The way to my life - del 88

Jag log mot de och jag blev glad när jag visste att mina två absoluta bästa vänner var glada. Och även Niall och Zayn såg glada ut. Dessvärre satt mest Liam och Louis och smsade. Men just nu var jag glad för de andras skull.
_____________________________________________________________________________________
Nästa dag vaknade jag i Harrys famn. Vi la tätt intill varandra och jag kände Harrys andetag i nacken. Jag vände mig försiktigt om och pussade han lätt på kinden innan jag reste mig upp och gick på toa. Jag kollade på klockan, som bara var tio över åtta. Jag gick in på meddelande och började skriva till mamma. ”Hej! Du visste om att Amanda och Evelina skulle komma, eller hur? Men, tack för jag fick åka! Vi har det jättebra, hoppas allt är bra med er också, puss & kram!” skrev jag och tryckte på skicka. Jag kollade ut genom fönstret och såg hur solen försökte titta fram genom molnen. Jag visste inte riktigt vad vi skulle göra idag. Förmodligen skulle killarna till studion, men eftersom Amanda och Evelina var här, så kunde jag roa mig. Det plingade till i mobilen och jag läste sms:et. ”Haha, ja! Hoppas det var en bra överraskning! Allt är bra med mig, men pappa mår inte helt bra än, men han är hemma och vilar! Ha det så bra, jag saknar dig!” Pappa? Juste de. Jag hade för ett tag glömt bort att han inte mått så bra innan vi åkte, men tur nog mådde han bättre. ”Det var den BÄSTA överraskningen! Hälsa pappa, saknar er!” skrev jag snabbt innan jag tryckte upp twitter. ”OMG, @sophiewinston is in sweden now.. and 1D. Want to meet them!” var den första tweeten jag såg och jag log lite för mig själv.

Jag öppnade min resväska och tog fram kläder för dagen. Det fick bli mina svarta shorts, ett lila baslinne och ett lite mer slappt, vitt linne. Jag tog kläderna i handen och jag in på toaletten för att byta om. Jag tog en snabb dusch och sedan satte jag på mig mina underkläder. Samtidigt trycktes dörrhandtaget ner och jag vände mig om.
-Hej älskling, sa Harry med sin trötta, sexiga morgonröst och jag flinade åt honom.
-Hej, sa jag och vi möttes i en kyss. Harry la sina händer på min rygg och jag rös lite. Kyssen blev passionerad och Harry var på väg att knäppa upp min BH. Jag avslutade kyssen och kollade på Harry, som såg en aning besviken ut.
-Inte nu Harry, sa jag och flinade. Han kollade ledsamt på mig och jag log mot honom.
-Jag är hungrig! Klä på dig så vi kan äta frukost! Han nickade och gick ut ifrån badrummet igen. Jag tog på mina kläder och sedan tog jag lite mascara. Jag hörde att min mobil ringde och jag sprang snabbt in i sovrummet för att svara.

-Hej!
-Hej, är ni vakna? Jag, Niall, Louis och Liam tänkte gå och äta frukost, ska ni med?
-Ja, vi kommer ut om några minuter! Men Zayn och Evelina då?
-De sover tror jag.. ingen av de svarar i alla fall, sa hon.
-Dom kanske är upptagna med annat, sa jag och vi skrattade.
-Men, vi ses om några minuter då, sa jag och sedan la jag på.

-Vem var de? Frågade Harry.
-Amanda, men är du klar? Vi tänkte äta frukost?
-Ja!
Jag gick till dörren och tog på mina converse och Harry gjorde detsamma. Sedan gick vi ut och i hallen stod Amanda, Niall, Liam och Louis.
-Godmorgon, sa jag och gav de alla varsin kram.

Vi satte oss vid två olika bord. Jag, Amanda och Louis vi ett och Liam, Harry och Niall vid ett annat. På min tallrik låg en ljus vanlig frukost bulle, lite pålägg och annat gott.
-Ska ni till studion idag? Frågade jag och Louis nickade.
-Ja, vi måste vara där klockan 11, sa han och jag nickade.
-Amanda, du, jag och Evelina kan väl shoppa? Amanda nickade och log stort mot mig.
-Ja, absolut! Svarade hon, ganska högt och alla som var i salen kollade mot oss. Jag och Louis började skratta åt henne och hon gav oss en menande blick.
-Sophie, du vet att jag hatar när sånt här händer, sa hon.
-Haha, det är kul! Sa jag och hon flinade lite tyst.

