2012-08-01 @ 23:22:52
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 41



Melissas perspektiv

-We solve out it later, sa han och stoppade in sitt kort i kortläsaren. Han slog snabbt och enkelt in sin kod och det blev godkänt. Vi sa hejdå till kvinnan och gick ut från vandrarhemmet.
-Liam, I don’t know how to thank you, sa jag och Liam tog tag i min hand.
-An ordinary thanks is enough, sa Liam.
-Thank you a thousand times, I don’t know what I should do without you. But I promise, I’ll pay back, sa jag och jag hann knappt sluta prata förrän Liam böjde sig ner och pussade mig snabbt. Jag tittade mig snabbt runtomkring för att se så ingen hade sett, för jag ville inte att någon skulle se oss. Men det kändes som inte någon kunde se oss här precis eftersom vandrarhemmet låg ganska gömt.

Liams perspektiv

Vi kom in i min lägenhet och det första Melissa gjorde var att parkera sin ena resväska precis innanför dörren och satte sig ner på den.
-I’m tired, sa hon med en suck och jag skrattade till.
-Rise and shine, if it is okey I thought I could take your suitcases to my bedroom. Or would you rather sleep in the guest room? Sa jag, och jag tvekade lite innan jag frågade om hon ville ha gästrummet istället, för jag ville verkligen att hon skulle sova inne hos mig.
-Your room will be perfect, sa hon med ett leende.
-Great, if you want to you can go to the kitchen and see if there is something we can eat for breakfast, sa jag med ett leende, Melissa nickade och gick in mot köket.
Jag tog tag i hennes väskor och gick in med dem på mitt rum, det kändes så bra att Melissa var här. Jag slapp oroa mig för var hon var, det kändes så bra och det kändes precis som inget hade hänt. Men jag antar att vi båda ville förtränga det. Med ett leende ställde jag hennes väskor i en hörna på mitt rum och gick ut mot köket där Melissa var. Jag tittade mot henne och hon stod bara rakt upp och ner och tittade in i kylskåpet.
-Is there anything you want? Frågade jag henne och kramade om henne bakifrån.
-No, it’s pretty empty here, sa hon och fnissade lite. Jag böjde mig fram och pussade henne på kinden.
-Oh, there are som milk and I know I have som cereals in the pantry. I hope it’s okey for you, sa jag och hon nickade. Motvilligt släppte jag greppet om henne och gick mot skafferiet för att ta ut flingorna, plötsligt vibrerade min mobil till och jag tog snabbt upp den. ”Where are you?” Stod där och jag skrattade tyst för mig själv när jag läste sms:et från Niall. ”I’m home, yesterday I found Melissa and she is here with me now J Do you mind call the lads, so we all can do something together today? If you want.”, svarade jag snabbt la tillbaka mobilen i fickan.
Melissa gick och öppnade de olika skåpen jag hade i köket och jag skrattade åt henne för det såg ganska roligt ut när hon gick där med en lite otålig min.
-Where do you have the bowls? Frågade hon samtidigt som hon öppnade nästa skåp.
-There, svarade jag snabbt och hon vände huvudet in mot skåpet där skålarna stod. Hon ställde sig upp på tå för att nå skålarna medan jag öppnade översta lådan för att ta fram varsin sked som jag sedan la på bordet, kort därefter kom Melissa med skålarna och placerade ut dem på varsin plats.

Vi satt och pratade om allt möjligt, precis när Melissa hade munnen full med mjölk och flingor råkade jag säga något som Melissa tyckte var roligt. Hon började skratta och sprutade ut all mjölk hon hade i munnen, det kom rakt på mig och jag hoppade till.
-Melissa! Skrek jag samtidigt som jag skrattade och reste mig upp från stolen. Blicken var fäst på Melissa som bara satt och skrattade.
-Now you, sa jag och gick fram till henne. Hon reste sig snabbt upp från stolen och sprang in mot mitt sovrum. Hennes skratt fyllde lägenheten och jag kunde inte göra annat än att känna mig riktigt lycklig. Jag sprang efter henne och tillslut kom jag ifatt henne när hon inte hade någon återvändo, hon stod i hörnet vid sina väskor och jag greppade tag om henne. När jag höll henne med en hand började jag kittla henne med den andra. Hon försökte ta sig ut mitt grepp men hon lyckades inte.
-Ah, stop it Liam! Skrek hon samtidigt som hon skrattade, men jag slutade inte. Hon vände sig snabbt om och jag hängde med i hennes häftiga rörelse, så jag tog ett nytt grepp om henne, men hon backade bak så hon ramlade på sängen. Hon låg på rygg och jag hoppade upp i sängen bredvid henne och fortsatte att kittla henne. Än en gång försökte hon ta sig ut mitt grepp genom att rulla runt, men snabb som jag var satte jag mig gränsle över henne, utan att lägga för mycket tyngd på henne. Jag tittade in i hennes ögon och slutade kittla henne. När jag hennes blick mötte min var det som allting stannade. Försiktigt böjde jag mig ner mot henne och kysste henne mjukt, jag hade saknat att ha henne nära mig och få känna hennes läppar mot mina. Hon besvarade kyssen och helt plötsligt började hon skratta. Jag drog mig tillbaka och kittlade henne igen, hon skrattade ännu mer.
-Melissa! Hörde jag hur några skrek, jag hoppade till så jag hamnade sidan om Melissa och framrusande kom Niall, Louis, Zayn och Harry. Melissa reste sig snabbt upp och sprang fram till killarna som mötte henne i en stor gruppkram. Jag reste mig upp från sängen och ville också vara med i gruppkramen.
-What shall we do today? Frågade Niall när vi hade avslutat gruppkramen.
-It’s sunny, what do you think about going to Brighton and just be at the beach? Sa Harry glatt.
-Yes, that sounds perfect! Utbrast Louis.
-But can we please stay there till the late hours, we can have a barbeque and have a cozy time, sa Melissa och alla tyckte det verkade som en bra idé.
-Yeah, I’ll bring my guitar, we can sing and do things like that. Melissa, you can sing for us, sa Niall glatt och Melissa bara skrattade.
-But do we have any food for a barbeque? Or want any of you go with me and buy some hamburgers? Frågade Zayn.
-We’ll take it on the way, sa Louis glatt.
-But go to your apartments and get your swimwear and everything. See you soon down there, okey? Sa jag glatt och alla instämde på det. Killarna försvann snabbt ut genom dörren och Melissa slängde sig över sina resväskor, antagligen för att se om hon kunde hitta sin bikini eftersom vi bara hade slängt ner allt innan idag.


Förlåt att jag inte uppdaterade igår, men mådde inte särskilt bra. Denna delen är inte särskilt lång, men jag hoppas ni tycker det är bättre än inget ;)
Vad tycker ni nu när alla killarna har kommit in lite mer?


Kommentarer
Postat av: Johannes

Jätte bra. Men köpa på engelska stavas Buy. Om jag nu ska vara lite petig. Hihi. Kul och snacka med dig :)

2012-08-01 @ 23:32:20
Postat av:

Liam och en sked?????? haha annars älskar jag er/era novell/noveller (:

2012-08-02 @ 01:48:16
URL: http://storyaboutonedirectionn.blogg.se
Postat av: Hedda

Bra del! Grymt att ni gör på engelska också! Bra att allt ordnas och att hon får äta flingor hos liam, haha. :D Kika gärna in på min novellblogg om killarna! xx

2012-08-02 @ 13:05:07
URL: http://lhnlz.blogg.se
Postat av: Ellinor

Tror inte att Liam skulle äta med en sked...

Annars var det riktigt bra!

2012-08-02 @ 19:32:34
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: ⓜⓐⓝⓓⓘⓘⓢⓗ

Skitbra<3 älskar eran novell (:

2012-08-02 @ 20:01:58
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: manda

Yeeeees! Älskar det! <3

2012-08-03 @ 03:07:13
Postat av: Ellen

Grymt! Älskar novellen! :)

2012-08-03 @ 18:21:24

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0