2012-08-21 @ 22:17:00
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 50

Melissas perspektiv
-No, I just hope you wanna go with me, sa han och jag nickade.
-Of course I want to!
De andra killarna, plus Vanessa log stort och så gjorde även jag.
-But, can we start to eat? I'm hungry and the food is cooling, stönade Niall och alla skrattade.
-Bon appetit!


Vi hade ätit och betalt, jag kände mig riktigt mätt och maten hade varit så himmelskt god så jag hade helt klart kunnat äta mer, fast jag var proppmätt. Vi var nu på väg mot nattklubben som killarna och Vanessa hade bestämt att vi skulle festa loss på. Även om jag inte var särskilt sugen på att festa efter allt som hade hänt för mig, så skulle det ändå bli riktigt kul. För det kunde ju liksom inte bli tråkigt när man hade bra sällskap.
Efter några minuter kom vi fram till klubben och när jag såg klubben backade jag tillbaka ett steg. De dåliga minnena från min från min festvecka här i London kom tillbaka. Det var här jag hade träffat han där Ryan, jag fattade inte nu hur jag kunde bete mig så som jag gjorde det. Jag skämdes för mig själv och jag ville inte gå in på den klubben. Jag tog ännu ett steg tillbaka och Zayn märkte det.
-What's wrong Melissa? Frågade han och tittade oroligt på mig.
-I have bad memories from this club, sa jag och tittade ner i marken.
-But then we walk in there, so you can get some good memories from this too, sa Louis viftade lite med sina armar. Men jag skakade bara huvudet.
-Did something special happen in there? Frågade Harry oroligt.
-Yeah, sa jag bara och mitt glada humör var som bortblåst.
-Should we go to another place then? Frågade Liam och gick fram till mig för att ta tag i min hand.
-No, we can stay here. Because, they are playing good music and I wanna forget the horrible memories I have from this place, sa jag och började gå mot ingången. Killarna och Vanessa följde efter mig.
Vi kom in på klubben och jag kände ruset inom mig på grund av den höga ljudvolymen, dels av alls som tjoade och skrek. Men det mesta ljudet kom ju såklart från musiken som dunkade högt ur högtalarna.

Jag hoppade runt på dansgolvet tillsammans med Vanessa och sjöng med i låten som spelades just nu.
”Starships were meant to fly, hands up, and touch the sky, can't stop, 'cause we're so high, let's do this one more time” sjöng vi och jag bara log för mig själv. Man kunde ha roligt utan alkohol.

Klockan var runt 4 på morgonen och min födelsedag var offiicielt över och jag kände mig så nöjd med dagen. Jag hade verkligen haft roligt med mina vänner, precis vad jag tycker man ska ha på ens födelsedag. Jag hade ont i benen och att festa såhär länge var nästan som ett träningspass. Jag hade druckit en cider, inte mer. Jag var glad att jag inte gått tillbaka till mitt dåliga beteende och nu kändes allt så himla bra. Jag, Liam och Vanessa var nyktra men de andra killarna var lite snurriga och jag skrattade åt dem när de gick där. Jag tog upp min mobil och började filma dem. Inte för att läggaut filmen någonstans sen, jag ville liksom bara spara filmen och ha den som ett minne. Som något jag skulle kunna skratta åt senare när jag kanske hittar den i mobilen.

Jag, Vanessa och Liam kom in i Liams lägenhet efter att vi hade gått hem med killarna, för att se så de kom in säkert i sina lägenheter. Eftersom jag inte litade riktigt på dem nu när de inte gick särskilt rakt eller när det inte kunde prata helt klart.
Liam gäspade stort och jag tittade trött upp på honom, hans gäspning smittade av sig på mig och Vanessa skrattade när hon tittade på hos.
-Go to bed, sa hon glatt och hon var redan på väg i rummet där hon sov.
-I think we should do that, sa Liam och kramade om mig samtidigt som han tittade mot Vanessa.
-I thinks it’s a good idea to sleep. It has been a long day and I’m really tired now, sa jag och Liam nickade. Han släppte greppet om mig och började gå in mot sitt rum. Liam slängde blicken bak mot mig när han hade börjat gå.
-Are you coming? Frågade han samtidigt som han fortsatte gå.
-Yes, but I’m only going to take a glas with water in the kitchen, sa jag och Liam nickade.

Jag kröp ner sidan om Liam under täcket, han vände sig om mot mig så jag kunde se hans ansikte. Han tog sin arm om mig och tittade rakt in i mina ögon.
-Thank you Liam. This day has been perfect and it couldn’t be better. I love you, sa jag samtidigt som jag tittade rakt in i Liams ögon. Jag kunde se hur det sken upp i hans ögon.
-I love you too Melissa, I’m really happy to have you here, sa han och jag närmade mig hans ansikte och våra läppar möttes. Att ha sagt de tre orden till honom, kändes som en sten hade lättat från mitt hjärta. Jag älskade verkligen honom, han betydde riktigt mycket för mig och ingen kunde någonsin ersätta honom.
-Goodnight Liam, sa jag och tittade fortfarande in i hans ögon.
-Godnight sweetheart and sleep well, sa han och pussade mig på pannan.


Förlåt för den dåliga uppdateringen, men här har ni i alla fall en del :)

Vi har även valt vem som ska vara gästbloggare och mer info om det kommer senare!




Kommentarer
Postat av: Fanny

Jätte bra del!!

2012-08-22 @ 06:34:25
Postat av: Jossan sofailed Johansson

Jättebra del! Jag blev glad för att de inte hände något dåligt när dem var ute och festa , för de brukar de göra , så de var bra att dem bara var ute en kväll och hade kul !

2012-08-22 @ 06:55:31
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: Louise

Jag håller med Jossan Sofailed Johansson! Jag gillade verkligen att dom bara hade kul! <3 och resten var jättebra! :)

2012-08-22 @ 13:17:48
Postat av: manda

ahahh så gulliiigt. <3

2012-08-22 @ 17:17:42
Postat av: Thea

Jag gillade också att det inte hände något dumt på festen, men alltså, oh god, jag kan inte säga detta ordentligt (eller skriva), eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh, hmhmhmhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmm, aaaaa,

2012-08-22 @ 17:35:01
Postat av: Thea

Bra kapitel!

2012-08-22 @ 17:35:24
Postat av: Ellinor <3

SÅÅÅÅÅ BRA! Grattis till del 50 också.

2012-08-22 @ 18:11:08
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Ida. R

Bra kapitel! Det hände inte så mycket med den behövs nog lite "mellankapitel" ibland :)
Spännande vem ni valt som gästbloggare! Om det inte blir jag får ni gärna använda min novell ändå om ni tyckte den var tillräckligt bra av det lilla som jag har skrivit :)

2012-08-22 @ 18:43:57
URL: http://loppaaannn.blogg.se/
Postat av: Emma

AHHHHHH, vilket bra kapitel!! So true, man KAN ha kul utan alkohol! :D <333 Superbra, tjejer! :)

2012-08-22 @ 19:01:41
Postat av: Cissi

as bra del! såklart att man kan ha kul utan alkohol ! <3

2012-08-22 @ 19:08:18
Postat av: Emma Johansson

Jättebra!!! lite kort bara.. :P <3

2012-08-22 @ 20:41:17

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0