2012-07-09 @ 23:09:12
Novell/ kategori: A moment changed everything

A moment changed everything - Del 25



Melissas perspektiv

-Goodnight, I can't wait, sa jag och vi la på samtidigt. Jag hade ett stort leende på mina läppar. Eftersom Liam sa att vi skulle ses imorgon så betyder det ju att vi kommer att ses, jag hoppas vi kunde det i alla fall för jag saknade honom verkligen. Även om vi bara hade träffats en gång så kändes det som vi kände varandra så mycket bättre. Men antagligen var det för vi har pratat på Skype så mycket. Men något var säkert, jag saknade honom och han var inte som alla andra killar.


Klockan var runt halv nio när jag vaknade. Det var skönt att få ha sovit ut och jag kände mig ovanligt pigg. Om bara en halvtimme skulle killarna landa här i Sverige och jag log för mig själv. Jag tittade ut genom fönstret. Sol. Det var nästan så jag ville använda mina nya svarta jeansshorts.. Jag hoppade in i duschen och 12 minuter senare var jag klar. Nytvättat hår var alltid skönt. Jag tittade ut genom fönstret igen. Skulle jag våga ta på mina shorts och hoppas på att vädret höll i sig? Jag tog fram ett vitt linne, med ett peace tecken i mitten. Det kändes somrigt och passande till denna dagen. Jag drog på mig mina shorts och nickade. Ja, shorts fick det bli. Jag sminkade mig lite snabbt och sedan la jag ner saker i min väska som jag skulle ta med mig. Idag fick även mina solglasögon följa med. Jag satte på mig ett par ballerina skor och packade även med mig en kofta i väska, om jag skulle frysa i bara linne.

Jag satt och åt frukost och kunde se genom dörrhålet ut till lobbyn. Jag såg vem som kom där. One Direction. Glädje spred sig genom hela min kropp och jag log för mig själv. På något sätt ville jag att de skulle se mig, men ändå inte. Jag åt snabbt upp de jag hade kvar och sedan gick jag upp till hotellrummet för att borsta mina tänder. Jag fick ett sms från Alice. ”Klockan är ju bara kvart i tio, men kanske att du är vaken. Vi träffas på kontoret vid 11 :)”. Jag satte mig i sängen för att knappa in ett svar, ”Jadå, har ätit frukost och allt! Ja vi ses då!”. Så va skulle jag göra i ungefär en timme? Kanske jag skulle hinna träffa killarna? ”Hello Liam, I saw you when you came and now we are in the same hotel, aren't we?.. hehe! Have you time to meet up? At least I wanna say hi!”. Jag tryckte nervös på skicka. Det kändes konstigt att vi nu var på samma hotell och det var helt annorlunda sen förra gången. Nu hade jag och Liam snackat så mycket och han visste väldigt mycket om mig. Jag bara hoppades att det inte skulle uppstå någon pinsam tystnad. ”You saw us? Why didn't you come to say hi? Yes, all of us are in my hotelroomm, floor 5, room 503!”. Jag log för mig själv och reste mig från sängen. ”Okey, I will come soon!” skrev jag och gick ut ur rummet. Jag gick till hissen och åkte ner två våningar. Nervositeten smög sig fram och jag undrade varför. Jag kom ner till våning fem och när jag gick ur hissen träffade jag på Paul.
-Hi, sa jag tyst men Paul reagerade inte. Jag gick vidare och fram till rum 503.Jag knackade på dörren och handtaget trycktes ner. Jag möttes av ett stor leende.
-Heello Melissa! Utbrast Liam och innan jag ens hann säga något kramade han om mig, som om vi varit vänner sen barnsben. Det kändes så rätt på något sätt. Jag besvarade hans kram och när vi väl släppte taget om varandra så log jag.
-Hi!
-Welcome! The other boys are here too, sa han och pekade in mot rummet. Jag nickade.
-Hi Melissa! Utbrast Louis, minst lika glatt som Liam.
-Hello Louis, sa jag och han log.
-You alright?
-Yes, I am, sa jag och gick in i rummet.
-Hi, sa Niall, Harry och Zayn i kör.
-Hi, how are you guys? Frågade jag glatt.
-Good, but I'm hungry, sa Niall och jag skrattade.
-Of course you are! They have really tasty breakfast here!
-You stay at this hotel? Jag nickade.
-Yes, I was having breakfast when you arrived, I saw you, but I had not finished up my food, sa jag och mötte Liam blick.
-By the way, Liam has talked about you, a lot. He thinks you're very cute and nice. He talks about you all the time an..
-Louis! Utbrast Liam och såg lite besvärad ut.
Jag, Harry, Zayn, Niall och Louis flinade åt honom och Liam skakade på huvudet.
-What? She is nice, sa han lite oskyldigt och jag kände hur Harry närmade sig mitt huvud.
-He has said more than that, I will tell you some day, viskade han i mitt öra.


 

Tack för alla kommentarer ni ger os varje dag. Att vi inspirerar andra till att skriva och att ni tittar in här flera gången om dagen betyder verkligen mycket för oss. Fortsätt så! Inte världens bästa del men det behövs mellan-delar ibland :)

Hittar ni något fel i engelska, var snälla att säga till så vi kan fixa till det! 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Skiiiitt bra! 2 imorrn? Please

2012-07-09 @ 23:33:26
URL: http://novellonediRection.devote.se
Postat av: Ella

Melissa är den lyckligaste personen i den här Novellen/Fanfiction som någonsin levt! Att bara får vara i deras hotelrum och prata med dem.....! Iiiiiiii!!!!!!!!!!!!! (Hoppar upp och Ner) Och Liam med Melissa kan jag bara säga det här.... GO Lelissa/Miam!!! :D I will be shipping them thogheter until the End.... :) Uppdatera snart! :D
/Ella xxx

2012-07-09 @ 23:45:47
Postat av: Nikkii

Juuuust wonder, är Danielle och Liam tillsammans i denna novell ? ;)

2012-07-09 @ 23:46:06
URL: http://oonednovel.blogg.se
Postat av: Daria

Lite kort men riktigt bra! Snäll kan vi få en till idag?! <3

2012-07-09 @ 23:55:06
URL: http://letmelove.blogg.se
Postat av: Cissi

as bra snäll 2 imorgon!!??

2012-07-09 @ 23:55:13
Postat av: Melinda

Hihih, så sööt del! :)) Snälla skriv och publicera mer imorgon, kan inte vänta nå länge till!!! ^^

2012-07-10 @ 00:08:34
URL: http://allriseelf.blogg.se
Postat av: Sofia

kan inte säga nå annat än, fortsätt som ni gör, för de ni gör är helt amazing ! <3

2012-07-10 @ 00:37:20
URL: http://sofiasshowroom.devote.se
Postat av: Hanna

Haha, nawww! vad gulliga de är då ;) lääängtar tills nästa del :)))

2012-07-10 @ 01:05:08
Postat av: Jessica

Jätte bra kapitel!! ;)

2012-07-10 @ 01:22:46
Postat av: Johanna

Ahh! Love it! Super bra! :D älskar din fanfic! :D x

2012-07-10 @ 02:33:02
Postat av: sabina

ååååååh! GRYMT BRA SKRIVET! :D

2012-07-10 @ 10:27:21
URL: http://musikmongot.blogg.se
Postat av: Felicia

Asså shit herregud :D älskar det verkligen :D så sjukt gulligt skrivet och as bra att ni tar det långsamt så det blir mer trovärdigt och man längtar efter att se vad ni hittar på x) <3

2012-07-10 @ 11:39:17
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Magda

Ni skriver jättebra!

2012-07-10 @ 12:39:24
Postat av: Emelie

Haha aww total underbar del! ;3

2012-07-10 @ 12:40:20
Postat av: Hanna

Lika bra som vanligt !!!:)

2012-07-10 @ 17:17:02
Postat av: Emma

Jag har en fråga, och ni måste inte svara på den om det förstör allt det roliga i eran ASGRYMMA novell, men:
Kommer ni att skriva så att Liam är tillsammans med Danielle, som nu, eller kommer han vara singel och, kanske, stöta på Melissa? Eller kommer de bara vara riktigt bra kompisar?
Det är helt okej om ni inte vill svara, jag förstår. Men man blir lite nyfiken... ;)
Superbra jobbat med novellen! Kör hårt!:D<333

2012-07-10 @ 22:19:55

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0