Enchanted by you - del 46

Johannas perspektiv

Det var endast Louis som hade tweetat. Jag förstod direkt att det var något dåligt eftersom där stod ”how could you do this to me? :’(” …jag började genast undra vad det var så jag letade rundor på twitter och överallt såg jag en bild som jag blev rent ut sagt äcklad av att titta på. Hur kunde hon göra såhär? Varför har hon inte sagt något? Men det som jag undrade mest var varför hade hon gjort så och hur kunde hon göra så mot Louis?

Jag kände mig helt tom i huvudet, jag förstod ingenting. Vad var det jag nyss hade sett? Jag trodde aldrig detta om henne.

____________________________________________________________________________________
Amanda? Vad tänkte hon med? Hur kan hon bara gå och kyssa andra killar precis när Louis har åkt hem, när de är tillsammans? Jag tittade lite närmre på bilden och såg då att det inte var vilken kille som helst hon kysste. Det var Marcus. Hur kunde hon? Fattar hon inte vad hon har ställt till med? Jag kände hur arg jag blev inombords. Visst, det var hennes val, men det var riktigt taskigt mot Louis.

Jag gick upp på Julias rum igen och såg att Amanda snackade med Julia. Jag ville egentligen bara fråga henne varför hon gjort sådär, men det kändes inte som rätt tillfälle. Jag slog bort tanken och log mot Julia.
-Hur länge måste du stanna? Frågade jag och Julia ryckte på axlarna.
-Jag vet inte, förhoppningsvis inte så länge, sa hon och log lite svagt.
-Kommer du ihåg vad som hände? Frågade jag och Julia suckade.
-Jag vet att jag hörde att någon kom in, men jag vet inte vad som hände sen. Jag var rädd, sa hon och jag nickade.
-Förresten, Harry ringde innan. Han sa att han saknade dig, och han ville att du skulle ringa när du kom hem igen, fortsatte jag.
Jag kunde direkt se ett stort leende på Julias läppar och hennes leende smittade av sig.
-Aw, fick Julia fram och vi log mot henne.
-Men, jag måste bli bra till måndag. Vi måste åka till London och träffa killarna.
-Ja, jag vet! Sa jag.
-Det kommer bli bra, sa Amanda lugnande och även om jag var lite arg på henne, så log jag mot henne.

Amandas perspektiv

Vid halv fem bestämde vi oss för att lämna sjukhuset. Julia hade verkat ganska pigg och om inget blev sämre skulle hon förmodligen få komma hem igen imorgon och vi hade bestämt att ha en tjejkväll om nu fick komma hem.
-Det är verkligen synd om Julia, sa jag för att bryta tystnaden.
-Mm, svarade Johanna.
-Ska vi hitta på något när vi kommer hem?
-Nja, jag tror att jag vill vara lite själv, jag är jättetrött.
-Ah, okej, sa jag. Ingen av oss hade så mycket och säga, så vi lämnade varandra med ett tyst ”hejdå” och när jag kom hem undrade jag verkligen varför Johanna var så sur mot mig. Vad hade jag gjort? Jag gick in på meddelande och skrev ett sms till henne. ”Varför är du så sur? Vad har jag gjort!? :(” skrev jag och skickade iväg meddelandet. Jag ångrade mig nästan, men jag ville veta varför hon var sur, för jag förstod ju att det var något. ”Du borde förstå det själv... man gör inte så.” svarade hon bara några sekunder senare och jag bara satt och stirrade på skärmen. Vad menade hon? Vad hade jag gjort? Jag förstod verkligen ingenting. Det kändes inte alls bra att hon var sur på mig, särskilt inte när jag inte visste varför. ”Va? Johanna, seriöst, vad har jag gjort?”. Jag blev orolig. Jag förstod absolut ingenting och jag kände hur jag bara ville gråta. Plötsligt ringde telefonen och en bild på Louis kom upp. Det var Louis som ringde. Ett leende spred sig på mina läppar och jag tryckte på svara.
____________________________________________________________________________________
En ganska kort del, men bättre än inget. Vad tror ni kommer hända? ..
Var nästan lite nervös för att logga in idag, trodde jag skule få se massa "ni har sämst uppdatering" kommentarer, men nej, istället ser jag massa snälla kommentarer. Made me happy :) 
Vill ni vara delaktiga i SVERIGES STÖRSTA flashmob som kommer hålla hus i Augusti? Check out @1DSweFlashmob på twitter och följ för att få info och ni kan även fråga oss frågor. Det är vi (Johanna och Angelica) plus tre vänner, Julia, Izabella och Isabell som håller i det, och vi ska försöka göra detta så bra så möjligt! Hoppas vi ses där :)
/Angelica & Johanna

en ny design är på gång, håll ut!

förresten, Instagram har kommit till android, så nu kan ni, om ni vill hålla lite koll på oss, haha. Följ angelicabengtsson och johaannaaM :) Vill ni att vi ska följa tillbaka kan ni väl lämna en kommentar med ert namn, så följer vi er :) kram

Kommentarer
Postat av: felicia

oh my.. måste ha en ny del typ nu, haha... SJUKT BRA SKRIVIT! x

2012-04-05 @ 23:01:57
URL: http://feliciafolvik.blogg.se/
Postat av: elin

bra som vanligt ! :D

2012-04-05 @ 23:06:51
Postat av: Klara

Mer! :D<3

2012-04-05 @ 23:36:47
Postat av: Anonym

åh vill bara ha mer, skitbra! :)

2012-04-05 @ 23:40:10
Postat av: Sara

Åhh superbra!!! Längtar till nästa!! Tror Louis kommer vara arg/ledsen/besviken... :/

2012-04-06 @ 00:14:48
Postat av: Sanna

sadistlax@instagram

2012-04-06 @ 09:40:08
Postat av: ver

2012-04-06 @ 10:11:15
Postat av: veronica

Grymt bra som alltid :D



följer er på instagram nu ^^)

2012-04-06 @ 10:12:40
Postat av: natta

seriöst måste ha mer.. NU. sjukt bra skrivet :D uppdatera idag tack :) this made my day!

2012-04-06 @ 10:41:06
Postat av: Malin

Hur bra som hälst!! @maliinnyberg på insta :)

2012-04-06 @ 11:44:23
Postat av: juliettepedersen ♥

Hej, jättebra blogg, SUUUUPER!

Jag och en kompis har också en novell om onedirection, och vi undrar ifall ni skulle kunna länka oss, vi länkar självklart tillbaka? :)

Kram och glad påsk!

juliettepedersen@instagram

2012-04-06 @ 14:08:50
URL: http://theperfectonedirection.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej riktigt bra blogg :)

Följ mig på instagram:3riica

Besök gärna min blogg: 3riicaa.devote.se

2012-04-06 @ 14:36:41
Postat av: kitty

Jättebra! Asså jag bryr mig inte om dålig uppdatering, så länge det kommer en del så gör det inget ;)

2012-04-06 @ 15:05:02
Postat av: Karin :D

Heej! Har lästa alla era berättelser idag och jag älskar fom! Hoppas att ni fortsätter att skriva och ett nytt kapitel kommer inom kort tid! <3

2012-04-06 @ 17:45:30
Postat av: Hanna

Har gjort en ny novell, eftersom den andra gick åt skogen.. och så fick jag även en annan ide, så gå gärna in & läs den och kommentera vad du tyckte!

Kram! (:

2012-04-06 @ 19:07:09
URL: http://kidrauhlforever.blogg.se/
Postat av: Laila

rikrigt bra besök min nya bloogg :)

miniimaginesandstory.blogg.se

2012-04-06 @ 19:08:45
URL: http://miniimaginesandstory.blogg.se/
Postat av: Laila

rikrigt bra besök min nya bloogg :)

miniimaginesandstory.blogg.se

2012-04-06 @ 19:08:45
URL: http://miniimaginesandstory.blogg.se/
Postat av: Izabella

Åh så himla bra, längtar något sjukt till nästa del!

2012-04-06 @ 21:03:12
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Sofie

Följer er på instgram och jag har lämnat en kommentar där om att ni kan följa till bake som ni inte har gjort :( så jag frågar här. Snälla kan ni följa tillbaka? @sofie_axelsson <3

2012-04-06 @ 21:19:38
Postat av: julia

grymt bra del:)

2012-04-06 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback