The way to my life - del 60

-Hej!
-Hej, jag är utanför ditt hus, öppna dörren. Nu, sa en röst med bestämd ton och jag kände hur jag började svettas och hur rädd jag blev. Jag la ner mobilen i soffan och jag satt och skakade. Jag kände inte igen rösten. Vem var det?
_____________________________________________________________________________________

Jag höll kvar handen på mobilen och kände att den vibrerade igen. Denna gången var det ett sms. Jag tog upp mobilen, men skakande fingrar. Denna gången var det ett sms, från okänt nummer. ”Kom igen, bara öppna dörren... jag väntar” stod det och jag blev bara mer och mer rädd. Vem var det? Varför valde jag inte att följa med till studion? Varför var inte mamma och pappa hemma? Jag läste sms:et igen. Vem kunde det vara? Jag tog upp mobilen för att skicka ett sms till Harry eller någon utav killarna, men de var säkert upptagna, tänkte jag och la ner mobilen igen. Jag satte mig i hörnan av soffan med en svart filt runt mig. Jag ville inte gå upp och öppna men kanske det var någon som jag kände som ville överraska mig. Jag tog ett djupt andetag och reste mig i soffan, mobilen vibrerade igen och jag tog upp den för att läsa de nya sms:et, som innehöll samma text som förut. ”Kom igen, bara öppna dörren... jag väntar” läste jag igen och satte mig ner. Skulle jag våga öppna dörren? Jag tog mod till mig och gick sakta mot ytterdörren. När jag stod framför dörren och visste att någon stod på andra sidan blev jag ännu mer rädd. Jag låste försiktigt upp dörren och i samma sekund rycktes dörren upp och mitt hjärta bankade, snabbare än vad det någonsin gjort.

-Hej, utbrast killen som stod rakt framför mig.
Jag skakade fortfarande lite men lugnade mig ganska snabbt när jag såg vem det var.
-Åh, hej Jake! Sa jag och log.
-Kom in! Sa jag och han gick in och stängde dörren bakom sig.
Vi stod där, helt tysta. Jag flinade lite åt mig själv som hade blivit så rädd, men han hade verkligen skrämt mig.
-Vad skrattar du åt? Frågade han och log smått.
-Du skrämde livet av mig med dina läskiga sms! Sa jag och han höjde på ögonbrynet.
-Gjorde jag? Sa han och drog in mig i en varm kram.
-Ja, skrattade jag och kramade om honom lätt.

-Vill du har något att äta förresten? Frågade jag Jake när vi var på väg upp för trappan.
Han skakade på huvudet så jag fortsatte upp. När vi kom in på mitt rum satte vi oss båda i sängen.
-Är du och Harry fortfarande tillsammans? Frågade han och jag nickade glatt.
-Ja, sa jag med ett stort leende.
-Vet du? Sa han tyst, med en liten konstig röst och fortsatte.
-Jag gillar dig.
Jag hoppade till. Vad menade han? Gillade han mig mer än vän?
-Va? Var det ända jag fik ut ur min mun och han kollade på mig. Våra blickar möttes och han log ett busigt leende.
Han hoppade över mig och la sig på mig.
-Du är så fin, sa han och jag skrattade. Han började smeka mig på kinden och allt kändes så fel, jag försökte resa på mig, men han höll mig kvar.
-Jag ska inte göra något, jag bara vill kolla på dig, så fin du är! Sa han och jag kände hur jag börja svettas. Jag försökte puttade bort honom, men han var tillräcklig stark för att inte bli avputtad.
-Jake, gå av, sa jag med en bestämd röst och han flinade åt mig.
-Är du rädd? Sa han och höjde på ögonbrynet.
-Bara gå av, sa jag med en ännu mer bestämd ton och då kände jag hur han la sina händer på mig rygg och försökte knäppa upp min BH.
-Jake, utrbast jag, men han fortsatte.
_____________________________________________________________________________________
En väldigt kort del, men ni ville ha fortsättningen!
Och tack för alla kommenterar på förra delen som många av er verkade gilla! Ni är bäst! ♥
/Angelica, Johanna & Nellie


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEER NUUUUUUUUU!!!!!!!!

2011-09-19 @ 22:18:32
Postat av: emma

så bra !!

2011-09-19 @ 22:31:49
Postat av: shewa

JAA ni får inte slutan den här bloggen är helt besatt av den ! MEERR NUU!!

2011-09-19 @ 23:20:23
Postat av: Alice

Åh! Hoppas nästa del kommer snart! Måste bara berömma er för att ni inte kräver kommentarer från oss läsare, till skillnad från onedirectiontime.blogg.se som hela tiden KRÄVER minst 20 kommentarer osv för att skriva - det ni gör är hur bra som helst och ni verkar göra det för att ni vill kul! :)

2011-09-19 @ 23:48:40
Postat av: L I N N

Braaa! :D

2011-09-20 @ 08:52:55
URL: http://linnfelicia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså, nu blir jag galen. Ni kan inte bara avsluta så där. Nu måste jag få veta vad som händer! Så beronedeframkallande att jag skulle kunna betala er för att få nästa kapitel..gosshhh mer snälla!

Amazing kapitel

2011-09-20 @ 18:08:00
Postat av: Anonym

jätte bra vill ha nästa del nuuuu! :)

2011-09-20 @ 18:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback