2012-07-22 @ 21:18:50
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 35



Liams perspektiv

-Are you going now?
-Yeah, I have to. I'm sorry Danielle, bu..
-It's okey. Call me later and let me know if you find her.
-I will. It was nice to meet you and have a talk. It was month ago.
-Yeah, really. It feels good to have someone to talk with, svarade Danielle och jag log. Vi reste oss upp och gav varandra en kram.
-Bye, sa jag och gick sedan ut ifrån Starbucks. Dags att hitta Melissa.


Liams perspektiv

Adressen till Melissas pappa hade jag skrivit ner på en servett från Starbucks och sedan stoppat ner den i min ena byxficka. Jag tog snabbt upp servetten för att se vilken adress det var och jag började fundera på hur det var lättast att ta sig dit.
Efter en liten stunds betänketid bestämde jag mig för att bussen var det smidigaste sättet. Jag gick mot busshållplatsen och samtidigt försökte jag ringa Melissa igen, men utan resultat. Hon svarade aldrig när jag ringde, hon tryckte alltid på upptaget. Hade jag gjort något fel?
En liten stund efter jag hade lagt på kände jag hur mobilen vibrerade till. Ett litet hopp om att Melissa hade skickat ett sms till mig fanns inom mig nu. Men varför skulle hon skicka något nu helt plötsligt? Det kunde ju lika gärna vara någon av killarna eller mamma som skickade ett sms till mig. Jag låste snabbt upp mobilen och såg namnet. Ett glädjerus for genom hela min kropp och mitt hjärta började bulta extra hårt när jag såg Melissas namn på skärmen. Men så fort jag började läsa sms:et tappade jag hackan och jag kände hur tårarna var på väg, men jag ville inte gråta här. Det fick vänta. ”Liam, please! Just leave me alone! What do you not understand? I don’t want hear anything from you anymore, it didn’t worked out for us! Don’t ever call me again!”. Jag läste sms:et om och om igen och jag kunde verkligen inte hålla tårarna tillbaka. Det var ju så bra mellan oss innan vi åkte iväg till USA, även om vi inte kunde prata så mycket med varandra under tiden vi var iväg så skickade vi gulliga sms till varandra som vi kunde läsa när vi var vakna. Allt hade känts så bra mellan oss, jag fattade inte vad jag gjorde som var fel? Varför gjorde hon såhär? Efter detta sms blev jag bara mer orolig för henne. Jag ville bara hålla om henne och kalla henne min, men det kändes inte som det gick nu.

Bussen kom och jag hoppade på. Värmen på bussen slog emot mig och bussen var smockfull. Jag tittade mig omkring i bussen för att se om det möjligtvis kunde finnas en ledig plats. Längst bak i bussen såg jag att en tjej satt ensam, men jag tvekade lite på om jag skulle sätta mig där. Tänk om hon var ett fan? Jag hade inget emot att sitta bredvid ett fan, och träffar fansen gör jag mer än gärna. Men inte just nu, när mina tårar rann och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Det var som jag hade förlorat allt jag hade när jag läste Melissas sm.
-Omg! Hi, you are Liam Payne! Utbrast tjejen när jag satte mig ner sidan om henne och jag flinade till.
-Yes, it’s me, sa jag och trängde fram ett leende.
-Can I take a picture with you? frågade hon ivrigt och innan jag ens hade hunnit svara höll och sin mobil i handen och hade gått in på kameran.
-Eh, sure, sa jag och hon höll upp mobilkameran och jag log mot linsen samtidigt som hon tog fotot.
-Thank you so much Liam, this means very much to me! But I have to go now because I’m going off this bus at the next stop, sa hon och även om hon hade ett leende på läpparna såg hon lite ledsen ut.
-It was nice to meet you, fortsatte hon samtidigt som hon reste sig upp.
-It was nice to meet you too, sa jag med ett leende och släppte förbi henne precis samtidigt som bussen saktade in.

Nervöst tryckte jag på ringklockan och tittade mig osäkert omkring. Efter bara en liten stund öppnades dörren och jag ryckte till.
-Hi, sa mannen osäkert.
-Hi, are you Melissa’s dad? Frågade jag.
-Yeah, why?
-Are Melissa at home?
-No, she’s not even living here. I have barely heard anything from her since I moved. Who are you? Frågade han förvirrat och oron för Melissa blev allt större nu.
-I’m Liam and I’m Melissa’s boyfriend, or I was. I’ve called Melissa many times but she doesn’t answer, so I called her mum and she told me Melissa was here with you, but obviously she’s not. Everything I know is that she is somewhere in London an I’m really worried about her, sa jag snabbt utan att ta ett andetag.
-So you think that Melissa has escaped to London? Frågade hennes pappa chockat.
-Yes, it seems like that, sa jag lite nedstämt.
-I never thought that about her, I’m really worried about Melissa now, sa hennes pappa och tog upp sin mobil. Han såg väldigt orolig ut och jag förstod honom verkligen. Han tog snabbt sin mobil mot örat, men efter bara ett litet tag suckade han.
-She rejected the call, sa han ledsamt.
-She has done that every time I’ve been calling her lately, I don’t know what to do. What if something has happened to her? sa jag oroligt med en stor klump i magen. Tänk så hade något verkligen hänt henne.
-But if you here something from her, please call me then, sa hennes pappa och jag log mot honom. Fast i denna stunden trodde jag verkligen inte att hon skulle höra av sig till mig. Men allt jag önskade var att få höra hennes röst, höra henne säga att hon mådde bra. Fast den chansen var antagligen ganska lite. Möjligheten att hon skulle ligga skadad någonstans var större, att någon hade skadat henne och att det var den personen som tryckte på upptaget hela tiden. För min Melissa kunde inte skriva ett sånt sms, det var inte så min Melissa var.

Melissas perspektiv

Jag frågade mig själv varför jag ens brytt mig om att Liam var med Danielle. Jag och Liam var över. Jag hade berättat så mycket för honom och det ångrade jag lite nu, men jag hade litat på honom och han hade fått mig att sväva på moln. Jag hade kunnat vara mig själv med honom, men när han befann sig på andra sidan jorden var det svårt att få saker att funka. Mobilen ringde för andra gången. ”Pappa” stod det på skärmen. Varför ringde han egentligen? Jag kollade mot Ryan som satt bredvid mig på en bänk.
-Ursäkta, det är min pappa, sa jag och Ryan nickade.

-Hej, sa jag tyst.
-Melissa? Vart är du? Hur mår du? Är du i London? Varför har du inte sagt något? Var håller du hus? Vart bor du?
Frågorna var många. Hur visste han att jag var i London? Hade mamma ringt honom? Fan också.
-Lugn. Nej, jag är inte i London. Varför ringer du?
-Melissa, jag vet att du är i London, ljug inte. Jag ringer för jag är orolig för dig.
Pappa? Orolig? Nej, skulle inte tro det va.
-Orolig? Pappa, jag såg dig i lördags. Du stod bakom ditt lägenhetshus och gav droger till någon, eller vad fan du gjorde.
-Du åkte till London, helt själv utan att veta vart du skulle bo. Du är ensam i London, det är farligt.
-Pappa, nästan skrek jag. Jag var arg och upprörd.
-Jag åkte till London. Jag tänkte överraska dig och min tanke var att spendera tid med min egen pappa, men nej, han är tydligen en droglangare? Hur tror du inte att det känns? Jag ville bara göra dig glad.
Mina tårar rann och Ryan kollade oroligt på mig.
-Du lever farligt i London. Kom hit till mig, genast.
Jag suckade för mig själv. Jag ville egentligen inte.
-Pappa, vänta en sekund, sa jag och höll bort mobilen ifrån ansiktet.
-Ryan, I’m sorry, but I have to talk a little bit with my dad, alone. Han nickade och jag reste mig.
-We can meet up another day. I’m really sorry but I’ll call you, sa jag och utan att han hann svara gick jag därifrån.


Några som tycker novellen blivit sämre sen hon åkte till London, många undrar varför hon är avundsjuk på Liam osv osv. Lite tråkigt om ni tycker novellen är dålig, men vi själva kände att något behövde hända och det finns en tanke bakom ALLT vi skriver. Om ni fortsätter läsa kommer ni få svar på alla era frågor, men det tar sin lilla tid. Hoppas ni stannar! :)

Ang. video på svaren – det blev helt knas och allting. Så svaren kommer nog i form av text, hoppas det inte gör något. :)


Kommentarer
Postat av: Daria

Kommer stanna men tycker den börjar bli lite sämre sen Melissa kom till London jag med.... :/

2012-07-22 @ 21:29:02
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Anonym

sjukt bra <3 <3

2012-07-22 @ 22:06:22
URL: http://onedfantasistorynovell.blogg.se
Postat av: Ella

För det första, ja, vissa förväntade sig kanske lite av en Love Story mellan Liam och Melissa och det är troligen varför de inte tycker att det är lika bra längre. Men som ni skrev, så måste det finnas en anledning till att si eller så händer och hon skulle inte kunna sitta kvar i Sverige i 35 kapitel utan att något händer. Jag kan säga att I was getting little pissed när hon ignorerade one of my future husbands ;), men det skulle inte bli något kul om Lelissa var det perfekta paret vilket jag är säker på att ingen är. Hoppas alla börjar kommentera igen xx

2012-07-22 @ 22:10:21
Postat av: Olivia

Jätte bra! Men jag fattar inte varför hon helt plötsligt inte vill vara med Liam längre, känns som jag missat något... Hahah c;

2012-07-22 @ 22:16:52
Postat av: Olivia

Jätte bra! Men jag fattar inte varför hon helt plötsligt inte vill vara med Liam längre, känns som jag missat något... Hahah c;

2012-07-22 @ 22:16:55
Postat av: Olivia

Jätte bra! Men jag fattar inte varför hon helt plötsligt inte vill vara med Liam längre, känns som jag missat något... Hahah c;

2012-07-22 @ 22:16:57
Postat av: Cassandra

Det heter droglangare inte drogdelare^^

Svar: Haha, tack så mycket. Kunde endast ordet på engelska (drugdealer) och ja, kom inte på det på svenska, haha ska ändra :)
Johanna Malmgren

2012-07-22 @ 22:35:37
Postat av: Emma

jag undrar ju varför hon helt plötsligt är sur på liam men det är ju det som gör en novell lite spännande, allt ska ju inte vara perfekt hela tiden! superbra! :)

2012-07-22 @ 22:38:23
Postat av: Anonym

Jag tycker ni gör ett alldeles utmärkt jobb och är sjukt nyfiken på vad som kommer att hända!

2012-07-22 @ 22:40:17
Postat av: Izabella

Tycker inte att den har blivit sämre, bara att Melissa ganska dum. Och lite frustrerad blir jag faktiskt haha men ändå bra. c;

2012-07-22 @ 23:21:06
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Vilma

Jag vill ju inte att hon ska göra slut med Liam! Snälla säg att dom kommer bli tillsammans igen?

2012-07-22 @ 23:51:51
URL: http://vilmatornberg.blogg.se
Postat av: Emma

Jag kan hålla med om att novellen har blivit lite sämmre men samtidigt så måste det ju hända något. Jag tycker att hon ändrade sig så snabbt från att typ älska Liam till att hata honom.. Som Olivia skrev det känns som att man har missat något.. Men men jag kommer inte sluta läsa superbra ändå :D

2012-07-23 @ 10:33:47
Postat av: Anonym

Dålig? Jag tycker den är jättebra! Det är liksom inte en typisk kärlekshistoria mellan två personer!

2012-07-23 @ 11:12:10
Postat av: Amanda

Dålig? URSÄKTA!
Jag vill ha mer jag vill veta mer bara meeer! :D<3 kram

2012-07-23 @ 14:28:03
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Amanda

Aa jag håller oxå lite med Olivia. Det känns som om jag missat något för helt plötsligt hatar hon Liam? why? Men skitbra ändå<3

2012-07-23 @ 14:29:53
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Louise

Ni är så duktiga Angelica och Johanna! Har sagt det massor med gånger men jag säger det så gärna igen. För jag menar det verkligen! Ni är bäst. Kram xx

2012-07-24 @ 00:27:25
Postat av: manda

adfghasf såååå braaa! <33

2012-07-24 @ 11:33:10

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0