Everything about you - del 52

Nialls perspektiv

-Men varför sprang du inte efter henne?
-Jag kunde inte, jag kunde inte röra mig. Det kändes som jag förlorade allt jag någonsin haft när hon sprang iväg, svarade jag och jag var helt ärlig. Det kändes som hela mitt liv sprang iväg, det jag älskade mest och även mitt hopp. Mitt hopp om att allt skulle bli bra igen försvann när hon sprang iväg.
_____________________________________________________________________________________

-Jag ska nog.. eh, gå, sa jag lite tyst och log lite mot Sanna. Jag gick mot dörren och stannade upp.
-Hälsa Alicia från mig, och säg till henne att hon får ringa mig, jag har alltid tid, sa jag och hon nickade. Jag kramade om henne och sedan gick jag där ifrån med en stor klump i magen. Jag tänkte tillbaka på vad som hade hänt igår.

-Vill du dansa? Jag frågade tjejen som hade långt brunt hår. Hon nickade mot mig och jag tog tag i hennes hand och vi började dansa. Jag var full, hon var full, alla hade var fulla. Efter ett tag lutade hon sig mot mig och hennes läppar hade sakta nuddat mina och jag hade låtit henne kyssa mig.

Varför hade jag ens gjort det där? Jag hade varit full, men varför? Alicia betydde så otroligt mycket för mig, hon betydde verkligen allt, och jag mådde inte bra av detta. Att se hon gråta gjorde ont i mig. Och veta att allt var mitt fel gjorde saken ännu värre. När jag kom hem letade jag upp bilden snabbt, vilket inte var så svårt. Jag tryckte upp bilden och kollade på den igen. För att vara ärlig. Det såg ut som mer än en kyss och jag kände att tårarna kom igen. Vad skulle jag göra? Jag älskade Alicia men jag hade svikit henne totalt. Jag hade aldrig varit såhär kär, men jag skulle inte bara låta henne gå. Det jag älskade henne, och jag skulle bevisa det.

Harrys perspektiv

Jag såg att Alicia satt där ute, helt själv på en bänk och hon såg inte så speciellt glad ut.
-Louis? Jag kommer snart, jag ska bara gå ut lite, ropade jag och hörde ett svag ”mm” från hans rum.

Jag gick ut till bänken och Alicia kollade upp på mig. Hon var röd i huvudet och hon såg helt förstörd ut.
-Alicia? Vad är det? Sa jag med orolig röst. Jag satte mig ner bredvid henne och hon kollade ner i marken igen.
-Jag.. nej, jag orkar inte, sa hon och jag la min arm om henne.
-Jag vill inte tvinga dig, men kan du inte bara säga varför? Frågade jag lite tyst och hon tog ett djupt andetag. -Niall kysste en tjej igår, sa hon.
-Jag vet, men du? Ge honom en chans, snälla?
-Men, det är bara så svårt. Det är precis som allting han gjort för mig eller allt han sagt inte betyder något, han bara tycker synd om mig. Han älskar inte mig, sa hon och det gjorde ont i mig nu. Jag visste hur mycket Niall älskade Alicia.
-Alicia, lita på mig. Han älskar dig, jag vet det.
-Det känns inte så, sa hon tyst och jag mötte hennes blick.
-Han snackar om dig, hela tiden. Ge honom en chans, snälla?
-Han har sårat mig, sa hon och jag nickade.
-Jag förstår dig, men jag vet att allt han någonsin sagt till dig betyder så otroligt mycket. Han älskar dig, på riktigt. Han har träffat tjejer innan, men du är den som verkligen får honom att le, jag lovar dig. Ge honom bara en chans!

Alicias perspektiv

Det som Harry sa fick mig att le lite, men samtidigt kom bilden upp i huvudet. Niall hade kysst en annan tjej. Det gick inte att neka.
-Jag kan prata med honom, men jag vet inte, sa jag tyst och Harry kramade om mig.
-Allt kommer ordna sig, så länge ni är ärliga mot varandra, sa han och jag kramade om honom.
-Tack! Han log mot mig och sedan gick han därifrån. Det kändes faktiskt skönt att få snacka med honom och kanske gillade Niall mig i alla fall? Jag kanske överreagerade lite. Han var trots allt full och jag älskade honom fortfarande, men efter allt som hänt i Sverige så kändes detta bara så onödigt. Jag hade kommit till ro här, jag hade börjat skolan, jag hade börjat få vänner och livet var bra, men då ska detta hända.

Jag torkade bort mina tårar och speglade mig i min mobilskärm. Jag kunde inte sitta här hela dagen och jag behövde snacka med Niall. Jag gick mot hans lägenhet med tunga steg. Det kändes faktiskt jobbigt, men jag behövde verkligen snacka med han.

När Niall öppnade dörren fick jag en klump i magen. Han var också ledsen. Jag ville krama om honom och säga att jag älskade honom men något stoppade mig. Jag kunde inte.
-Niall, vi måste pra..
-Jag vet, kom, sa han och jag tog av mig skorna. Utan att säga något till varandra gick vi in till soffan och satte oss där. Båda var tysta, men trots allt var det ingen pinsam tystnad.
-Alicia, du vet inte så mycket jag älskar dig, sa han tyst och jag kollade mot honom.
-Det känns inte så. Det känns som allt de du gjort för mig har du gjort bara för du tycker synd om mig, bara för jag har haft en dålig barndom. Jag är bara ett vanligt fan som fick chansen att träffa er och jag blev totalt kär i dig, på riktigt, men du träffar snygga tjejer varje dag och de finns andra som förtjänar en sån bra kille som dig.

_____________________________________________________________________________________
Ännu en del idag! :)
Vi fick en kommentar om det här med att det ofta blir att någon kille kysser någon annan tjej osv, och JA, det är så inte 9/10 noveller. Vi är glada att vi ändå lyckas att göra en novell lite ovanligt, men vi behöver just därför era tips, vad ska hända!? KOMMENTERA! :D
/Angelica & Johanna

Kommentarer
Postat av: emma

så bra ! :)

2012-01-04 @ 20:49:59
Postat av: Anonym

Alicia kan göra slut med Niall. Sen kan Niall komma till hennes skola och typ ställa sig på något bord eller något och ''bevisa'' hur mycket han älskar henne. Sen kan de bli tillsammans igen :D

2012-01-04 @ 20:54:59
Postat av: Ida

Jag vill fortfarande att lilla Sanna ska få en kille xD

Men jag tycker novellen är bra som den är , helt ärligt :)

2012-01-04 @ 21:04:38
Postat av: Anna

Neeej Niall och alicia får inte göra slut :(

2012-01-04 @ 21:20:21
Postat av: Sofia

Håller med,kan inte Sanna skaffa pojkvän? :) Beroende av er novell :D

2012-01-04 @ 21:22:43
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Frida L

ÄLSKAR DENNA NOVELL! <3

2012-01-04 @ 21:30:32
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: Eve

Snälla skriv mer snart?!!? Kommer dö annars :P<3

2012-01-04 @ 21:34:12
Postat av: hajrija:)

dom ska typ prata men alicia orkar inte så hon springer ut (igen) men då springer niall efter henne efter ett tag så sätter sig alicia på en bänk i parken...

niall letar sen ser han henne där han går bakom henne och börjar sjunga STOLE MY HEART!

han går fram till henne sen så kysser han henne och säger -jag älskar dig 10000 varv runt jorden och sen till baka, jag vet jag har gjort fel men jag var full riktigt full du är den ända jag tänker på utan dig vore jag inget jag hoppas du kan ......OCH SÅ KYSSER HON HAN....(en passionerad kyss) -jaa niall jag förlåter dig förlåt jag över reagerade oxå fölåt att jag inte litade på dig men du sårade mig niall...

-tack! jag vet jag har gjort bort mig, YOU GOT THAT ONE THING!



nott i den stilen tycker jag ska vara med elr?? det är bara ett förslag!

keep the good work going!:')xx

2012-01-04 @ 21:53:00
Postat av: Linda-chan

Alicia gör slut, Nial blir jätte ledsen och då kommer den där tjejen från festen till honom och det blir ännu mer bilder på de, och det kommer ut på tweeter och sen Alicia tänker" jag älskar fortfarande honom" nåt i den stilen. :D

2012-01-04 @ 22:00:28
URL: http://lindachan.blogg.se/
Postat av: Nora

MEEERR!! Gryymt kapitel! :)<3

2012-01-04 @ 22:14:23
Postat av: Felicia

Lika bra del som vanligt fortsätt så x) <3

2012-01-04 @ 22:16:31
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jag älskar den! men kan inte typ någon bli kidnappad ;) det ÄR annorlunda. eller så kan typ någon annan i 1D börja gilla henne? ;) och så tkr jag Sanna ska träffa någon! det vore gulligt!

2012-01-04 @ 22:25:27
Postat av: Felizia

Sanna borde skaffa kille ;)

2012-01-04 @ 22:37:40
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Emmziii <3

jag tycker att någon annan av killarna oxå ska bli kär i alicia och så ska det bli lite fight killarna emellan :)

2012-01-04 @ 22:40:39
URL: http://missbiebe.soclog.se
Postat av: linda

Såå grym novell! kollar bloggen minst en gång i timmen för att jag vill läsa mer :D

Men jag tycker och att de gör slut sen kommer Niall (<3) till skolan och kommer in i matalen, när Alicia, Sanna, Ella o Jane (o alla andra elever) äter. Sen bevisar han på något sett att han inte kan leva utan henne. Och så blablabla sen kysser de varandra inför allihopa.

Sanna måste skaffa kille! :)

2012-01-04 @ 23:12:31
Postat av: Anonym

Jättebra!

2012-01-04 @ 23:15:01
Postat av: mandy

jättebra! kan förstå att det är svårt att skriva annorlunda, det blir ju att olika noveller blir lika :) men jag tycker att alicia ska "avvakta" att bli tsm med niall, men sen blir dom tilsammans igen :) vore även kul om föräldrarna dök upp i London och ville tvinga tillbaka sanna och alicia!håller även med om att sanna borde få en kille, men ingen i 1D ;) lite ideer, haha :) enjoy!

2012-01-04 @ 23:42:24
Postat av: jenni&sara

jääättebra!!



vi har nyss skaffat en ny One Direction - novell blogg..och vi skulle vara tacksamma om du ville kika in, och om du gillar den så får du gärna tipsa andra! :)

kraam



http://alondonstory.blogg.se/

2012-01-05 @ 00:05:25
URL: http://alondonstory.blogg.se/
Postat av: Nathalie

You go girls!! :D Asbra kapitel och jag säger som de andra kan inte Sanna få en pojkvän?? pleaseee!! xx

2012-01-05 @ 08:19:10
Postat av: linn

haha ett tips.. jag kom på en helt galen sak, att någon typ fick såg harry & louis kyssas, och sen måste dom typ förklara sig och massa eftersom att dom inte var bögar, haha helt crazy jag vet;D

2012-01-05 @ 11:51:58
Postat av: Sara

MER, åh vad jag älskar denna asså!

2012-01-05 @ 13:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback