Enchanted by you - del 41

Johannas perspektiv

-Vad? Utbrast jag och kände hur en tår föll ner för kinden. Vad hade hänt?
-Kom hit! Nu! Jag nickade, även om hon inte kunde se det.
-Ja, jag kommer, sa jag med panikslagen röst. Jag la på luren och ringde upp Amanda.
-Kom till Julias hus, NU!
-Va? Sa hon.
-Bara kom dit, nu.
Med ganska darriga ben tog jag på mina skor och sprang ut ur huset. Massa tankar snurrade inom mig. Vad hade hänt egentligen?

____________________________________________________________________________________

Magen gjorde ont, benen darrade och jag kände hur en huvudvärk trängde sig fram. Det kändes som om det var tio gånger längre till Julias hus än var det egentligen var. Hennes mamma hade låtit riktigt panikslagen när jag snackat med henne i telefonen.

Jag mötte Amanda precis utanför Julias hus och Amanda kollade oroligt på mig.
-Vad har hänt? Jag skakade på huvudet och kände i samma sekund hur det gjorde mer och mer ont i skallen.
-Kom, sa jag och tog ett djupt andetag. Vi gick mot ytterdörren med tunga steg.

När vi kom in genom dörren såg vi Julias mamma direkt. Hon stod med huvudet ner i sina händer och grät. Två sekunder hörde vi att en ambulans kom och några sekunder efter det rusade två män in genom dörren. Julias mamma pekade mot soffan och männen sprang genast in där . Jag vågade knappt titta. Jag förstod att Julia var där inne. Jag kunde inte hålla mig. Jag tittade in mot soffan och såg att männen la Julia på en bår och sedan gick dom försiktigt ut med Julia liggande på en bår. Hon var alldeles blek i huvudet och det såg knappt ut som henne. Jag följde männen med blicken, samtidigt som jag, Amanda och Julias mamma gick ut till ambulansen.
-Vill någon av er följa med? Julias mamma nickade.
-Jag, sa hon tyst. Jag gav henne en snabb kram innan hon hoppade in i ambulansen.
-Kan ni låsa dörren? Vi hörs, sa hon och vi nickade.
-Vi fixar det!
Det kändes som om jag, Amanda och Julia hade tre hem. Vi kände varandra otroligt bra och deras familjer blev som mina familjer också. Vi såg hur ambulansen körde iväg, utan blåljus. Männen hade förmodligen koll på läget och jag försökte övertala mig själv att det inte var så farligt, men jag ville veta vad som hänt.

Vi gick mot huset igen för att stänga och låsa.
-Kan vi inte bara gå in? Någon kanske har varit och skadat henne? Vi kan kolla om...
-Amanda, nej, sa jag bestämt.
-Jo, snälla!
-Nej, om vi rör något och sedan polisen kommer dit kan dom tro att det är vi, sa jag.
-Nej, kom. Vi går in. Vi kanske hittar något. Någon måste ha skadat henne, sa Amanda och jag kunde se hur en tår rann ner för hennes kind.
-Men, Amanda...
Mer hann jag inte säga förrän Amanda öppnat dörren som jag nästan stäng och gått in.
-Amanda, snälla. Vi går inte in.
-Jag gör. Du kan stanna där om du vill.
-Men..
Amanda kunde verkligen vara envis och jag förstod att hon inte skulle ge sig. Jag gick motvilligt in där. Med mina redan skakiga ben blev det inte bättre. Huvudvärken hade försvunnit, men jag var svettig.
-Jag tar lite vatten, sa jag och gick in i köket för att ta ett glas vatten.

Amandas perspektiv

-Okej, sa jag tyst för mig själv, samtidigt som jag gick runt i det stora, tysta huset. Jag kollade runt lite och plötsligt såg jag en lapp på golvet. Lappen såg ganska gammal ut, men man kunde i alla fall läsa var där stod. ”Om någon bara kunde förstå hur dåligt jag mår.” Jag kände igen handstilen direkt. Det var Marcus som skrivit det. Jag kunde känner hur tårarna brände bakom ögonen. Alla minnen jag hade med Marcus. Allt vi gjort tillsammans. Det var som om jag såg allt framför mig. Sen fick jag en annan tanke i huvudet. Var det Marcus som skadat Julia? Varför hade han gjort det? Varför skulle han skada Julia? Hon hade aldrig varit taskig mot honom. Om han nu tvunget skulle skada någon, så var det mig. Även om det var han som kysst en annan tjej. Men jag kunde inte hjälpa att jag tyckte synd om Marcus. Han mådde tydligen inte alls bra. Johanna kom mot mig.
-Vad är det för lapp? Sa hon och jag gömde den snabbt bakom ryggen.
-Eh.. nej, det är inget, sa jag och hon kollade på mig.
-Vad är det?
-Nej, inget, sa jag bestämt.
-Ah, okej.
Det uppstod en tystnad som inte vanligtvis uppstod mellan oss. Ingen av oss visste vad vi skulle säga. Allt som snurrade i mitt huvud var tankar på vad som hänt med Julia, och vem som skadat henne. Var det Marcus? En sak var säker, det var hans handstil på lappen. Han måste ha varit här. Jag ville berätta för Johanna, men jag kunde inte.
____________________________________________________________________________________
Inte världens längsta del, men en del iaf! 
Vad tror ni kommer hända? Han där Marcus är lite skum..
Självklart kommer killarna (1D) in mer, när ni minst anar det.... ;)
Glöm inte följa oss på bloglovin för att inte missa någon del! 
Glöm inte kommentera!
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Matti<3

Spännande del undra vad som kommer hända? Hoppas allt går bra med Julia.

2012-03-29 @ 22:17:25
Postat av: Emmy

Helt underbar, som alltid! :D

Älskar den!!!!! <3

2012-03-29 @ 22:39:16
Postat av: Emma

Riktigt bra del, längtar tills nästa! :D

2012-03-29 @ 23:24:55
Postat av: Dafina

Jätte bra!! Meeeer

2012-03-30 @ 00:30:53
URL: http://dafinaz.blogg.se/
Postat av: One Direction Diary

Marcus är ju psycho!! :o ;)

2012-03-30 @ 06:46:21
URL: http://oneddiary.blogg.se/
Postat av: Wilma

Meeer !! :)

2012-03-30 @ 07:32:29
URL: http://wiilmalundgren.devote.se
Postat av: alexandra

vill ha mer nu ju :(

2012-03-30 @ 13:47:06
URL: http://closetoyou.webblogg.se/
Postat av: 1D

Skriv mer snart! Snälla? Den är såå spännande

2012-03-30 @ 13:55:24
Postat av: Julia&Cissi

Jätte bra!! Kika in gärna in och lägg en kommentar på vår novell! :)

2012-03-30 @ 16:16:01
URL: http://iwantonedirection.webblogg.se/
Postat av: MEE

meer!!! :D

2012-03-30 @ 16:59:27
Postat av: kitty

Superbra del!! Mer tack X)

2012-03-30 @ 17:38:21
Postat av: Malin

Bärättelsen är verkligen hur bra som hälst och så. Men det får inte hända tjejerna något så att dom hamnar i Finland rör nåt.. Skulle vara sååå sorgligt!! Just saying ;)

2012-03-30 @ 17:45:15
Postat av: Parris älskar jedward<3

Hej ni är nomenard till min lilla blog awards .....ni får gärna tipsa era läsare om att rösta

2012-03-30 @ 20:22:23
URL: http://parristrorjag.blogg.se/
Postat av: parris älskar jedward =:)

Hej ni är nomenarde i min lilla blog awards och ni får gärna tipsa era läsare om att dom ska rösta på er Good luck

2012-03-30 @ 21:52:44
URL: http://parristrorjag.blogg.se/
Postat av: Frida L

Kolla gärna in min ny startade novell! :) <3

2012-03-31 @ 16:42:34
URL: http://onedstorybyfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback