2012-08-12 @ 16:16:40
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 45



Melissas perspektiv
-Pictures is everywhere, the fans hates me. Maybe I should go home and never meet you again Liam because I'm not allowed to with you if you ask the fans, sa jag och Liam kramade om mig hårdare.

-Don't listen to the fans, I know it can be hard, but I don't wanna loose you because of the fans. The I rather loose them, because you're everything to me, sa han och pussade mig på hjässan. 
-And, if they are true fans, I won't loose them either.


 

-Aw. Liam, I don't wanna lose you either, sa jag tyst. Jag ville ju verkligen inte det, särskilt inte på grund av lite dumma tweets. De var avundsjuka och det var därför de hatade mig. Jag ville inte visa mig svag inför Liam egentligen, men det var svårt.
-We're gonna go through this, sa han och jag gillade hur han sa vi och inte du. Jag nickade och log mot honom. Jag mötte Vanessas blick och hon log också.
-You are so cute together and there are no reason for hating you. If they really like Liam, they should be happy for him, sa hon och Liam nickade.
-Exactly. What a smart friend you have! Jag skrattade.
-But you? You should call her... or have you already done that?
-No..., sa jag tyst och tittade ner. 
-But do it then!
-I don't know if I dare to, sa jag och Liam la sin hand på min axel. 
-Of course you dare to. Come on. Me Vanessa is here. I think she'll be happy if you call her!

Några minuter senare satt jag inne på Liams rum med telefonen mot örat. Signalerna gick fram men ingen svara. Jag var nära på att lägga på, men i samma sekund svarade någon. 
-Hej, det är Alice.
-Hej, det är jag, Melissa, sa jag.
-Melissa! Hej! Alice lät väldigt glad.
-Åh vad roligt att du ringde, jag har väntat så länge på det ju, hur är det? Hörde att du var i London!
-Jo, det är bra. Det har varit lite upp och ner, men jag kände att jag behövde ringa, men jag har nog en del att berätta, sa jag. Jag skämdes lite för allt som hänt, men jag kunde ju inte ljuga inför Alice.
-Ja, berätta allt, jag har tid! 

-Så nu sitter jag här hemma hos Liam, sa jag och avslutade allt jag berättat. Hon skrattade till.
-Så kan det gå! 
-Jag ångrar verkligen allting jag gjort, och jag har tänkt efter och det är verkligen musiken jag vill hålla på med. Jag blev sur på mig själv för att det inte gick så bra, men jag måste acceptera att det inte alltid kan gå framåt, man måste ha lite motgångar, och det vet jag ju nu, sa jag. Jag skämdes rejält, men Alice verkade ändå inte sur på mig. 
-Jag förstår att du ångrar dig, vilken tur att du har Liam.
-Ja, verkligen, utan honom hade det blivit värre och värre.
-Men, så roligt att du vill fortsätta med musiken. Har du tänkt att stanna i London nu i sommar? 
-Ja, jag tänkte ju det tror jag, men jag får ju flyga tillbaka om jag ska komma på möte i Stockhol…
-Nej, nej, jag kan boka in ett möte med Sony Music i London så flyger jag dit, så kan vi snacka igenom och se hur vi ska göra, låter det bra?
-Ja, absolut, sa jag glatt. 
-Bra! Men då ringer jag upp dig när jag bokat in ett möte. Du får ha det så bra så länge, hälsa Liam, och din vän.
-Super! Det ska jag göra. Tack så mycket för att du lyssnade och för att du förstår, jag ska verkligen satsa på musiken nu, tack tusen gånger om!
-Jag vet att du kommer lyckas en dag, vi all tror på dig, sa hon och jag log för mig själv. Det var nu jag kände mig starkare än någonsin, när jag hade Alice, Liam och Vanessa där. De trodde på mig. Och jag skulle försöka att inte bry mig om allt hat. 

Jag gick tillbaka till köket där Liam och Vanessa satt. De kollade förväntansfullt på mig.
-How did it go?
-Good! Sa jag glatt och både Liam och Vanessa sken upp.
-Alice booked in a meeting with Sony Music here in London, and she'll take a flight to London. We are going to talk and see how it works out, sa jag. Liam reste sig upp och kramade om mig hårt. 
-Oh, I'm so happy for you! Sa han och jag log mot honom. Jag var också så himla glad. Vanessa kramade också om mig och plötsligt kändes allt så himla mycket bättre.

Jag tog upp min mobil och gick in på twitter. Jag kände mig nästan tvingad att tweeta något. ”Tillbaka på rätt spår igen med musiken, jag skulle aldrig klara det utan dig @real_liam_payne, tack för ditt stöd och din hjälp!” skrev jag och sedan kollade jag igenom min timeline. Jag förväntade mig det värsta, men där var bara ett tweet om mig som jag såg. ”Seriously guys, can you just stop with all the Liam and Melissa tweets? If she makes him happy, let them be. And, she's beautiful” Jag log för mig själv och jag ville svara personen. Jag tryckte på ”svara” och började knappa på min telefon. ”@1DLooover Thank you so much, you really made me smile now. Thanks! :)” skrev jag och tryckte på tweet. 

Liams perspektiv

Vi var på väg mot stället där vi skulle intervjuas. Det var för en TV kanal och intervjun skulle sändas live. Jag tyckte det var roligt med intervjuer, så jag såg verkligen fram emot det. Zayn hade råkat slumra till i bilen och när vi kom fram utbrast vi alla ”Zayn!” för att han skulle vakna. Han hoppade till och gav oss alla onda blickar.
-Couldn't you wake me up in a better way?
-Yeah, but this was funnier, sa Harry och hoppade av bilen. När vi kom av bilen stod där en hel del fans och de fick oss alltid på bra humör. Vi skrev några autografer innan det var dags att gå in.

Intervjun var full igång och vi svarade på lite frågor som fans hade skickat in. Det var alltid lika roligt och jag kände att jag verkligen älskade vårt jobb. 
-So Liam, började intervjuaren och jag som satt inne i mina egna tankar hoppade till lite och kollade mot honom.
-There is much talk about you and Melissa... are you dating? Jag nickade bestämt mot kameran. Varför ljuga? Lika bra att säga som det är och inte skapa massa rykten. 
-Oh, for how long have you been dating?
-It's been a bit up and down but for about one month, sa jag och log. 
-An I've heard som rumour that it's for PR, is it true?
Jag blev helt stum. PR trick? Vad snackade han om? Jag skakade på huvudet och jag visste inte ens vad jag skulle säga. 
-No, No, I would never do anything like that, I've never even been thinking about that. I would never do that, never. I like Melissa for who she is, sa jag.
-Aww, utbrast hela publiken och jag rodnade lite, och log.


Back on track! Haha, vi har varit tomma på idéer men nu börjar det komma fram. Denna novellen kommer inte bli sååå lång som de andra, men vi kommer börja på en ny senare, fast då kommer vi ha en gästbloggare här. Inlägget om hur man ”söker” för att få vara gästbloggare kommer upp senare. Hoppas ni gillade delen :)

 




Kommentarer
Postat av: Johannes

Awesome. Ni är superduktig!

2012-08-12 @ 16:29:25
Postat av: Johanna

Grymt bra! :D Och Liam e så gullig :')

2012-08-12 @ 17:04:15
Postat av: Ellinor <3

Jättebra! Längtar till nästa, men skriv när ni vill och kan. x

2012-08-12 @ 17:19:20
URL: http://onedshow.blogg.se
Postat av: Anonym

Väldigt bra del :) Tror dock att det ska var "I don't know if I dare to" Det låter bättre i mina öron - fast jag vet inte :P

2012-08-12 @ 21:01:55
Postat av: ⓜⓐⓝⓓⓘⓘⓢⓗ

Gryymt vad e PR??

Svar: typ när en känids dejtar en annan kändis för att få mer uppmärksamhet.. eh, ja om du inte fattar så fråga google ;)
Johanna Malmgren

2012-08-13 @ 02:28:40
URL: http://novellonedirection.devote.se
Postat av: Ella

Jag kommer behöva korta ner mina kommentarer för skolan börjar denna vecka för mig, så om jag missar ett kapitel vet ni varför :) Aww, Liam, du är för gullig. Bra att Melissa tog kontakten med Alice igen, hon kan bara inte gå miste om en sån chans. Jag vet, jag skrev att jag skulle skriva alla kommentarer på engelska men jag orkar bara inte, det kommer vara en lite jobbig månad med att skolan börjar och det här med min mamma så jag kommer inte skriva på engelska :/ Den här kommentaren blev längre än vad var meningen XD Och ni kanske har hört om det men på Liam's födelsedag (29 Augusti) så kommer alla Directioners:
- Inte använda en sked på hela dagen
- Skriva 'Daddy Direction' på handleden
- Kolla på Toy Story
- Göra 'the 1 2 3 Flick' varje gång någon går förbi dig :) Sprid gärna det här vidare xx

Lots of Love From Me xx :)
- Kalla alla 'Turtle'

2012-08-13 @ 21:23:22

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0