2012-08-08 @ 23:26:28
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 44



Melissas perspektiv

-As I said before, everything for you, sa han och kramade om mig. Han la ifrån sig mobilen och släckte lampan. Han reste sig upp för att kunna lyfta upp täcket och krypa ner under det. Han tog armen om mig och jag tittade rakt in i hans ögon.
-Goodnight, sweet dreams, sa han och pussade mig.
-Goodnight Liam, svarade jag och han drog mig närmre sig.


När jag vaknade upp nästa morgon tog jag upp min mobil och gick in på twitter. Den första tweeten jag såg var ”Liam and Melissa yesterday at the beach” och en länk till bilden. Jag klickade upp bilden och ja, det var ju jag och Liam. En sida inom mig blev glad, för vi båda såg så glada ut, men en den andra sidan blev rädd. Jag och Liam hade inte gjort vår förhållande så öppet innan och nu var jag rädd för fansens reaktioner. Jag klickade mig tillbaka till fler tweets och läste några av dem. ”Liam and Melissas's relationship is just a PR-trick”. ”Melissa is a bitch, she's just dating Liam to get more fans” ”@MelissaFalk you don't deserve Liam, nobody likes you or your song, leave him alone!”. ”@MelissaFalk I HATE YOU!!!!!!!!!” Jag kände hur en tår var på väg ner för kinden. Jag ville inte gråta, men vad förväntade man sig av en ung tjej som läser sånt? Jag visste det. Fan fan fan. Varför åkte vi dit? Varför hindrade inte Liam dem från att fota? Varför? ”@MelissaFalk Please, don't take rude tweets to you, you're cute and you seem nice. Love your song!”. Det var den enda tweeten som faktiskt gjorde mig lite glad. ”I can read your tweets and it makes me sad when youre writing rude things. You don't know me so why hate? Please, let me be.” skrev jag som en ny tweet, men jag var inte säker på om jag vågade skicka den. Jag tvekade ett tag, men gjorde det sen. Jag gick upp från sängen och in till gästrummet där Vanessa sov. Hon hade fortfarande inte vaknat, vilket Liam inte heller hade gjort. Jag gick till köket för att fixa lite frukost, som en överraskning, men det enda jag tänkte på var bilderna och tweetsen. De hade kanske rätt? Jag förtjänade kanske inte Liam, inte alls.

-Goodmorning beautiful, sa Liam när jag hörde at han kom in i köket. Jag vände mig om och log mot honom. Han fick mig alltid att le.
-Goodmorning, sa jag och vi möttes i en kyss.
-Is Vanessa sleeping?
-Think so, but I've made some breakfast, so we can wait until Van... goodmorning Vanessa, sa jag. Vanessa kom gående mot köket och hon var tydligen vaken, även om det såg ut som hon hade huvudet kvar i kudden. Liam vände sig om och flinade lite.
-Goodmorning, sa han och Vanessa skrattade.
-Morning I heard you were awake, so I had to go up.
-Good idea! Let's eat some breakfast!

Vi satt och åt under tystnad. Jag ville egentligen berätta om bilderna nu när det bara var Vanessa och Liam här.
-Eh.. well, Liam.., började jag men slutade igen.
-What? Sa han och drack en klunk jucie.
-No, nothing, sa jag snabbt och ångrade att jag ens börjat. Dumt av mig.
-Yes, it was. Tell me now.
-No, nothing, sa jag och log.
-But what should we do today? Fortsatte jag för att byta samtalsämne.
-I have no idea, what do you want to do? Me and the guys are doing a interview here in London at five, but before that, we can do many things. Any ideas?
Både jag och Vanessa skakade på huvudet.
-Or wait, I've maybe have an idea, sa jag snabbt. Både Liam och Vanessa vände snabbt sina ansikten mot mig.
-What's your idea then? Frågade Vanessa.
-Eh, can't we just stay here, at home today? I can't not stand doing anything, sa jag och tittade ner på min macka. Det var ju delvis sant att jag inte orkade göra något, att jag inte orkade gå ut. Jag orkade ju inte gå ut, eller jag vågade inte för jag var rädd för att få höra någon taskig kommentar.
-But, please Melissa, it's nice weather today too, we can't stay inside all day, can we? Sa Liam och tittade menande på mig.
-But, I don't wanna go out, sa jag bestämt och la armarna i kors.
-Melissa please, sa Vanessa och tittade också på mig. Jag skakade snabbt på huvudet.
-Have something happened? Frågade Liam och kramade om mig, än en gång skakade jag på huvudet. Men tankarna på tweetsen kom tillbaka och jag kände att mina ögon började vattnas lite, men jag drog det tillbaka. Jag ville inte visa mig svag inför Liam, jag ville inte att han skulle få reda på vad som hänt. Fast jag kunde inte hålla det inne, en tår rann ner och jag snyftade till. Liam vände hastigt blicken mot mig.

-Melissa, what have happened? Frågade Liam oroligt samtidigt som han kramade om mig, Vanessa satt sig ner sidan om mig och tittade oroligt på mig.
-Everything, svarade jag snabbt.
-Pictures is everywhere, the fans hates me. Maybe I should go home and never meet you again Liam because I'm not allowed to with you if you ask the fans, sa jag och Liam kramade om mig hårdare.
-Don't listen to the fans, I know it can be hard, but I don't wanna loose you because of the fans. The I rather loose them, because you're everything to me, sa han och pussade mig på hjässan.
-And, if they are true fans, I won't loose them either.


 

Yessss vi vet att uppdateringen är SÄMST men ni måste förstå att vi har ett liv utanför denna bloggen. Sommarlovet börjar lida mot sitt slut och vi vill inte sitta vid datorn all day.
Det kommer delar när det kommer och vi uppskattar era kommentarer. Ni är bäst!

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Love it!! Längtar till nästa!

2012-08-08 @ 23:28:29
Postat av: Anonym

Är galet nyfiken på vad som kommer att hända! :D

2012-08-09 @ 00:39:39
Postat av: Mandiish<3

Sketabra ;D<3

2012-08-09 @ 01:23:05
URL: http://justindbieberstoory.blogg.se
Postat av: frida

ååh, nästa!!!

2012-08-09 @ 01:44:39
URL: http://onedirectioner.bloggplatsen.se
Postat av: Nellie

Super bra!! Älskar det!

2012-08-09 @ 02:27:57
URL: http://storysofonedirection.blogg.se
Postat av: Daria

Äntligen kom den längtar redan till nästa och alla vet att ni har ett liv och ni ska inte behöva stressa med en del :)

2012-08-09 @ 09:50:41
Postat av: Ella

I'M BACK! Missed me? ;) I've made a decision, from now on I will only write my reviews on this fanfic in english, exciting right? Okey, this story is FabuLouis and I'm quite sure that everybody knows that, and it's not only the story, it's the wonderful authors :) Poor Melissa, thats the only thing I dislike about this fandom, the hate. Why do some of us need to hate on the girlfriends? It's so immature, they haven't done anything (sorry about my rant!) :( Congrats Liam, you have now two working kidneys! :D Why is he so cute, urg!!!!!!!! Lots of love fom me to u all :3 xx

2012-08-09 @ 11:00:55
Postat av: Hanna (:

Suuuupeeeerbraaaaa kapitel! :D

2012-08-09 @ 12:29:24
Postat av: Erica

Sjukt braaaa!!! MER

2012-08-09 @ 23:18:56
Postat av: manda

wohoooo, såå braaa! <3

2012-08-10 @ 18:06:08

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0