Everything about you - del 70

Alicias perspektiv

-Alicia, du behöver inte stressa så mycket, jag har fixat frukost till er så det är bara att gå ner och äta så plockar jag undan efter er sen. Ville inte komma in och störa er innan.
-Tack Maura, sa jag glatt och jag tyckte verkligen att det var jättesnällt av henne att hon inte ville komma in och störa hos, även om vi bara hade det lite mysigt.

___________________________________________________________________________________
När klockan var fem över tolv mötte vi upp Sean och Darragh som vi bestämt. Niall hälsade på killarna och jag höll mig lite bakom, då även detta kändes lite pinsamt. Jag kunde se så glad Niall var att få träffa sina vänner och bara av att se honom glad gjorde mig glad. Visst, han var glad när han var med Louis, Zayn, Liam och Harry också, men jag förstod att det var extra roligt att få träffa sina vänner som han förr träffade nästan varje dag men som han nu nästan aldrig träffar. Plötsligt stod Niall, Sean och Darragh framför mig och jag log lite blygt.
-Hej! Sa Sean och gav mig en lätt kram. Jag blev lite förvånad, men jag kramade om honom också.
-Hej! Sa jag och även om vi inte sagt något mer än hej kände jag hur all min oro var borta. Jag gav Darragh en snabb kram och sedan började vi snacka på.

En stund senare hade det kommit några fler killar som Sean och Darragh kände och killarna bestämde sig för att spela lite fotboll.
-Ska du va med? Frågade Niall och jag skakade på huvudet.
-Nej, spela ni! Sa jag och han log.
-Säkert?
-Ja! Han nickade mot mig och sprang iväg. Jag tog upp min mobil och tog ett foto när dom väl börjar spela.
”The boys are playing some football!” skrev jag och sedan kollade jag bland mina mentions där folk hade ställt några frågor till mig. Jag hade ju inte direkt något vettigt att göra, så jag bestämde mig för att svara. ”Niall and who? :)” stod det och jag tryckte på svara. ”Niall, Darragh, Sean and some more” och till nästa fråga svarade jag ”yes, i looove ireland” och sedan gick jag in på facebook.

-Är du Nialls flickvän? Jag vaknade upp ur mina tankar och såg två tjejer som stod där bredvid mig och jag log lite. Det kändes ganska ovanligt att folk bara kom fram sådär, men jag tyckte det var ganska kul. Båda tjejerna hade blont hår och var lite kortare än mig.
-Ja! Sa jag och la ner min mobil i min ficka.
-Kan inte vi få din autograf?
Jag hoppade nästan till. Autograf? Jag? Jag hade aldrig skrivit någon autograf. Skulle jag bara skriva mitt namn?
-Ehh, ja visst, sa jag och de log. De tog fram varsitt papper och en av tjejerna höll fram en penna. Jag skrev mitt namn på båda papperna och de log.
-Tack! Sa dom och jag kände att jag faktiskt ville vara lite extra snäll mot dom, då de hade våga komma fram och dom var så gulliga. Jag antog att dom hade twitter.
-Vill ni att jag ger era twitternamn till Niall? Sa jag och jag såg hur de båda sken upp.
-Ja, vill du det? Sa tjejen. Jag nickade mot henne och hon log. De skrev sina twitternamn på en bit papper som jag la ner i min ficka. De tackade mig minst fem gånger innan de gick vidare och jag log lite för mig själv. Hade jag inte fått möjligheten att träffa killarna hade jag själv velat att dom skulle följa mig och jag visste själv hur mycket det hade betytt för dom. Detta var det minsta jag kunde göra. Plötsligt pep min mobil till och jag såg att det var ett sms, från Jane. ”Hej, ring mig så for så möjligt, det är viktigt!” stod det jag jag blev orolig. Jag letade upp Jane bland mina kontakter och tryckte på ring.
-Hej!
-Hej Jane, vad är det som har hänt? Sa jag med oron i rösten och jag kunde höra att Jane var där ute.
-Jo, Sanna är skadad, jag vet inte om det är allvar...
-Vad har hänt? Utbrast jag och kände hur jag svettades.
________________________________________________________________________________________
Vad tror ni har hänt med Sanna!? Förlåt för en ganska kort del, men ska försöka skriva en längre imorgon.
Jättekul att så många har kommenterat med sina novellbloggar, ett inlägg med alla bloggar kommer under veckan! Ni kan fortfaranda länka era novellbloggar, skriv bara en kommentar i inlägget under!!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Mirja

Spännande!

Min favorit novell. :)

2012-01-22 @ 21:30:20
URL: http://mirjastylinson.blogg.se/
Postat av: Josefine

men guuud!måste få veta vad som har hänt nuuuu! skriver ni inte imorgon så vet jag inte vad jag gör....

2012-01-22 @ 21:31:52
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja dööör haha måste ha nästa del typ nu!!! Måste få veta vad som har hänt med Sanna!! :D xx

2012-01-22 @ 21:38:01
Postat av: Jessica

neeeeej, så kan ni inte sluta!!!!! åh nu måste ni skriva mer på en gång!! :D

Postat av: Emmy

MÅSTE få veta! aah! skynda med att lägga upp nästa ;)

2012-01-22 @ 21:38:41
Postat av: Nina

Braaa! Mer sanna :)

2012-01-22 @ 21:51:07
Postat av: Hilda

Hej!

Jag har startat en blogg där jag lägger upp bilder, videos och skriver om One Direction. Skulle bli jätte glad om du vill kolla, och ännu gladare om du fastnarr för den och börjar följa.

Där är inte många inlägg än för jag startade den idag, men jag kommer att uppdatera varje dag. :)

Tack, kram!



+Älskar verkligen era noveller!

2012-01-22 @ 21:51:35
Postat av: Maria

Vill bara ha MER!!!! Xxx

2012-01-22 @ 21:53:01
Postat av: Eve

Snälla skriv mer..! <3

2012-01-22 @ 21:55:55
Postat av: Alexandra

men NEJ ! så kan ni ju inte sluta ! sitter här med hjärtklappning och bara längtade tills vad som skulle hända och så bara poff : sanna är skadad'' sluuutu.. neeeeej uppdatera nu!!! annars kommer jag aldrig kunna sova, uppdaterat eran blogg hela dagen och så får jag det slutet.. bloggar ni inte imorgon så blir jag besviken !

2012-01-22 @ 22:04:36
URL: http://flos.blogg.se/
Postat av: Anonym

hjridkldö guuud vad jag längtar till imorgon!!!!

2012-01-22 @ 22:15:44
Postat av: Anonym

SUPER BRA! Har william gjort nåt?:o

Kan inte Harry och Sanna bli tillsammans?:DDDD

2012-01-22 @ 22:37:32
Postat av: sanna :D

hedksanoisgb.. Jag måste få veta vad som hänt nu, man blir föfan jäätte nyfiken.! :D



ps. Haha är lite trög, men de var först idag jag kom på att jag och ''sanna i novellen'' har samma namn.. Just nu känner jag mej idiot-förklarad... xxx

2012-01-22 @ 23:35:26
Postat av: sanna :D

hedksanoisgb.. Jag måste få veta vad som hänt nu, man blir föfan jäätte nyfiken.! :D



ps. Haha är lite trög, men de var först idag jag kom på att jag och ''sanna i novellen'' har samma namn.. Just nu känner jag mej idiot-förklarad... xxx

2012-01-22 @ 23:36:26
Postat av: Johanna

MEEEER! Vill veta vad som händer med Sannaaa!

2012-01-23 @ 05:17:09
URL: http://onedirectionloove.blogg.se/
Postat av: Anonym

En fråga bara, kan inte ni säga hur många läsare ni har på ett ungefär? :)))

2012-01-23 @ 15:58:56
Postat av: Felizia

Neeeeeeeej!!! :O MER!

2012-01-23 @ 17:35:17
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit brrrrrrrrrrrrrrrrrrrra!!!!!!!<3<3<3<3

2012-01-23 @ 18:03:49
Postat av: linda

Jättebra :D

2012-01-23 @ 20:30:29
Postat av: Emma

http://thisdirectioninfection.webblogg.se/

btw SJUKT BRA! haha jag har varit lite seg med att hänga med nu, haha :')

2012-01-27 @ 18:01:42
URL: http://thisdirectioninfection.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback