Linnéas novell - Forever

Kära dagbok Idag skriver jag såhär...


Mackensie Maria Fernandez! 

Du är en missbrukare. 

Kan du föreställa dig hur det Känns när någon säger så till dig? 

Nej det kan du inte, för ingen vet hur någon annan känner, för alla känner olika! 

Bara för att du känner en sak så känner inte alla lika som du! 

Så säg inte jag vet hur det känns.  

 

Som ni kanske har förstått så heter jag Mackensie Fernandez, jag går första året på Quallers Boarding School. 

När jag var 14 år så gifte min pappa om sig med en tjej som heter Cecilia. 

Pappa ville inte ha kvar något som hade med min mamma Isobel Fernandez att göra så han adopterade bort mig till ett engelskt par som gärna ville ha en dotter. 

Jag har bara en äkta vän och det är min lilla mops Bello, jag valde namnet Bello för det betyder vacker på Italienska. 

 

När livet känns förjävligt så har jag ett sett att glömma, jag dricker, och då menar jag verkligen dricker. 

 

Det finns en kille, Harry som jag gillar väldigt mycket. 

Som är ihop med Alizia skolans BITCH och då menar jag verkligen BITCH hon klär sig som Uno slut disgustoso. 

Alizia tror att hon är så snygg och att alla killars ögon trillar ur när hon går förbi med sitt gäng men det tror jag inte på... 

Nu pratar jag bara om mig själv för att ni ska förstå allting om mig och vad jag menar. 

 

På min fritid dansar jag, jag dansar mest balett. 

 

Jag får ofta beröm för hur jag ser ut. stora mandelbruna ögon, långt mörkbrunt hår och min långa slanka bruna kropp. 

Jag är inte såhär as brun men jag är gyllne brun, som en solbränna året om. 

 

Innan jag flyttade till London så hade jag inte sett snö i hela mitt liv så det blev en chock för mig för mig när jag vaknade och marken var VIT!! 

 

Nu vet ni snart allting om mig så..... 

Ni ska få följa med mig över allt var jag än går.!  


Tredje novellen ut är Linnéas novell med namn Forever. Är nu sugna på att att läsa mer så kan ni klicka er in på evermore.webblogg.se

Vad tycker jag om början?
Jag tycker det är en bra början där man får en bra överblick och förståelse för vad huvudkaraktären är för person och vad karaktären har gått igenom i sitt liv. Det är bra skrivet och man blir väldigt nyfiken på hur det ska gå för personen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback