Enchanted by you - del 87

Amandas perspektiv

-Kan jag inte få sitta i ditt knä? Sa hon tyst och jag log ett snällt leende mot henne.
-Såklart du får, sa jag och ett leende spred sig på hennes läppar. Jag lyfte upp henne och mötte sedan Louis blick. Han log stort mot mig och allt kändes så bra. Det kändes som om jag var en av ”The tommo” och jag flinade lite åt min egna tanke.
Sen kom tanken att jag skulle åka hem imorgon. Jag skulle behöva lämna allt det roliga och..
Nej, jag slog bort tanken lika fort. Inte tänka på det nu. Uppskatta istället tiden som du har nu.

_________________________________________________________________________________________________________________
Julias perspektiv

Klockan började närma sig sex på kvällen och vi alla var kvar ute på uteplatsen och snackade. Jag hade snackat väldigt mycket med både Harrys mamma och pappa och det förvånade mig själv hur lätt jag hade haft för att prata. Vissa av killarna, det vill säga Niall, hade börjat bli hungrig igen. Niall och Zayn hade gått upp till någons lägenhet och hämtat korv och bröd som vi kunde grilla. De flesta av oss satt och klagade på hur mätte vi var, men inte Niall. Även Harry och Zayn hade blivit hungriga igen och jag undrade lite om Niall på något sätt smittar folk med sitt beroende av mat? Men, det var så gulligt hur han åt så mycket.

En halvtimme senare var alla korvar grillade och alla satt nu samlade runt bordet igen för att äta, även om alla inte var så hungriga efter lunchen vi ätit, plus efterrätten. Jag satt mellan Johanna och Harrys mamma.
-Ska ni åka hem imorgon? Frågde Anne. Jag nickade sakta.
-Ja. Jag vill verkligen inte åka hem
Jag visste vad allt innebar. Skola, läxor, prov och det värsta, vi skulle inte få träffa killarna.
-Åh, det förstår jag. Hur länge har ni varit här?
-En vecka.
-Då förstår jag att ni hunnit med mycket roliga saker... men ni kommer väl tillbaka?
-Jo, det är klart. Men, det blir väl förmodligen mycket med skolan och... vi vet ju inte när vi kan komma tillbaka. Anne nickade förstående.
-Nej, jag vill inte heller åka hem! Utbrast Johanna och Anne log lite.
-Ni är så söta tjejer!
Jag vände mig mot Johanna.
-Asså, Johanna, seriöst... kan vi inte bara.. råka missa flyget?
-Jag funderade på samma sak...
-Vi kommer inte träffa killarna på.... hur länge som helst.
-Jag vet. Allt kommer bli... tänk så typ tappar vi kontakten?
-Tyst. Jag vill inte ens tänka tanken.
Harry harklade sig och alla tittade mot honom.
-Jo.. asså.. vi.. det är så att.. vi har en överraskning till er Johanna, Julia och Amanda.
Vi alla kollade förväntansfullt på honom.
-Vad? Sa Amanda och Harry flinade lite.
-Vi ska åka på en turne! Sa han glatt
Alla blev tysta. Ingen rörde en min.
En turné? I höst? Det betyder att... vi absolut inte kommer kunna träffa dom.
-I Europa, fortsatte Louis.
Var detta deras överraskning. En Europa turné? Jippie. Eller inte. Det var ju roligt för dom, men nej. Jag ville inte att dom skulle åka. Då skulle dom befinna sig i olika länder hela tiden och vi skulle aldrig ens hinna med ett kort samtal, så fick i alla fall fick höra deras röster. Jag suckade för mig själv. Det kanske inte var menat att det skulle vara jag och Harry, Louis och Amanda och Niall och Johanna? Allt blev ju fel. Alltid så kom något i vägen och fick nog vara glada att vi fått denna veckan tillsammans. Bara vi åtta. Och ibland bara jag och Harry. Jag ville ju att killarna skulle åka runt och göra det dom älskade, men vi skulle bli bortglömda i detta. Vi skulle få nöja oss med ett SMS i veckan. Och jag som helst hade Harry bredvid mig alla timmar på dygnet. Det kändes... inte bra.
-Åh, vad roligt! Utbrast Liams mamma, för att bryta tystnade.
Nej, inte roligt, sa jag tyst för mig själv. Jag mötte Amandas blick och vi båda kände nog samma sak. Killarna skulle åka till alla möjliga länder. Norge, Danmar, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien... ja, det skulle inte finnas tid för några skypesamtal eller annat. Det kändes hemskt. Imorgon när det är dags att lämna flygplatsen, då är det som om vi lämnar allting. Som om det inte kommer tillbaka.
-Och ni ska med, sa Niall.
_________________________________________________________________________________________________________________
Tack för era söta kommentarer, vi gillar er också! :)
Hmmmm... vad händer nu? ..
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: lollo

omg nu blir jag mer och mer nyfiken:)

längtar till del 88

eran blogg bara äger<3<3<3

2012-06-03 @ 22:58:59
Postat av: Amanda

Oj! :D<3

Gud vad nicee!!

Lite mer Harry och Julia lite mindre Johanna och Niall?!



LÄS MIN NOVELL!! HAR PRECIS BÖRJAT PÅ EN SPRILLANS NY!!



WWW.NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE

WWW.NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE

WWW.NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE

WWW.NOVELLONEDIRECTION.DEVOTE.SE

2012-06-03 @ 23:13:56
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Nikki

Ni gör mig aldrig besviken tjejer!

2012-06-03 @ 23:30:37
URL: http://estauro.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha dog lite när jag läste "-Och då ska ni med, sa Niall."

er blogg äger. x

2012-06-03 @ 23:32:35
Postat av: Emma

Det trodde jag verkligen inte skulle hända! Men jag hoppas ändå lite på att dom inte kommer få/kunna följa med, vet inte varför dock! Jag har bara en fråga, hur gamla är tjejerna? Ni har säkert skrivit det förut men jag missade nog det! Skulle uppskatta svar, kram! :)

2012-06-03 @ 23:52:56
Postat av: Alicia

Längtar efter fortsättningen :)

2012-06-04 @ 06:53:07
URL: http://britishboyband.blogg.se/
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Sjukt bra!!!

2012-06-04 @ 06:56:13
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se/
Postat av: felicia

Åhh ni skriver så bra, längtar till del 88! :D

2012-06-04 @ 06:59:05
URL: http://minnoveller.blogg.se/
Postat av: Emelie

OMG, sååååå bra! vill ha mer nuuu!

2012-06-04 @ 07:24:32
Postat av: Fanny

Väldigt bra, som vanligt!:) älskar era noveller!

jag längtar till nästa del!:D

2012-06-04 @ 08:52:24
Postat av: Anonym

Jättebra, lite länge kunde den kanske varit men iaf superbra skrivet! längtar till de kmr nya kapitel!

2012-06-04 @ 08:53:53
Postat av: OIivia

Asså gud vilken bra novell! Hittade hit via google och nu sitter jag och läser ALLA delar, åhhh längtar till del 88 :)) Ska följa eran blogg via bloglovin :*

2012-06-04 @ 10:43:41
URL: http://messiolivia.blogg.se/
Postat av: Magda

Åh vad besviken jag blev när man inte visste att dem skulle med! Trodde att allting skulle sluta sådär.

Haha, ni skriver jättebra!

2012-06-04 @ 14:50:38
Postat av: Tellie

Kika gärna in på våran One Direction novell och läs och komentera! (Sry om du inte gillar sånna här komentarer)

2012-06-04 @ 15:32:52
URL: http://onediirectionstoriies.blogg.se/
Postat av: Olivia <3

Jag blev skit rädd när jag läste att de skulle på turné, jag trodde inte de skulle med och sen nu när dom ska med pustade jag ut... jag joppas verkligen att det går för tjejerna att dom kan följa med för deras föräldrar HOPPAS ;) SKIR BRA!!! ÄLSKAR ERAN NOVELL!!! <3

2012-06-04 @ 16:17:56
Postat av: Moa

Ni för tjänar alla fina kommentarer i världen med tanke hur bra novellerna är! Kan inte beskriva med ord! ;)

2012-06-04 @ 16:35:13
Postat av: Frida

Asså tjejer, ni skriver verkligen fruktansvärt bra. Om ni hade en bok med alla era noveller skulle jag köpa den <3

2012-06-04 @ 17:54:06
Postat av: Sofia

OMG,meeeeeeeeeeeeeeer mer mer mer mer mer ♥

2012-06-04 @ 18:02:41
URL: http://sofiasorlin.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna :)

Såå gulligt kapitel :)

Vad glad kg blev av slutet :)

Men det kommer säker hända nåt bråk eller nåt liknande på turnén . asså massor av DRAMA :)

Längtar till nästa kapitel :) <333

2012-06-04 @ 20:47:52
Postat av: Lova

OMG, JAG DÖÖÖÖÖÖR!!!!! MER MER MER!! <3 :D

2012-06-04 @ 20:58:05
Postat av: Emmy

Stännande! :D

2012-06-04 @ 21:35:33
Postat av: Olivia <3

Älskar eran novell.. undrar när nästa del kommer ut?? LÄNGTAR ;)

2012-06-05 @ 17:06:48
URL: http://iloveyouguys.blogg.se/
Postat av: Nikki =D

När kommer nästa kapitel...

Längtar jätte mkt!! =D

2012-06-05 @ 19:05:14
Postat av: Rebecca

Åh, så bra! Började läsa denna novell igår, och hela dagen i skolan längtade jag bara efter att få kommer hem och fortsätta läsa. Ni är väldigt duktiga på att skriva! Hoppas nästa del kommer snart! :)

2012-06-05 @ 19:42:44
Postat av: amanda !

gud uppdatera människor :(

2012-06-05 @ 20:05:01
URL: http://kchampion.devote.se
Postat av: Alice! :P

Mer idag snälla? :)

2012-06-05 @ 20:31:40
Postat av: Warda

Måste..ha..mer.



:D

2012-06-05 @ 21:15:46
Postat av: Jojjjjohs.se - Foto & bloggdesign

Stort tillfälle för dig med en novell-blogg! ;)

http://jojjjjohs.se/2012/june/skriver-du-en-novell-se-hit.html

2012-06-05 @ 21:28:43
URL: http://jojjjjohs.se
Postat av: Amanda, läs och kommentera

Komigen! Lägg upp mer nu då!

2012-06-05 @ 21:56:54
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Jojjjjohs.se - Foto & bloggdesign

Ni behöver inte tävla, det är först till kvarn ;)

2012-06-05 @ 22:02:03
URL: http://jojjjjohs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback