Enchanted by you - del 48

Amandas perspektiv

Jag tog upp mobilen för att jag behövde berätta sanningen för honom, berätta vad som egentligen hände. Tonerna gick fram, men jag fick inget svar. Jag provade om och om igen och efter kanske femte gången lyfte någon på luren.
-Hej, sa jag ledsamt och jag hörde hur Louis snyftade till. Vad skulle jag säga egentligen? Jag ville förklara men orden kom inte ur mig.

____________________________________________________________________________________

-Hej, sa Louis och jag kunde höra i hans röst hur ledsen han var. Jag ville träffa honom. Jag ville få krama och pussa honom och visa honom att det var han jag älskade, inte några annan. Ingen av oss sa något och jag blev nästan lite orolig att han lagt på.
-Louis? Sa jag.
-Mm, svarade han och jag andades ut. Tur, han hade inte lagt på. Det var nu eller aldrig. Jag var tvungen att förklara allt. Om jag tog allt från början skulle han kanske förstå det bättre. Att Julia blivit skadad och allt.
-Jag såg bilden. Jag såg att du kysste Marcus. Förstår du inte hur det känns?
Det gjorde ont i hela mig att höra Louis så arg och upprörd.
-Louis, snälla, låt mig förklara, sa jag och sjönk ner i min säng.
-Mm, sa han tyst.
Skulle jag berätta hela historien? Det kanske var lika bra, eller? Om han skulle få veta allt hade han nog förstått.
-Ska du berätta eller? Håller du på att komma på en falsk historia? Amanda, det funkar inte. Vi kommer inte kunna träffas alltid, men det hade varit bättre om du inte sprungit runt och kysst massa killar under tiden jag var borta, sa han surt.
-Louis, sluta. Är det verkligen det du tror om mig?
-Nej, jag trodde inte du var en sån, men tydligen är..
-Nej, sa jag.
-Kan du bara låta mig förklara? Fortsatte jag.
-Mm.
-Har du hört att Julia blivit skadad? Frågade jag.
-Ja... vadå, är det hennes fel nu? Jag suckade för mig själv.
-Bara låt mig berätta, okej? Sa jag och fortsatte sedan, utan att vänta på vad han skulle säga.
-Jag och Johanna gick hem till Julia igår när Julias mamma ringt Johanna, när de sedan åkt iväg till sjukhuset gick jag och Johanna in i huset och jag såg en lapp och jag visste direkt vem som skrivit den, sa jag.
Jag tog ett djupt andetag och kom på att jag inte hade berättat detta för någon annan.
-Vem var det då?
-Marcus. Mina före detta kille.
-Är det han du kysser på bilden? Din före detta kille?... Kunde du inte säga till mig att du inte gillade mig och att det var han du ville ha?
-Jag kunde ha gjort det, om det var sant.
Louis blev alldeles tyst och jag fortsatte.
-Jag kontaktade Marcus, eftersom jag förstod att han varit där och jag frågade om vi kunde träffas...
-Och?
-Vi träffades innan idag. Jag ville snacka med honom och bara fråga varför han skadat Julia, men det enda han sa var att han gillade mig och sedan... kysste han mig.
Jag kände hur en tår rann ner för kinden. Jag förstod Louis. Om det hade varit Louis som kysst en annan tjej hade jag blivit arg, men jag hade inte kysst Marcus på det sättet. Det var han som tryckt sina läppar mot mig.
-Louis, snälla lita på mig.
Jag fick inget svar och jag förstod att han lagt på. Jag suckade och slängde ner telefonen i golvet. Jag tryckte ner huvudet i kudden och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. Vad skulle jag göra för att få Louis att faktiskt tro mig?

Louis perspektiv

Det som Amanda berättat verkade båda sant och falskt. Jag visste att Julia var inne på sjukhuset, men varför skulle Amandas gamla kille göra något sådant? Jag visste inte vad jag skulle tro. Jag kollade i kalendern på mobilen. Tjejerna skulle komma hit på måndag och det kändes inte så kul om nu jag och Amanda skulle vara ovänner. Det var det sista jag ville, men samtidigt så kändes det inte så roligt att hon kysst en annan kille bara dagen efter att vi åkt. Var jag så dålig? Jag suckade för mig själv. Var vi ens tillsammans längre? Massa tankar flög runt i mitt huvud och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville ringa upp Amanda igen, men jag kände att jag behövde kom ifrån henne för ett tag. Harry kom in på mitt rum och såg glad ut, men han märkte nog direkt att något var fel.
-Vad är det? Sa han och satte sig bredvid mig.
-Det är Amanda...
-Vad har hänt? Sa han oroligt.
-Hon typ kysste en annan kille... jag snackade med henne precis och hon sa vad som hänt, men jag vet inte om jag ska tro på det eller ej.
-Men, ni kan ju inte vara ovänner? Dom kommer hit på måndag ju!
-Ja, men i så fall får väl ni umgås med dem, sa jag och kollade ner.
-Louis, nej. Men hon gillar ju dig, alla vet ju det.
-Ja, när vi var i Sverige, men när vi åkte hem tyckte hon det var okej att kyssa massa andra killar. Jag förvånar mig inte om hon kysst 5 till...
Jag kunde inte bara släppa det, även om hon kommit med en förklaring. Jag visste inte varför, kanske för jag verkligen gillade Amanda? Jag gillade i alla fall den Amanda som jag lärt känna i Sverige. Det var en sån tjej jag ville ha, men Amanda kanske inte var den rätta?
____________________________________________________________________________________
Vi vet att det blir mycket Amanda-Louis just nu, MEN det är sjukt svårt att ha tre olika tjejer att skriva om och när vi väl börjat skriva om något speciellt kan vi inte bara strunta i det efter några delar. Det kommer hända saker senare med de andra tjejerna! Inte så kul att läsa om man påbörjar lite drama och sen att det inte bli något slut.
Satt och kollade igenom lite gamla kommentarer... kommer ihåg när vi började och allting. Bloggen har växt och era kommentarer gör oss alltid lika glada! Glöm inte att vi gillar långa kommentarer.. hehe :)
/Angelica & Johanna

GLAD PÅSK :D


Kommentarer
Postat av: malin

JÄÄÄÄVLAR vad bra!!!! Asså ni är verkligen grymma! :)

2012-04-07 @ 14:38:52
Postat av: Frida

JÄVLAR så himla bra! Nästa del måste komma snart, älskar verkligen denna novellen! Och jag gillar att det är en del amanda och louis. Ni är grymma!

2012-04-07 @ 14:50:41
Postat av: Gina

Herregud!! Längtar till nästa inlägg! :D <3

2012-04-07 @ 14:59:03
Postat av: Izabella

Längtar till nästan del, skriv mer. :D

2012-04-07 @ 15:19:02
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: josefinestyleeees

as bra!! skriv mer så fort ni kan :D <3

ha en glad påsk sötisar!!!

2012-04-07 @ 15:20:42
URL: http://nattstad.se/josefinereutenberg
Postat av: Julia

Så gryyymt , tar dö på mig när ni slutar så där :) Love it !! Längtar till nästa . Glad påsk på er med :) <3 !!

2012-04-07 @ 16:08:22
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Postat av: Karin

Ååå! Hoppas att Louis litar på henne och de blir tillsammans igen! <3 GLAD PÅSK!

2012-04-07 @ 16:34:27
Postat av: Linn

Skiit bra och hoppas Amanda och Louis blir tillsammas igen

2012-04-07 @ 17:29:52
Postat av: johanna

Vad bra skriv mer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-07 @ 17:57:26
URL: http://twodirections.bloggplatsen.se
Postat av: L

Läs gärna min novell "Who's that girl?" som är på sitt 4 kapitel!

2012-04-07 @ 22:51:13
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: one direction novell

jag tycker de är bra när ni skriver om Louis och Amanda, det kan bli lite jobbigt om ni hade bytt hela tiden :)

2012-04-08 @ 01:23:12
URL: http://dirctionnovell.blogg.se/
Postat av: isa

as bra, som vanligt ;) Glad Påsk, hoppas ni får det trevligt ;) XX

2012-04-08 @ 01:42:04
Postat av: Amanda

älskar eran novell! och den blir ju inte sämre av att en av huvudpersonerna heter som jag! ;) Men det får inte bara ta slut mellan dom! Louis, tro henne ;)

2012-04-08 @ 12:10:45
Postat av: Sofia

Åh ja ääälskar eran novell! så underbart bra! läängtar till nästa del verkligen!! jätte duktiga är ni! :D

2012-04-08 @ 18:43:22
Postat av: felicia

Har läst alla era noveller och älskar verkligen alla, denna är sjukt bra :D

2012-04-10 @ 00:41:15
URL: http://minnovellblogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback