2012-07-10 @ 22:28:00
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 26



Melissas perspektiv

-By the way, Liam has talked about you, a lot. He thinks you're very cute and nice. He talks about you all the time an..
-Louis! Utbrast Liam och såg lite besvärad ut.
Jag, Harry, Zayn, Niall och Louis flinade åt honom och Liam skakade på huvudet.
-What? She is nice, sa han lite oskyldigt och jag kände hur Harry närmade sig mitt huvud.
-He has said more than that, I will tell you some day, viskade han i mitt öra.


Liams perspektiv

Vi jobbade i studion hela dagen utan några längre raster. Vi hade varit ute på en balkong för att vinka till lite fans några få gånger. Klockan började närma sig halv sex och vi alla var trötta.
-Guys, you've worked hard today! You know what? You can quit now, sa Carl.
-Yeeeeees, utbrast Louis och vi skrattade åt honom.
-But, boys? Alice asked if we could eat dinner together tonight? You, me, Alice and Daniel.
-Sounds nice, sa jag och nickade.
-Yes, where?
-We will meet up in the lobby at your hotel in an hour and we can decide where to go then, sa han och vi nickade.
-Good!

Inne på hotellrummet satte jag mig i sängen med min dator. Jag loggade in på twitter och skrev en tweet. ”Hi guys, thank to all the swedish fans for being here for us! It was nice to see you today! :)” skrev jag och sedan klickade jag mig in på Melissas profil. Hon hade skrivit en tweet för bara några minuter sedan. ”Hard work in the studio today, but it's fuuuun” jag log för mig själv och kom på att jag inte smsat henne på hela dagen. Det var ovanligt, jag brukade skicka iväg minst ett sms till henne under dagarna. Jag tyckte verkligen om henne... fast, på vilket sätt? Jag visste inte ens själv. Hon var så himla snäll och hon betedde sig normalt. Som en vän man känt hela livet och det var nog det som gjorde att jag tyckte så mycket om henne. Vi kunde snacka om bokstavligen allt och hon var en vän jag var rädd om. Hon var otroligt söt. Hennes mellanlånga, ljusbruna hår var alltid lika fint borstat eller uppsatt i en tofs. Hennes blåa, fina ögon fick mig att gilla henne ännu mer. Jag visste inte om jag gillade henne på det sättet. En sån vän som henne var svår att hitta och jag var nog ganska rädd att förlora henne och vänskapen. För mig betydde det mycket. Jag hade vänner, det var inte det, men många jag träffade nu, efter vi blivit kända, utnyttjade mig. De försökte komma närma oss för att själv få mer uppmärksamhet. Melissa hade aldrig frågat efter något. Inte ens om jag kunde följa henne på twitter, eller länka hennes cover igen, eller hjälpa henne att få fler följare på twitter. Det uppskattade jag på något sätt. Inte för jag skulle ha något emot det, men det kändes verkligen som hon ville vara vän med mig på grund av att jag var Liam Payne, en vanlig kille från England, inte en kille i ett känt pojkband. Jag startade hennes cover på min iPod och log för mig själv. Jag älskade verkligen hennes cover och jag bestämde mig för att länka den på twitter en gång till. ”You all should listen to Melissas cover, she's amazing!” skrev jag och klistrade in länken till covern. Jag satte datorn i sängen, skruvade upp volymen lite och gick på toa.

Klockan var 18.29 när jag gick ut från mitt hotell rum för att gå ner till lobbyn där vi skulle möta upp Alice, Carl och Daniel. De andra killarna kunde jag inte se, så jag gick in i hissen själv och åkte ner till lobbyn. Jag såg att Carl, Daniel och Alice redan stod där.
-Hi! Sa jag glatt och de kollade mot mitt håll.
-Hello, are the others coming?
-I thought I was late, so I didn't wait or something, but I think they'll be here soon.
Jag slängde en blick utåt och såg att där stod några få fans.
-Can't I just go outside to say hello to the fans? It's just a few...
-Sure, sa Alice uppmanande och jag log.

När jag kom tillbaka insåg jag att de andra killarna också kommit, och Melissa stod där vid Harry och snackade med honom. Jag sprack upp i ett leende.
-Melissa? Are you here? Sa jag förvånat och log.
-No, she's in her hotelroom, sa Louis ironiskt och jag skrattade.
-Hi Melissa! Sa jag och kramade om henne. Hon besvarade min kram och log mot mig när jag släppte taget om henne.
-Hi!
-Are you coming with us to eat? Sa jag glatt och Melissa nickade.
-Yes, Alice invited me! I hope it's oke...
-Yes, of course, sa jag innan hon avslutat meningen.
-So, should we go then? We know a restaurant! Sa Carl och vi nickade.

Melissas perspektiv

Inne på restaurangen satt jag mellan Carl och Liam. Vi alla snackade och hade riktigt trevligt. Jag sneglade lite åt Carls håll när han tog upp sin plånbok för att göra något. På insidan satt ett litet foto och jag reagerade direkt. Nyfiken som jag var så frågade jag honom.
-Vem är det på bilden?
-Det är mina barn och deras kusin, sa han och log. Jag fäste blicken i kortet och funderade.


 

Hmm.. vad tror ni händer? Vi uppskattar ALLA era kommentarer och det är alltid lika roliga att logga in och se att det finns nya kommentarer att godkänna! Någon undrade om vi inte skulle kunna berätta mer om oss, skulle ni vilja det? I så fall, hur? Ska vi ha en frågestund där ni kan ställa frågor?
Hittar ni fel i engelskan så säg till! 

 


Kommentarer
Postat av: nellie

gud vad bra ni skriver vill läsa mer, bästa novellen

2012-07-10 @ 22:33:43
Postat av: Magda

jättebra del! Jag tycker att ni borde skriva lite om er, först kanske bara lite basic, sen kan ni ha en frågestund? :)

2012-07-10 @ 22:35:42
Postat av: sabina

åååååh! Fortfarande lika bra! Ni är grymma på det här ju :D <3

2012-07-10 @ 22:48:32
URL: http://musikmongot.blogg.se
Postat av: Nathalie

Så bra!!!
Går nog in minst 1 gång i timmen varje dag för att se om ni har skrivit något, den är verkligen jätte bra!:)

2012-07-10 @ 22:51:02
Postat av: Izabella

Jättebra, fast hittade ett liiitet fel, men ja, ändå.

You, ME, Alice AND Daniel.

2012-07-10 @ 23:03:24
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Ebba

"Guys, you've worked hard today, so you , we can end now, sa Carl." Det funkar på svenska att skriva "Ni har jobbat hårt idag, så du/ni, vi kan sluta nu". Men man måste ändra när man skriver på engelska tex "You've worked hard today, so you know what? We can quit now", eller "You've worked hard today, so we can quit now."Jag menar inget illa när jag skriver det här, utan försöker bara "rätta till" de små fel som finns :) Jättebra novell förresten, ni är de enda som uppdaterar dagligen!

2012-07-10 @ 23:05:06
Postat av: emma

Grymt bra! :)

2012-07-10 @ 23:09:08
URL: http://Iwillneverlookback.blogg.se
Postat av: Kajsa

Den är jättebra!

2012-07-10 @ 23:30:15
URL: http://callmekajsa.tumblr.com
Postat av: Melinda

Jättebra del, kan inte vänta för länge på nästa! :)
Och ang. frågan om vi skulle vilja höra mer om er, jag tycker att ni ska skriva varsin presentation om er i ett inlägg, de behöver inte vara så jätteingående information men typ en bild, och namn, ålder, intressen och vad ni helst gör på fritiden osv.
Skulle också vara intressant om ni ville berätta lite bakom novellbloggen, när och hur ni bestämde er för att starta den, vart ni får er inspiration från och lite sånt :) Vill också typ veta när ni hittade killarna och vad som gör dom så speciella för er, vad deras musik betyder för er osv. :p
Lite förslag kom där, hehe.

2012-07-11 @ 00:06:03
URL: http://allriseelf.blogg.se
Postat av: Olivia

Älskar er novell! Men det ska väl stå just och inte ust? hahah ;)

2012-07-11 @ 00:11:21
Postat av: Hanna

Skit bra!! längtar efter nästa awesome kapitel! :DD

2012-07-11 @ 00:37:50
Postat av: Sofia

Hej ! jag vill inte på något sätt ändra de ni har tänkt med novellen, men nått som jag tycker skulle vara roligt är att om Melissa bara stannade som jätte nära vän med Liam. och typ började gilla en av dom andra killarna på de andra sättet ,om ni förstår. t.ex Harry för ni har skrivit lite att hon tyckte han var gullig elr nått sånt (kommer inte ihåg exakt va de va) för de känns som de skulle bli så uppenbart om hon nu började dejta Liam och bli tillsammans med honom, jag älskar er novell för den var så mystisk och utdragen för man visste inte hur och när hon skulle träffa killarna. så jag tycker ni ska fortsätta med de ! t.ex mitt förslag att sakta gå över till att hon gillar harry, men man fattar de inte direkt. men att hon ändå är jätte nära vän med Liam ! sen är de upp till er om ni tycker den här kommentaren va ris elr ros ! keep up the good work :D xx // Sofia

2012-07-11 @ 00:46:15
URL: http://sofiasshowroom.devote.se
Postat av: mollie

Finns Danielle med i den här novellen?Xx

2012-07-11 @ 01:31:44
Postat av: Qrusmyntha

Grymt! Meer! Love<3

2012-07-11 @ 01:55:40
Postat av: Emelie

Underbart! :D Just go on ^^

2012-07-11 @ 03:36:45
Postat av: Johanna

Gryymt bra! Längtar till nästa! :)

2012-07-11 @ 04:21:24
Postat av: Daria

Älskar novellen och snälla kan vi få 2 delar idag eller en lite längre? <3

2012-07-11 @ 11:02:28
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Ella

Bonjour! Salut! Hola! O.S.V
DE ÄR SLÄKT, MELISSA FALK OCH CARL FALK ÄR SLÄKT!!! JAG VISSTE DET!!! XD Super bra, tycker att det är jätte bra att ni försöker uppdatera varje dag fast ni har sommar lov, själv skulle jag inte orka skriva ett enda kapitel :) Jag tycker forfarande att det är Melissa och Liam som ska vara tillsammans men kanske inte först, hon kanske faller för någon annan innan som kanske också är från hennes hem stad (inte Emil) Och jag kommer åka bort några dagar så tro inte att jag slutat läsa den här novellen, och innan ni frågar, nej, jag ska inte till Frankrike eller Spanien. Jag bara kände för att skriva det eftersom El och 'The Tommo Family' är i Nice, Frankrike och Niall är i Marbella, Spanien (eller de har väl åkt hem, eller...?) Update SOON! :D
Au Revoir! Ciao! ¡Chao! ¡Adiós!

2012-07-11 @ 11:14:19
Postat av: cissi

Amazayn! JAg skulle gärna vilja veta mer om er.

2012-07-11 @ 13:37:34
Postat av: manda

omg, omg, gud, längtar längtar lääängtar verkligen till nästa del, älskar det! <3

2012-07-11 @ 22:40:02

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0