2012-07-13 @ 20:37:53
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 28



Melissas perspektiv

-I just...got up pictures in my head of my dad and everythiing we've done. I miss him. And, he has barely been in touch with me. What if he doesn't want me to come this summer?
-Melissa, he's maybe busy with his new job? Of course he wants you to come!
-Yes, hope so.
Jag höll kvar mitt huvud på Liams axe och vi satt där i tystnad. Det kändes...bra.


Fredagen rullade på. Jag började tidigt, redan vid nio tiden och fick inte lunch förrän klockan ett. Jag var vrålhungrig och jag fick göra ett snabbt besök på Subway. Solen hade börjat titta fram och jag svettades i min stickade kofta som jag tagit på mig under min skinnjacka. Jag sa till mig själv, som en ursäkt, att det var på grund av att solen inte varit framme på morgonen som jag nu gick runt i en stickad kofta. Jag gick in på Subway och ställde mig i kön, som till min glädje inte var överdrivet lång. Jag andades ut och tog upp min mobil Jag letade upp Alice bland mina kontakter och skrev ett sms till henne. ”Jag kommer så snabbt så möjligt till kontoret, jag ska bara äta lite och byta om, det blev varmt helt plötsligt!”. Jag beställde min Subway och satte mig ner vid ett bord och tog av mig min jacka.

-Harry är så snygg!
-Han är min!
-Asså tjejer ät upp så vi kan gå och se om vi hittar dem igen!
-Åhhh jag kan inte förstå att vi faktiskt såg dem!
Jag flinade lite för mig själv. Bakom mig satt fyra tjejer och snackade i mun på varandra, om One Diretction. Jag satt som tur var med ryggen emot dem så de kunde inte se att jag satt och små flinade. Jag tog upp min mobil och knappade in ett sms till Liam. ”I'm at Subway and there is four girls behind me, they are talking about you and the boys”. Jag la mobilen bredvid mig och plötsligt började den ringa. På skärmen stod ”Liam” och jag log för mig själv.
-Hi Liam! Sa jag glatt.
-Hi, what's up?
-I'm at Subway, sa jag och drack lite av min Fanta.
-Okey. Do you wanna eat som pizza with me and the boys tonight? It's friday!
-Haha, yes of course. Where? At the hotel?
-Yes, I don't think we can go out, I'm sorry.
-Ah, okey, let's talk later then. Who's hotelrom?
-I don't know. Harry has the biggest one, I think!
-Okey. Why does he has the biggest room when he's the youngest? Liam skrattade lite.
-True, but I will call you later. By the way, how is things going for you? Are you writing songs?
-Yes, I worked with Daniel and we have stared with a few songs, and we are ready with two. It's progressing!
-Good, I'm so happy for you! See you tonight sweetie!
Innan jag hann svara hade han lagt på. Jag kände på mig att de fyra tjejerna stirrade på mig, förmodligen för att jag snackat engelska. Jag åt upp det sista av min macka och slängde sedan skräpet. Tjejerna följde mig med blicken och jag suckade.

När klockan var halv sju stod jag utanför Harrys hotellrum och skulle precis knacka på när jag hörde hur någon ropade mitt namn.
-Melissa! Jag vände mig om och såg Liam.
-Hi!
-Hello! Liam kom närmre och han omfamnade mig. Han höll om mig ganska länge, men jag hade inget emot det. Han knackade på dörren och Harry öppnade.
-Welcome, sa han och vi log. Ingen av de andra hade kommit. Vi gick in och jag satte mig i soffan som fanns på rummet.
-Do you want something to drink? Frågade Harry artigt och jag nickade.
-What do you have?
-Coke, Fanta, water...
-I can take a coke, sa jag och log mot Harry. Han tog fram en Cola ur de lilla kylskåpet och gick fram och gav den till mig.
-Thanks!
Det knackade på dörren och Liam öppnade. In kom Niall, Zayn och Louis. Lika glada och fina som vanligt.
-Hi! And, Hi Melissa, are you here too? Frågade Louis förvånat och jag flinade.
-I am, obviously.
-Have you ordered the pizza? I'm starving, sa Niall, vem annars?
-No, we thought of being nice and ask what you wanna order, sa Harry och Niall log.

En halv timme senare satt vi alla i soffan och mumsade på pizzorna vi beställt. Vi snackade, skrattade och bara umgicks. Jag trivdes verkligen med killarna. Jag kände att jag kunde vara mig själv. Min mobil ringde och jag tog upp den ur fickan.
-Excuse me, it's my friend, I have to take it, sa jag och reste mig upp.
-No problem! Say hi from us! Sa Louis glatt och jag nickade. Louis var alltid lika trevlig. Jag gick in i rummet där Harry sov och stängde dörren om mig.
-Hej Vanessa! Sa jag, glatt och högt när jag svarade.
-Hej! Hur är det? Och vad gör du?
-Det är bra! Jag har jobbat hela dagen men det är bara roligt! Just nu är jag i Harrys hotellrum, men alla killarna, vi äter pizza.
-Du skojar? Utbrast hon högt och jag skrattde.
-Nej. Jag är i hans sovrum, sa jag och flinade.
-Kolla igenom hans väska eller något. YOLO! Jag skrattade åt Vanessas galna tanke.
-Hur är det där hemma då?
-Bra, fast jag saknar dig!
-Jag saknar dig också. Nästa gång borde du följa med hit!
-Jag önskar att jag kunde, sa hon sorgset.
-Jodå, en gång måste du med hit. Här finns så mycket saker att göra ju. VI får åka på lite semester hit i sommar!
-Du? Du får inte glömma bort din blogg!
-Aa, jag vet. Jag ska blogga senare, jag lovar!
-Bra!
-Förresten, Louis sa att jag skulle hälsa.
-Wahhh, hälsa tillbaka, sa hon med en pipig röst och jag skrattade. Kanske bäst att hon aldrig fick träfa killarna?
-Vänta lite, sa jag. Jag la ner mobilen i sängen och gick ut från rummet.
-Guys? Can't some of you come and say hi to my friend? It would make her really happy! Alla nickade.
-Who?
-I know, one of you can say hello at first, then you all shout hi in the background?
-Sounds great
-Niall, you should say hi, she loves you Irish accent! Han log och nicakde. Jag hämtade min mobil och flinade lite. Jag kände Vanessa. Hon skulle flippa ut. Jag gav mobilen till Niall och nickade mot honom.
-Hi, it's Niall! How are you? Jag hörde lite svagt hur hon sa ”Oh my god” och Niall skrattade.
-What's her name? Frågade Harry mig lite tyst.
-Vanessa.
-Heeeello Vanessa, utbrast Harry, Liam, Louis och Zayn. Niall gav mig mobilen och jag skrattade samtidigt som jag lyfte upp den till örat.
-Blev du överraskad?
-OM JAG BLEV? Melissa, seriöst. Jag skakar. Du är bäst. Tack tack tack.
-Åh, jag älskar dig bästa vän. Men, jag måste äta, vi kanske kan skypa senare ikväll? Jag ska inte upp så tidigt imorgon så jag har nog tid ikväll, sa jag.
-Ja, absolut!
-Hejdå!
-Hejdå!

-Was she happy?
-Yes, of course, it was you, sa jag och satte mig ner i soffan igen. Jag åt upp min pizzabit och drack upp min Cola.
-So, what should we do? Any ideas? Frågade Zayn och alla satt tysta.
-Ey, you are never this bored, I know that, sa jag och Niall skrattade.
-You're right. What should we do then?
-Guys, I beg you. Do a twitcam for your fans. I know how much they would appreciate...
-But, that's not so fun for you? Sa Harry.
-Yes, come on. Please?
-She's right, we should do it, sa Liam och jag log stolt. Jag greppade tag i min dator och loggade in på Twitter. Killarna gjorde samma sak och de alla tweeta att det skulle göra en twitcam.

Killarna satt bredvid varandra i soffan och snackade för fullt. Jag log för mig själv. Jag var ju själv ett fan. Jag visste hur kul det var att sitta och titta på en twitcam. Nu kunde fansen tacka mig.

Timmar senare satt vi alla i soffan. Vi tittade på en skräckfilm och jag fattade inte hur i hela världen Louis, Niall, Harry och Liam hade somnat. Jag och Zayn satt tryckta mot varandra. Eller, jag satt snarare lutad mot honom för att jag var rädd. Jag tittade mot Zayn och han log.
-Don't be scared, I'm here.
Jag log mot honom och han la sin arm runtom mig. Det kändes tusen gånger säkrare med Zayns arm runt mig.


 

Borde inte ha tillbringat min födelsedag (happy birthday till mig!!) framför datorn men eftersom vi ska fira mig imorgon så kunde jag lika bra skriva idag. Var beredd på att logga in och se massa ”dålig uppdatering”- kommentarer, men inte en enda idag! Vi har fått väldigt mycket frågor till frågestunden och tänkte om vi kanske skulle svara i en video? Vill ni det?
Som vanligt, ser ni några fel i engelskan, let me know!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia Eriksson

Ah hoppas Liam blir lite avundsjuk när han ser att Zayn har sin arm runt Melissa! :D
Jätte bra kapitel!

Åh och grattis i efterskott! :D

2012-07-13 @ 20:48:19
URL: http://sofiaaeriksson.webblogg.se
Postat av: Clara

Asså helt ärligt, jag dör på dem här bloggen!! Efter varje del jag har läst så måste jag fangirla i några minuter för att den är så jääkla bra! Älskar förresten att det är engelska, det blir lite mer realistiskt haha
Och grattis i efterskott! Längtar tills nästa del xD
Love yah

2012-07-13 @ 21:00:14
Postat av: Cissi

GRATTIS i efter skott! det skulle bli bra om ni svarade i en vedio:)

2012-07-13 @ 21:01:51
Postat av: Emma

Jag kommer aldrig tröttna på eran novell! Ni är så himla duktiga och eran engelska är perfekt! GRATTIS, hoppas du får en superbra fortsättning på din födelsedag :D

2012-07-13 @ 21:34:27
Postat av: Izabella

Grattis! :D jättebra del!

2012-07-13 @ 21:51:00
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: sofia

Grattis på födelsedagen !!! o sjukt bra kapitel !

2012-07-13 @ 21:53:57
URL: http://www.sofianathalienilsson.blogg.se
Postat av: Julia

Grattis!!! Jättebra kapitel!! En video låter toppen :)

2012-07-13 @ 22:15:13
Postat av: Ida

Grattiiiiiiiisss! Superbra kapitel också :)))

2012-07-13 @ 22:32:24
Postat av: Ella

I'M BACK, MISSED ME? ;) Ni glömde o:et på "Coke" när Harry säger vad det finns att dricka (Hoppas ni inte tycker att jag är jobbig för att jag nämner såna här små misstag som vi alla nog gör dagligen) Åååhhhh, älskar det! Hmm..... Vet inte vilka jag ska tycka bättre om, Lelissa/Miam eller Zelissa/Mayn? Grattis i efterskott!!!! :D
/Ella xx

2012-07-13 @ 22:46:39
Postat av: Fanny

Grattis i efterskott!!:D vad fyllde du? Hur som helst så var det jätte bra!:D<3

2012-07-13 @ 23:23:43
Postat av: hiba

heej! love it! seriöst asså ja fangirlar lite hihi :D GRatiissss i efterskott! :D och nu tycker ja nog lite mer om zellissa :P enligt liam o melissa så har de ju inte djupa känslor för varandra o dessutom är de ju lite uppenbart att det skulle blli nått mellan liam o mellissa sen början så i dunno.. men om fel i engelska bara det med: -Do you want something to drink? Frågade Harry artigt och jag nickade.
-What is THERE? det betyder: vad finns där? Ni kan skriva what do you have? :) kram på er love eran blogg seriöst min favo! :D kram! xx

2012-07-14 @ 00:06:41
Postat av: Anonym

Grattis i efterskott! :)

2012-07-14 @ 00:43:36
Postat av: Anonym

Det där med frågorna, mycket skönare om ni svarar i text! :D

2012-07-14 @ 00:44:21
Postat av: Qrusmyntha

Love it! Grattis! :))xx

2012-07-14 @ 00:53:32
Postat av: Hanna

Skit bra! GRATTIS!!!!!!! :D längtar tills nästa! :))

2012-07-14 @ 00:55:19
Postat av: Alicia

Seriöst, det här är den bästa novellbloggen! :) Jättebra avsnitt, och grattis! ;)

2012-07-14 @ 01:29:41
URL: http://onedirectionnovellerna.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis Grattis! :D sjukt bra del nu med! :D Som någon annan skrev, gör det inte för uppenbart, det skulle bli rätt bra om det visade sig att Melissa och Zayn (eller någon av killarna) blev tsm :D

2012-07-14 @ 10:42:59
Postat av: Emelie

Super bra och självklart GRATTIS! :D

2012-07-14 @ 16:45:53
URL: http://objectiv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grattis i efterskott ^^
Men eftersom hon var hos typ harry, hur kunde hon ta SIN data? Bara undrar :3 Annars: supermegaultrajättebra!!!!! (as usual...)

2012-07-14 @ 17:26:00
Postat av: Ellen

Ååh vad händer mellan Zayn och Melissa!? Vet inte om jag vill att Melissa ska börja gillaZayn eller Liam? Eller kanske Niall? Haha! Längtar till nästa del!!! :)

2012-07-14 @ 20:18:09
Postat av: kristina

Har varit i Luleå i en vecka så har inte kunnat kommentera, men gör mitt bäta för att fortsätta nu istället ;)

2012-07-14 @ 21:52:38

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0