-Hejdå killar! Sa vi när killarna 2 timmar senare hoppade in i bilen som skulle köra de till studion. De vinkade mot oss och sedan körde de iväg.
-Så, ska vi shoppa? Frågade jag och Evelina nickade ivrigt.
-Ja!

Vi gick upp igen för att hämta våra väskor, pengar och mobiler. Jag la även ner nycklarna till vår lägenhet som vi hade i Stockholm.
-Ready?
-Let's go! Svarade Evelina och Amanda i kör och jag skrattade.

Vi började med ett besök på gina tricot, där jag, som vanligt, hittade massa fina saker. Jag provade ett linne, ett par mörka jeansshorts och en blus, men bestämde mig för att bara köpa shortsen. Evelina köpte ett linne och Amanda en vanlig T-shirt, men text på. Vi betlade och sedan gick vi ut igen.
-Kan vi inte gå till One Piece affären? Frågade jag och Amanda nickade.

Vi gick mot affären och snackade om allt. Jag älskade verkligen att gå och snacka med vänner. Man kunde snacka om allt och alla.
-Ehm, är du Sophie? Sophie Winston? Frågade en tjej och jag tittade på henne.
-Ja, sa jag och jag såg nu ganska förvånad ut.
-Åh, är du Harrys flickvän? Utbrast hon och jag kände hur Amanda och Evelina, so stod bredvid mig började flina.
-Ja, sa jag igen och hon stod där med gapande mun. Bakom henne stod fyra andre tjejer, som också så förvånade ut.
-Kan inte vi få ta ett foto med dig? Frågade en utav tjejerna som stod bakom och nu var det jag som blev förvånad.
-Ehm.. jo, visst.. sa jag och hon log mot oss.
-Ska jag ta en bild? Frågade Evelina och jag log mot henne.
-Gör så!
Tjejen som hade en kamera gav den till Evelina, som snabbt tog två bilder.
-Tack så mycket! Du vill inte skriva din autograf? Frågade samma tjej igen och jag hoppade nästa till. Det här var jag ju inte van vid att göra. Klart att alla deras fans visste att jag var ihop med Harry, men jag brukade ju inte få ställa upp på bilder.
-Visst, sa jag lite osäkert och en utav tjejerna räckte fram en penna. Jag skrev min autograf, eller snarare bara mitt namn, på fem papper och sedan tackade de igen.

-Sophie! Sen när började du skriva autografer? Utbrast Evelina när vi gått en bit och jag skrattade.
-Seriöst, det är första gången! Och, gud, jag ser säkert ut som en, ja något, på bilden! Sa jag och de skrattade åt mig.
-Du såg helt förvånad ut när tjejerna kom fram till dig, sa Amanda.
-Jag var förvånad! Utbrast jag och de flinade åt mig.
Vi gick vidare och vi kom tillslut fram. Vi gick in direkt och började prova alla möjliga One Piece.

En och en halv timme senare gick vi ut där ifrån. Vi kände att vi varit där ganska länge och nu var jag ännu mer sugen på att köpa en One Piece. Jag la upp en bild på mig i en One Piece på twitter och skrev ”the one who give me this, i will love you forever!” och sedan la jag ner mobilen igen.
-Ska vi gå och fika? Frågade Evelina och jag nickade.
-Espresso house, here we come! Utbrast jag och Evelina och Amanda instämde.

