Everything about you - del 54

Alicias perspektiv

-Bara för att det är du, världens finaste människa, sa jag tyst och jag kunde se hur ett leende spred sig på hans läppar. Jag kysste honom snabbt och tog tag i hans hand. Vi gick närmre kanten och där stod vi. Bara vi två och kollade ut över min drömstad. Hit Niall tagit mig och gjort mitt liv mycket bättre. Han la sin arm om mig och drog mig mot honom. Jag lutade mitt huvud på hans axel och slöt mina ögon och andades in London luften. Lyckan inom mig just nu gick inte att beskriva. Det var såhär jag ville ha det.

_____________________________________________________________________________________
När jag kom hem var inte Sanna där. Jag såg att det la en lapp på bordet. ”Är ute och träffar lite kompisar, ring om det hänt något mellan dig och Niall, kram!” stod det och jag log samtidigt som jag bestämde mig för att skicka iväg ett sms till henne. ”Allt är bra mellan mig och Niall! Var är du? :)” skrev jag och la sedan ner mobilen på köksbordet och gick på toa.

När jag kom tillbaka fanns där två nya sms. ”Jag är i stan med Jane och två killar hon känner! Bra att allt är bra mellan er!”. Jag struntade i att svara och tryckte upp nästa sms, som var från Harry. ”Är allt okej? Säg till om du vill snacka!” Jag log för mig själv. Harry var verkligen jättesnäll och omtänksam. ”Ja, allt är bra! Tack så mycket, kram!” svarade jag innan jag slängde mig ner i soffan och satte på TV:en. Jag hittade inget roligt program så därför gick jag in på twitter. ”Loving life” skrev jag och några minuter senare hängde min mobil sig. Mina mentions hade blivit totalt spammade och undrade varför. När mobilen väl började funka normalt igen gick jag först in på Nialls twitter och fick svaret. Han senaste tweet var ”@ItsAlicia I love you” Jag log för mig själv och tryckte på ”reply”. Mobilen hängde sig ännu en gång och jag suckade. När det gick att använda den igen gick jag in på inställningar och gjorde så jag inte skulle få upp så fort jag fick en mentions och sedan gick jag in på Nialls profil. ”@NiallOfficial I love you too” skrev jag. Jag visste att många skulle tweeta mig dumma saker, men jag ville bara visa upp för världen hur mycket jag verkligen älskade Niall.

Sannas perspektiv

-En gång så ramlade William när han tog mat i matsalen, sa James och han började skratta, vilket jag och Jane också gjorde. Jag såg hur William skämdes lite och jag log mot honom. James fortsatte skratta och jag kunde faktiskt inte själv låta bli att skratta. William blev såklart tvungen att berätta något som James hade gjort i skolan och sedan började James och William komma på saker som Jane gjort. Det kändes ganska skönt att de inte visste så mycket om mig och jag hade inte hunnit skämma ut mig i skolan, inte än.

Vi satt inne på Wayne's Coffe och snackade. Fikat klart hade vi gjort för längesedan men det var riktigt kul att bara sitta här och snacka. Det var inte så jättevarm ute så det var inte så lockande att gå runt i affärer och eftersom James och William var med var det nog inget bra förslag. James och William var två killar som Jane känt väldigt länge och hon tyckte att jag skulle träffa dom. Det hade varit lite pinsamt i början, men nu efter några timmar kändes det som om jag känt dom hur länge som helst. Både James och William var 14 år men Jane hade sagt att hon känt dom sen hon var 3 år och dom har alltid varit så snälla, och var ändå ganska mogna för sin ålder.
-Men, bor ni med One Direction? Frågade James.
-Alltså, innan gjorde vi, men jag och min syster har en egen lägenhet nu!
-Men, hur? Sa William och jag flinade.
-Vi vann en tävling där man fick träffa dom här i London, och sen... började jag och insåg att jag skulle behöva berätta ganska mycket om jag skulle komma fram till varför jag satt här istället för vara i Sverige.
-Och sen? Sa James och jag nickade.
-Det är en lång historia, vi tar det en annan gång! De båda nickade och jag log samtidigt som jag mötte Williams blick. Han log lite åt mig innan han tittade bort och jag flinade lite för mig själv.
När klockan slog halv sex var både James och Jane tvungna att gå hem. Jag kramade först om James och sa hejdå, och sedan Jane.
-Hejdå, vi ses! Sa hon och jag nickade.
-Tack för jag fick vara med idag!
-Ingen fara, hoppas du haft kul!
-Såklart, sa jag och hon log mot mig.

Jag och William satte kvar och började snacka.
-Hur länge har ni varit här då? Frågade han och jag fick tänka efter.
-Ehh... en vecka, sa jag och han nickade.
-Nästan exakt en vecka, sa jag och han log. Vänta? Hade jag bara varit här en vecka? Det kändes så mycket längre, men jag var på ett vis glad att det inte var längre.
-Trivs du?
-Ja, såklart! Jag älskar London! Har du bott här hela ditt liv?
-Japp! Men, vad coolt att du kommer från Sverige, sa han och jag skrattade.
-Coolt? Ha, nej! Sverige är inte något roligt land, sa jag och han skrattade.
-Jag vill åka dit en dag, sa han och jag skrattade.
-Du kommer ångra dig, sa jag och han skakade på huvudet.
-Nejdå!
Vi diskuterade mer saker och sedan började vi snacka om One Direction. William vågade inte riktigt erkänna att han gillade dom, men till slut sa han att dom sjöng bra och att dom var coola.
Jag tog upp min mobil och såg att klockan redan var kvart över sex.
-Oj, alltså, förlåt, men jag måste hem, sa jag lite ledsamt och han nickade.
-Jag med, men det var riktigt kul att få snacka, sa han och jag nickade.
-Ja, verkligen! Jag reste på mig och tog på min jacka och sedan gick vi ut från caféet.
-Hejdå, sa jag och vände mig mot honom.
-Hejdå, sa han. Vi möttes i en kram och jag andades in hans lukt.
-Vi ses, sa han och jag log.
-Jadå!

När jag gick hem förvånades jag lite av hur lätt det hade varit att snacka med William och James. Jag var inte den typen som hade lätt för snacka med nya människor, men jag tror att det var något inom mig som sa åt mig att snacka, som sa åt mig att våga snacka, våga skaffa nya vänner och helt enkelt inte tänka på vad andra tyckte. Ville jag säga något, då skulle jag säga det.

När jag kom hem flög nästan Alicia upp från soffan och jag flinade åt henne.
-Var har du hittat på?
-Jag var på Wayne's Coffe med Jane och två killar, svarade jag och hon log.
-Vilka killar?
-Du har Niall?
-Ja, men jag vill veta ändå, sa hon och vi båda satte oss ner i soffan.
-William och James heter dom, sa jag och hon log.
-Jag vet att du gillar någon av dom, vem!?
-Va? Sluta, jag har bara snackat med dom i fyra timmar, sa jag och skrattade.
-Säg! Sa hon bestämt och jag flinade åt henne.
_____________________________________________________________________________________
Som ett litet "förlåt" så får ni en ganska lång del denna gången! 
Vad tror ni, gillar Sanna någon?
Roligt med era åsikter ang. Niall och Alicia, alltid roligt att läsa. Tack för att ni kommenterar osv, det fick mig att skriva en lång del nu! :)
/Angelica och Johanna


Kommentarer
Postat av: Emelie

så himla bra är novellen.

2012-01-06 @ 23:17:29
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: sssaannaaaa

Haha, här är några exempel på varför jag älskar den här novellen.

1. Jag heter oxå sanna och är 13 år som sanna i novellen! :D (haha visst var sanna 13 år? Blev lite osåker xD)

2. Älskar onedirection av hela mitt hjärta <3

3. Ni skriver så de verkar sjukt verkligt, man lever sig verkligen in i den.



KRAAAAM :D

2012-01-06 @ 23:30:11
Postat av: Julia

Tycker det va as gulligt att William sa att han tyckte om 1D! ;-)

2012-01-06 @ 23:45:43
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaaa sanna håller på att få en kille :D längtar till nästa

2012-01-06 @ 23:51:29
Postat av: Felizia

Sjuukt bra! ;D

2012-01-07 @ 00:58:08
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Awww sjukt gulligt kapitel Sanna och William skulle bli ett sött par :D xx Och btw ingen fara med uppdateringen för era kapitel är värda att vänta på!!

2012-01-07 @ 05:46:56
Postat av: M

Det är så spännande!

2012-01-07 @ 11:52:32
Postat av: Nora

Otroligt bra !!! Älskar den och beslöt mig för typ fyra dagar sen att läsa er andra novell! Läste klart hela på en kväll !!!! Shiit var bra den var!! Jag har nu fastnat för Sophie och Harry... haha! Kan inte typ de två också vara med lite i den här novellen?? haha! bara lite.... ;) MEEERR!!! <3

2012-01-07 @ 14:45:36
Postat av: nelly

SANNA + WILLIAM = SANT? :D

2012-01-07 @ 15:45:28
Postat av: Ida

Yes! Sanna got her guy now! haha :)

2012-01-08 @ 21:27:10
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback