stycken, och jag såg att de andra tjejerna gick fram till Louis, Liam, Niall och Zayn. Efter några minuter var vi tvungna att gå iväg för att åka till hotellet vi skulle bo på. Vi hoppade in i bilen och jag tog upp min mobil och satte på den. ”Just landed in Sweden and met some fans at the airport!”

När vi var framme vid hotellet checkade vi snabbt in. Jag och Sophie delade ett rum, Louis och Niall delade ett och Liam och Zayn ett. Paul bodde för sig själv.
-Ska vi gå ut lite? Frågade jag.
-Fråga någon annan, jag tänker sova, sa Sophie och jag skrattade.
-Okej! Sa jag och gick över till ett av de andras rum, som la några meter ifrån vårt.

-Hej, någon utav er som vill hänga med ut? Frågade jag när Zayn öppnade dörren.
-Ja, svarade han snabbt och vände sig mot de andra killarna.
-Vi stannar här, sa Liam och Zayn nickade.
-Okej, sa han och sedan gick vi ut.

Vi gick ut från hotellet och bara gick någonstans.
-Zayn, vet du ens var vi är? Frågade jag och han skakade på huvudet.
-Ehm, i Stockholm, sa han och skrattade.

-Hej Harry! Sa en tjej, som jag kände igen.
-Hej! Var inte du på flygplatsen innan? Frågade jag och hon nickade.
-Jo! Känner du igen mig? Sa hon förvånande och jag nickade.
-Ja! Hon log stort mot mig. Hon tog fram en penna och ett papper.
-Kan du skriva din autograf? Frågade hon och jag log.
-Såklart! Vad heter du?
-Alice, sa hon och jag log.
”To Alice, from” skrev jag först och sedan skrev jag min autograf.
-Här, sa jag och räckte tillbaka pappret.
-Tack, kan jag få en kram? Jag log och kramade om henne. Henne kompis tog en bild och jag log stort. Det kom fram lite fler tjejer och det samlades fler och fler. En timme senare bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet.
-Hejdå tjejer, ropade vi till de alla och alla vinkade.

-Zayn, vad heter hotellet som vi bor på? Sa jag plötsligt och Zayn stannade upp och stirrade på mig.
-Zayn, seriöst? Vad heter det?
-H..hil.. något! Sa han och vi brast ut i skratt. Jag tog upp min mobil och ringde Liam.

-Hej! Var är ni? Frågade han och jag flinade för mig själv.
-På väg hem, men vi vet inte vad hotellet heter! Sa jag och jag hörde hur Liam skrattade.
-Hilton, sa han och jag log.
-Tack!

När vi väl kom fram till hotellet mötte vi Niall och Louis i lobbyn. De hade köpt mat och var på väg upp till rummen.
-Är ni hungriga? Frågade Niall och jag nickade.
-Ja!
Vi gick fram till hissarna och gick in i den som kom först.

-Träffade ni några fans? Frågade Louis och jag nickade.
-Ja, några av dom var de som var på flygplatsen, sa jag och han log.

När vi kom upp kallade vi på Liam och sedan satte vi oss i vårt rum och åt. Paul knackade på.
-Vi åker halv två, var klara då!
-Okej, sa vi i kör och han log.

Vi stod utanför hotellet och väntade på bilen som skulle hämta upp oss. Klockan var några minuter i halv och vi såg att det kom några tjejer. De verkade inte se oss först, men sedan började de småspringa fram till oss.
-H-h-ej, sa en tjej och jag log.
-Hej, hur är det? Frågade jag.
-Bra, kan jag få en bild? Jag nickade och hennes vän tog upp sin kamera och fotade. Jag gav henne en snabb kram och sedan kom vår bil.
-Hejdå, vi måste verkligen iväg, sa Niall och alla tjejerna vinkade till oss.

-You don't know, oh oh, you don't know.. sjöng vi alla inne i studion. Detta var vår första låt och vi alla var nervös.
-Det är bra killar, vi provar igen! Sa han och vi sjöng igen.

När vi efter tre timmar var klara smsade jag Sophie. ”Hej, allt bra? Vi är hemma snart, puss!”

Sophies perspektiv

”Vad bra, saknar er! Finns tjejer här utanför som väntar på er! ;) Jag tänkte gå ut och gå en runda innan, men jag somnade... ska vi gå en runda senare?” Svarade jag på Harrys sms. Jag la fortfarande i TV och tittade på Top Model. Det kändes inte som om jag var hemma egentligen och sedan kom jag på att jag inte bodde alls långt härifrån. Mobilen vibrerade. ”Haha, är där många? Men, ja klart vi kan! Vi är hemma om 10 minuter!” ”Vet inte hur många det är nu, men inte så jättemånga tror jag! Puss” skrev jag snabbt och sedan kollade jag vidare på reprisen av Top Model.

Som Harry sagt, 10 minuter senare knackade det på dörren och jag öppnade.
-Hej älskling, sa han och jag hann inte svara förrän hans läppar mötte mina. Han kramade om mig och jag log.
-Hej, sa jag och flinade.
-Ska vi gå direkt? Frågade Harry och jag nickade.
Jag tog på mina vita converse och la ner mobilen i min byxficka.
-Jag ska bara säga de till andra, sa han och gick iväg. Jag tog kortet som man låste upp dörren med och stängde dörren efter mig. Två sekunder senare kom han tillbaka.
-Kom, sa han och tog tag i min hand.
När vi kom ner stod där två tjejer, som tydligen inte fått komma in i lobbyn. Ute blåste de ganska mycket och de hade bara T-shirts på sig.
-Har ni stått här länge? Frågade Harry när vi kom ut och de nickade. Han släppte min hand och gick fram till de två och gav de båda varsin lång, varm kram. Jag tog ett snabbt foto med de och sedan tackade de och gick. Jag tog tag i Harrys hand igen och kollade på honom.
-Jag älskar dig, sa jag tyst och han log.
-Jag älskar dig också.
Orden hade vi sagt till varandra tusen gånger, men varje gång var ändå speciell.

_____________________________________________________________________________________

Förlåt för att det inte kom någon del igår, men här har ni i alla fall en ny del! 
Glöm inte säga vad du tycker! :)
/Angelica & Johanna

update:
tack till dig som skrev att all text kom två gånger, nu hoppas vi att allt är rätt!

Kommentarer
Postat av: ...

meeer :D ÄLSKAR :D

2011-10-27 @ 21:57:03
URL: http://tonarslivetshemlighet.blogg.se/
Postat av: Sophia

Ni kanske inte har märkt det men de har blivit knas, det är dubletter av kapitlet i ett o samma inlägg :P

2011-10-27 @ 22:02:54
URL: http://jonasbrothersla.blogg.se/
Postat av: emma

riktigt bra!!!

2011-10-27 @ 22:48:38
Postat av: Alice

Vad kul det var att få va med! Haha :) ni tjejer är bäst!

2011-10-27 @ 22:51:38
Postat av: Anonym

Skit bra!! :D

2011-10-28 @ 06:21:18
Postat av: Anna

Fett bra!!

Kram<3<3

2011-10-28 @ 10:55:43
Postat av: kajsa

Grymt bra. One Direction finns i Frida

2011-10-28 @ 18:49:12
Postat av: emmsie

good !!!!!!

2011-10-28 @ 19:37:42
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: Anonym

as braaaa :D

2011-10-28 @ 23:17:09
Postat av: Sofie

Ha ha det blev lite fel xP Ni råkade skriva lite blandat på slutet av Sophies perspektiv mellan Harry och henne <3 ^^

2011-12-31 @ 02:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback