2012-07-21 @ 23:53:16
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 34



Melissas perspektiv

Jag gick fram mot hans säng och la försiktigt lappen på den ena kudden innan jag smög ut från hans rum och ut genom hans lägenhet. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fyra missade samtal och alla var från Liam, men just nu brydde jag mig inte om det för jag höll på att starta ett nytt liv och det skulle jag klara på egen hand. 


Liams perspektiv

Jag vaknade upp på söndagsmorgonen och ännu inget sms och inget missat samtal. Med en djup suck klickade jag mig in på kontakter för att hitta Melissa. Jag saknade henne så himla mycket, allt jag ville var att hålla om henne och bara ha henne nära mig. Men på senaste tiden verkade det som om hon inte ville samma som mig längre. Jag ringde upp henne, och signalerna gick. Plötsligt tutade det upptaget. Att det tutade upptaget hade jag vant mig vid det nu. Det pep och jag bestämde mig för att spela in ett meddelande. 
-Hi Melissa, why aren't you answering me? I'm worried about you. I've heard some rumours that you're in London, is it true? Why haven't you call me? I miss you, what have happened to you? I have to meet you soon. Please, answer me. Today, we have our last concert, then I will be home. We both are free and we can do something funny. I have to go, hope you will call me back, kisses.

Konserten var full igång och det var dags att köra One Thing. Jag tänkte mycket på Melissa. Kanske för mycket. Men jag var orolig. Var hon ens i London? Jag slog bort tankarna. Vi sprang ut på scenen och musiken spelade.
-Denna sången vill jag tillägna en speciell person, sa jag och log. Jag tittade ut över publiken som jublade.
-Aww, hördes som ett susande genom publiken och jag kunde inte hjälpa att le lite extra.

”I’ve tried playing it cool, but when I’m looking at you, I can’t ever be brave cause you make my heart race.”

Harry tog över och mina tankar på Melissa fortsatte i huvudet. Jag kunde liksom inte släppa det. Refrängen kom och vi alla tog i. Publiken hoppade och sjöng med. Det var en obeskrivlig känsla.

Melissas perspektiv

Tisdag – 19 juni

Jag skrev ju att jag skulle ta en paus från bloggen, men jag vill skriva lite. Jag har det bra i London. I lördags, söndags och igår var jag och festade, riktigt kul att få släppa loss. Och jag har träffat en sjukt snygg kille . Idag ska jag träffa honom, så jag måste dra. Kanske blir lite party ikväll också. 
/Melissa

Jag tog min väska och sedan lämnade jag det skabbiga vandrahemmet och tog mig in mot London i en röd dubbeldäckare. Jag hade köpt en busskort så jag kunde åka hur mycket jag vill. Eller rättare sagt, Ryan, killen jag träffat på festen, hade köpt det åt mig. Jag hade tackat honom tusen gånger om och erbjudit mig att betala men han sa nej.

Jag gick längst en gata i London och bara några meter längre bort låg Starbucks. Jag blev väldigt sugen på att gå dit, men jag skulle först möta upp Ryan i en park, som låg en bit bort. Jag gick förbi Starbuck och kollade in. Jag såg… Liam. Mitt hjärta hoppade över ett slag. Vem var det som satt bredvid honom? Danielle? Japp. Danielle var det. Varför hade han spelat in ett meddelande att han saknade mig så mycket och gärna ville träffa mig om han nu gick och träffade andra tjejer. Jag suckade för mig själv och kände hur en tår ville komma, men jag skulle inte gråta nu. Jag skulle träffa Ryan. Snygge Ryan. Jag ville inte tänka på Liam. Vårt förhållande hade inte funkat.

-Hey Melissa! Utbrast Ryan och gav mig en kram. Jag log mot honom.
-Hello, you alright?
-Yees! My friend Lizzy is having a party tonight. Do you wanna join?
-Eh.. I don't know, I'm pretty tired and…
-Why am I asking? Of course you are coming! Come on!
-Tes, sure, sa jag och skrattade.
Jag brukade inte festa så mycket, men på något sätt fick det mig att må bra. Jag kunde glömma allt jobbigt vilket var bra.
-Do you wanna go to Starbucks? It's just a few minutes away.
-No, no, sa jag snabbt och Ryan kollade konstigt på mig.
-A girl who doesn't like Starbucks? Sa han förvånat och jag skrattade lite.
-No, I don't like it that much, sa jag och Ryan nickade.
-Okey... shall we buy some ice cream here in the park then?
-It sounds better, sa jag lättat och vi började gå mot den lilla glasskiosken.

Liams perspektiv

-Haven't you heard anything from her? Frågade Danielle. Jag skakade på huvudet.
-No, I've called, texted and recorded messages, but probably, she doesn't care. People are saying that she is in London, but I don't know.
-Haven't you her mothers number?
-Yes, I have.
-Call her mum and ask, sa hon och jag nickade.
-Sometimes, you're smart.
-Sometimes? Always! Sa Danielle och jag skrattade. Jag tog upp min mobil och letade upp Annas nummer. Jag tryckte på ring och tog upp mobilen mot örat.

-Hej, det är Anna.
-Hejsan, it's me, Liam. How are you today?
-Hello Liam, it was a long time ago. I'm fine thanks, how are you? What's on your mind?
-I'm good thank you. I wonder, is Melissa in London? I've called and texted her, but she doesn't answer. I'm worried.
-Doesn't she? Oh, why not? Yes, she went there this saturday, to her dad, sa hon och jag nickade för mig själv.
-Ah, could I possibly get his address? I really wanna meet her, it was a long time ago.
-Yes, of course, wait a second

Några minuter senare la jag på och hade Melissas pappas adress. Jag log för mig själv.
-Are you going now?
-Yeah, I have to. I'm sorry Danielle, bu..
-It's okey. Call me later and let me know if you find her.
-I will. It was nice to meet you and have a talk. It was month ago.
-Yeah, really. It feels good to have someone to talk with, svarade Danielle och jag log. Vi reste oss upp och gav varandra en kram.
-Bye, sa jag och gick sedan ut ifrån Starbucks. Dags att hitta Melissa.


 

Roligt att många slängde in en kommentar! Fortsätt kommentera, vi ska försöka hålla en bra uppdatering denna veckan som kommer. Eftersom väldigt många skickade iväg ett KIK meddelande till Angelica så tänkte vi att ni kanske vill skriva till Johanna också? Eller ja, båda. Skicka KIK meddelande till Angelica1D och JohaannaaM så svarar vi! Någon som skrev till Angelica att hon tyckte det var coolt att snacka med oss... tycker ni verkligen det? Blir ni lite extra glada om vi svara er? Aja, skicka iväg ett meddelande till oss nu!

 


Kommentarer
Postat av: Izabella

Jag typ ogillar Melissa starkt just nu, hon är sjukt dum i huvudet. Men bra del! :)

2012-07-22 @ 00:10:48
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Jullan

Skit Bra! Undra va som kmr hända me Melissa o Liam:)

2012-07-22 @ 00:15:18
Postat av: Jullan

Skit Bra! Undra va som kmr hända me Melissa o Liam:)

2012-07-22 @ 00:15:21
Postat av: Ella

Kommer vi kanske få veta vad som pågår med Melissa's pappa i nästa kapitel? :) I'm so excited! Vet inte riktigt vad jag ska skriva för att kunna uttrycka mig om denna Novell.... Hmm... Jag älskar den här Novellen, nej, det vet nog alla redan om... Ni är jätte bra författare, nej, man behöver inte vara ett geni för att räkna ut det... Hmm... Vad sägs som 'Ser fram emot nästa kapitel jätte mycket, gillar hur ni lyckades ta en oväntad sväng som att hon åkte till London. Ingen hade förutsätt det, uppdatera snart!' Ja, det blir bra. xx

2012-07-22 @ 00:40:46
Postat av: Linda

Sjukt bra del ! Älskar att läsa denna novellen med känner mig skyldig mot Danielle på något sätt ..

2012-07-22 @ 00:55:56
URL: http://takemetolondoon.blogg.se
Postat av: Linda

Älskar allt om denna novellen med känner mig skyldig mot Danielle på något sätt ..

2012-07-22 @ 00:56:37
URL: http://takemetolondoon.blogg.se
Postat av: Mandish

Gillar nt Melissa eller Ryan just nu xD haha^^ xD kram

2012-07-22 @ 01:38:46
URL: http://Novellonedirection.devote.se
Postat av: Ninni

Men vad gör hooon?! Haha åh gillar nästan inte Melissa nu.. Hon är lite smått korkad eller vad man ska säga haha! Give me nästa del! Haha! :D

2012-07-22 @ 10:31:45
URL: http://phenomeniallnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Väldigt bra! Nyfiken på vad som kommer hända :)

2012-07-22 @ 10:39:05
Postat av: Daria

Jag älskar er novell med som många andra och vill se pappans reaktion när Liam antagligen kommer dit och älskar hur allt kommer så plötsligt! xx)

2012-07-22 @ 11:04:48
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Anonym

sjukt bra <3

2012-07-22 @ 12:38:20
URL: http://onedfantasistorynovell.blogg.se
Postat av: Qrusmyntha

Love it! Xx

2012-07-22 @ 16:00:06
Postat av: manda

waaaaah, spännande spännande! Längtar till nästa deeel! :D <3

2012-07-22 @ 16:16:45
Postat av: Alma

ÅH, jag behöver nästa del NU!!!!!
DEN ÄR SÅÅÅÅÅÅ BRAAAAA!!!!!
DÖÖÖÖR LITE

2012-07-22 @ 17:06:46

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0