Everything about you - del 65

Alicias perspektiv
Vi gjorde oss klara för att sova och när jag väl låg där i sängen tänkte jag efter hur lycklig lottad jag var. Jag hade fått komma ifrån Sverige och nu levde jag ett underbart liv. Jag hade världens finaste kille och jag hade världens bästa vänner. Tankarna på mamma och pappa kom tillbaka och visst kände det jobbigt, men när jag tänkte efter hur bra jag hade de nu så kunde jag inte låta bli att le. Jag gick in på twitter och skrev en ny tweet. ”My parents are gone, but I have to go on. I'm feeling lucky, and I have the best boyfriend in the world!” skrev jag och sedan kollade jag igenom mina mentions. ”You are so beautiful, I'm jel, but I can't just hate you.. you don't deserve any hate” stod det i den översta. ”Aw, thanks!” svarade jag innan jag la mobilen ifrån mig och somnade med ett leende på läpparna.

____________________________________________________________________________________
När jag kom till skolan nästa dag så var det ganska tomt, man hörde bara några få röster. Jag tror det var för jag var ganska tidig idag. Min mobil vibrerade i fickan så jag tog upp den och såg då att jag hade fått ett sms från Niall, ”Hoppas du har det bra idag, saknar dig nu och jag är så glad över att du vill följa med mig till Irland. Jag hade inte klarat mig utan dig i fem dagar, för jag älskar dig :) xoxo Din Niall”. Ett leende spred sig över mitt ansikte och jag läste det om och om igen. Han gjorde mig så glad, så glad att ingen kunde förstå mig. Jag började att skriva ett nytt sms till honom men hann inte så långt förrän jag hörde en smäll och kände hur det värkte i pannan. Jag tittade upp och såg då att en kille som hette Brandon stå och skratta åt mig samtidigt som han hade en ondskefull blick. Jag började gå där ifrån, men han tog tag i min arm så jag vände mig om.
-Du är tillsammans med han där Niall va? Frågade han lite kaxigt.

-Eh ja det är jag, hurså? Sa jag osäkert.

-Ni passar bra ihop, svarade han och flinade lite.
-Tack, svarade jag och försökte vända mig om men han stoppade mig igen.
-Vill du veta varför ni passar bra? Sa han lite kaxig.

-Ja, svarade jag men jag ville egentligen inte veta det.

-För ni är lika fula båda två, sa han och skrattade ett ondskefullt skratt och jag bara sprang där ifrån, mitt mod som jag hade en dag fanns inte idag. Jag kunde inte säga emot någon jag knappt kände. Men ingen fick säga att Niall var ful, för han är den vackraste människan på denna planet.
Egentligen ville jag bara springa tillbaka till han där Brandon och säga att Niall är världens vackraste, att det är Brandon som är ful och avundsjuk på att Niall har massa tjejer efter sig och för att Niall är en sån vacker människa, både på insidan och utsidan. Men jag kunde bara inte, svag som jag var just nu gick jag till mitt eget skåp och tog ut de böcker jag behövde för lektionen. På schemat stod det franska, vilket ändå var ganska kul, enligt mig i alla fall eftersom jag tyckte det var roligt med nya språk.

 

Jag gick mot klassrummet och på vägen mötte jag upp Ella som sprang emot mig och gav mig en bamsekram.
-Heeej! sa hon glatt.

-Hej! Sa jag och kramade henne tillbaka. Ella kollade på mig med en konstig blick, fast hon log samtidigt.

-Vad? Varför kollar du så konstigt? Sa jag samtidigt som jag skrattade.

-Nej, men du ser konstig ut. Alltså man ser i dina ögon att något inte är som vanligt. Har något hänt? Har något hänt mellan dig och Niall, eller vad? Säg något!

-Det är inte så lätt att prata när du pratar hela tiden. Nej, inget har hänt. Jag är bara lite nervös, svarade jag och kollade ner i golvet samtidigt som vi gick mot klassrummet.

-Vänta! Va!? Nervös för vad? Frågade Ella förvånat.

-Ja, jag ska följa med Niall till Irland på fredag och träffa hans föräldrar och jag vet liksom inte om de kommer att gilla mig, sa jag och jag märkte att Ella hade stannat och stod där i korridoren med munnen helt öppen, hon såg ut som en fågelholk.

-Skojar du eller? Vill Niall att du ska träffa hans föräldrar? Det är ju helt fantastiskt! Och de kommer att älska dig, sa hon lät väldigt glad för min skull. Men jag var ändå väldigt nervös och rädd. Vad ska jag göra om hans föräldrar inte gillar mig?

 

Fredag eftermiddag – Nialls perspektiv

Vi var äntligen på flygplatsen, bara jag och Alicia. Det skulle bli så skönt att komma hem till familjen som jag har saknat riktigt mycket och det var ännu härligare att Alicia följde med. Jag var riktigt glad över att hon hade följt med, eftersom hon är nu en väldigt stor del av mig och mitt liv. Visst, vi har inte varit tillsammans så länge men hon är speciell och betyder verkligen allt för mig. Jag skulle saknat henne för mycket under dessa fem dagarna om hon inte hade följt med. 

Vi stod där hand i hand och väntade på att få checka in våra väskor. Alicia såg lite orolig ut, så jag släppte hennes hand och kramade om henne istället.

-Du kommer att klara detta gumman, de kommer se att du gör mig riktigt glad och att jag verkligen älskar dig. De kommer se att du är en helt underbar person, de kommer att älska dig, det vet jag! Sa jag och kysste henne snabbt. Hennes kinder blev lite röda och ett leende smög sig fram. Jag kunde inte låta bli att le. Alicia gjorde mig så lycklig, så lycklig att jag inte kan förklara det för någon, inte ens för Alicia.

-Är du säker? Frågade hon med en osäker och orolig min.
-Ja, det är jag. Jag älskar dig och då gör mamma och pappa också det, sa jag och pussade henne mjukt i pannan samtidigt som jag drog in henne i en kram.

Flygplatsen var kanske inte det bästa stället att stå och mysa på eftersom det kunde finnas folk som tog foton. Men jag brydde mig inte om det, Alicia var min och det visste hela världen.
____________________________________________________________________________________
Tack för alla fina kommentarer! Fortsätt så, för då blir vi ännu gladare och det blir mer uppdatering :) 
Här blev det ännu ett kapitel med Niall-Alicia! Hope you like it! :D
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Super bra!!! Men snälla låt sanna och harry bli tsm!!!!:)<3

2012-01-15 @ 22:54:43
Postat av: Alexandra

As bra! Vill ha meer! :D. Fortsätt så!

2012-01-15 @ 23:06:58
Postat av: Emelie

så himla bra och novellen blir bara bättre.

2012-01-16 @ 00:16:22
URL: http://emelliie.myshowroom.se
Postat av: nivine<3

ni måste verkligen uppdatera mer för jag är helt seriös beroende av denna blogg<3 detta måste nog vara en av mina absoluta favoriter någonsin o tro mig jag har läst många:O ;)



En stor kram o en liten puss från mig;)<3 :*

2012-01-16 @ 00:29:39
URL: http://nivines.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den är jättebra!! :D:D Längtar till nästa del! :D x

Postat av: Nora

Super bra!! Ni är sjukt duktiga!! Är beroende...neee jag är dedicated. :D Meeeer! xxx

2012-01-16 @ 13:55:43
Postat av: Anonym

Jag tkr den är lite händelselös?

2012-01-16 @ 14:07:33
Postat av: linda

Ni är så grymt duktiga på att skriva! Älskar att få sitta och läda denna novell :D

Fortsätt som ni gör :D



Niall <3

2012-01-16 @ 14:18:15
Postat av: Felizia

SÅ JÄ*LA BRA! :D

2012-01-16 @ 16:19:11
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Novellen är så jääävla bra! Men en sak, kan i te dan få reda på Louis o Matilda och få värsta utbrottet på han? Asså lite drama eller så :)) det har vart ganska mycket gullgull (jag säger inte att det är

Dåligt,!!) kram :))

2012-01-16 @ 20:16:21
Postat av: Eve

men snälla du, kan du inte skriva mer snart? kommer dö annars :O :P <3

2012-01-16 @ 20:46:02
Postat av: aagnes

såååå himla bra den här novellen är!!! :D

och som nåra över säger, kan det inte hända lite mer drama? :D

2012-01-17 @ 17:32:01
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/
Postat av: Ida

Omg , det var nära att jag glömde kommentera pustar ut haha :) Jag är säker på att Nialls föräldrar kommer älska Alicia :)

2012-01-17 @ 20:37:01
URL: http://allaboutnovels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback