2012-07-16 @ 14:27:52
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 30



Liams perspektiv

-Melissa? What is it? Are you crying? I do nothing. What has happened? Sa jag oroligt.
-I'm sorry. Have you time to meet up? I really need to talk and you're the only one..
-Yes, yes, just come over. Or, should I come to you?
-No, I'm coming, if it's okey?
-It's always okey, Melissa.
Jag la på och blev orolig. Vad hade hänt?


-Melissa, tell me. You know I'm listening, sa jag. Melissa satt bredvid mig i soffan inne på mitt hotellrum. Hon satt lutad mot mig och jag hade min arm om henne. En ljus hårslinga föll ner för hennes ögon och jag tog bort den. Henne blåa ögon mötte mina och jag log lite svagt åt henne.
-Melissa, you know that you can say everything to me.

Melissas perspektiv

-I got a weird message from my dad earlier, sa jag med mitt huvud lutande mot Liams axel.
-What did he wrote?
Jag tog fram smset och innan jag visade det för Liam så läste jag igenom det en gång till. ”How much did you want? See you tomorrow at a backstreet, where nobody can see us. I'll call you tomorrow.”
Liam läste smset. Mer än en gång. Kanske tio. Han såg förvirrad ut.
-What? Do you understand? Frågade han och jag skakade på huvudet.
-I'm sorry Liam, I shouldn't be here and destroy your night.
-Melissa, don't go. I'm glad you're here if you need to talk. Have you got any more messages?
-No. Just this.
-Call him. Talk to him.

-No, I can't. I'll send him a message instead,
-Do it.
Jag svalde hårt och nickade. Han hade rätt. Jag borde snacka med honom, men att skicka iväg ett sms kändes bättre.
”What? What do you mean?” skrev jag och visade det för Liam.
-Should I send it?
-Yes, sa Liam och nickade.

Kort där efter vibrerade min mobil igen, jag tog snabbt upp och öppnade sms:et. ”Oh, forget about it Melissa, I sent it wrong!” Stod det och jag förstod ännu mindre nu, vad menade han? Jag kände hur tårarna kom tillbaka och snyftade till.
-What did he wrote now? Frågade Liam och tittade över min axel samtidigt som han kramade om mig bakifrån.
-He wrote that he sent it wrong, sa jag och suckade. Jag vände mig om i Liams famn och tittade upp mot honom.
-Liam, what am I supposed to do?
-I don't know Melissa, everything will be fine. I will always be here for you, no matter what, sa Liam samtidigt som han tittade rakt in i mina ögon och drog mig närmre honom.
-Thank you, sa jag med ett leende och jag blev alldeles knäsvag.
-Always, sa Liam och hans ansikte närmade sig mitt. Jag kände hans andedräkt mot mig och hans läppar var bara några millimeter från mina. Jag stängde mina ögon och hans läppar mötte mina i en kyss. Jag besvarade kyssen och allt kändes så underbart. Det kändes så rätt att ha Liams läppar mot mina och jag ville stanna i det ögonblicket för alltid.


 

Det blev en kort del, men det kommer längre imorgon. Vad tror ni Melissas pappa håller på med?
Tack till alla som skickade ett meddelande på KIK, det var kul att snacka med er! :D

 


Kommentarer
Postat av: Daria

Väldigt förvirande men underbar novell då man vet inte vad som kommer hända! :D

2012-07-16 @ 14:30:45
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Emelie

Det låter skumt på alla vis! Vad är det nu ni hittar på =_= Väldigt bra iaf! :D

2012-07-16 @ 15:02:26
URL: http://objectiv.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Aw. Jättebra kapitel.

2012-07-16 @ 16:45:57
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Izabella

Varför skriver hennes pappa på engelska? Han borde väl skriva på svenska eftersom de pratar svenska med varandra? Men bra i alla fall :)

2012-07-16 @ 16:48:22
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Hanna

Det låter som något med droger... sorry but it does ;) skit bra! längtar tills nästa! :D

2012-07-16 @ 17:27:42
Postat av: Qrusmyntha

Love it! Åh de kysstes...amazayn! :)) xx

2012-07-16 @ 19:42:45
Postat av: Emma

Awesome!! .... jag tänkte skriva något mer, men kom inte på något. Det finns inga ord för hur fantastiskt ni skriver! Så det får helt enkelt bli ett till "Awesome"!:D<3333

2012-07-16 @ 21:00:53
Postat av: kristina

Jättebra! Längtar tills nästa kommer :)

2012-07-16 @ 22:30:02
Postat av: manda

omg, vad kommer hända nuuu, shiit, omg, så bra. <3

2012-07-16 @ 22:48:05
Postat av: Isabelle

Verkligen jättttttttttebra kapitel spelar ingen roll att det var typ en mellandel för de passade bra in så! Hela novellen är grym och man typ längtar till varje nytt kapitel!! :D

2012-07-16 @ 23:09:47
Postat av: olivia

1. ÄLSKAAAAR bilden på dom som kysser varandra.
2. ÄLSKAAAAR kapitlet.
3. Fattade typ inte ett skit av smset, hahah :D Xx

2012-07-17 @ 00:36:50
URL: http://one-diiirectiion.tumblr.com
Postat av: Ida

Shit, är Melissas pappa knarklangare?! o_O

2012-07-17 @ 01:02:04
Postat av: Ella

Om jag har rätt så skickade väl Melissas pappa det på engelska för att han bor i London och det måste vara någon som pratar engelska som han kommer träffa, am I right? Det här är kanske därför Melissas föräldrar skiljde sig! För hon sa att hon inte hade märkt något på att hennes föräldrar hade tappat kemin, hennes mamma måste ha upptäckt något konstigt med sin make som gjorde att de skiljde sig så snabbt! Nu tar vi det positiva, först av allt I love this chapter, och två DE KYSSTES! Jag kommer nog stötta Lelissa/Miam iallafall även om Zelissa/Mayn har en liten plats i mitt hjärta ;)
/Ella xx

Svar: yes, därför skickade han på engelska :)
Johanna Malmgren

2012-07-17 @ 17:30:11
Postat av: Cassandra

Verkar som om pappan skulle smsa en hora, eller en knarklangare... Det låter ju bra -_- Good going bro! Haha... Sarkasm är min bästa vän.

2012-07-17 @ 21:45:21

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0