2012-07-01 @ 18:45:16
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 6



Melissas perspektiv

Bussen stannade där jag skulle av för att byta buss och åka mot Strömfors. Jag reste mig och upp och vände mig mot Emil.
-Hejdå, sa jag och han log. Han reste sig upp och gav mig en varm kram.
-Hejdå fina du, vi ses, viskade han i mitt öra och jag log mot honom. Han var så snäll.

 17 januari – Tisdag

Nu är videon fixad och allt är klart! Har den på ett USB minne här hemma och ska snart ladda upp den på youtube. Är jättenöjd med resultatet, Emil var grym på filma!!
/Melissa.

Skoldagen var över. Det var sista dagen jag skulle få chansen att umgås med Emil, förmodligen. Vi hade verkligen haft roligt under tiden vi gjort detta och allt hade blivit så bra. Jag var verkligen nöjd. Jag tog upp min mobil. Klockan var bara halv fyra och jag hade verkligen ingenting att göra. Jag gick in på meddelande och tryckte på ”Emil”. Jag började skriva på ett nytt meddelande. ”Hej, vad gör du? Lust att träffas?”. Jag vågade inte riktigt trycka på skicka, men jag gjorde det. En nervös känsla for genom magen och bara inom några minuter hade han svarat. ”Kan tyvärr inte. Ska träna om en halvtimme”. Jag suckade för mig själv. Var jag så dum och trodde han vill träffa mig? ”Aha, okej. I alla fall, det var roligt att göra videon med dig och det blev bra!”. Jag la ifrån mig min mobil och tog upp mitt USB minne från väskan och satte i det i datorn. Jag letade igenom och hittade videon. Jag högerklickade och tryckte på Spela upp.
När en minut av låten gått öppnades min dörr och jag tryckte snabbt på paus. Det var mamma.
-Är det videon ni gjort i skolan? Jag nickade mot henne.
-Åhh, jag får se och höra! Sa hon och gick fram till skärmen. Jag suckade för mig själv och startade om videon.

-Åh, vad du är duktig, sa mamma och jag log mot henne. Även om alla mammor sa så till sina barn, så gjorde det mig glad.
-Mamma, om man vill ha ett skivkontrakt, hur gör man då?
-Men, man kan nog inte bara få det sådär, någon skivbolag måste upptäcka dig oc..
-Ja, men det hjälper ju inte att sitta här hemma resten av livet och hoppas på det bästa, sa jag surt och mamma skrattade till.
-Men, vi har inte råd att betala en resa till Stockholm för att du ska kunna visa intresse till ett skivbo...
-Nej, men då får jag väl tjäna ihop egna pengar, sa jag surt och mamma kollade på mig med en konstig blick.
-Gör du så, sa hon och gick ut från rummet. Hade jag sagt något, då gjorde jag det. Jag ville inte sitta hemma och drömma, jag ville ut i världen och leva min dröm.

Cirka 3,5 timmar senare var videon uppe på Youtube. Även om jag laddat upp covers tidigare så fick jag en liten nervös känsla i magen. Jag visste ju inte vem som skulle se videon. Jag kopierade koden för att lägga ut den på min blogg och sedan gjorde jag ett nytt blogginlägg. Sedan loggade jag in på twitter. Jag hade ett konto där jag hade runt 1000 följare och jag ville självklart lägga ut länken där. ”Here's my latest cover, please listen and tell me what you think!” skrev jag och klistrade in länken. Jag tryckte på tweet och samma nervösa känsla spred sig genom kroppen.

Det var några som svarade mig och skrev att jag var riktigt duktig, vilket bara gjorde mig gladare och gladare. Själv tyckte jag inte att jag var dålig, men inte jättebra heller. Jag visste hade jag kunde utveckla mycket, men jag var en bit på vägen.

Liams perspektiv

Vi hade för en timme sedan avslutat en av våra konserter. Vår UK turné började lida mot sitt slut, vilket jag tyckte var riktigt tråkigt. Jag älskade verkligen att framträda och se alla fans i publiken. Det gav mig så mycket energi och lycka. Jag gick in på twitter och skrev en snabb tweet. ”Tired after tonight's show you guys are amazing thank u” och sedan klickade jag upp någon Youtube länk någon tweetat. Det var en video från en tidigare konsert och jag skrattade lite åt oss där vi sprang runt och hoppade på scenen, men samtidigt kunde man se på oss alla hur rolig vi hade. Jag kollade i listan till höger och såg att där fanns två covers av What makes you beauitiful Jag klickade på den ena och höjde volymen lite. Jag log lite för mig själv och jag kände hur Zayn kom bakom mig.
-Shit, vad duktig! Utbrast han och jag nickade.
-Jag vet! 


 



Kommentarer

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0