Enchanted by you - del 14

Julias perspektiv

När jag kom hem gick jag in på mitt rum direkt och slängde mig i sängen. Allt som hänt idag var sjukt och det kändes verkligen som jag levde i en dröm. Jag tog upp min mobil och såg att där fanns ett nytt sms, från Harry. ”Godnatt, sov gott, kanske vi ses imorgon! :)” stod det och inom mig bubblade jag av glädje. Varför skulle han vara så perfekt? Så snygg? Så fin? Och så snäll?

____________________________________________________________________________________
Amandas perspektiv

Jag vaknade av att min mobil pep till. Jag tog upp den och kollade på klockan. 07.57. Vem vågade ens skicka ett sms till mig såhär tidigt när jag hade lov? När jag såg vem det var kunde jag inte låta bli att le. Jag gnuggade mig lite i mina ögonen och satte mig upp. ”Vad gör ni idag? Kom till studion, stå utanför, som alla andra!”. Jag log lite för mig själv och tänkte tillbaka på kvällen. Louis hade verkligen varit hur gullig som helst mot mig och han hade verkligen fått mig på bra humör. ”Ja, visst, ska bara försöka ringa och väcka Johanna och Julia! Vi kommer så fort vi kan! :)” svarade jag och gick sedan upp. Jag rullade upp persiennen och solens strålar bländade mig. Även om klockan bara var lite i åtta var himlen helt blå och solen lös. Jag drog på mig mina rutiga pyjamas byxor och slog in Julias nummer. Efter åtta signaler svarade en trött Julia.
-Vad? Sa hon och jag skrattade lite.
-Vakna nu, Louis vill att vi kommer till studion!
-Okej, okej, jag ska gå upp! Sa hon och jag skratta ännu en gång.
-Kom till mig när du är klar!
-Ja, hejdå, sa hon snabbt och innan jag hann svara hade hon lagt på. Jag ringde upp Johanna också. Hon svarade nästa direkt och jag blev förvånad, eftersom hon alltid annars sov länge.
-Är du vaken? Sa jag förvånat.
-Jaa! Niall smsade mig, vi ska till studion!
-Ja, kom hit när du är klar, så går vi dit, jag har ringt Julia.
-Okej, bra!
-Hejdå!

Jag kollade mig i spegeln och suckade. Mitt hår såg inte sådär jättefräscht ut och jag kände att jag verkligen behövde duscha. Jag kollade på klockan. 08.09 hade klockan hunnit bli och jag bestämde mig för att duscha snabbt och försöka vara klar till nio. Jag nästan sprang in på toaletten och hoppade in i duschen.

Klockan var precis nio när det knackade på dörren. Jag hade nästan hunnit, det enda jag hade kvar var att borsta tänderna.
-Hej, sa jag till Julia och Johanna som kommit samtidigt.
-Jag ska bara borsta tänderna, sa jag och dom nickade. Jag sprang in i badrummet, borstade mina tänder lite väl snabbt och sprang sedan till dörren igen där Julia och Johanna väntade.
-Klar? Frågade Johanna och jag nickade.

Vid halv tio stod vi utanför studion, med cirka 10 andra.
-Tror du killarna varit ute redan? Frågade Julia och jag ryckte på axlarna.
-Fråga någon, sa jag.
-Okej! Julia gick fram till tre tjejer som stod och snacka med varandra. Jag och Johanna ställde oss lite bakom Julia.
-Ursäkta?
De tre tjejerna kollade mot Julia och hon log lite försiktigt.
-Har killarna redan varit ute?
-Nej, sa en tjej med brunt, ganska långt hår.
-Ah, okej!
-Har ni träffat dom tidigare? Frågade tjejen och Julia nickade.
-Ja, igår, sa hon och tjejen nickade.
-Ni då?
-Nej, aldrig, så vi hoppas vi får se dom idag, svarade hon och jag log mot henne.
-Det kommer ni nog får göra, sa jag. Eftersom jag visste att killarna tänk komma ut idag, så var det ju säkert, men jag kunde ju inte direkt berätta om allt.
-Vad heter ni? Frågade Julia nyfiket.
-Malin, sa tjejen som vi snacka med innan.
-Filippa, sa en tjej som var ganska lång.
-Maja, sa den tredje tjejen som hade blåa ögon och blont hår. Vi började snacka med dom och dom verkade riktigt snälla. När vi stått där i en halvtimme öppnades plötsligt dörren som ledde in till studion och ut kom fem fina killar. Först kom Zayn, sedan Harry, Niall, Liam och Louis. När Louis kom ut mötte jag hans blick och han log mot mig. Jag log tillbaka och hoppades inombords att han denna gången inte skulle gå fram till mig när här stod andra fans också. Det hade kommit några fans till, men inte så jättemånga. Killarna gick runt, snacka med fans, skrev autografer och tog foto. När Louis stod framför mig kramade om mig lite extra hårt. Jag log lite för mig själv och drog in hans goda doft.
-Gå till den andra dörren sen, så kan ni komma in i studion, viskade han i mitt öra och släppte mig sedan. Jag log mot honom och han gick vidare.

När killarna gått in igen stod nästan alla fansen kvar, förmodligen för att få se killarna fler gånger. Jag, Johanna och Julia gick snabbt därifrån och gick in till studion genom bakvägen. Vi kom in i samma rum som vi varit i igår och där inne satt killarna. När vi kom in flög dom nästan upp från soffan och kramade om oss. Vi snacka lite innan vi alla sjönk ner i soffan. Jag hamnade mellan Louis och Liam, medan Johanna hamnade i Nialls knä och Julia hamnade i Harrys knä. Både Julia och Johanna såg ganska nöjda och glada ut, och jag kunde inte låta bli att flina åt dom.
-Vi har något vi måste säga, sa Harry tyst och allas blickar vändes mot honom.
-Vad? Sa jag oroligt och Harry log lite svagt mot mig.
-Vi åker tillbaka till London ikväll, sa han och jag kände inombords hur ont det gjort när han sa det. Jag kunde inte hjälpa att jag faktiskt börjat gillar Louis. Mer än bara en vän. Men, det skulle ju aldrig funka. Varför? Louis hade varit så himla snäll mot mig, och han var så himla snygg. Ända sen jag såg honom första gången hade jag sett något speciellt i honom. Jag var kär, på riktigt. Men varför? Även om dom sagt att dom inte skulle glömma oss, så visste jag att vi inte skulle kunna hålla kontakten. Jag skulle förmodligen aldrig mer få träffa Louis, eller dom andra killarna.
____________________________________________________________________________________
Oj, vad tror ni kommer hända? Kommer tjejerna följa med till London eller?... 
Kommentera på så kanske det kommer en del till idag!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh nej!! Dom måste få hänga meed annars blir ju allt så tråkigt!! Haha bara lite beroende av era noveller, men nu är ju så grymma!! :) x

2012-02-22 @ 14:44:05
Postat av: Maja

Mer,mer,mer... MEEEERRRR! ni får ursäkta mig men jag älskar denna novellen och jag är själv lite ouppfostrad :) <3

2012-02-22 @ 14:54:35
Postat av: Anonym

AA , håller med kommentaren här ovan , dom måste få åka meed! :))

2012-02-22 @ 14:57:07
Postat av: tilda

Tänk om de får följa med till london!!! :D Fett med NICE! <3 ;) hehehe...

2012-02-22 @ 15:06:26
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Elin

helt beroende av era noveller, dom är grymt bra! hoppas på ett nytt kapitel snaaaart :D

2012-02-22 @ 15:14:24
Postat av: Anonym

Jättebra, fortsätt!

2012-02-22 @ 15:18:39
Postat av: Anonym

vill bara ha mer! er novell är som min drog! ahah

2012-02-22 @ 15:37:00
Postat av: Kimberlee

MEEERRRR!!!!!

2012-02-22 @ 15:57:21
Postat av: Linda

Guud vad braa :D läääängtar tills nästa del, ni skriver så bra! :D

2012-02-22 @ 15:58:54
Postat av: Anna

Era noveller är så sjuuuuukt bra, är helt beroende haha! :) meraaa!! :)

2012-02-22 @ 16:00:39
Postat av: Lovisa

Hoppas de får följa med till London :D

2012-02-22 @ 16:03:20
URL: http://myonedirectionnovel.blogg.se/
Postat av: Monika

Skriv ett till idag snääääääälla :D

2012-02-22 @ 16:08:43
Postat av: Anonym

Dom måste med!!! :D Skitbra

2012-02-22 @ 16:30:21
Postat av: Anonym

Jag älskar era noveller! Dem är beroendeframkallande, och snälla försök att göra den här novellen jättelång, jag vill aldrig att den ska ta slut!! Ni är bäst! Längtar till nästa del kommer ut! :)

2012-02-22 @ 16:30:52
Postat av: Anonym

Dem ska följa med till London! :D eller det hoppas jag i alla fall :)

2012-02-22 @ 16:39:16
Postat av: Anonym

tjejerna måste få följa med!!

sen måste det hända liiite mer i kärleken mellan dem! :D :D



älskar uppdateringarna(stavning) just nu! Äi äger!! :D

2012-02-22 @ 16:51:51
Postat av: Louise

Skitbra!!! Vill ha mer!!!

2012-02-22 @ 17:01:38
Postat av: Harry Styles/Liam Payne novellblogg

Jag tycker personligen att de ska hänga med hehe

2012-02-22 @ 17:24:41
URL: http://hazzay.blogg.se/
Postat av: Ida

NI ÄR BÄÄÄST! hopppas de får hänga med!<3

2012-02-22 @ 17:49:43
Postat av: sofie

GAAAAH, meeeeeeeeer meeeeeeeeeer! :D &&& dom mååste följa med till London på något sätt :D:D

2012-02-22 @ 17:55:53
Postat av: Anonym

novellen hade varit så jävla bra , om inte tjejerna hette Johanna, Amanda och Julia. Man blandar ihop dom + så heter alla tjejer så i novellerna. Just sayin.

2012-02-22 @ 18:33:22
Postat av: malin

meeeer awesome!

2012-02-22 @ 19:38:33
Postat av: sabina

Åååh, kan ni inte göra något annat än att skriva?

De e så sjukt bra o jag vill aldrig sluta läsa! :D

2012-02-22 @ 20:31:37
URL: http://sabinaaeelise.devote.se
Postat av: kitty

Jättebra!! Vill bara ha mer!!

2012-02-22 @ 21:12:58
Postat av: kitty

Jättebra!! Vill bara ha mer!!

2012-02-22 @ 21:13:39
Postat av: Malin

Älskar novellen, Snälla skriv en till nu ikväll, Älskar den, Är väldigt beroendeframkallande..

2012-02-22 @ 22:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback