A moment changed everything - Del 25



Melissas perspektiv

-Godnatt, jag längtar, sa jag och vi la på samtidigt. Jag hade ett stort leende på mina läppar. Eftersom Liam sa att vi skulle ses imorgon så betyder det ju att vi kommer att ses, jag hoppas vi kunde det i alla fall för jag saknade honom verkligen. Även om vi bara hade träffats en gång så kändes det som vi kände varandra så mycket bättre. Men antagligen var det för vi har pratat på Skype så mycket. Men något var säkert, jag saknade honom och han var inte som alla andra killar.


Klockan var runt halv nio när jag vaknade. Det var skönt att få ha sovit ut och jag kände mig ovanligt pigg. Om bara en halvtimme skulle killarna landa här i Sverige och jag log för mig själv. Jag tittade ut genom fönstret. Sol. Det var nästan så jag ville använda mina nya svarta jeansshorts.. Jag hoppade in i duschen och 12 minuter senare var jag klar. Nytvättat hår var alltid skönt. Jag tittade ut genom fönstret igen. Skulle jag våga ta på mina shorts och hoppas på att vädret höll i sig? Jag tog fram ett vitt linne, med ett peace tecken i mitten. Det kändes somrigt och passande till denna dagen. Jag drog på mig mina shorts och nickade. Ja, shorts fick det bli. Jag sminkade mig lite snabbt och sedan la jag ner saker i min väska som jag skulle ta med mig. Idag fick även mina solglasögon följa med. Jag satte på mig ett par ballerina skor och packade även med mig en kofta i väska, om jag skulle frysa i bara linne.

Jag satt och åt frukost och kunde se genom dörrhålet ut till lobbyn. Jag såg vem som kom där. One Direction. Glädje spred sig genom hela min kropp och jag log för mig själv. På något sätt ville jag att de skulle se mig, men ändå inte. Jag åt snabbt upp de jag hade kvar och sedan gick jag upp till hotellrummet för att borsta mina tänder. Jag fick ett sms från Alice. ”Klockan är ju bara kvart i tio, men kanske att du är vaken. Vi träffas på kontoret vid 11 :)”. Jag satte mig i sängen för att knappa in ett svar, ”Jadå, har ätit frukost och allt! Ja vi ses då!”. Så va skulle jag göra i ungefär en timme? Kanske jag skulle hinna träffa killarna? ”Hej Liam, jag såg när ni kom och vi befinner väl oss på samma hotell nu...hehe! Har du/ni tid att träffas lite? Vill i alla fall säga hej!”. Jag tryckte nervös på skicka. Det kändes konstigt att vi nu var på samma hotell och det var helt annorlunda sen förra gången. Nu hade jag och Liam snackat så mycket och han visste väldigt mycket om mig. Jag bara hoppades att det inte skulle uppstå någon pinsam tystnad. ”Såg du oss? Varför kom du inte fram? Ja, vi alla är i mitt hotellrum, våning 5, rum 503!”. Jag log för mig själv och reste mig från sängen. ”Okej, kommer snart!” skrev jag och gick ut ur rummet. Jag gick till hissen och åkte ner två våningar. Nervositeten smög sig fram och jag undrade varför. Jag kom ner till våning fem och när jag gick ur hissen träffade jag på Paul.
-Hej, sa jag tyst men Paul reagerade inte. Jag gick vidare och fram till rum 503.Jag knackade på dörren och handtaget trycktes ner. Jag möttes av ett stor leende.
-Heeej Melissa! Utbrast Liam och innan jag ens hann säga något kramade han om mig, som om vi varit vänner sen barnsben. Det kändes så rätt på något sätt. Jag besvarade hans kram och när vi väl släppte taget om varandra så log jag.
-Hej!
-Välkommen! De andra killarna är här också, sa han och pekade in mot rummet. Jag nickade.
-Hej Melissa! Utbrast Louis, minst lika glatt som Liam.
-Hej Louis, sa jag och han log.
-Allt bra med dig?
-Jadå, sa jag och gick in i rummet.
-Hej, sa Niall, Harry och Zayn i kör.
-Hej, hur är det med er? Frågade jag glatt.
-Bra, fast jag är hungrig, sa Niall och jag skrattade.
-Såklart du är! De har jättegod frukost här!
-Bor du på detta hotellet? Jag nickade.
-Ja, jag åt frukost när ni kom, jag såg er, men hade inte ätit upp, sa jag och mötte Liam blick.
-Förresten, Liam har snackat om dig, väldigt mycket. Han tycker du är väldigt söt och snäll. Han snackar om dig hela tiden oc..
-Louis! Utbrast Liam och såg lite besvärad ut.
Jag, Harry, Zayn, Niall och Louis flinade åt honom och Liam skakade på huvudet.
-Vad? Hon är snäll, sa han lite oskyldigt och jag kände hur Harry närmade sig mitt huvud.
-Han har sagt mer än så. Jag ska berätta någon dag, viskade han i mitt öra. 


 

Tack för alla kommentarer ni ger os varje dag. Att vi inspirerar andra till att skriva och att ni tittar in här flera gången om dagen betyder verkligen mycket för oss. Fortsätt så! Inte världens bästa del men det behövs mellan-delar ibland :)

 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jätte bra bara undrar en sak har det hänt något?? förr brukade du skriva oftare men jag inget illa menat jag bara undrade

Svar: Njaa, lite saker har hänt men nu eftersom det är lov så är vi inte vid datorn hela tiden, plus att johanna åker iväg i veckan på lite semester, så hon måste packa och jag fyller år osv... :)
Johanna Malmgren

2012-07-09 @ 23:20:04
Postat av: Ifrah

Så bra vill ha mera ;)

2012-07-09 @ 23:21:47
Postat av: Ifrag

Mera;)

2012-07-09 @ 23:22:48
Postat av: Wilma :)

Åh grymt grymt bra!! :D Mer nu ni/du är så himla himla duktiga älskar den!<3

2012-07-09 @ 23:39:19
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Kattiz!

Jag älskar novellen! Du borde bli en författare!

2012-07-09 @ 23:40:53
URL: http://nattstad.se/Bieberdirectionnovel
Postat av: Johanna

Skit bra, nu längtar jag tills nästa del :)

2012-07-09 @ 23:57:36
Postat av: Olivia

Asbra!!:D

2012-07-10 @ 00:11:46
URL: http://messiolivia.blogg.se
Postat av: :D

MEEEEEER SKIT GRYMT !! :D

2012-07-10 @ 00:37:16
Postat av: Parisa

Superbra! :D

2012-07-10 @ 01:16:53
URL: http://ericsflikka.blogg.se
Postat av: Emilia

Jaha ok grattis

2012-07-10 @ 01:20:18
Postat av: Bethany

Good, lika bra som vanligt (;

Hugs, Bethany :)x

2012-07-10 @ 02:02:12
Postat av: Frida

Längtar till nästa del!

2012-07-10 @ 09:47:44
Postat av: Hanna :)

Awesome :)

2012-07-10 @ 10:01:47
URL: http://1directionnoveller.blogspot.com
Postat av: sofia!

Åh! Grymt bra!!! den hära novellen blir bara bättre och bättre!!! :D

2012-07-10 @ 10:18:58
Postat av: Julia :)

Hej :) As grym :) MERA MERA MERA MERA ;;)))

2012-07-10 @ 10:34:56
Postat av: Mirabelle

superbra! längtar till nästa kapitel!! ni skriver så bra och det händer liksom saker hela tiden så man vill bara läsa mer!! man lever sig liksom in i novellen!! :)

2012-07-10 @ 11:09:32
URL: http://katycationer.blogg.se
Postat av: Ida H

Heeej :) Jag älskar verkligen eran novell ♥ Men jag undrar bara ifall man kunde få en bild på Melissa? Det skulle vara kul och se hur hon ser ut :)

2012-07-10 @ 11:23:33
Postat av: Rebecca

Woop woop, lika bra som vanligt c;

2012-07-10 @ 11:28:05
Postat av: Emmeli

AWESOME!!!!!! ((: Grattis Angelica!!!! :D
Juste, när ni är klara med den här novellen (eller tidigare...) så kanske ni skulle kunna fixa så att läsarna kan få rösta vilken novell de tycker har varit bäst. Haha, det här var ett litet konstigt förslag x)

2012-07-10 @ 11:33:21
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Sjukt bra! Skit i att det var en mellandel, den var superbra ändå !

2012-07-10 @ 12:01:08
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: lollo

bra del längtar till nästa

2012-07-10 @ 12:11:22
Postat av: Louise

Jätte bra precis som vanligt!

2012-07-10 @ 13:16:50
URL: http://astoryaboutfiveboys.devote.se
Postat av: frida

Okej jag dör, mera nuuuuu! Jag är verkligen nyfiken på "vem det blir", jag hoppas på Liam! :D Alltid lika underbara delar, puss & kram! <3

2012-07-10 @ 14:10:47
Postat av: Klara

Andra delen är ute!:D kommentera'!!

2012-07-10 @ 15:19:38
URL: http://novellmedonedirection.blogg.se
Postat av: Klara

Nu är del 3 ute av min one direction novell! Titta in, läs och ämna gärna en kommentar!:)

2012-07-10 @ 16:21:33
URL: http://novellmedonedirection.blogg.se
Postat av: Rebecca

Håller med Ida.
Tycker ni borde lägga upp en bild på Melissa så man får veta hur hon ser ut. :)
Ni har inte skrivit det, så man är lite nyfiken^^

2012-07-10 @ 17:01:43
Postat av: Anonym

Hej! Jag måste bara säga att er novell är så sjukt grym! Jag älskar er story, hur ni skriver o.s.v. Och jag blir alltid lika glad när jag ser att en ny del är uppe. Hoppas att ni aldrig slutar att skriva för ni är grymma! Kram :)

2012-07-10 @ 18:02:00
Postat av: Ellen

Åh Liam är så gullig!! Och ni gör verkligen den här novellen så att den känns verklig! Gärna en bild eller beskrivning av Melissa, men det är inte jättenödvändigt! Fortsätt som ni gör! :D

2012-07-10 @ 18:27:23
URL: http://lovetoyou.devote.se
Postat av: ida

BRA!

2012-07-10 @ 18:30:04
Postat av: Vera

Hejsan! Kollar in er blogg flera gånger om dagen och jag verkligen ÄLSKAR er novell! Men jag har ofta undrat vilka ni är.. Det skulle vara roligt om ni kunde berätta lite om er själva i ett inlägg :) Men det är bara om ni känner er bekväma med det förstås! Ni är bäst! :D

2012-07-10 @ 18:38:31
Postat av: Alexandra

Asså seriöst jag ÄLSKAR novellen ! :D <3 kollar varje dag om nästa del finns ! längtar till nästa del :D

2012-07-10 @ 19:01:58
URL: http://idioternas.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra!

2012-07-10 @ 20:27:21
URL: http://Onedirectionnovelld.blogg.se
Postat av: Therese

Sv; Hejsan! Har nu fått min design till bloggen och du är länkad.

Kram :) <3

Svar: Okej, då ska vi länka dig!
Johanna Malmgren

2012-07-10 @ 20:53:28
URL: http://mystoryaboutonedirection.webblogg.se
Postat av: lovisa

Så himla bra!!!! :D Mer!

2012-07-10 @ 21:26:07
URL: http://lovisacarlborg.devote.se
Postat av: Emma

Assss grym del, men nu blev det problem.
Jag åker bort imorgon (och har inge internet) hur tror ni då att jag ska kunna sova utan att veta vad det var med bilden, huh? Så nu får ni helt enkelt skriva en del till xD

Hehe, närå... Men ni skriver verkligen bra!

2012-07-11 @ 13:36:55
URL: http://onednooveller.blogg.se
Postat av: nathalie

shit älskar era novell ! :D

2012-07-18 @ 18:02:12
URL: http://nathaliees.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback