The way to my life - del 55

Jag låg nu hemma i min säng och hade tråkigt. Harry sa att jag var tvungen att gå hem eftersom han skulle till studion med killarna. Men helt plötsligt fick jag ett sms där det stod ”Ta på dig något fint, du blir hämtad av en bil kvart i sju. Var färdig då! Puss från din Harry”. Jag blev väldigt glad när jag hade läst det men vad hade han nu hittat på?
_____________________________________________________________________________________
Klockan var ett och jag visste inte vad jag skulle hitta på. ”Men du kan inte bara skriva så! Var ska vi?” skrev jag i ett nytt sms till Harry och bara några sekunder senare svarade han. ”Haha, det får du se! Måste jobba, vi ses ikväll!” Jag flinade för mig själv och la mobilen bredvid mig. Vad skulle jag göra? Efter bara några minuter insåg jag att jag var väldigt trött så istället för göra något la jag mig på sidan och somnade.

-Sophie, hörde jag en röst tyst säga och jag vaknade upp och insåg att jag hade sovit.
-Vad är klockan? Utbrast jag och mamma kollade frågande på mig.
-Kvart över 5, sa hon med lugn röst medan jag for upp ur sängen.
-Vad är det? Sa hon. Hennes frågande blick var fortfarande kvar och jag skrattade lätt mot henne.
-Måste fixa mig! Harry skrev att jag skulle vara klar till kvart i sju, sa jag med lite panikslagen röst.
-Jaha, ska ni äta?
-Jag har ingen aning, han berättade inte, men jag måste duscha nu!
-Men, jag bara skulle säga... började mamma men innan hon han prata klart var jag redan inne i badrummet.
När jag senare kom ut från duschen var klockan kvart i 6. En timme kvar, du hinner, tänkte jag för mig själv, även om jag visste att jag snart skulle börja springa runt för att hitta kläder. Och så blev det. Klockan var prick 6 och det enda jag tagit på mig var ett par vita trosor och en vit BH. Jag letade igenom min garedrob ännu en gång och jag hittade min vit-beiga blommiga klänning som jag knappt använt i sommar. Jag kollade på den ett tag och tog ut den. Jag satte på mig den och kollade mig i spegeln. Det såg helt okej ut. Ögonfransarna var något svartare och tydligare än vanligt, men inte mycket. Jag var inte den typen som överdrev med smink. Jag tog min plattång som jag hade satt igång, så den var klar att användas. Jag gjorde några små lockar framme i med hjälp av plattången och resten av håret drog jag bara några lätta tag med plattången. Jag sprejade lite hårspray och sedan såg det enligt mig helt okej ut.

-Vad fin du är! Och det är ju klänningen jag köpte åt dig, gillar du den? Var mammas första kommentar när jag kom ner för trappan.
-Ja, klart jag gillar den! Sa jag och hon log mot mig.
-Vad bra gumman! Svarade mamma.

-Men jag måste ut nu, jag tyckte jag hörde en bil komma. Hejdå mamma, sa jag och gick mot dörren.
-Hejdå och ha så kul, svarade mamma och log mot mig samtidigt som jag gick ut genom dörren. När jag ko ut såg jag en svart limousine och utanför stod Harry iklädd en svart kostym och med ännu en bukett röda rosor i ena handen. Andra buketten rosor idag, fy vad gullig och underbar pojkvän man har.
Jag gick mot honom med ett stort leende på läpparna, så stort att jag log med hela ansiktet.
-Hemskt vad min underbara sötnos ser glad ut idag! Sa Harry och log stort, dock inte lika stort som mig.
-Man kan inte var annat än överlycklig när man får ha en sådan underbar pojkvän som dig, svarade jag och kysste honom mjukt.
-Och man kan inte vara lyckligare än vad jag är när du är i min närhet, svarade Harry och tog min hand och vi gick in i Limousinen som sedan åkte iväg.

Efter vi hade åkt i ungefär tio minuter saktade limousinen in och någon öppnade dörren. Harry hoppade ut och tog sedan tag i min hand så jag också kom ut från limousinen. Då såg jag var vi var. Vi var utanför en av Londons finaste restaurang.
-Vad gör vi här? Frågade jag och kände mig lite förvirrad.
-Jag hade tänkt att bjuda min underbara Sophie på en middag? Svarade han stolt och drog mig tätt intill honom.
-Men det är ju sjukt dyrt här, du kan inte betala så mycket för mig.
-Klart jag kan, du är värd alla pengar i världen.

När vi kom in var där inte en enda människa inne. Där var helt släckt, med levande ljus på ett bord som stod mitt i lokalen. Där var en vit duk, med rosenblad på bordet och allt var uppdukat jättefint. Kunde han bli mer romantiskt?
Helt plötsligt hör jag att någon börjar spela piano, jag vänder mig om och ser då den stora, svarta flygeln.
Harry kom bakifrån mig och höll om mig, sedan sa han,
-Vad tycks älskling?
-Du hade inte behövt göra allt detta för mig. Det hade räckt med att bjuda mig på en hamburgare för du vet att jag älskar dig oavsett vad. Men detta är underbart, svarade jag och vände mig om och kysste honom.
_____________________________________________________________________________________
Nu kom del 55, hoppas ni gillar det fast det är en kort del idag igen! Tack för alla kommentarer, man blir sjukt glad och peppad för varenda kommentar.
Har inte orkat läsa igenom det, men säg till om där är några fel :)
/Angelica & Johanna

Update:
Vi har nu tagit in en gästbloggare, så vi får välkomna Nellie som kommer att vara med att skriva nu! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tjejer fortsätt på denna novell ingen ny novell nu, ni måste nå 100 kapitel först :)

2011-09-14 @ 01:57:23
Postat av: ch

Jättebra:):)

2011-09-14 @ 07:23:04
Postat av: emma

så bra !

2011-09-14 @ 07:28:33
Postat av: L I N N

Jättebra fortsätt! :D

2011-09-14 @ 12:56:30
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Helen

meeeer :D

2011-09-14 @ 16:16:00
Postat av: Anonym

asså ni är gyrmmare än grymmast! skit braa :D

2011-09-14 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback