A moment changed everything - Del 21



Melissas perspektiv

Det var nog bäst att sova nu. Jag slöt mina ögon, men i samma sekund hörde jag hur någon kom rusande upp för trappan. Min dörr öppnades hastigt och där stod mamma.
-Melissa! Är du vaken? Kom, nu!
Jag reste mig snabbt och kollade allvarligt på henne.
-Vad har hänt? Sa jag och en orolig känsla for genom kroppen.


-Sätt på dig ett par byxor och kom ner, jag berättar i bilen, sa mamma och det gjorde mig ännu mer orolig. Vad hade egentligen hänt? Jag gjorde som hon sa och drog på mig de byxorna som låg närmast, sedan sprang jag ner till hallen och slängde snabbt på mig min jacka, sprang ut och låste dörren för att sedan kunna springa till mamma som redan satt i bilen. När jag satte mig i bilen var den redan startad och mamma började köra direkt. Jag kände hur tårarna kom, jag var riktigt orolig. Vad hade hänt? Mamma brukar ju aldrig bete sig såhär.
-Mamma, var ska vi!? Skrek jag nästan ut. Jag var orolig och rädd, jag kunde inte hålla det tillbaka.
-Sjukhuset, sa hon snabbt och jag förstod ingenting.
-Men vad har hänt? Varför ska vi dit? Frågade jag och tittade ut genom fönstret.
-Vanessa, sa hon och när hon sa hennes namn så kändes det som det högg till i mitt hjärta. Inget fick någonsin hända Vanessa, hon var som min syster och jag visste att jag inte skulle klara mig utan henne.
-Men vad har hänt henne? Frågade jag och tårarna forsade från mina ögon.
-Gumman, försök lugna dig lite så kan jag förklara, sa mamma och klappade mig på axeln samtidigt som hon tittade på vägen. Jag försökte göra som hon sa. Det var kanske ändå inte så farligt. Men jag kunde inte lugna mig, tårarna rann och jag glömde nästan bort att andas.
-Kan du berätta när vi kommer fram istället? Frågade jag, för det kändes bäst så för då kunde mamma krama om mig och jag tror verkligen jag behövde en kram.
-Det är nog bäst, så kan jag ta det från början, sa hon och tittade mot mig med en medlidande blick. Jag nickade och tittade ut genom fönstret, tankarna flög förbi och tårarna rann. Vad kunde ha hänt?
Vi gick in på sjukhuset, men stannade nästan precis vid ingången. Mamma vände sig mot mig och la sina händer på mina axlar.
-Vi måste stanna här tills vi vet var Vanessa är, hennes mamma skulle höra av sig, sa hon och tittade på mig. Jag nickade bara åt henne, jag sa inget.
-Men skulle du berätta vad som hänt? Frågade jag och mamma suckade till.
-Kom här, sa hon och satte sig på en bänk som stod precis sidan om oss. Hon klappade med handen på platsen sidan om henne för att visa att jag skulle sätta mig ner.
-Jag gick ut i köket för att jag skulle ta ett glas vatten innan jag gick och la mig, för jag var törstig. Plötsligt såg jag hur några blåa lampor blinkade. Jag tittade ut mot vägen och såg att en ambulans körde förbi. Jag följde den med blicken och såg att den stannade utanför Vanessas hus. Eftersom vi känner dem så pass bra så gick jag över till deras hus och såg då Vanessa ligga ner på golvet. Jag pratade med hennes mamma som sa att Vanessa hade sagt att hon kände sig konstig, men hon kunde inte förklara hur. När hon hade berättat det för sin mamma föll hon plötsligt ihop, hennes puls var riktigt hög och hennes hjärta gick i otakt. Marie sa att jag skulle väcka dig, för hon ville att du skulle vara den första av Vanessas kompisar som fick reda på vad som hade hänt, sa mamma och jag lutade mitt huvud mot mammas axel och tårarna rann mer nu än vad de gjorde innan.
-Men hur är det nu? Kommer hon bli bra? Vad är det som är fel? Frågade jag oroligt.
-Jag vet inte Melissa, jag vet inte, sa mamma och la sin arm om mig och pussade mig på huvudet.

Efter en liten stund kom en sköterska ner, hon riktade sina steg mot oss och tittade på oss med en osäker blick.
-Är det ni som är Melissa och Anna? Frågade hon och jag nickade.
-Ja, det är vi, svarade mamma.
-Mitt namn är Camilla och jag skulle meddela er att Vanessa är på första våningen på hjärtavdelningen, rum 8. Ni kan få gå in till henne om ungefär tio minuter. Om ni vill det, sa sköterskan.
-Tack, sa mamma och sköterskan började gå tillbaka. Jag tog upp min mobil som jag hade fått med i all hast. Av en ren reflex klickade jag mig direkt in på twitter, jag kände att jag behövde skriva något. ”Snälla, bli bättre. Det får inte sluta här, jag behöver ju dig” skrev jag och tryckte sedan på tweet.
En liten stund efter jag hade tweetat gick jag in på mina aviseringar och såg att det var många som hade skrivit till mig och frågat vad som hade hänt, jag hade även fått förvånansvärt många nya följare, men jag gissade på att det var eftersom Liam hade tweetat mig. Jag orkade inte svara på någons tweet, jag ville bara att allt skulle bli bra. Jag lutade mig tillbaka och suckade. Plötsligt vibrerade min mobil och jag undrade vem som skickade ett sms till mig såhär dags, klockan var ju nästan tolv på natten. ”Vad är det som har hänt? Det är bara till att ringa mig om du vill prata.” Stod det och jag kunde få fram ett litet leende på mina läppar. Snabbt klickade jag in ett svar. ”Vanessa, min allra bästa vän fick åka akut in till sjukhuset, hon föll ihop och hennes hjärta slår inte som det ska. Och tack Liam för att du bryr dig”. Ja tryckte snabbt på skicka, och det kändes som något lättade från mitt hjärta. Liam brydde sig om mig, det kändes bra. Men jag var fortfarande riktigt orolig för hur det skulle bli med Vanessa, tänk så klarade hon inte sig? Tänk om hennes hjärta slutar slå? Vad skulle jag ta mig till då?


 

Del 21, hoppas ni gillar den. Hur tror ni det kommer gå? Ni har blivit sämre på att kommentera på sistone... what's up? Kommentera mycket nu :)

Vill du läsa novellen med engelska dialoger när killarna är med? Klicka in på onedirectionnovell.blogg.se/english och läs där. Glöm inte kommentera vart du än läser! :)

Update: 
Vi vill ge er nästa del men det har hänt lite saker och därför kommer inte nästa del förrän imorgon!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeer! :D

2012-07-03 @ 23:41:40
Postat av: Alva

Jättebra! :D

2012-07-03 @ 23:42:58
URL: http://mylifeinawebsite.blogg.se
Postat av: Alva

Jättebra! :D

2012-07-03 @ 23:43:02
URL: http://mylifeinawebsite.blogg.se
Postat av: Jessica

sååå bra!

2012-07-03 @ 23:53:45
Postat av: Anonym

Swartling ö
Liam bryr sig ;)

2012-07-03 @ 23:53:53
Postat av: Anonym

Swartling ö
Liam bryr sig ;)

2012-07-03 @ 23:53:58
Postat av: Beth ;D

Enormt bra! :D

KOMIGEN KOMENTERA NU ALLA VI SKA HA EN TILL DEL!! 8D

kram & puss

// bethany ♥

2012-07-04 @ 00:06:11
Postat av: Noa

Mer mer mer!! Jätte bra!

2012-07-04 @ 00:09:17
Postat av: Wilma :)

Jätte jätte bra verkligen, hoppas det blir bättre lite mer drama och spänning nu!! :D<33

2012-07-04 @ 00:17:23
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Izabella

Omg jättebra! Fast tycker det är lite läskigt när sånt där händer :/

2012-07-04 @ 00:25:26
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Lisa

Omg, så braaaaaaaaaa :D <3

2012-07-04 @ 00:49:26
URL: http://onlyonedirectionnoveller.blogg.se/
Postat av: Emilia

meeeeeeeeeeeeeer

2012-07-04 @ 01:47:26
Postat av: Emmy

Verkligen jätte bra! Smart att börja med både svenska och engelska dialoger! :) Riktigt spännande! :D Kram!

2012-07-04 @ 01:55:34
Postat av: Erika Anestedt

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-07-04 @ 02:21:42
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Erika Anestedt

känner mig lite patetisk men sitter och bölar här men kanske för att jag vet precis hur hon känner sig eller nästan jag har aldrig fått åka till akuten för min bästis men för min syster och farbror

2012-07-04 @ 02:23:20
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Paulina

Vi blir allt latare och latare gör var dag men skit bra kap :)

2012-07-04 @ 03:06:25
Postat av: Emmeli

Jättebra! :D

2012-07-04 @ 06:10:56
Postat av: Fiffi

Riktigt bra ~ som vanligt!

2012-07-04 @ 09:10:30
Postat av: gabbbe

sjukt bra! Ni e grymt bra på att skriva!

2012-07-04 @ 09:29:17
Postat av: Emma

Jättebra novell! :)

2012-07-04 @ 09:33:41
Postat av: Hanna :)

Aa gryyymt!!

2012-07-04 @ 09:55:05
Postat av: Alexandra 1D

Jättebra nu blev det lite spänning . Kommer Vanessa klara sig ??? Undra vad som händer . Vad snäll Liam är mot Melissa . Kram

2012-07-04 @ 10:28:47
Postat av: Lollo

Sjukt bra!

Säger bara 1 ord :

MER!

2012-07-04 @ 11:53:38
Postat av: sofia

Ni skriver bäst!!!! Snälla meeeeeeeeeer!!!!

2012-07-04 @ 13:16:10
Postat av: Anonym

Sjukt bra del!! Längtar tills det kommer mer :)

2012-07-04 @ 14:26:38
Postat av: Izabelle

Jättebra !

2012-07-04 @ 16:03:22
Postat av: Emma!

Jag älskar era noveller!

Läs gärna min på : www.just1direction.bloggplatsen.se

2012-07-04 @ 16:28:04
Postat av: Nanna!

Åååå vad bra!Längtar till nästa del...

2012-07-04 @ 17:39:17
Postat av: Ellen

Är allvarligt beroende! När kommer nästa del ut?:D

2012-07-04 @ 17:40:37
URL: http://lovetoyou.devote.se
Postat av: Hanna :)

Super bra och spännande. :) <3

2012-07-04 @ 18:28:25
Postat av: Hania

Åh vad bra kapitel!

2012-07-04 @ 18:49:06
Postat av: Anna asp

Vi vill ha meeeer! När kommer nästa kapitel? :)

2012-07-04 @ 18:56:59
URL: http://Annaasp.devote.se
Postat av: Ellen

sjukt bra!! :D Nu tänker jag som alla andra...MER!!

2012-07-04 @ 19:08:05
URL: http://caladhiels.blogg.se
Postat av: Lollo

Nu vill vi ha meer! MER! Ge mej ett M : M! Ge mej ett E : E! Ge mej ett R : R! o va blir de? MER!

2012-07-04 @ 19:39:59
Postat av: amanda!

Fett bra, en till ikv? (':

2012-07-04 @ 20:13:45
URL: http://kchampion.devote.se
Postat av: Alexandra 1D

Meeeeeeeeeeer snälla ni då är ni bäst i världen . Jag kommer dö om det inte kommer en del till idag . ( jag kommer inte dö på riktigt)!!!!

2012-07-04 @ 21:07:27
Postat av: Emilia

Er novell är galet grym! Det är bra att den inte handlat så mycket om 1D i början, blir mer verkligt då. Men novellen äger verkligen och jag älskar er story! Kramar

2012-07-04 @ 22:48:09
Postat av: Ebba

fan också nu började jag ju gråta! Ni skriver så sjukt bra!

2012-07-05 @ 11:06:47
URL: http://jbnovelller.blogg.se
Postat av: Natalie

Åh va bra kapitel! :D Hoppas hon klarar sig :) <3

2012-07-05 @ 12:59:25
URL: http://Www.natalieemmy.blogg.se
Postat av: Anonym

'What Makes You Beautiful' är nominerade Årets Utländska Låt på Rockbjörnen!!!!! :D Rösta här http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article12709037.ab

2012-07-05 @ 16:15:45
Postat av: harry potter

serrisöst!!! jag vill ha mer va inte så tråkiga och skriv meeeeeeeeeeeeerrrrrrrrr!!

2012-07-05 @ 17:19:50
Postat av: Lollo

Nej, Nu har jag suttit här i 2 dagar o väntat på mer, Varannan timme! NU VILL VI HA MER!

2012-07-05 @ 18:26:13
Postat av: Anonym

Nej, Nu har jag suttit här i 2 dagar o väntat på mer, Varannan timme! NU VILL VI HA MER!

2012-07-05 @ 18:26:50
Postat av: Anonym

hallååååååååååå vad händer igentligen hos er ( inget illa menat ) vi val ha mer

2012-07-05 @ 20:06:26
Postat av: Alexandra 1D

Snälla en del till idag . Det är lite dålig uppdatering nu annars !!!!

2012-07-05 @ 20:25:44
Postat av: frida

woooooow! Gud vad spännande! Oh vad gulligt att Liam bryr sig :) <3

2012-07-05 @ 20:41:57
Postat av: E

Hej! Grymt kapitel! :D Skulle du vilja göra ett länkbyte? Både som inlägg och i sidomenyn? :) Skulle också vara jättekul om du började läsa min novell och bara säger vad du tycker! Ny i novellbloggandet, så vill bara höra vad någon som skrivigt ett tag tycker! :) KRAMAR! <3

2012-07-08 @ 00:19:09
URL: http://onedhistorier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback