Enchanted by you - del 93

Johannas perspektiv

-De har snackat om er tjejer så himla mycket under vecka, dem gillar er verkligen, sa hon och log mot mig.
Va? Hade killarna umgåtts med henne hela veckan? Jag suckade. Kanske hela denna resan skulle bli dålig. Jag tittade mot Julia och Amanda. De båda såg otroligt glada ut där de satt och snackade med Louis, Liam, Harry och Zayn.
-Niall, vet du var toaletterna finns?
-Ja, där borta, sa han och pekade.
-Ah, okej, tack, sa jag och reste mig. Jag hade ju hoppats på att han skulle visa mig vägen, men nej, han var upptagen med att snacka med Kayla.

_________________________________________________________________________________________________________________
Vi satt nu på planet mot Paris och det skulle lyfta om bara några minuter. Till min glädje hade jag fått fönsterplats, det jag älskade mest. En annan positiv sak var att Niall satt bredvid mig, men tydligen skulle Kayla sitta på andra sidan om honom. Jag lutade mig mot fönstret och suckade tungt, denna resa skulle tydligen inte bli så jag hade tänkt mig. Allt skulle bara bli så fel och jag kände att jag bara ville hoppa av planet och åka hem igen, åka hem till Sverige.
-Vad suckar du för? Frågade Niall och log mot mig. Det fick mig att kännas som jag också fanns, men det var inte den känslan jag ville ha. Jag ville ha känslan av att han verkligen ville ha mig där, men det kändes som han hellre hade Kayla vid sin sida än mig. Han såg så mycket lyckligare ut med henne än med mig.
-Äh, jag är bara lite trött, sa jag och direkt när jag hade svarat vände han sig om mot Kayla igen. Var jag ingen för honom nu när hon var här? Det kändes i alla fall som det.

Lampan för att man var tvungen att ha bälte på var tänd, flygplanet körde fortare och fortare på startbanan och det kittlades lite i min mage. Jag kände mig lite yr på grund av trycket när vi lyfte från marken och Niall tittade oroligt mot mig där jag satt och bet mig i läppen. Han greppade tag i min hand vilket fick mig att må bättre. Jag hade aldrig tidigare haft problem med att lyfta, det hade alltid varit värre med landningen. Men jag vet inte vad det var som hände mig nu, kanske var för att jag oroade mig för något? Oroade mig för att jag hade fått en konkurrent, som kanske hade samma känslor för Niall som jag hade. Jag tryckte min hand hårt emot Niall, och han log mot mig.
Jag märkte hur Kayla tittade på mig och Niall som satt med sammanflätade fingrar, hennes blick brändes riktigt. Det var nästan som en blick av avundsjuka. Niall tittade mot henne och jag märkte att han lossade greppet om min hand och lirkade ut sina fingrar från mina. Menade han allvar? Kunde han inte hålla min hand när hon tittade på? Vad hade hänt med honom? Det kändes nästan som han skämdes över mig, eller som jag var i vägen för han och Kayla. Det gjorde ont i mig att tänka så, att han hellre ville spendera tid med Kayla istället för mig. Men det var väl bara att gilla läget och låtsas som allt var okej. Eller?

Planet var på sin maximala höjd nu och man fick äntligen knäppa upp bältet. Niall pratade livfullt med Kayla och jag orkade inte riktigt bry mig om deras konversation. Om de inte pratade med mig så orkade jag inte prata med dem.
-Hur länge ska du följa med på turnén då? Hörde jag Kayla fråga. Menade hon mig?
-Johanna, det är dig hon pratade med, sa Niall med ett leende, och jag kunde inte låta bli att le tillbaka.
-Eh, jag ska följa med hela turnén, är det tänkt i alla fall, sa jag eftersom just nu visste jag inte hur länge jag skulle klara av att vara här eftersom Niall ganska ofta puttade mig åt sidan och satte Kayla först. Och detta var bara början. Det var inte så jag ville ha det.
-Hur länge ska du följa med då? Frågade jag och tittade mot Kayla som tittade lite ledsamt ner i sitt knä.
-Jag ska bara vara med tills imorgon, för jag ska inte med på turnén. Jag ska besöka mina släktingar som bor i Paris och tänkte jag kunde åka tillsammans med er ner. Så, jag åker till dom innan konserten börjar imorgon, sa hon och en lättad känsla spred sig genom min kropp. Det skulle kanske bli bättre än jag trodde ändå. Men tänk så skulle hon och Niall sitta och sms:a med varandra hela tiden och han skulle inte ha tid för mig. Att han skulle ligga och le mot sin mobil istället för att hålla om mig när vi skulle sova. Tankarna skrämde mig och det var något jag egentligen inte ville tänka på.
-Jaha, eh, vad kul då, sa jag lite stelt och log lite.
-Ja, och eftersom jag och Niall inte träffat varandra på... 3 månader så passade vi på nu, sa hon och log mot Niall, som nickade instämmande.
-Ah, vad passande, sa jag och log. Jag vände mig mot fönstret igen och visste inte riktigt vad jag skulle tänka eller tycka.
_________________________________________________________________________________________________________________
Vad tror ni? Har Kayla och Niall något som kommer förstöra mellan Johanna och Niall?
Kommentera på, vi vet att ni kan!
/Angelica & Johanna

Förresten - vi såg att vår blogg hade kommit med i JULIA STARS (som handlar om enbart 1D). Det stod typ under vad man ska läsa om man är a true directioner. Haha, vi blev helt förvånade och vi har inte skickat in något själv... undrar lite, hur har JULIA tidningen fått reda att denna novell finns? Aja.. roligt!
Update: Tidningen finns faktiskt ute, då jag kollade själv i dag, iaf på pressbyrån :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni förtjänar verkligen att vara med i tidningen! Ni är bäst!<3 ;)

2012-06-11 @ 23:22:58
URL: http://jojogsblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätttteee bra mer tack <3

2012-06-11 @ 23:26:54
Postat av: Emmy

Åhh vad bra!

Kul att det kom med i Julia! Men den tidningen har vell inte släppts en? Jag fick för mig att den skulle släppas den 15. Eller har jag fel? :) x

2012-06-11 @ 23:36:23
Postat av: harrysnovell.blogg.se

"Ah, vad passande." Hahhahaa lol! Skön Johanna som langar dissen! Underbart! :')

2012-06-11 @ 23:37:55
URL: http://harrysnovell.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättebra! :D



Grattis typ.. Till att ni kom med i tidningen. :3 har för mig att den kommer ut imorgon? ..

2012-06-11 @ 23:40:21
Postat av: Anonym

fett kul jue!

2012-06-11 @ 23:41:29
Postat av: Emilia & Julia<3

Gud så bra! Längtar så sjukt mycket till nästa del!

BTW: var kan man köpa tidningen? Typ letat överallt men har inte hittat den

2012-06-11 @ 23:41:38
URL: http://directionfanfics.blogg.se/
Postat av: Kimberly

Bäst för kayla att hon inte förstör något!

Jättebra del:) Keep it up!

2012-06-12 @ 00:10:47
URL: http://holastyles.blogg.se/
Postat av: Cissi

Underbart! Hoppas allt löser sig! :D

Grattis till att ni kom med i tidningen, kanske kul! Förhopningsvis får ni då besöksrikord också! ;* x

2012-06-12 @ 07:38:14
Postat av: Izabella

Haha gud vad roligt att ni kom med i tidningen. :D bra del i alla fall :)

2012-06-12 @ 08:01:43
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad coolt att ni var med! Vill verkligen inte att kayla ska förstööra!!!

2012-06-12 @ 08:01:59
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Nora

omg, merameramera!

2012-06-12 @ 08:58:27
Postat av: Ebba

Thats good thats good!

2012-06-12 @ 09:37:18
Postat av: Olivia <3

Grattis till att ni kom med i tidningen..

jätte bra <3

2012-06-12 @ 13:24:26
URL: http://lovveonedirection.blogg.se/
Postat av: Ellen

Så sjukt bra, ni äger verkligen på att skriva om killarna. Längtar sjukt mycket till nästa del :)

2012-06-12 @ 14:18:37
URL: http://www.systerns.blogspot.se
Postat av: Frida

verkligen superbra kapitel! Älskar er! <3

2012-06-12 @ 14:51:11
Postat av: Jenny

Jätte bra!! Men kan inte hennes släktingar ställa in så Kayla får åka med någon vecka till? Och jag tycker absolut att de ska bli någon mellan Niall och Johanna men att de sedan blir bra igen! :D skriv snart :)

2012-06-12 @ 15:06:08
Postat av: bella

kanske borda börja på en ny novell. bäst, men jag vill ha ny handling.



men du är en gud av skrivande.

2012-06-12 @ 15:41:07
Postat av: Anonym

BRAAAA! Har köpt tidningen nu!!!!

2012-06-12 @ 17:23:00
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Haha lite avis på att ni kom med, hihi men grattis! :D
Hur ni kom med var antagligen för att ni är första träffen på google om man söker på "One Direction novell", alltså väldigt enkel att hitta helt enkelt :)

Hur många unika har ni dagligen på novellen? <3 x

2012-06-12 @ 18:39:54
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Sjukt bra!! Måste köpa tidningen!! Var och kollade efter den idag men den fanns inte ):

2012-06-12 @ 19:09:34
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se
Postat av: nadja

har läst denna blogg sen i påskas och blev grymt stolt när jag såg att ni var med i julia stars :D
jävlar vad ni ska vara stolta! :D
kraaam :)

2012-06-12 @ 19:48:16
URL: http://onediirectionnovells.blogg.se
Postat av: nadja

har läst denna blogg sen i påskas och blev grymt stolt när jag såg att ni var med i julia stars :D
jävlar vad ni ska vara stolta! :D
kraaam :)

2012-06-12 @ 19:48:18
URL: http://onediirectionnovells.blogg.se
Postat av: johanna

sjukt bra älskar er novell :)<333

2012-06-12 @ 20:36:39
Postat av: 1D Novell

Bra!! :))

2012-06-12 @ 20:55:35
URL: http://britishboyband.blogg.se/
Postat av: Wilma :)

Sjukt grym ju!! :D <3 Började läsa HELA idag och är helt klart fast! <33 Skriv massa mer nu! :DD Åhh var kommer hon och förstör? Johanna är grym och dissar henne iaf! ;)

2012-06-12 @ 21:49:23
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Wilma :)

Åhh så sjukt grymt!! :D Skriv massa mer nu!! :DD Började läs HELA idag och är verkligen helt fast!!<333 Åhh varför kommer hon och förstör!? Johanna är grym och dissar henne iaf! ;)

2012-06-12 @ 21:51:36
URL: http://wiillmmaass.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

As braaa meer tack!!! Ni skriver verkligen bra!!!Läser hela tiden verkligen! hhaha Kram Mikaela <3

2012-06-13 @ 13:14:44
URL: http://myonedfanfic.blogg.se
Postat av: Hanna :)

F1 bra ! :) jag tror det kommer hända båt mellan Niall och Kayla .. Men det gör inget för jag gillar drama , bara allt löser sig i slutet :) <3

2012-06-13 @ 15:26:48
Postat av: Meja

Hej! Jätte bra novell, skriv på nu så det ryker :D<3

2012-06-13 @ 19:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback