Enchanted by you - del 72

Julias perspektiv

-Det är kanske bäst om du sover lite nu, sa Amanda när vi hade suttit där i sängen ganska länge. Det enda jag gjorde var att nicka. Sedan reste jag mig upp och bytte om så jag kunde sova. Det skulle bli skönt att sova, men det skulle kännas så ovanligt. Harrys armar skulle inte var om mig, jag ville egentligen ha honom nära, men inte efter vad som hade hänt ikväll. Jag ville aldrig se honom mer.

________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Godnatt då, sa Amanda och reste sig från sängkanten.
-Godnatt, sa jag och trängde fram ett litet leende. Johanna och Amanda gjorde detsamma och sedan gick de mot dörren.
-Förresten..
De båda stannade till och vände sig mot mig.
-Ja?
-Tack för att... ni alltid finns här för mig.
-Vi skulle aldrig svika dig, sa Johanna och jag log mot dem. De släckte taklampan, gick ut från rummet och stängde till dörren.

Jag la vaken i min säng ett tag och kunde höra att Amanda och Johanna satt och snackade. Fast där var någon mer. Jag lyssnade noga. Det var Louis och Niall. De hade väl lyckats tagit sig hem. Var Harry också där? Eller?
-Men, Harry var nog lite full. Jag tror att han kommer snacka med henne och allt kommer lösa sig.
Jag hörde tydligt var dom sa och jag suckade för mig själv. Lite full? Han var nog packad. Men det gav han ingen rätt till att stå och bokstavligt talat grovhångla med en annan tjej, när han redan har en tjej. Var jag inte tillräckligt bra? Jag vara bara en helt vanligt tjej från Sverige. Varför skulle Harry Styles vilja ha mig som flickvän när det fanns miljontals andra?
-Vi får hoppas det. Fast Julia är helt förstörd. Om dom inte löser det själva så får vi hjälpa dom.
Jag suckade för mig själv igen. Jag ville bara spola tillbaka tiden och istället för välja en partykväll ute så kunde vi valt en myskväll inomhus. Allt hade blivit fel. Det var ju inte direkt så att tankarna och känslorna för Harry var borta. Alla känslor fanns kvar, men det tog emot när jag erkände för mig själv att jag gillar honom. Jag slöt mina ögon och bestämde mig för att sova.

Amandas perspektiv

Klockan hade precis slagit två och Niall och Johanna hade bestämt sig för att gå in till Nialls lägenhet för att sova. Kvällen hade ju slutat ganska tidigt, men det gjorde inte så mycket för mig. Jag var trött. Jag satte mig i soffan och Louis satte sig bredvid mig.
-Såg ni Harry när ni stack hem?
Louis skakade på huvudet.
-Nej, vi letade men kunde inte hitta honom.
-Ah.. okej. Men, jag är rädd att Harry och Julia kommer bli ovänner och göra slut...
Jag sa det ganska tyst, men Louis hörde. Han nickade instämmande.
-Mm. Men, jag vet ju att Harry älskar henne. Jag förstår inte, vad gjorde han, egentligen?
-Hon sa att han hade grovhånglat med en tjej, och tafsat på henne.
-När hon stod precis där? Sa han och rynkade pannan.
-Förmodligen.
Louis suckade lite för sig själv.
-Men, så kan han ju inte göra? Sa han frågande. Jag skakade på huvudet.
-Han är förmodligen väldigt full. Den killen måste lära sig någon gång...
-Ja. Han borde ju kunna ta det lite lugnt. Vi hade kanske förväntas oss en roligt partykväll.
-Mhm. Jag vet.
-Ordnar om inte det så kommer Julia åka hem innan måndag.
-Vi måste fixa detta, sa Louis och jag nickade mot honom.
-Men, kan vi inte gå och lägga oss nu? Jag är trött.
-Jo, men vi måste se till att Harry är i säkerhet?
-Prova smsa honom.
Louis tog upp sin mobil och skrev snabbt ett sms, sedan gick vi och gjorde oss klara för att sova.

-Har han svarat på ditt sms? Frågade jag när jag och Louis låg bredvid varandra i hans säng. Jag låg innerst, på sidan, vänd mot Louis. Jag kunde se hans profil där jag låg och hela han var bara så perfekt.
-Aa. Han skrev, jag mår bra, kommer hem snart.
-Han kan ju inte må så bra? Sa jag, med betoning på så. Louis flinade lite och vände sig sedan mot mig. Jag la min hand på hans kind och han log.
-Du är så fin.
-Du med. Även om du stinker alkohol.
Jag hade alltid varit lite sådär emot alkohol. Särskilt lukten. Jag gillade det inte så mycket. Louis flinade åt mig och våra läppar möttes. Jag flyttade min hand tills han mage och han rös till och våra läppar skildes från varandra.
-Dina händer är kalla! Utbrast han och nu var det min tur att flina åt honom.
-Och du ger äckliga kyssar... men jag gillar dig ändå.
-Jag gillar dig också, sa han och log.
-Godnatt.


Julias perspektiv

Jag vaknade upp. Varm och svettig efter natten. Jag hade drömt världens mardröm och det kändes skönt att inget av det var sant. Jag vände mig om och kände något som låg där bredvid. Jag gnuggade mig i ögonen och tittade en extra gång. Harry? Vad gjorde han här? Okej, det var hans säng, men visste han om vad han gjort? Visste han inte att jag sett honom igår? Förmodligen inte. Han hade haft fullt upp med att tafsa på en annan tjej. Jag kände hur arg jag blev inombords. Jag hade en tanke på att putta ner honom från sängen, så han kunde vakna och så att jag kunde skälla ut honom, men vad exakt skulle jag säga? ”Harry, jag såg dig stå och grovhångla med en tjej igår...”. Han skulle förmodligen skämmas lite och säga ”Jo, men jag var full. Det är dig jag gillar.” Nej, han skulle inte få det så lätt denna gången. Skulle han ha tillbaka mig, då skulle han bevisa att det verkligen var mig han gillade. Fast det skulle bli svårt för mig. Alla känslor var kvar, fast med lite hat och med bilder i huvudet på det jag sett igår. Hade han kommit in med frukost på sängen eller satt sig ner och sjungit för mig, då hade jag fallit direkt.
_________________________________________________________________________________________________________________
Oops, hur kommer det gå mellan Julia och Harry? Vad har han nu ställt till med? ...
Många frågor ang. när denna novellen kommer sluta osv, så vi säger såhär:
Vi vet inte hur många delar det blir eller hur allt kommer sluta, men denna novellen kommer inte hålla på jäääättelänge till, men när vi avslutar denna kommer vi fortsätta skriva, men vi kommer börja på en ny novell då.
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Nikki

SNÄLLASNÄLLASNÄLLASNÄLLA kan ni inte skriva en till ikväll ?:D

hade varit übersnällt, älskar denna novell <3

2012-05-13 @ 18:12:16
URL: http://estauro.blogg.se/
Postat av: Emmy

Underbart bra!

Jag älskar den! :D<3



Hoppas Harry & Julia löser det...!<3

2012-05-13 @ 18:13:06
Postat av: Anonym

Späännande!!

2012-05-13 @ 18:23:39
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: ebba

Sedan när ni börjar på en ny novell kan ni inte försöka att bara ha en tjej som "huvudperson"?

För det är så jobbigt med många :)

kramis

2012-05-13 @ 18:26:06
Postat av: Izabella

Jättebra! :D

2012-05-13 @ 18:27:13
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Julia

Gaahh vad bra!! Fortsätt fortsätt fortsätt!! Måste få veta vad Harry har att säga!! <3

2012-05-13 @ 18:37:20
URL: http://juliasoderblom.blogg.se/
Postat av: Frida

super underbart bra! Jag måste få veta hur det går mellan harry och julia, så spännande! Skriv mera nu! :D

2012-05-13 @ 18:38:00
URL: http://lifeisonedirection.blogg.se/
Postat av: Emina

Undra hur han löser det här! Spännande!! Mera!

2012-05-13 @ 18:42:05
URL: http://justonedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

Åhh, så sjukt bra! vill veta mer NU!! Vill veta vad som kommer hända mellan Harry och Julia! :)

Taggad för nästa kapitel! :)

2012-05-13 @ 19:17:06
Postat av: Emmy

Åh, hoppas det går bra för Julia och Harry!

Jag älskar verkligen eran novell blogg!

2012-05-13 @ 19:31:38
Postat av: Ylva

Snälla:) Jag vill verkligen att de ska bli vänner!!!!! Eran novell är vekligen superbra!!

2012-05-13 @ 19:32:11
Postat av: Anonym

Åh va spännande! Men hur kan Harry bara lägga sig bredvid henne och låtsas som ingenting??

2012-05-13 @ 19:58:16
Postat av: Ida

Men kan ni uppdatera oftare, för jag tror det är många som sitter och vänta tills nästa del kommer. jag längtar tills nästa del, jag sitter här förväntans full, vill verkligen att ni uppdaterar snabbare, jag förstår om ni har läxor eller så, skriv gärna det, så vet vi liksom :)



BTW: älskar verkligen novellerna ni har skrivit, när man läser dem, så låter de så verkliga! :DD

2012-05-13 @ 20:00:37
Postat av: JoJo

7kt bra!<3 Men lilla Harry Styles...

2012-05-13 @ 20:56:09
Postat av: malle

bra novell :D

2012-05-13 @ 21:23:46
Postat av: Victoria

Längtar till nästa del och hoppas de löser sig! Oavsett vad ni skriver för novell - är ni hel grymma! Läs detta med ett leende på läpparna ;-)

2012-05-13 @ 21:30:58
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Ebba

Shit vad spännande! Längtar till nästa, denna va så gryyym!

2012-05-13 @ 21:53:03
Postat av: ANNA <3

As grym kapitel!

2012-05-13 @ 21:58:04
Postat av: amanda

eran novell är sjuuuukt braa ! ;D

tycker ni ska börja skriva böcker :)



vill gärna läsa meeeer haha ;D <3

xx

2012-05-13 @ 22:13:44
Postat av: Hanna

När ni skriver nästa novell kan ni skriva så att de pratar på engelska då? :)

2012-05-13 @ 23:07:24
Postat av: Frida

Såå spännande nördar denna blogg flera kvällar på raken!! Vill veta vad Harry har och säga! Kan ni skriva lite mer om Louis?? är hans "Stalker"

2012-05-14 @ 14:56:39
Postat av: Frida

Jag tycker det är bra att ni skriver på svenska. Då slipper man sitta och fundera vad dom säger hela tiden;D

2012-05-14 @ 14:57:37
Postat av: Frida

Jag tycker det är bra att ni skriver på svenska. Då slipper man sitta och fundera vad dom säger hela tiden;D

2012-05-14 @ 14:57:45
Postat av: IKA

grymt bra skriv mer jag älskar novellen sjuuukt mycket

2012-05-14 @ 16:11:44
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: Hanna

Suuuuuuperbraaaa!!!!!!!!! :D

2012-05-14 @ 16:19:40
Postat av: Lisa

Mer underbara skriverska! :D

2012-05-14 @ 16:36:47
Postat av: L

Bra bra!!!! :)

2012-05-14 @ 17:33:30
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: moamalik

looooove it !

2012-05-14 @ 19:15:08
URL: http://moabestarodin.devote.se/
Postat av: Hanna Styles

Hej!

Har sträckläst och typ irriterat mina kompisar när jag lånat deras ipads, datorer och Iphones för att kunna läsa. Snälla kan ni fortsätta på enchanted by you jättemycket? Jag älskar er.

2012-05-14 @ 19:51:32
Postat av: amanda

asså förlåt och jag förstår m ni har läxor och sånt men kan inte ni upptadera lite oftare ? :S xx

2012-05-14 @ 21:19:03
Postat av: Hanna

Älskar verkligen er novell riktigt bra!! När man läser den känns det precis som om det händer på riktigt. Hoppas verkligen ni forsätter på denna novellen iallafall ett tag till då jag är helt fast!! :P

2012-05-14 @ 21:28:28
Postat av: Moa

Give me mooooore! :P

2012-05-14 @ 21:38:50
Postat av: Issa

Eran novell är så bra! :D

Man hänger lätt med i sammanhanget och man börjar lätt tro att det handlar om en själv ;)

Men ni skriver på ett jätte bra sätt med både känslor & handling. Även kul att ni skriver i dom olika perspektiven!

Älskar verkligen den här novell! Så mer vetja! :D<3



Ps. Jag har suttit i ungefär 2 och en halv timme för att läsa hela denna novellen från början, men det var det helt klart VÄRT! :D<3

2012-05-14 @ 22:19:30
Postat av: Anna

hejsan svejsan, skulle ge ett litet förslag! :) kan inte eran nästa novell handla om harry och någon tjeje, älskar att läsa när det handlar om Harry vet inte varför. Fast det konstiga är att jag gillar nästan Niall mer en han. Men det är alltid mera spännande och bättre att läsa om Harry! :) Så det var min lilla önskan. Jätte bra blogg! <3

2012-05-14 @ 22:43:35
Postat av: Nialler <3

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....

2012-05-15 @ 12:14:54
Postat av: Stina

Ååh! Jag älskar era noveller snälla säg att nästa kapitel kommer snart!! Jag mår inge bra för jag såg aldrig killarna idag.. Jag måste läsa nuuu! ;)

2012-05-15 @ 19:30:19
Postat av: Ylva

2012-05-15 @ 21:03:31
URL: http://ettdhistoria.blogg.se/
Postat av: Ylav

2012-05-15 @ 21:04:52
URL: http://ettdhistoria.blogg.se/
Postat av: Elin

Har kollat varannan minut efter ett nytt kapitel men inget nytt....

Älskar den här novellen!!!!

2012-05-15 @ 21:45:51
Postat av: Ebba

Skit bra novell längtar till nästa kapitel !! :) läs min och komentera kasnke ?

2012-05-16 @ 14:29:01
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback