Enchanted by you - del 78

Julias perspektiv

-Jag träffade den där tjejen på festen ju... och... 
Han stannade upp och jag kollade mot honom. Han tittade ner i sängöverkastet och ännu en tår föll från hans öga. 
-Harry, berätta. Jag lovar att lyssna.
Jag la min hand på hans axel, som ett litet stöd. Han svalde hårt igen och torkade bort nästa tår som rann ner för kinden.

_________________________________________________________________________________________________________________

-Jag gjorde det för att skydda dig, sa han tveksamt och bet sig lite i läppen. Han tittade upp mot mig och jag förstod inte riktigt vad han menade.
-Vad menar du? Frågade jag förvirrat och jag såg på Harry att han tyckte detta var jobbigt.
-Tjejen, som jag hånglade med, sa han och tårarna föll ner från hans ögon, längs kinderna.
-Hon hotade med att skada dig rejält om jag inte gjorde det med henne och jag ville inte att du skulle bli skadad. Jag gjorde det för ditt bästa, sa han med en lite skakig röst. Menade han allvar med att han gjorde det för att inte skada mig? För att skydda mig från den tjejen? Det var ju snällt, men han hade sårat mig riktigt mycket.
-Men Harry, det är värre att bli sårad. För mig är det så, det är som att bli skadad i hjärtat. Jag hade hellre blivit skadad än sårad, sa jag och Harrys ansiktsuttryck förändrades. Han såg lite chockad, förvirrad och besviken ut på samma gång.
-Hur tror du inte jag känner mig? Jag känner mig som ett äckel, att kyssa den tjejen var det vidrigaste jag någonsin gjort. Jag ville bara dra mig därifrån, men jag höll mig kvar för att inte förlora dig.
-Men du har ju förlorat mig nu, du har sårat mig djupt och jag vet inte vad jag ska göra, sa jag med gråten i halsen.
-Hade jag inte gjort det så hade jag kanske förlorat dig ännu mer. Förlorat dig så jag aldrig mer skulle kunna se dig, sa han och tårarna rann nerför hans kinder.
-Men om jag går nu, så får du kanske aldrig mer se mig igen, sa jag och började resa mig upp från sängen. Jag kunde bara inte lyssna på hans bortförklaringar.
-Julia, snälla, sa han och tog ett grepp om min handled. Jag vände mig mot honom och han såg nästintill förstörd ut.
-Jag gjorde det för din säkerhet. Hade jag inte gjort det så hade du kanske inte varit vid liv nu, klämde han fram mellan sina tårar.
-Så du menar att hon hade kanske tänkt att döda mig om du inte gjorde det? Frågade jag tveksamt och Harry nickade försiktigt. Han släppte greppet om min handled och jag satte mig ner i sängen igen.
-Men varför följde du med henne hem sen då? Frågade jag irriterat.
-Hon tvingade mig. Det var när jag sa att jag inte ville följa med som hon sa att hon skulle… sa han och hans röst bröts på grund av hans tårar. Jag klarade egentligen inte av att se honom såhär, se honom så pass ledsen som han var just nu. Helst av allt ville jag bara krama om honom, men jag ville först få reda på exakt vad som hänt.
-Döda mig? Frågade jag, för jag antog att det var det han skulle säga. Han nickade och gav mig en tacksam blick för att jag hjälpte honom att få fram orden.
-När vi kom in, så det första hon gjorde var att trycka upp mig mot väggen och kyssa mig hårt. Hon tafsade överallt på mig och försökte ta av mina kläder, sa han och mina tårar rann. Jag satte mig ner i sängen och tog tag i Harrys hand för att trösta honom lite. Jag smekte hans lena hand med min tumme och han log ner mot våra händer.
-Jag knuffade bort henne, för jag ville inte. Jag klarade inte mer, jag ville bara därifrån. Men jag visste inte var jag var. Så jag sprang ut, lång ifrån där hon bodde och jag hade ingen aning om var jag hade hamnat. När jag sprang så ville jag bara hem till dig, få krama om dig. Jag ville vakna upp från det som jag trodde var en mardröm, men det var ingen mardröm, det var verklighet, sa han och jag pressade inte fram några av hans ord. Jag väntade tålmodigt på att han skulle säga ord för ord.
-Men varför låtsades du som inget hade hänt sen? Frågade jag, för det ville jag verkligen veta.
-För jag ville inte att du skulle få reda på det, jag ville hålla det hemligt för att du skulle må bra. Men jag märkte direkt på dig att du visste vad som hade hänt. Men jag var för feg att berätta sanningen, sa han och hans tårar fortsatte att rinna. Han kramade om min hand hårdare och tog sin andra hand om min. Så han höll min hand med båda sina händer. Han lyfte upp min hand och pussade den försiktigt. Han tittade in i mina ögon med en osäker blick.
-Förlåt mig, jag älskar dig, sa han med en tår som föll nerför han kind.
_________________________________________________________________________________________________________________
Ojoj... talar Harry sanning?...
Inte världens längsta del, men kanske att det kommer en till del lite senare ikväll, eftersom ni är så himla duktiga på att kommentera! :)
/Angelica & Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅÅÅÅ JÄVLAAAA BRAAA!

2012-05-22 @ 17:12:09
Postat av: Nikki

De bästa som finns när man gör matteläxa är att pausa och läsa er underbara novell! <3

2012-05-22 @ 17:15:48
URL: http://estauro.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tror inte han talar sanning... ;)

Superbra uppdatering förresten! Blev jätteöverraskad när jag upptäckte att det nya kapitlet hade kommit! :)

2012-05-22 @ 17:29:28
Postat av: Victoria

åh längtar efter nästa! Ni äger. :)

2012-05-22 @ 17:39:52
URL: http://victoriasdiiary.blogg.se/
Postat av: Emmis<3

2012-05-22 @ 17:43:11
Postat av: Alice! :P

Spännande ju.., tänk om hon kommer efter Julia eftersom han stack!? :O

Ps. Jättebra!!!

2012-05-22 @ 17:49:50
Postat av: Anna Carlsson

jag dööör den äär så braa längtar tills nästa!

2012-05-22 @ 17:50:42
Postat av: Anna Carlsson

snälla säg att han talar saaniing!?!?

2012-05-22 @ 17:51:21
Postat av: ttheresebjörkman, :)

MER :D

2012-05-22 @ 17:54:54
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/
Postat av: Lova

MEEER SNÄLLA!!! Jag dör, hoppas att han talar sanning! SÅ HIMLA BRAA :D

2012-05-22 @ 18:06:51
URL: http://lovacool.blogg.se/
Postat av: L

Varför får jag känslan av att Harry ljuger henne rakt upp i ansiktet? Att han är en riktig lögnare? Gud! Hade aldrig litat på honom om han hade gjort så mot mig...



Ni är grymma som vanligt btw :)

2012-05-22 @ 18:27:27
URL: http://lillanovellen.blogg.se/
Postat av: Lovisa - Läs, kommentera och följ

Sjukt bra!!! Mera nu!! <33

2012-05-22 @ 18:31:07
URL: http://onedirectionstoriiies.blogg.se/
Postat av: innbui

precis startat ny novell ni kan ju kika in i allafall? :)

Snälla länka!

http://onednovelller.devote.se/

2012-05-22 @ 18:55:20
Postat av: IKA

mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2012-05-22 @ 19:23:32
URL: http://baramunthernovell.blogg.se/
Postat av: Elise

Så himla bra har läst den typ 10 gånger vill läsa mer!!!!:)

2012-05-22 @ 19:30:19
Postat av: Malin

Jättebraaa :D

2012-05-22 @ 19:32:10
Postat av: Amanda

Meeeeer!!! :D

2012-05-22 @ 19:32:28
Postat av: OneNovDirection

Hur bra!!!!!

2012-05-22 @ 19:59:21
URL: http://onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjukt bra!!!!!! MEEEER!

2012-05-22 @ 20:05:48
Postat av: Anonym

2012-05-22 @ 20:06:25
Postat av: maja

merrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

2012-05-22 @ 20:14:25
Postat av: Johanna

Meeeeeeeeeeeeer! :D Och snälla säg att han talar sanning! :)

2012-05-22 @ 20:26:43
URL: http://jojogsblogg.blogg.se/
Postat av: Emmy

Åh herregud så bra! :D Hm, undrar om Harry talar sanning?.. hoppas han gör det! Ni skriver helt underbart! :) L.Ä.N.G.T.A.R till nästa!:D

2012-05-22 @ 20:39:24
Postat av: sofia

shit ja sitter här tårögd.. få himla rörande <3 det låter lite otroligt så vet itne om han talar sanning.. men ja hoppas det å ja hoppas att hon förstår det!



åh ett till kapitel låter helt perfakt haha :D

2012-05-22 @ 20:39:42
Postat av: Izabella

Det var en bra del ändå! Fast jag undrar om Harry talar sanning, fast det verkar ju som det..

2012-05-22 @ 20:41:35
URL: http://diaryofbella.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jaa håller med Alice! :P Tänk om tjejen kommer efter Julia.. Men asso ni måste lova mig en sak! ATT INGEN DÖR I SLUTET! INTE JULIA NT AMANDA OCH NT JOHANNA! NEJ NEJ NEJ!!

2012-05-22 @ 20:43:19
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Ebba

Åh va gulligt! Snälla säg att han talar sanning! Love your blog <3

2012-05-22 @ 20:55:28
Postat av: nialls flickvän <3

snälla låt ingen dö! vi vill ha bra slut!! att några blir gravida elr något sånt ;) LOVE how you write! :D

2012-05-22 @ 20:55:53
Postat av: Alice! :P

Kommer det mer idag?? :) hoppas

2012-05-22 @ 20:58:32
Postat av: elin

så gryyymt!

2012-05-22 @ 21:07:50
Postat av: Sofie

Det som är bäst med er blogg är att ni uppdaterar så pass bra! 1 per dag är jätte bra och det skulle vara ännu roligare så klart om det blev 2 ibland! :)

2012-05-22 @ 21:22:49
Postat av: ebba

Aww, gulligt av Harry ! Hon får inte komma efter julia, MEN INGEN FÅR DÖ, för då blir jag sur..

Men kapitlet var as bra ! :D

2012-05-22 @ 21:26:16
Postat av: Alice

SHIIIT NI ÄR DE BÄSTA I VÄRLDEN PÅ ATT SKRIVA!!!!! SNÄLLA EN TILL DEL!!!

2012-05-22 @ 21:44:09
URL: http://myonednovel.blogg.se/
Postat av: Hanna

SÅÅÅÅ BRAAAA!!!!! :D

2012-05-22 @ 22:09:33
Postat av: Anonym

make them make some loooove and babies hahah ,skit bra novell :D

2012-05-22 @ 22:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback