2012-07-30 @ 20:28:09
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 40



Melissas perspektiv

-Ja, jag lovar. Men vi hörs, hejdå. Jag älskar dig, sa jag med ett leende.
-Älskar dig med, sa mamma och sedan la jag på. Jag tittade mot Liam med ett leende.
-What did she say? Frågade Liam nyfiket och jag log bara mot honom.
-She’s not mad at me, she’s mad at dad, she’s happy because you brought me home to you and she thinks you’re a good guy, sa jag och ett leende spred sig över Liams läppar och hans ögon lös upp.

-But you? Sa han och jag tittade upp mot honom.
-What are we going to do today? Shall we do something with the lads? Fortsatte han.
-Sure, but I’ve got a really bad headache, but it would be fun to meet the boys.
-Good, but blame yourself. It’s not my fault you have an headache, sa han och knuffade till mig.
-Maybe, sa jag med ett leende.
-And you need to take a shower, you’re stinking alcohol, sa Liam och viftade med handen framför näsan. Jag luktade på mig själv och frynte på näsan, hur kunna jag tillåta mig själv att gå runt och lukta såhär illa?
-Ugh, I smell so bad. I should go home to the hostel and take shower then, sa jag och började gå mot dörren.
-No, you can borrow my shower. Jump into the shower and I will go get some clothes you can borrow, sa Liam.
-Okay, thanks. But I have to go back to the hostel later and change cause I can’t wear your clothes all day, sa jag och Liam nickade.

Jag hoppade in i duschen och kände hur vattnet rann nerför min kropp, det var kallt men det var bara så skönt. Det kändes som jag spolade av mig allt det dåliga som hade hänt, allt det hemska jag hade gjort. Jag spolade bort den personen jag egentligen inte var. Även om jag hade riktigt ont i huvudet, så ville jag verkligen träffa killarna. Det var riktigt längesedan jag hade träffat dem och jag saknade faktiskt tiden jag umgicks med dem i Stockholm, när jag träffade dem för första gången i deras studio, det var så roligt och nu hade jag förstört allt på bara en vecka.
Men tack vare Liam kändes det som allt var på väg att byggas upp igen, jag skulle få träffa Zayn, Harry, Niall och Louis också, jag hade verkligen saknat att vara med alla fem. Jag skulle ta tag i musiken igen, det lättaste var kanske att ringa Alice och förklara henne vad som har hänt och säga att jag verkligen ångrar mig. Men varför Vanessa inte svarade när jag ringde fattade jag inte, hon visste ju inte vad jag har gjort här i London så jag förstår inte varför hon vägrar att svara när jag ringer.

När jag kom ut ur duschen tog jag en handduk om mig och ställde mig framför spegeln, jag såg så sliten ut. Jag skämdes nästan för hur jag såg ut, vad hade jag gjort med mig själv? Jag skakade på huvudet och suckade.
-Det kommer bli bra, sa jag tyst för mig själv. Jag hoppades verkligen på att allt skulle bli bra nu, jag var tvungen att tänka positivt nu, tänka att allt är möjligt.
Plötsligt knackade på dörren och jag hoppade till för jag var inte alls beredd på knackningen.
-Yeah? Sa jag lite försiktigt.
-I put the clothes here outside the door, sa Liam och jag gick fram till dörren och låste upp med handduken om mig.
-Thanks, sa jag och tog emot kläderna innan han hade hunnit lägga ner dem sidan om dörren.
Jag stängde snabbt dörren och klädde på mig, jag hade fått låna en vinröd Burberry t-shirt och ett par mjukisbyxor som var alldeles för stora för mig, det var nästan så det skulle få plats en till människa i dessa byxor. Jag tittade mig i spegeln och skrattade åt hur stora byxorna var. Liam var inte så stor, men jag antog att han gillade att ha förstora mjukisbyxor.

Vi satt i taxin på väg till vandrarhemmet där jag hade alla mina grejer och Liam hade sagt till mig att jag kunde bo hos honom istället för vandrarhemmet, fast jag tyckte det var för mycket begärt. Men efter lite övertalande från Liams sida fick jag ge upp och låta honom vinna. Han tyckte det skulle bli för dyrt för mig att bo där och han ville ha mig i närheten. Jag kan förstå honom, jag vet inte ens om jag skulle ha råd att betala vandrarhemmet efter denna vecka.
Taxin saktade in och jag tittade ut genom fönstret. Det tog några sekunder innan jag insåg att vi faktiskt var framme vid vandrarhemmet. Jag ville inte att vi skulle vara framme, för jag var rädd att jag inte skulle ha råd att betala de nätterna jag hade bott där. När jag checkade in där hade jag absolut ingen aning om hur mycket det kostade per natt och eftersom jag inte visste hur länge jag skulle stanna där kom jag överens med kvinnan som jobbade där att jag skulle betala när jag checkade ut. Jag hoppades bara att jag skulle kunna betala nu.

Jag vred om nyckeln till rummet och möttes av världens röra, det såg ut som en bomb hade exploderat och jag suckade bara. Hur kunde här se ut såhär egentligen?
-Melissa, what have you done in here? It’s like chaos and clothes everywhere, sa Liam med ett leende.
-I actually don’t know, I guess I’ve just slept, svarade jag och tittade upp mot honom.
-Maybe we should pack all your stuff so we can get out from here?
-Yes, it’s a good idea because I don’t wanna be here anymor. I’m feeling ill of being, svarade jag och direkt efter det började vi packa ner alla mina kläder. Vi bestämde oss för att vi skulle packa i en väska var eftersom jag hade två resväskor.

Väskorna var färdigpackade och jag hade hunnit byta om till mina egna kläder, ett blommigt linne, jeansshorts och sandaler, väldigt enkelt men snyggt. Rummet var tomt på mina grejer. Jag tittade mig omkring så jag inte hade glömt något och vad jag kunde se så hade jag inte glömt något, vilket kändes bra eftersom vi bara hade tryckt ner allt i väskorna utan att vika det för att det skulle gå snabbare. Så om jag hade glömt något hade det inte fått plats i någon av väskorna.
Vi kom ut till receptionen med varsin väska rullandes och jag gick fram till kvinnan som stod bakom disken, för jag var ju tvungen att betala.
-Hi, I would like to pay and check out, sa jag lugnt och kvinnan log.
-Hi, of course you should. What’s your name?
-Melissa Falk, sa jag snabbt och kvinnan skrev in det på datorn. Antagligen skulle hon se hur många nätter jag hade bott där och hur mycket det skulle kosta. Jag var väldigt rädd för hur mycket det skulle kosta och jag visste inte ens hur mycket jag hade på kortet nu. Jag visste att jag hade en del innan jag stack men jag hade ingen aning om hur mycket jag hade spenderat denna vecka.
-You have stayed for seven nights, then it will be 200 pounds, sa kvinnan med ett leende. Jag ryckte chockat till av summan hon sa, 200 pund är ju lite mer än 2000 svenska kronor. Vad hade jag nu gjort?
Jag stoppade in kortet i kortläsaren och slog in min kod. Bara några sekunder pep den till och på skärmen stod det ”Does not operate”. Liam kom snabbt fram till mig och läste vad där stod, det såg ut som han funderade ett tag. Han tog upp sin plånbok som han hade i bakfickan och jag tittade förvånat på honom.
-No Liam, you can’t, sa jag men han brydde sig inte och fortsatte ta upp sitt kort.
-Melissa, somebody have to pay, we solve this later. Anyways, I’m paying now, sa Liam bestämt.
-Okay then, but I have to pay back when I have money, sa jag och tittade allvarligt på honom.
-We solve it out later, sa han och stoppade in sitt kort i kortläsaren. Han slog snabbt och enkelt in sin kod och det blev godkänt. Vi sa hejdå till kvinnan och gick ut från vandrarhemmet.
-Liam, I don’t know how to thank you, sa jag och Liam tog tag i min hand.
-An ordinary thanks is enough, sa Liam.
-Thank you a thousand times, I don’t know what I should do without you. But I promise, I’ll pay back, sa jag och jag hann knappt sluta prata förrän Liam böjde sig ner och pussade mig snabbt. Jag tittade mig snabbt runtomkring för att se så ingen hade sett, för jag ville inte att någon skulle se oss. Men det kändes som inte någon kunde se oss här precis eftersom vandrarhemmet låg ganska gömt.
Tack så mycket för alla fina kommentarer, fortsätt så för då kommer det en del imorgon också.
Är inte Liam för sööööt? :)

Kommentarer
Postat av: Jossan sofailed Johansson

awesome novell!

2012-07-30 @ 21:43:39
URL: http://sofailed.blogg.se
Postat av: Caroline

Ååå så bra men varför svarar inte Vanessa?

2012-07-30 @ 21:46:33
Postat av: cissi

Jag skulle göra alt för en som liam...<3

2012-07-30 @ 21:47:49
Postat av: cissi

Jag skulle göra alt för en som liam...<3

2012-07-30 @ 21:47:50
Postat av: kristina

Ibland så står det på svenska efter den engelska meningen. Ska det göra det?
Förlåt att jag är petig, ni gör ett skitbra jobb med det här med engelskan! :)

2012-07-30 @ 22:22:47
Postat av: My

Liam bara för söt! Jag måste bara säga att jag blir jätte glad varje gång jag ser att en ny del är uppe (:
Tips,lås igenom en gång för det står på fler ställen på både eng och sve, kram!

2012-07-30 @ 22:26:07
URL: http://novelllonedirection.blogg.se
Postat av: Izabella

Känner typ på mig att Liam kommer lista ut att hon var med den där killen och sen bli väldigt besviken och så. Tycker inte direkt Melissa är värd honom, haha taskig jag är men ändå.. Men bra som vanligt förutom att ibland har ni skrivit dubbelt, alltså första dialogen på engelska och sen på svenska men annars bra! :D

2012-07-30 @ 22:49:14
URL: http://diaryofbella.blogg.se
Postat av: Mandiish<3

Du vet att jag tycker du är bäst. Ellerhur? ;) OM inte.. Du är bäst<3 ;) kram på dej<3 KRAM ANGELICA oxå!

2012-07-30 @ 23:58:30
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Anonym

Önska jag va Melissa och fick bo med han <3

2012-07-31 @ 11:35:37
Postat av: Mandiish<3

Kommer det mer idah?

2012-07-31 @ 18:45:24
URL: http://Novellonedirection.devote.se
Postat av: Sabina

åååh så söt han är! Att betala vandrarhemmet och allt. VARFÖR FINNS DET INTE SÅNNA KILLAR IRL ELLER I SVERIGE?!

men annars, bra jobbaaaat! :)

2012-07-31 @ 18:58:36
URL: http://sabinakjellhard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har nyss börjat läsa den här och det känns som det är en själv som det handlar om vill bara ha meeeer:)

2012-07-31 @ 22:51:16
Postat av: Emma

Jätte bra!! :D <3

2012-08-02 @ 12:20:32
Postat av: Kerstin

Super bra novell! :DDD <3

2012-08-07 @ 08:34:07

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0