Vi satte oss vid ett bord där ute. Jag hade köpt kladdkaka med grädde. Min absoluta favorit. Amanda hade köpt cheescake och Evelina köpte en stor muffin. Vi satt där och snacka, som vi alltid gjorde. Vi tog några bilder och jag tweetade ”me and my friends at espresso house!” och efter att jag tryckt på tweet, kom jag på att det kanske skulle komma fans hit, eftersom folk trots allt visste hur jag såg ut, och även nu visste var jag var.
-Förresten, hur går det med Zay och Niall? Frågade jag.
-De går bra, fast det är jobbigt när vi inte träffas så ofta, svarade Amanda och jag nickade.
-Förstår det! Kan säga er att de snackar om er ganska ofta! Sa jag och jag såg två stora leende.
-Och med Zayn?
-Det går bra, men samma sak, jobbigt att vi inte träffas! Svarade Evelina och jag nickade.
-Och med Harry då? Frågade Evelina.
-Jag har tänkt att göra slut.
_____________________________________________________________________________________
Hade dåligt samvete igår när jag la upp en kort del, så nu har ni en ny, lite längre del! Det kommer nog en till idag! Om ni kommenterar mycket, så kan jag LOVA er en ny del!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaa lägg upp en ny del! den var grym! Men vaaa nej de kan inte göra slut :(((

2011-10-30 @ 11:37:00
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER, NI KAN JU INTE BARA SLUTA SÅDÄR....ÅHHHH :(

2011-10-30 @ 11:37:08
Postat av: Alice

OHMYGOD. Den sista meningen var en total cliffhanger - det gjorde ont i min mage när jag läste meningen. Meeen, jag gissar att hon kommer säga "Jag skojar," eller jag hoppas nog det - stackars, stackars Harry annars :(

2011-10-30 @ 11:38:37
Postat av: Johanna

Grymt bra!!! :) Meeeer!! :P

2011-10-30 @ 11:45:27
Postat av: emma

åh så bra! jag vill ha mer snart!!! :)

2011-10-30 @ 11:47:23
Postat av: Anonym

Riktigt superduper bra och spännande! :D VILL HA MERA ! <3333

2011-10-30 @ 12:10:28
Postat av: Anonym

Grym del! Men snälla, gör inte så att Harry och Sophie gör slut! Det är ju det som gör att novellen är så bra när dom är tillsammans!!

2011-10-30 @ 12:23:35
Postat av: Anonym

HARRY OCH SOPHIE FÅR INTE GÖRA SLUT!:((((

2011-10-30 @ 12:25:27
Postat av: Emma&Felicia

men åhhhh !! mer då <3

2011-10-30 @ 13:41:54
URL: http://vanessaavrilkesha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh herregud... Jag typ dog när jag läste det sista.. Herregud

2011-10-30 @ 13:53:40
Postat av: Anonym

:O MER!

2011-10-30 @ 14:21:16
Postat av: Elin

Skiiitbra!! Dem får bara inte göra slut! Mitt liv går under då :'((((((

2011-10-30 @ 14:47:44
Postat av: lou

NEEEJ dom får inte göra sluut! mmeeeeeer idagg :DD

2011-10-30 @ 14:50:33
Postat av: kajsa

grymt bra del.

2011-10-30 @ 15:00:26
Postat av: Eve

skitbra!! fast önskar att det va Evelina och Niall <3 men skitbra!

2011-10-30 @ 15:05:24
Postat av: Anonym

MEEEEEEER! <3

2011-10-30 @ 15:40:15
Postat av: Anonym

Nej men dem får ju inte göra slut :(

2011-10-30 @ 15:48:04
Postat av: Becca

Mermermermermermer. sjukt braaaa :)

2011-10-30 @ 16:02:42
Postat av: rayahin

jag tycker det ska hända något mellan harry och sophie något spännande :) grymt bra ssnälla lägg upp en deel idag <3

2011-10-30 @ 16:08:13
Postat av: Anonym

Kommentar

2011-10-30 @ 19:17:17
Postat av: Anonym

Ni är gryma jag längtar till nästa del:D<3

2011-10-30 @ 19:32:33
Postat av: Anonym

Asbraaaa!!!! Men erkänn hon bara skojar haha

2011-10-30 @ 19:34:15
Postat av: mandy

haha, hoppas erkligen sophie skojar!! bra del xx

2011-10-30 @ 19:46:24
Postat av: Anonym

omg aaa vill nästa del nu !!! :DDDD

2011-10-30 @ 20:07:07
Postat av: Bella

Jättebra :D<3

2011-10-30 @ 21:42:32
URL: http://bellasnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback