2012-07-03 @ 17:55:25
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 20

 



Melissas perspektiv

Mamma pussade mig lätt på pannan och reste sig sedan från sängen, släckte lampan och gick ut. Min mobil vibrerade till och jag ryckte åt mig den snabbt. Okänt nummer. Jag öppnade smset. ”Hi Melissa, I'm sorry I didn't text you earlier, but we had much to do. Now you have my number! / Liam”
Jag log för mig. Dagen kunde inte sluta bättre. Jag sparade numret och skrev ett meddelande tillbaka. ”It's okay! Thanks for letting me get your number!”. Jag la ifrån mig mobilen, drog täcket upp till örat och borrade ner andra örat i kudden. 


Jag vaknade på morgonen av att alarmet på mobilen ringde, men jag låg kvar och lyssnade på den behagliga låten som kom ut från högtalaren på min mobil. Låten spelades längre och längre, det fanns inte en tanke på att jag skulle stänga av alarmet. Jag ville ju lyssna på Moments, som var låten jag hade som alarmsignal.
Låten tog slut och jag var tvungen att ta upp mobilen för att stänga av alarmet helt, annars hade de bara börjat ringa om några minuter igen. När jag hade stängt av det såg jag att jag hade fått ett sms från Liam och mina smilband drogs uppåt. ”It's okay Melissa! It was fun to meet you and I hope we will meet some more time. By the way, happy Valentine's day :)” Leendet som jag hade på läpparna blev ännu större och det kändes som denna dagen kunde bli väldigt bra, eller den hade i alla fall börjat riktigt bra fast jag inte ens hade gått upp från sängen än. ”Aww, thank you… happy Valentine's day to you too. It was fun to meet you and I also hope that we meet again :) Thank you once again that you saw and linked my cover, it really means a lot to me”. Jag reste mig från sängen och sträckte på mig. Sedan insåg jag att jag förmodligen skulle bli sen till skolan om jag inte skyndade mig.

-Du träffade One Direction? Utbrast Vanessa på bussen och jag kollade allvarligt på henne.
-Shhh, sa jag och hon nickade.
-Jaja. Men va?
Jag hade inte berättat allt för henne, inte än. Jag log mot henne och hon slog till mig lätt på armen.
-Berätta, allt, nu.
Jag började från början och berättade allt som en kort sammanfattning. Bussen bromsade in och vi var på skolan.
-Vad gör du i eftermiddag? Frågade Vanessa när vi gick ut ur bussen.
-Är med dig, svarade jag och Vanessa fnissade.

-Bra!

Vi fick sluta en och en halv timme tidigare för våra två sista lektioner blev inställda. ”Vanessa, jag slutade tidigare, kom till mig när du är hemma!” skrev jag i ett sms när jag satt på en buss på väg hem. Jag satte in min hörlurar och satte på musik. Jag lutade huvudet bakåt och bara njöt av lugnet. Det var knappt några människor på bussen, vilket var skönt.

-Nu berättar du allt i minsta detalj! Sa Vanessa bestämt till mig när vi satt vid köksbordet och åt varsin macka. Jag började berätta allt, igen, men denna gången med lite mer detaljer.
-Och, på måndagen, började jag. Vanessa spärrade upp både sina ögon och öron.
-Från ingenstans så kom dom in där och sa hej, och sen frågade Liam om jag var Melissa...
-Va? Han visste ditt namn? Utbrast Vanessa och jag nickade.
-Och jag sa ju ja, sen sa han att han gillade min cover och att han hade den i sin iPod.
-Va? Sa hon och jag nickade försiktigt.
-Sen, undrade Niall om jag ville följa med och lyssna på några av deras nya låtar.
-Skojar du? Och, var låtarna bra?
-Ja, skitbra! Sa jag och log.
-Men, sen då?
-Vi snackade en stund, killarna sa grattis till mig för jag fått skivkontrakt och de kramade om mig. Och sen när de skulle gå så frågade Liam efter mitt nummer.
-Va? Utbrast Vanessa. Väldigt högt denna gången.
-Gav du han ditt nummer? Har du hans nummer? Har du smsat honom? Fortsatte hon.
-Ja, ja och ja.


Senare på kvällen, när jag la i min säng, klar för att sova, vibrerade min mobil. ”Hello, what are you doing tomorrow evening? We maybe can talk a bit on skype? And by the way, what's your twitter?”. Jag log för mig själv och kände hur jag blev lite nervös. Hur skulle jag nu kunna somna? ”Yes, we can! My twitter is @MelissaFalk.” Bara några sekunder senare vibrerade mobilen igen. Denna gången var det inget sms från Liam, men en tweet. ”@Real_Liam_Payne: I met @MelissaFalk yesterday, she's an amazing singer, listen to her cover!” stod det i hans tweet, plus en länk till min cover. Mitt leende blev bara större och större. ”@MelissaFalk: @Real_Liam_Payne Thank you so much, it was nice to meet you!” skrev jag och sedan la jag mobilen ifrån mig. Det var nog bäst att sova nu. Jag slöt mina ögon, men i samma sekund hörde jag hur någon kom rusande upp för trappan. Min dörr öppnades hastigt och där stod mamma.
-Melissa! Är du vaken? Kom, nu!
Jag reste mig snabbt och kollade allvarligt på henne.
-Vad har hänt? Sa jag och en orolig känsla for genom kroppen.


Inte så spännande och bra del, men vad tror ni har hänt? Kommentera på!


Kommentarer
Postat av: Izabella

Omg undrar vad som har hänt, längtar skitmycket till nästa!

2012-07-03 @ 18:17:14
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Ellen

Ååhh, nu blev jag nervös att det har hänt något med Vanessa eller brorsan? :s Eller kanske Emil? Hmmm... NÄSTA DEL!!! :)

2012-07-03 @ 18:44:57
Postat av: Ella

ETT SUPER DUPER BRA KAPITEL! Och förresten när jag läste Twitter delen så kom jag att tänka på att en av de svenska låt skrivarna som skrev What Makes You Beautiful heter Carl Falk, han och Melissa är väl inte släkt?! :O Iallafall nu vill jag att nu uppdaterar så snabbt som möjligt, jag dör av oro här för det som har hänt. Hoppas att det är något positivt... I Want, I Want, I Want an update..... ;)

2012-07-03 @ 19:11:12
Postat av: Emilia & Julia<3

Nästa del! Kommer inte kunna somna utan fortsättningen!!

2012-07-03 @ 19:14:02
URL: http://Directionfanfics.blogg.se
Postat av: Hanna

Någon har dött/skadats/nåt annat.

2012-07-03 @ 19:20:15
Postat av: Cissi

MER!

2012-07-03 @ 19:57:30
Postat av: Ifrah

Jag tror att hennes pappa låter henne flytta till London eller 1d kommer till där hon bor p.s älskar din novell blogg

2012-07-03 @ 19:57:32
Postat av: Daria

Längtar som vanligt till nästa del :)

2012-07-03 @ 20:18:23
URL: http://directionliife.blogg.se
Postat av: Jessica

Nej! Mer!! Så kan inte kapitlet sluta, vi måste få veta vad som händer!! ;) <3

2012-07-03 @ 20:40:38
Postat av: kristina

Spännande :)

2012-07-03 @ 21:27:17
Postat av: kristina

Spännande :)

2012-07-03 @ 21:28:07
Postat av: Louise :)

Hennes pappa blir sjuk eller något så behöver han hjälp så hon måste flytta till London för att hjälpa honom!
Skitbra! Vill veta vas som hänt :)

2012-07-03 @ 22:24:04
Postat av: Fanny

Åhh, jag vill veta mer....NU!!:D

2012-07-03 @ 23:15:31
Postat av: ebba bjärestrand

MERMERMER, typ nu ? HAHAh guud, får panik när kapitel slutar så! Men på nått sätt är det bra att de gör det ;)

2012-07-03 @ 23:55:16
URL: http://ebbismemories.blogg.se

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0