Everything about you - del 74

Alicias perspektiv

-Oj, hej Maura, sa jag lite generat.

-Haha, det är lugnt. Jag ville bara säga att maten är färdig, så ni kan komma och äta nu. Men jag antar att Niall står i duschen, sa hon och jag nickade till svars eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle säga.

-Men du kan komma ner, så kan Niall komma när han är färdig, sa hon och jag stängde ner Nialls dator och följde med Maura ner till köket där maten stod dukad.

_____________________________________________________________________________________
Jag satte mig vid bordet och allt var så tyst. Det kändes både rätt och fel att sitta här med Nialls föräldrar helt själv, då jag inte snackat med dom så mycket utan Niall vi min sidan, men samtidigt kändes det rätt eftersom dom verkligen var så snälla och det kändes som jag var en i familjen.

När vi en halvtimme senare hade ätit upp satt vi kvar och bara snackade om allt möjligt.
-Ska Sean komma hit ikväll?
-Ja, Sean och Darragh kommer nog vilken sekund som helst, sa han och drack lite cola ur sitt glas och i samma sekund knackade det på dörren. Vi alla skrattade lite smått och Maura, Nialls mamma, reste på sig och gick för att öppna dörren.

Tjugo minuter senare var jag, Sean, Darragh och Niall inne på Nialls rum och vi funderade på vad vi skulle hitta på.
-Twitcam? Föreslog Sean.
-Jaaa! Utbrast Darragh och sedan kollade han mot mig.
-Visst, sa jag och sedan kollade alla mot Niall.
-Eh..
-Va inte så tråkig nu, kom igen Niall, sa Sean och puttade till honom. Niall puttade till Sean också och två sekunder senare var det en allvarlig brottningsmatch. Jag och Darragh skrattade lite åt dom och sedan tog jag upp Niall dator. Jag gick in på twitter och såg att han faktiskt glömt att logga ut. ”Wanna watch a twitcaaam?” skrev jag snabbt innan Niall drog datorn ifrån mig.

Nialls perspektiv

Några minuter senare hade vi startat en twitcam och jag hade inte gjort detta på riktigt länge.
-Du får ju kolla dina mentions, utbrast Darragh och jag flinde åt honom.
-Ja, okej, lugna dig! Sa jag och tryckte sedan på mina mentions. Vi alla började ropa hej till alla som tweeta oss och det slutade med att vi alla ropade i mun på varandra.

Vi hade en twitcam ganska länge, vi försökte svara på frågor, men det blev väldigt många tittare och det spårade ut lite, då jag och Darragh började brottas. Det kändes verkligen kul att få vara hemma och träffa vänner som jag förr träffade varje dag. Och, det var extra kul att Alicia var med.

Alicias perspektiv

Vi hade bestämd att Darragh och Sean skulle sova här och när vi haft twitcam i nästan tre timmar stängde vi av och gjorde oss klara för att sova. Jag fick äran att sova i Nialls säng medan Sean och Darragh fick varsin madrass att sova på. Jag drog täcket över mig och kunde känna att Nialls hand letade upp min hand under täcket och jag log mot honom.
-Godnatt, sa Sean.
-Godnatt, svarade jag, Niall och Darragh samtidigt. Jag vände mig mot Niall och våra läppar möttes.
-Godnatt, viskade han tyst och jag bara log mot honom.
-Godnatt, sa jag väldigt tyst och hans hand kramade om min.

När klockan var halv tre hade jag fortfarande inte somnat. Jag hörde något ljud. Det lät som det kom från ytterdörren, men jag var ju inte säker. Jag var varm, även om jag redan hade tagit av mig täcket. Jag reste tyst på mig och smög ut ur rummet. Det var mörkt i hela huset och ut kunde man höra att det regnade. Jag hörde något ljud igen och jag stannade upp lite. Jag blev lite rädd, men jag gick sakta ut mot köket för att ta lite att dricka. Jag kollade mot ytterdörren och vi en chock. Jag blev rädd och stum. Vad skulle jag göra? Mitt hjärta slog fort och jag svettades.
_____________________________________________________________________________________
Oj oj, vad tror ni händer? :)
Ett inlägg med maaaassa novellbloggar kommer upp inatt eller imorgon. Runt 50 kommentarer, alltså nästan 50 novellbloggar -WOW. I juni, när vi började på en novell, var vi den enda novellbloggen och nu finns det massor! 
Ska också ta upp en sak - för några dagar sedan fick vi en kommentar där  någon skrev 'skit dåligt'. Vi tog inte direkt åt oss, eftersom vi dränks i kommentarer som säger att det är bra, MEN det vi menar är att det är ganska onödigt... du som kommenterade, du ger oss bara högre statistik och fler sidvisningar, tack för det! :)
En sista sak... denna veckan har statisken gått uppåt, verkligen jättekul!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Josefine

den som skrev att det var dåligt kan ta och slänga sig i väggen! ni är allt annat än dåliga. Ni är BÄST och jag älskar eran blogg :D

2012-01-27 @ 23:21:07
URL: http://directionernovell.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Awesome shiit vad är det som händer? måste ha nästa del typ nuuu haha :) Det är helt rätt tjejer ni ska inte ta åt er av dåliga kommentarer för eran novell är grymm!! xx

2012-01-27 @ 23:33:08
Postat av: Nora

NEEEJ, vad händer???!!! Spännande! MEEEEEER! xx

2012-01-27 @ 23:38:21
Postat av: Alexandra

Näääää !!!! Nu får ni skriva resten nu!!! Ni kan inte sluta sådär bara!!!!!!

2012-01-27 @ 23:44:38
URL: http://flos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå läs detta kapitel eller Liams perspektiv(längst ner) och jämför med Nialls perspektiv i erat kapitel 69.. vadå kopiera? jag blev lite sur när jag insåg att det var samma :( det är inte kul då ju. http://thisdirectioninfection.webblogg.se/2012/january/kapitel-23.html#comment

2012-01-28 @ 00:29:30
Postat av: amanda

asså vill ha nästa del typ pronto! så jävla grym!

2012-01-28 @ 00:34:59
URL: http://amandaroos.devote.se
Postat av: Anonym

aas bra :D

2012-01-28 @ 00:44:23
Postat av: Anonym

Omg ni måste skriva mmmmeeeeet

2012-01-28 @ 00:48:14
Postat av: Felizia

ASBRA! :D <3

2012-01-28 @ 02:06:51
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: jl

Mera :-D

2012-01-28 @ 02:28:31
URL: http://www.julia-lissel.devote.se
Postat av: linnea

As bra ni måste uppdatera snart kan inte vänta, och ta inte åt er av dumma kommentarer de är bara avundsjuka att eran novell är populärare än deras om de har någon!:)

2012-01-28 @ 10:37:55
Postat av: hanna

sjukt bra blogg! jag började läsa den igår och har redan läst alla 74 kapittel på två

dagar, hihi :) riktigt bra & längtar tills nästa kommer ut! :D

2012-01-28 @ 12:04:07
Postat av: sofie

ååååh, meeeeeeer! Mååste veta vad som kommer hända, och ni är helt GRYMMMMMAAAA på att skriva! PUSSS xx

2012-01-28 @ 12:07:50
Postat av: Jessica

Ni är grymma, och ifall någon kopierar er kommer sanningen alltid komma fram, för ni har så många läsare som vet att det är NI som har skrivit det! Och jag tror att personen som kommenterat "skit dåligt" inte ens har läst, för då hade den inte skrivit det! :) xx

Postat av: Tanja

Kan ni Lägga mer Zayn, Matlida och Louis? Och något med Sanna och Harry eller något? xd Tack :D

2012-01-28 @ 14:50:24
Postat av: Anonym

VILL LÄSA MER NUU :D XX

2012-01-28 @ 16:28:47
Postat av: Eve

snälla skriv mer?!?! <3

2012-01-28 @ 19:24:30
Postat av: Anonym

När kommer nästa?!

2012-01-28 @ 20:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback