Everything about you - del 62

”Hej Liam, jag är hemma nu, så du slipper vara orolig! ;)” stod det i ett nytt sms från Sanna och jag log för mig själv, men kunde inte låta bli att ringa henne och fråga ut henne om den där killen.
-Hej Sanna! Sa jag så fort hon svarade och jag hörde att hon skrattade.
-Hej, jag är hemma nu! Sa hon och nu skrattade jag också lite.
-Så, träffade du William? Sa jag lite retfullt.
-Ja, sa hon tyst och jag var nära på att börja skratta ännu mer.
-Så, ni är tillsammans nu?
-Va!? Liam, neeej! Utbrast hon innan jag knappt hunnit snackat klart och jag kunde inte hålla mig för skratta längre.

_____________________________________________________________________________________
Matildas perspektiv

Vi gick in och satte oss i soffan, ingen av oss sa ett ljud. Det kändes lite pinsamt att vi inte sa något, eftersom Louis brukar ju alltid prata och vara så sprallig, men det var han inte nu. Fast hans vackra leende fanns där vilket gjorde att jag också log. Det kändes lite konstigt att jag hade Louis hemma hos mig, det var inget jag någonsin hade tänkt mig skulle hända. Han tittade lite mot mig och han började le ännu mer då, men det såg ut som det var något fel med honom. Fast vad det var med honom kunde jag inte riktigt se.

När han kollade mot mig kunde jag inte låta bli att le, det var någon sorts värme som spred sig i min kropp.
-Vad ska vi hitta på då? Frågade jag eftersom jag ville bryta tystnaden. Vi kunde ju inte sitta där och vara helt tysta.
-Eh, kan vi inte typ baka? Svarade Louis med ett lite osäkert leende och han gjorde en liten rolig min så jag kunde inte låta bli att skratta åt honom.
-Jo, men vad ska vi baka då?

-Cupcakes, sa han snabbt och reste sig upp. När han hade rest sig upp gick han mot mig och tog tag i min hand. Han drog upp mig från soffan och när jag stod upp släppte jag hans hand. Man såg den lilla besvikelsen i hans ögon, han började le istället men jag kunde se att det inte var ett äkta leende.

 

Louis perspektiv

När hon släppte min han kände jag mig lite besviken. Jag gillade henne, men jag antar att hon gillade Zayn. Men det är väl bara att gilla läget. Att hålla hennes hand det lilla ögonblicket där jag drog upp henne från soffan var helt underbart. Jag hade kunnat stanna i det ögonblicket för evigt.


Vi gick ut mot köket och jag kunde inte slita mig ifrån hennes blåa och väldigt vackra ögon. Hon märkte att jag kollade på henne och då började hon rodna lite vilket gjorde henne ännu sötare, sötare än socker.

-Vad gullig du är när du rodnar, sa jag för jag kunde verkligen inte hålla det inom mig.

-Tack, svarade hon och kollade ner i marken. Jag kunde se ett leende som smög sig fram på hennes läppar och hon började rodna lite mer.

-Var har ni mjöl och sånt? Frågade jag snabbt och några sekunder kom jag på att det bara lät dumt. Matilda började skratta lite smått åt mig och hennes skratt smittade mig väldigt fort.

-Var tror du det är? Frågade hon med ett stort leende på läpparna.

-Skafferiet? Sa jag lite osäkert men ändå med ett leende. Man kunde inte låta bli att le när man var med Matilda. Att ha henne i min närhet gjorde mig så glad.
Hon nickade mot mig och jag gick och öppnade skafferiet men hittade inget mjöl, jag kliade mig lite lätt i håret eftersom jag undrade var det kunde vara. Jag ville ju inte rota för mycket. När jag hade stått där ett tag kom Matilda dit och puttade till mig lite lätt och sa,
-Flytta dig blindo, jag tror du behöver glasögon. Jag kunde inte låta bli att skratta eftersom jag kände mig lite nervös runt henne, hon fick mig att känna mig svag i benen.

-Men det finns ju inget mjöl, sa jag och hon började skratta. Hon tog samtidigt upp sin arm för att ta något i skafferiet, hon lyfter ner något och då ser jag att det är mjölet.

-Det var ju inte där innan, sa jag lite oskyldigt.

-Eller så kollade du bara på den hyllan som var mitt framför ögonen på dig, sa hon och slog till mig lite lätt på min arm. Jag kände mig lite träffade eftersom det faktiskt var det jag hade gjort.

-Hehe, ja det kanske jag gjorde, svarade jag stolt och Matilda bara skrattade åt mig ännu en gång.

 

Matildas perspektiv

Jag satte mjölpåsen på vasken för att kolla hur mycket där var kvar, men Louis var snabbare. Han kollade i påsen en liten stund, sedan stoppade han ner handen i den. När han tog upp sin hand var den full med mjöl, han gick närmre mig och tryckte det rakt upp i huvudet på mig. Jag sprang fram till påsen, tog upp lite och kastade det på Louis.

-Louis, du får städa här sen, sa jag och han skrattade ondskefullt samtidigt som han tog mer mjöl och kastade det på mig.

 

Vi sprang rundor i köket i minst en kvart och hade vårt lilla mjölkrig. Jag sprang ut från köket och in mot vardagsrummet i hopp om att Louis inte skulle springa efter mig med en hand full med mjöl. Men sån tur hade jag inte, han kom springandes efter mig och till sist visste jag inte vart jag skulle ta vägen så jag stannade. Louis kom närmre mig och började kittla mig med handen som var tom, så jag ramlade eftersom det kittlades så mycket. Man såg på honom att han tänkte ett litet tag på vad han skulle göra medan jag bara låg där och skrattade. Han hade tagit en liten paus från att kittla mig men istället satte han sig ovanpå mig, men utan att lägga någon tyngd på mig, med ett ben på varje sida. Han kommer närmre och närmre mitt ansikte och trycker mjölet rakt i ansiktet på mig och ler stolt.
-Du är fin när du har fullt med mjöl i ansiktet, du är alltid fin, sa han och jag kände hur min kinder blev lite varma.
_____________________________________________________________________________________
Här har ni del 62! Vad som kommer att hända mellan Matilda och Louis? Och med Zayn? 
Vi ska nu fortsätta skriva på del 63, och de kommer upp senare, OM NI KOMMENTERAR BRA!
/Angelica & Johanna

-vill ni följa oss på twitter, tryck häär... send us a tweet and we will follow you back! :)


Kommentarer
Postat av: matildalindgren

ååh, älska :D

2012-01-14 @ 19:16:17
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

fett bra älskar det men är inte det här del 62???

2012-01-14 @ 19:27:11
Postat av: J u l i a

braa, fast saknar lite alicia o niall hehe

2012-01-14 @ 19:27:29
Postat av: Josefine

Jaaaa! har längtat som tusan :D jag tror tt zayn kommer få reda på att lou var där och bli avundsjuk...

2012-01-14 @ 20:18:45
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu tycker jag att vi ska kommentera riktigt irdentligt för jag vill ha nästa del :)))

2012-01-14 @ 20:35:56
Postat av: Anonym

aww sött! så bra! meeer

2012-01-14 @ 21:19:28
Postat av: Paow

Jätte bra kapitel! Älskar det, fast tycker synd om Zayn ;) haha saknar niall och Alicia lite, men dom kommer väl in i nästa kapitel ;)

2012-01-14 @ 21:20:00
Postat av: Ida

så gulligt :') Blev helt varm inombords när jag läste , haha :)

2012-01-14 @ 21:50:34
URL: http://trollistrollis.blogg.se/
Postat av: Louise

jaag vill ha näästa deeel!! :D

2012-01-14 @ 22:11:02
Postat av: Elin

braa c:

2012-01-14 @ 22:15:56
URL: http://elinaurawrora.blogspot.com
Postat av: linda

bra som vanligt! :D

2012-01-14 @ 23:21:04
Postat av: Anonym

'ĨÅ

''¨ÄĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨĨÄÄ

'ÄĨ.Ö.Ö.-.NMMMMKMLNKMLMKLLMOMMHKOPKO',LÅP+LLLLLLLLLLLLLLLLÖP.Å.L.L,LÖÄ'

2012-01-16 @ 11:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback