2012-08-19 @ 22:03:19
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 49



Melissas perspektiv

-You didn’t have to, sa jag och tittade in i Liams ögon. Jag öppnade presenten försiktigt. Jag lyfte locket på asken som fanns innanför pappret. Inuti asken låg ett silverhalsband format som en kamera med ett hjärta inuti. Det var jättegulligt, men samtidigt som jag log skakade jag med huvudet mot Liam.
-I can’t take it. It’s too much, sa jag och han skakade bara på huvudet. 
-You’ll get more another day. You’re worth everything, sa han och kysste mig.


Liams perspektiv

Klockan var fem över åtta på fredagsmorgonen och idag var det Melissas födelsedag. Jag gick försiktigt upp för att inte väcka Melissa som låg bredvid mig och sov sött. Jag ville gärna böja mig ner och ge henne en kyss, men jag fick vänta. Jag drog på mig ett par mjukis byxor och gick ut i köket där Vanessa stod och höll på att laga frukost.
-Goodmorning! Sa jag och gäspade. Vanessa skrattade åt mig.
-Goodmorning!
Vi hade bestämt att de andra killarna skulle komma hit vid halv nio så vi skulle kunna väcka Melissa och överraska henne med frukost på sängen.

”Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birhtday dear Melissa happy birthday to you” började vi sjunga samtidigt som vi gick in mot mitt sovrum där hon låg och sov. Hon vände och vred på sig innan hon öppnade ögonen och log stort.
-Happy birthday! Utbrast vi alla och hon gäspade.
-Thank you so much, sa hon och jag böjde mig ner mot henne. Våra läppar möttes innan jag kramade om henne hårt.
-Happy birthday to the best girl in the world, viskade jag i hennes öra och när jag släppte taget om henne log hon.
-Thank you, the best Liam in thw world.

Det var kväll och det var dags för att festa loss, men först skulle vi besöka en restaurang. Även om jag kanske borde vara lite orolig över hur Melissa skulle hantera det denna kvällen, så var jag inte orolig. Eller var det så att jag kanske var det, men att jag inte ville tänka på det, jag ville lita på henne och hon hade ju ändrat sig igen. Denna gången var vi alla med och vi brukade inte bli allt för fulla, så det skulle nog gå bra.

Melissas perspektiv

Vi satt inne på en restaurang där de spelade musik på svag volym, det var lite kyligt utomhus, men eftersom det trots allt var sommar så ville vi sitta ute och få lite utomlandskänsla. Fast det var trots allt utomlands för mig och Vanessa. Det var svarta bord, svarta stolar och ljusblåa dukar. På varje bord stod små ljus, salt, peppar och servetter. Det började komma fler och fler människor, vissa småbarnsfamiljer men också par. Både unga och gamla. En kypare kom mot oss med varsin meny. Vi tackade artigt och ag öppnade menyn. På första sidan stod det en WiFi kod och jag tog snabbt upp min mobil från väskan och skrev in lösenordet.
-Here is WiFi! Sa jag galtt, som om det var det bästa med hela restaurangen och Zayn skrattade åt mig. Jag gav han en seriöst blick.
-What? I can't survive without internet, sa jag oskyldigt och han skrattade. Jag gick in på twitter och såg att jag hade fått en hel del ”Happy birthday” tweets. Jag log för mig själv och skrev en tweet. ”Have had a great ay and righ now, I'm at a cozy restaurant with the best people in the world!”

Maten vi beställt kom in och jag blev nästan mätt av att bara kolla så mycket det fanns på tallriken. Jag tog upp mina bestick och skulle precis börja äta när Liam stoppade mig.
-Wait, Sa han och jag nickade.
-I just wanna say, for the last time, happy birthday, I hope you have had a good day, because you deserve it. I will always be here for you Melissa, always. You mean everything to me and I hope you know that. I never wanna see you hurt, but if you are, I wanna be the person you can talk with, so I can make you happy again. I hope you liked the gift you get this wednesday, but I have one surprise left!
Jag kände hur mina ögon fylldes med tårar. Det han just sagt till mig hade aldrig någon kille sagt till mig. Jag hade aldrig känt mig så betydelsefull för en kille. Jag log mot honom, vad skulle jag göra? Han satt mitt emot mig och det kändes som allas ögon var riktade mot mig.
-Liam, youäre so cute and amazing. I've had a wonderful day, because of you all,, sa jag och tittade mot killarna som alla log. Jag vände mig sedan mot Vanessa.
-And I'm so happy that you are here, sa jag och Vanessa, som satt bredvid mig, kramade om mig.
-Do you wanna know your surprise? Frågade Liam och jag nickade. Vad hade han nu hittat på? Egentligen ville jag inte ta emot mer. Jag älskade presenter och överraskningar, men något jag värdersätter allting jag får av honom. Varenda kram, varenda puss, vartenda leende och allt. Att bara få höra hans röst och kalla han min. Sånt betydde minst lika mycket för mig.
-You and me, just we, are going to Mallorca a week later this summer. Just the two of us!
Mallorca? Med Liam? I en hel vecka? Bara massa sol och bad? Hur viste han att jag älskade det så mycket? -Are you kidding with me? Utbrast jag och log stort. Liam skakade på huvudet.
-No, I just hope you wanna go with me, sa han och jag nickade.
-Of course I want to!
De andra killarna, plus Vanessa log stort och så gjorde även jag.
-But, can we start to eat? I'm hungry and the food is cooling, stönade Niall och alla skrattade.
-Bon appetit! 


 

Förlåååååt för lite bad update men ja, vi är människor vi med. Svaren till frågestunden kommer upp i veckan och imorgon kommer vi välja ut gästbloggare osv. Vi ligger lite efter här men vi gör vårt bästa! Hur många delar blir denna novellen? Inte bestämt men inte så många som de andra novellerna iaf! :)

OCH ni som läser här är VÄÄÄLDIGT dåliga på att kommentera. Vi kommer lägga ner det engelska om ni inte kommenterar så mycket osv, då vi vill ha respons, plus att vi lägger ner mycket extra tid på att översätta allt. Kanske inte är 100 % rätt varje gång men då vill vi att ni säger till så fixar vi det! 

 


Kommentarer
Postat av: Ellen

Tycker novellen är superbra! Snälla lägg inte ber den engelska sidan, tycker det är mycket bättre med engelska! :D

2012-08-19 @ 22:22:26
Postat av: Mig

Ni skriver så himla bra! Snälla lägg inte ner den engelska för man får typ mera inlevelse med den :)x

2012-08-19 @ 22:24:39
Postat av: Olivia

Jätte bra! Men det står
-Liam, youäre so cute and amazing.
Och jag antar att det ska stå you are... hehe c;

2012-08-19 @ 22:27:52
Postat av: Katin

Nej snälla lägg inte ner den engelska! Asså det känns lixom verklighetstroligare hela novellen om killarna snackar engelska! Jättebra del! Puss

2012-08-19 @ 22:32:31
Postat av: Johannes <3

Jättebra beautiful och Angelica. Puss <3

2012-08-19 @ 22:46:27
Postat av: Anonym

Snälla fortsätt skriv på engelska för det låter så fel när man t.ex. skriver: -Hej, vad ska ni göra idag, då? Frågade Zayn.
Kram:)

2012-08-19 @ 22:47:33
Postat av: emilia!

neej!! n får inte lägga ner engelskan!!

ni e jätte duktiga på att översätta och sånt + att det blir såå mycket mer verkligt när det står på engelska! fortsätt så som ni gör ni e grymma!!!! xx

2012-08-19 @ 22:51:52
Postat av: Ida. R

Lägg inte ner den engelska! De flesta kanske föredrar svenska men ha kvar engelskan för oss som vill ha den? Jag störde mig så mycket på svenska delen men blev glad igen idag nu när jag hittade hit igen till den engelska versionen! :)

2012-08-19 @ 22:56:45
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Anonym

En resa till MALLORCA! Jag följer med ;) Bra jobbat!

2012-08-19 @ 23:02:13
Postat av: Alice

Superbra! Längtar till nästa del! <3

2012-08-19 @ 23:19:46
Postat av: emma

Det är skitbra! :)

2012-08-19 @ 23:20:47
URL: http://Iwillneverlookback.blogg.se
Postat av: frida

Novellen är jäääättebra!! :D bra översättning och sånt, kan som ni skriver finnas lite småfel här och där men det är inte mycket! :)
Snälla ni, lägg INTE ner den engelska! Det får ni verkligen inte göra! :o det känns liksom mer verkligt när det är på engelska! :) x

2012-08-19 @ 23:37:59
URL: http://fridalinamatildaeliasson.blogg.se
Postat av: Anonym

Ni är så duktiga! Jag kan inte hitta några fel i eran engelska.. hehe. NI ÄR BÄST.

2012-08-20 @ 00:13:48
Postat av: Fanny

Love it!!

2012-08-20 @ 06:21:08
Postat av: Anonym

Nej lägg inte ner den eng, den är jätte bra,Btw jag älskade denna del <3

2012-08-20 @ 07:10:54
Postat av: Tova och Alicia

Nej, ni får verkligen inte lägga ned engelskan! Och ni översätter jättebra... :) Så snälla lägg inte ned engelskan!
Kram

2012-08-20 @ 09:15:10
URL: http://onedirectionnovellerna.webblogg.se
Postat av: Sabina

åååh! Fortfarande lika bra! Ni är alltid lika grymma på att skriva :D <3

2012-08-20 @ 10:36:26
URL: http://sabinakjellhard.blogg.se/
Postat av: Hiba

sjuukt bra!!! <33 snällaa lägg inte ner den engelska! och ni är en av de bästa på översättning och ni vill till exempel att vi säger till om ni skriver fel snäla ta inte ner den ! kram xx

2012-08-20 @ 10:53:59
Postat av: Emma Surell

den är jättebra, verkligen!!!!

2012-08-20 @ 11:02:04
URL: http://emmasurell.blogg.se
Postat av: Louise

Nej snälla , lägg inte ner engelskan! Ni är jätteduktiga och jag vet hur jobbigt det är att hålla igång uppdateringen på sommaren och även när det är skola! För allt ska hinnas med , ni vill få bra betyg och även göra era bloggläsare nöjda! Jag blir nöjd om ni uppdaterar 2 ggr i veckan , så snälla lägg inte ner den engelska för att när det är svenska får man ingen inlevelse... Ni gör ett jättebra jobb!!!! <3

2012-08-20 @ 11:23:14
Postat av: Emma

Jo, jag har kommit på det att jag har blivit sämst på att kommentera nu den sista tiden... Men asså, det är bara för att det känns lite fail när jag typ skriver
"Amazing, som vanligt!! Kör hårt, tjejer!" varje gång! Det blir lite uttjatat känns det som. Men jag ska börja kommentera mera om det är det ni vill, för jag vill verkligen inte att ni ska sluta skriva på engelska! Det är precis som Anonym säger här uppe!!
Bra kapitel, btw, som vanligt! Blir alltid så glad när jag ser att ni har lagt upp ett nytt kapitel!:D<333

2012-08-20 @ 11:59:22
Postat av: Jossan sofailed Johansson

Älskar denna novell! Fortsätt gärna skriva på engelska för de blir mer verklighet då!
Asbra novell!

2012-08-20 @ 14:56:08
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: IDa

nej ni får inte lägga ner den engelska!! :( den är mycket bättre för det blir mer verkligt då :)

2012-08-20 @ 15:55:07
Postat av: Hedda

Awesome! Vill följa med Melissa och Liam dit!! :) Och om ni tycker att det ”saknas” kommentarer varför lägga ner med engelskan och inte svenskan? Deras moderspråk är ju faktiskt engelska.

2012-08-20 @ 16:07:03
URL: http://lhnlz.blogg.se
Postat av: Cissi

novellen är ju bäst! skulle inte klara mej utan denna novell, så snälla lägg inte ner novellen !!!!!!! <3

BTW ! as bra del längtar efter nästa del :) <3

2012-08-20 @ 18:31:49
Postat av: Erica

Älskar när det är på engelska och hur ni skriver!! Vill bara ha mer!!:)

2012-08-20 @ 20:30:52
Postat av: Sanna

Skitbra ;) xx

2012-08-20 @ 21:50:03
Postat av: Thea

jag brukar inte orka komentera, förlåt men ni är jättebra!

2012-08-20 @ 21:55:09
Postat av: Jagsomälskardennanovellen!<3

De här delen var sjukt grym sluta inte med engelskan som nåra andra har sagt det känns mer verkligt med engelska och när dom är i Mallorca skriv gärna om de och jag gillar när dom är i Mallorca så kan ni gärna skriva lite om sex de e spännande men dom sagt sjukt grymt fortsätt, fortsätt puss och kram<3

2012-08-20 @ 22:14:40
Postat av: isa

ni får absolut inte lägga ner engelskan det känns så mycket mer verkligt. Asbra kapitel som vanligt bara fortsätt så här.

Ps. det här e den bästa novellen jag läser ;) <3

2012-08-21 @ 17:33:24

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0