2012-07-02 @ 08:00:00
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 18


Melissas perspektiv

-But I've got an idea, sa Niall och hela hans ansikte lös upp.
-What? Frågade Zayn nyfiket.
-What do you think about if you followed us to the studio and listen to some of our new songs? Sa han med ett stort leende. Jag tittade mot Alice för att se om det var okej, hon nickade snabbt och jag förstod att jag fick.
-Yes, I would love to, sa jag och Liam lös upp i ett leende. 


 

Jag kollade mot Alice en gång till och hon log.
-Gå du, vi hörs senare. Jag nickade tacksamt och reste mig försiktigt från stolen. Killarna hade redan börjat gå vidare så jag bara följde efter dem. 

Vi kom fram till ett rum och mannen som gått före öppnade. Killarna gick in och Liam vände sig mot mig.
-Come here, sa han och höll upp dörren som en gentleman och jag log.
-Thanks, sa jag tyst och gick in. Killarna hade satt sig ner vid ett bord och Louis gjorde plats åt mig i soffan.
-You can sit here, sa han och slog med handen på platsen bredvid honom. Jag nickade och satte mig nervöst bredvid honom. Jag kände hur jag svettades lite, på grund av nervositet. Jag kollade mig runt och det kändes lite sjukt att jag var i samma rum som killarna.
-Du är Melissa va? Som jobbade med Daniel igår?
Killarna kollade fundersamt på mig och mannen och jag nickade.
-Ja.
-Mitt namn är Peter, sa han och jag nickade.
-Guys, you maybe should
introduce yourself for Melissa?
-My name is Louis, sa Louis glatt och jag log. Dem behövde egentligen inte göra detta. Jag visst ju mer än vad som trodde.
-I'm Niall, fortsatte Niall.
-Zayn.
-Harry, sa Harry med ett flirtigt leende. Jag kunde inte låta bli att le lite extra mot honom. Hans leende var svårt att missa.
-And Im Liam, sa Liam och jag log mot honom.
-I know, sa jag och flinade. Killarna kollade förvånande på mig.
-Are you a fan? Frågade Niall och jag nickade.
-Yes, of course!
-How fun! Do you want to hear some of our new songs?
Jag nickade ivrigt.
-Yes please!

En stund senare hade jag fått lyssna på de låtar de spelat in än så länge och jag gillade verkligen låtarna.
-I love the songs, all of them are very good! Utbrast jag och jag kunde se hur alla killarna log.
-Are you sure you're not lying? Sa Harry och jag flinade.
-No, I promise, I love the songs, sa jag och han nickade.
-Then I believe you!
-I will be back soon, I'm just... going to get something, sa Peter och vi alla nickade mot honom.
-So, Melissa, where do you live? Here in Stockholm? Frågade Louis och jag skakade på huvudet.
-No, I live in the north of Sweden, in a small village..
-Oh, anyway, can't you sing a bit? Fortsatte han och jag skakade snabbt på huvudet.
-No, I'm not singing that goo..
-Shut up! You're singing really good, sa Liam snabbt och jag log mot honom.
-Thanks, but I don't dare to sing for you guys, not here and now.
-Come on! Sa Harry och han log sitt fina leende igen. Hur kunde han vara så perfekt?
-We all can sing What makes you beautiful? Sa Niall och jag nickade.
-Yes, that sounds much better.

”You're inscure, don't know what for. You're turning heads when you walk through the do-o-or.”

Jag och Liam började sjunga och han log mot mig. Refrängen närmade sig och det såg ut som om alla killarna var redo att sjunga med, men när jag tog ton i ”Baby you light up my world like nobody else” slutade killarna sjunga och där satt jag och sjöng helt själv inför killarna. Jag var nära på att sluta, men jag mötte Zayns blick och jag kunde se hur han mimade ”keep on”. Jag gjorde som han sa, även om jag helst av allt hade velat sjunka genom golvet. Det var riktigt pinsamt. 


 Hoppas ni gillar idén med att vi skriver både med englsk och svensk dialog. Tänk på att vi gör det för er skull och glöm inte vara lika grymma på att kommentera som ni brukar vara! Inte så händelserik del, men det kommer bättre delar! 

 


Kommentarer
Postat av: Onenovdirection

Bra!!! Vill bara ha mer och meeer!! Det är jättebra att ni skriver på både engelska och svenska!

2012-07-02 @ 09:02:22
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Onenovdirection

Bra!!! Vill bara ha mer och meeer!! Det är jättebra att ni skriver på både engelska och svenska!

2012-07-02 @ 09:02:28
URL: http://Onenovdirection.blogg.se/
Postat av: Izabella

Skitbra! :D

2012-07-02 @ 09:43:20
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: emma

åh, det är jättebra! :)

2012-07-02 @ 10:11:21
Postat av: Ida

Skitbraaaa :))

2012-07-02 @ 10:23:16
Postat av: Emma

Naaaaww, vad gulligt!! Kommer ni att skriva att Melissa blir kär i någon av killarna, eller blir det mer BRA kompisgäng?? Amazing, anyway!:D<33333

2012-07-02 @ 10:25:35
Postat av: Nagaad

Älskar novellen <3 :)

2012-07-02 @ 10:27:18
Postat av: maja :)

Jag tycker det är enormt bra att ni har gjort det så här!

Superbra del, keep going! :)

2012-07-02 @ 10:52:05
URL: http://mayaradojevic.blogg.se/
Postat av: Felicia

Asså ni är verkligen helt otroliga som ställer upp och skriver dialogerna på två språk :D sjukt snällt gjort <3 och btw as bra kapitel x)

2012-07-02 @ 11:05:57
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Emilia

Satt och log när jag läste, hah! :) Superbra!
Men ibland tycker jag kapitlena är rätt korta..

2012-07-02 @ 11:40:01
URL: http://Emiiliaa.blogg.se
Postat av: Emilia

Satt och log när jag läste, hah! :) Superbra!
Men ibland tycker jag kapitlena är rätt korta..

2012-07-02 @ 11:40:06
URL: http://Emiiliaa.blogg.se
Postat av: bella.

bra!

2012-07-02 @ 11:55:04
Postat av: Anonym

BRA!! :)

2012-07-02 @ 12:33:23
Postat av: Alice

Bra💜

2012-07-02 @ 12:40:45
Postat av: Magda

Det var en jättebra idé, och som vanligt skriver ni super! :D

2012-07-02 @ 12:48:23
Postat av: Sanna :D

Jätte bra som vanligt! :D

2012-07-02 @ 14:14:40
URL: http://lifeofonedirection.devote.se/
Postat av: Ella

När jag läste det här fick jag en av de värsta fangirl attackerna som finns (ungefär som när man kollade på iCarly iGo One Direction, och man inte kunde sluta fnissa och slängde kudden på Tv:n och skrek åt Gibby att sluta sjunga med. Ja, ungefär en sån) och mina föräldrar trodde att jag blivit knäpp, som tur inte min lillebror, han är van med det nu ;) Nu ska jag sluta babbla om mitt liv och istället börja med Melissas. She's such a lucky girl! Man skulle nog vara en av de lyckligaste Directioners som levt om man fick sjunga What Makes You Beautiful för 1D, iallafall skulle jag vara det (om jag kunde sjunga)
Another great chapter for a great story! Bara en fråga kommer Danielle, Eleanor och Perrie vara med i den här Novellen/Fanfiction??

2012-07-02 @ 15:08:06
Postat av: Ellinor

Jättebra, verkligen!

2012-07-02 @ 16:41:59
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Anonym

asbra med engeslka :D

2012-07-02 @ 16:43:29
Postat av: Anonym

asbra med engeslka :D

2012-07-02 @ 16:43:29
Postat av: manda

gud, shiiiit. Älskar't. <33

2012-07-02 @ 17:57:24
Postat av: cissi

¨Jätte smart ide och as bra kap!

2012-07-02 @ 18:13:45
Postat av: Jessica

Kul med engelska också! Bra idé!! :D Och novellen är lika bra som alltid!

2012-07-02 @ 20:07:56
URL: http://jessicamilleson.wordpress.com
Postat av: Grace

Har precis läst igenom alla kapitel och jag älskar dom! mer!:D<3

2012-07-02 @ 20:27:41

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0