2012-07-01 @ 18:33:03
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 2



-Vi som går musik får chansen att spela in en låt, och de som går media ska hjälpa oss att spela in en musik video! Sa jag glatt och Vanessa log.
-Och jag får sitta och plugga matte…
-Ditt val..
Hon skrattade och slog till mig.
-Så, vad ska vi göra? 
-Titta på Gossip girl? Frågade jag och Vanessa nickade.
-Du läste mina tankar!


 

10 januari 2012

Klockan är bara kvart över sju och jag är uppe! Idag är det dags för skola, vilket faktiskt känns helt okej. Bussen går om en halvtimme, så det är väl dags att äta lite frukost innan det är dags att springa till bussen. /Melissa.


Som jag skrivit i mitt blogginlägg, jag fick springa till bussen genom all snö som låg på marken och kylan slog mot mig. Samtidigt som jag sprang tittade jag mig omkring, snön låg så fint på träden. Jag hann precis i tid och lyckades få en plats i bussen bredvid Vanessa. Jag satte i en av mina hörlurar i örat och satte på min absoluta favoritlåt, One thing. Jag lutade huvud bakåt och blundade. Och tänkte. Jag gillade inte skolan så mycket, men jag visste vad vi skulle börja denna termin med och därför var jag spänd på att få komma dit och få reda på mer.

-Hejdå, vi ses sen, sa Vanessa och jag nickade. Vi gick åt varsitt håll och på vägen mot mitt skåp träffade jag på tre killar från min klass.

-Hej Melissa, sa Linus och jag kollade frågande på honom.
-Sen när började du snacka med mig?
-Sen.. nu, sa han och jag log mot honom.
-Hej på dig med. Haft ett bra lov?
-Jadå! Vad fick du i julklapp i år då?
-En locktång, en parfym, pengar, godis, presentkort.. och.. ja, mer kommer jag inte ihåg.
-Så, ni firar jul i januari? Jag suckade för mig själv och han skrattade åt mig. Samma sak gjorde Hannes och Filip som gick bredvid.
-Roligt, sa jag och de nickade.
-Faktiskt!
Jag gick fram till mitt skåp och hängde in min varma vinterjacka. Jag skakade huvudet. Första dagen i skolan och jag tre killar lyckas lura mig. Bra start.
Första dagen skulle inte vara helt enligt schemat, istället för att ha historia första lektionen skulle alla ha mentorstid i sina klassrum. Vi skulle prata lite om vad som skulle hända denna terminen och hur vi skulle göra med våra projekt.

-Hej alla, och välkomna till en ny termin med nya utmaningar, sa Pernilla som var min mentor och även min sånglärare.
-Jag hoppas ni har haft ett bra jullov och är taggade inför denna vårterminen, fortsatte hon eftersom ingen svarade på det hon sa innan. Alla satt helt tysta i klassrummet och det var väldigt ovanligt. I vanliga fall brukade alla sjunga och spela trummor på bänkarna, men något kändes annorlunda. Kanske var det på grund av den nya terminen där vi skulle hålla på med en del olika projekt.
-Som ni redan vet så ska alla få spela inte varsin låt i studion vi har här i skolan, sa Pernilla och hela klassen jublade. Men jag blev lite osäker eftersom jag aldrig hade varit i en studio förr, men någon gång skulle ju vara första gången och detta skulle bli riktigt kul.
-När ska vi börja med det? Frågade Linnea ivirigt.
-Vem ska börja spela in? Frågade Ida och hon lät minst lika ivrig som Linnea. Hela klassen öste på med frågor medan jag och Kajsa pratade i mun på varandra. Alla var väldigt ivriga för vad vi skulle göra och det kunde jag verkligen förstå. För vem vill liksom inte spela in i en studio? Tänk att ha det som ett jobb, stå i en studio hela dagarna och skapa musik. Det är som en dröm, jag önskar att jag levde i den världen och jag hoppas verkligen på att jag skulle få leva där inom en snar framtid.
-Lugna er nu lite, annars får ni kanske inte reda på något, sa Pernilla och alla blev tysta nästan direkt.
-Vi börjar redan imorgon, vilket betyder att alla måste ha valt låt tills då. Jag har även lottat vem som ska börja och allt, så listan över ordningen ligger här framme, sa hon och pekade på sin kateder. Max och Anna som satt allra längst fram sträckte sig nyfiket över sina bänkar för att få en blick över listan, men snabb som Pernilla var flyttade hon bort listan för att de inte skulle se och de suckade.
-Snälla, kan vi få veta ordningen nu? Frågade han lite otåligt.
-Eller i alla fall vet vem som ska börja! Sa Anna.
-Den som ska börja och spela in imorgon är…Melissa! Sa hon högt och jag hoppade till. Skulle jag börja? Redan imorgon. Vilken låt skulle jag välja? Tankarna på vilken låt jag skulle ha snurrade runt i mitt huvud. Det var ju så många låtar jag hade velat spela in, detta skulle bli ett svårt val.

-Så vilken låt ska du välja? Frågade Kajsa mig när vi hade kommit ut i korridoren och var på väg mot skåpen för att hämta engelskböckerna till nästa lektion.
-Jag har ingen aning, det finns så många låtar jag hade velat spela in.
-Får jag gissa på att de flesta låtarna du väljer mellan är låtar av One Direction? Frågade hon och jag sken upp i ett leende samtidigt som jag nickade.
-Ja, hur visste du det? Frågade jag förvånat.
-Det var inte så svårt att gissa, eftersom jag vet att du gillar de där killarna ganska mycket, sa Kajsa med ett leende och puttade till mig i sidan. Vi fortsatte gå mot skåpen och jag började känna hur paniken inför morgondagen kom krypande för jag hade ingen aning om vilken låt jag skulle välja.


Vi hoppas ni kommer gilla denna novellen. Vad tycker ni än så länge om novellen, även om den precis har börjat? Kan den bli bra, tror ni? 
Vi har även fått in en ny design, vad tycker ni? Själv gillar vi den! :)


Kommentarer

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0